DPF filtri trdih delcev

Vse v zvezi z offroadom
LC 90TD
Prispevkov: 420
Pridružen: So Feb 12, 2005 4:35 pm
Kraj: Kranj

DPF filtri trdih delcev

OdgovorNapisal/-a LC 90TD » Če Maj 18, 2023 10:20 am

Pozdravljeni,

zadnje čase prebiram članke, ki se pojavljajo o poostrenih tehničnih pregledov dizlov in sprejemom zakonodaje glede merjenja trdih delcev. DPF filtre naj bi imeli avtomobili nekje od letnika 2009 naprej.

Kaj pa nekateri tu na forumu (z mano vred), ki prisegamo na klasiko? Ali to pomeni, da se pri nas zgodba zaključi z naslednjim tehničnim pregledom in bomo pobrali tablice z avtomobilov in to bo to?

Ali se da starejši avtomobil nadgraditi z DPF filtrom (v mojem primeru Land cruiser 120, letnik 2003, ki ga še kar nekaj časa ne nameravam dati od hiše saj i služi kot urica) in ali je to tehnično izvedljivo in stroškovno in sploh smiselno (nimam pojma koliko bi približno stalo, še nisem raziskoval).

Lp,
Jure

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3324
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: DPF filtri trdih delcev

OdgovorNapisal/-a gregor » Pe Maj 19, 2023 11:11 am

Nisem teh člankov prebiral,
verjetno pa se gre za to, da je mnogo lastnikov pri nas težave z DPFji rešilo tako, da so dpf preprosto odstranili, ali prevrtali, torej dpf ne služi več svojemu namenu. Verjetno bodo takšne "lovili", torej zgolj preverjali bodo, če dpf deluje, v avtih, ki so ga tovarniško imeli, glede na euro normo.
Enako bo verjetno kasneje z Adblue sistemi. Na nemškem forumu sem zasledil, da bi se naj pri njih 2024 začelo preverjanje delovanja adblue sistemov.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

LC 90TD
Prispevkov: 420
Pridružen: So Feb 12, 2005 4:35 pm
Kraj: Kranj

Re: DPF filtri trdih delcev

OdgovorNapisal/-a LC 90TD » Pe Maj 19, 2023 12:52 pm

Tudi pri nas naj bi na tehničnih pregledih z letom 2024 začeli "loviti" količino trdih delcev v izpuhu in če jih bo preveč glede na tolerance tehničnega avto ne bo opravil. Pooblastila naj bi dobila tudi policija, ki naj bi količino trdih delcev lahko preverjala kar na terenu.

Sem pa mehaniku postavil danes to vprašanje in mi je odgovoril, da se ta novi zakon preverjanja trdih delcev vpošteva le pri novejših avtomobilih z že vgrajenim DPF filtrom tovarniško, ostali starejši modeli naj bi pa imeli staro merjenje kot do sedaj, kar mi je totalno skregano z zdravo pametjo.

Se pravi, novejši modeli so za saje kaznovani, s starejšimi modeli pa lahko "smradimo in kadimo" naprej, ker imamo pač takšne avtomobile. Ne vidim nobene logike. Mogoče ima kdo še kakšno boljšo razlago.

lp

franko
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr Dec 29, 2021 5:45 pm

Re: DPF filtri trdih delcev

OdgovorNapisal/-a franko » Pe Maj 19, 2023 7:23 pm

Kako ne vidiš logike? Kaj pa bi lahko naredil pri starem avtomobilu, da bi šlo čez? To ni samo dodaten del na izpuhu, kot katalizator.

Uporabniški avatar
LocoWay
Prispevkov: 38
Pridružen: Sr Mar 01, 2023 5:55 pm

Re: DPF filtri trdih delcev

OdgovorNapisal/-a LocoWay » To Maj 23, 2023 2:04 pm

Za mene je normalno, da avti, ki nimajo DPF, ostanejo brez DPF. Seveda se jim lahko, in se jim je že ponekod, prepove vožnja po določenih mestih. Sam sem velikokrat v Nemčiji, kjer moram kar paziti, kje se vozim. Je pa večinoma v kampe v središče mest vseeno možno priti, vendar je treba dobiti dovolilnico in potem priti in oditi po najkrajši poti. Še vedno pa jih je v kampih kar nekaj, ki menda :) pojma nimajo o kakšnih prepovedih.
Do 2023: 5 motorjev, 31 avtov, skupaj 1.516.000 prevoženih km

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3324
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: DPF filtri trdih delcev

OdgovorNapisal/-a gregor » Sr Maj 24, 2023 9:25 am

LC90, nam "smrdljivim" že dolga leta ustrezno merijo sajavost. Načini meritev se niso prilagajali novim avtom.

Mimogrede, meni so precej nadležno smrdljivi commonrail dizli z zanič šobami.
Mimogrede 2, stari dizli s predkomoro, torej brez direktnega vbrizga, imajo saje tako velike, da to za zdravje naj nebi bila neka huda panika. Problem so motorji z direktnim vbrizgom, ker so fini delci precej bolj majhni. Žal nimam več vira do članka/raziskave shranjenega.

Precej nelogično je, da so DPFje in adblue že precej časa nazaj uvedli za dizle, medtem ko za bencince z direktnim vbrizgom dolgo ni bilo kakšnih zahtev, povzročajo pa podobno svinjarijo kot dizli.
Smo primerjali na šihtu , par let stara škoda bencinc z direktnim vbrizgom črn auspuff, 20 let star bencinček čist auspuff, 10 let star dizel z dpf čist auspuff.

Nemške Ummweltzone sem jaz do sedaj samo parkrat rabil in mirno ignoriral, sem pač vzel v zakup teh 40, kasneje 80 oz čisto po novem 100 eurov, če me slučajno zasačijo. Niti nisem nalepke kupoval, ker z rdečo si tak nimam kaj pomagat. :-)
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola


Vrni se na “Offroad - splošno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta