Po ledu: bolj prazne ali bolj polne gume?

Vse v zvezi z offroadom
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Po ledu: bolj prazne ali bolj polne gume?

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Jan 07, 2011 8:06 am

Za vožnjo po pesku in snegu je za boljši oprijem gum treba znižati pritisk v gumah. Kaj pa po pravem, gladkem ledu?
Hvala za nasvet.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Pe Jan 07, 2011 8:38 am

Moje laično in teoretično mnenje je, da tudi, saj s tem malo "zavlečemo" trenutek zdrsa pnevmatike po ledu....
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
tata zlatko
Prispevkov: 44
Pridružen: Če Maj 14, 2009 11:27 am
Kraj: Sarajevo

OdgovorNapisal/-a tata zlatko » Pe Jan 07, 2011 8:58 am

Na Bubi spremljenoj za reli vozio sam Hakkapeliitta gume po pravom debelom ledu(zaledena povrsina Bledskog jezera)napumpane na 2,5bar.
Da kazem da nisam eksperimentisao nego su mi ljudi koji se razumiju u to rekli tako.

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Pe Jan 07, 2011 9:11 am

Tata, a so to bile gume s čepki (ekseri)?
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Pe Jan 07, 2011 9:19 am

Po moje bi moral pogledati če ima proizvajelec gume kakšna navodila.
Guma ima drobne lamelce ki odvajajo vodo in gumo prilepijo na tla. Če je guma preveč napumpana se lamelce raztegnejo in če je premalo napumpana se lamelce verjetno preveč stiskajo, oziroma imajo nepravilno obliko in ne opravljajo svojega dela.
Vsaj tako kot laik mislim.
Ko boš na ledu boš probal eno in drugo pa boš videl.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Jan 07, 2011 9:28 am

tata zlatko napisal/-a:Na Bubi spremljenoj za reli vozio sam Hakkapeliitta gume po pravom debelom ledu(zaledena povrsina Bledskog jezera)napumpane na 2,5bar.
Da kazem da nisam eksperimentisao nego su mi ljudi koji se razumiju u to rekli tako.

OK. Na 2,5 bara. A na koliko si jih pumpal v običajnih razmerah? Več, manj? "Buba" domnevam je VW hrošč?
Jaz jih imam na Rimlnu (kombiju) že sedaj pumpane preko 4 bare za vsakodnevno vožnjo.

Te moje gume imajo lepe luknjice za žeblje in možno je, da si bom gor dal žeblje notri nastreljati. Če ne bo predrago seveda.
Ko bom pa nazaj v kontinentalno EU prišel, jih bova pa ven pocvikala (s cvikcangami).
LP Miran

PS: adijo slovenščina ;)
PPS: kaj pa o tem meni naš finski član?
JYRAYS, KJE SI???
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
tata zlatko
Prispevkov: 44
Pridružen: Če Maj 14, 2009 11:27 am
Kraj: Sarajevo

OdgovorNapisal/-a tata zlatko » Pe Jan 07, 2011 10:51 am

Rafter napisal/-a:Tata, a so to bile gume s čepki (ekseri)?


Jesu.1200 komada i to najduzih :D :D Tada su se pravile tri duzine eksera.Ipak je to 1974godina.

Inace racing gume za reli su se pumpale od 2,2 do 2,4 a obicne oko 2.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Pe Jan 07, 2011 11:41 am

miran napisal/-a:Te moje gume imajo lepe luknjice za žeblje in možno je, da si bom gor dal žeblje notri nastreljati. Če ne bo predrago seveda.
Ko bom pa nazaj v kontinentalno EU prišel, jih bova pa ven pocvikala (s cvikcangami).
]


Dvomim da se bo isplačalo. Uf kolk je to enga dela......sem se ubadal s tem.
Po mojih iskušnjah je tudi na ledu bolje z manjšim tlakom.
Nobena stvar pa ne more nadomestiti ježevke.

Uporabniški avatar
zacki
Prispevkov: 298
Pridružen: To Dec 07, 2010 7:55 am
Kraj: ljubno

OdgovorNapisal/-a zacki » Pe Jan 07, 2011 12:22 pm

kar se tiče pritiska v gumah na 4x4 vozilih je v groben tako, da imamo cel kup različnih vrst gum ki so različnih sestav in vsaka od njih se na različnih podlagah različno obnaša..

pri MT gumah z nižanjem pritiska pri vožnji v ledu ne dosežemo nič. Poveča se samo obraba po robovih na sredini pa zaradi premajhnega tlaka na trdi (ledeni) podlagi ne prijemlje skoraj nič
Tu pomagajo samo dobre verige :twisted:

M+S gume ( gume z lamelami za zimsko vožnjo) lahko pozimi ( če se veliko vozite po zaledenelih podlagah) spustite za nekje 20% posledica JE malenkost boljša stabilnost vozila, ampak izredno velika obraba ali celo trganje lamel.. priporočam da gume po podvigu napolnite nazaj na predpisano vrednost

Kar se pa tiče gum z čepi JEŽEVKE pa se pumpajo malo več kot je predpisan tlak, odvisno od proizvajalca ( nekje 20-40% več) to pa zato da se prepreči spodvijanje čepov in poškodba same gume.. :)

p.s. ker pa je v gumah zrak in nič drugega mogoče ne bo odveč podatek da z vsakim padcem temperature za 10° "pade" pritisk za cca 0.15bar-a
torej če ste pnevmatike polnili pri 20°C na 2bar-a ste imeli v gumi pri 0°C samo še 1,7bar-a pritiska, .. :wink:
The Diesels are nice, if you do your homework.
If not, they will turn into a neverending nightmare

Uporabniški avatar
Zoran67
Prispevkov: 1003
Pridružen: So Mar 01, 2008 10:35 am
Kraj: Tolminske višave

OdgovorNapisal/-a Zoran67 » Pe Jan 07, 2011 5:07 pm

Kako vozim ne bom razlagal, ker bodo zopet razno razne polemike, bi pa dal v razmislek tole: če nekaj dobro napumpaš postane na nek način trdo, ožje in če neko trdoto pa še ozko rahlo potisneš po gladkem ledu - kaj se zgodi napram neki mehkejši, širši zadevi :?: :idea:
prihodnost pripada tistim, ki verjamejo v lepoto svojih sanj

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Pe Jan 07, 2011 8:10 pm

Zoran se čist strinjam s tabo. Ampak jaz sem imel na Patrolu Discoverer Cooper brez lamelc, manj napumpane, pa na ledu nisem mogel niti speljat, niti vozit. Vedno sem moral vozit z desno stranjo v cel sneg. Pa vsak navaden osebni avto me je scat peljal. Tako da tudi če je mehko in široko drsi kot drsalka na nogah balerine.
Po moje so najboljše dobre zimske gume, testirane v snegu in ledu, z pravim profilom lamel, mikrolamel in ne vem česa še vse, 20% manj napumpane, pa mora it. :?:

Uporabniški avatar
Zoran67
Prispevkov: 1003
Pridružen: So Mar 01, 2008 10:35 am
Kraj: Tolminske višave

OdgovorNapisal/-a Zoran67 » Pe Jan 07, 2011 8:15 pm

Če je led tisti taprav, ko se not vidiš in se lahko češeš kot pred ogledalom ti pomagajo samo ježevke, verige ali naklon terena, da greš naprej ali nazaj. :lol: :wink:
prihodnost pripada tistim, ki verjamejo v lepoto svojih sanj

Uporabniški avatar
zacki
Prispevkov: 298
Pridružen: To Dec 07, 2010 7:55 am
Kraj: ljubno

OdgovorNapisal/-a zacki » Pe Jan 07, 2011 8:30 pm

lom17 napisal/-a:Če je led tisti taprav, ko se not vidiš in se lahko češeš kot pred ogledalom ti pomagajo samo ježevke, verige ali naklon terena, da greš naprej ali nazaj. :lol: :wink:

Če je tak led ostaneš doma pa :si_pa_privoscim_pivo:
Če pa domov riješ v takem pa greš do prve gostilne na :si_pa_privoscim_pivo: pa počakaš da se odtali :mrgreen:
The Diesels are nice, if you do your homework.

If not, they will turn into a neverending nightmare

Uporabniški avatar
Sven
Prispevkov: 1092
Pridružen: To Maj 17, 2005 11:30 pm
Kraj: wajdušna
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Sven » So Jan 08, 2011 2:15 pm

miran napisal/-a:
JYRAYS, KJE SI???


Verjetno mu je težko cel forum z googlom prevajat. Daj mu link v njegovo temo al pa ga tam vprašaj, pa ti bo sigurno pomagal.
LP
TUDI NA FB>>>KLIK

Uporabniški avatar
Huligan
Prispevkov: 1154
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 11:40 am
Kraj: Kostanjevica na Krki

OdgovorNapisal/-a Huligan » So Jan 08, 2011 6:04 pm

Vsekakor znižat tlak v gumah,kajti tudi na ledu je med pnevmatiko in podlago neko trenje.
Po moje če je guma spuščena ima večjo površino posledično je tudi veš trenja,le tega pa rabimo da se lahko premaknemo iz mesta
kakor tudi za zavijanje in zaustavljanje vozila.
BOLJŠ IZ ŠIHTA SKREGAN KOT ZMATRAN.

Uporabniški avatar
Jyrays
Prispevkov: 8
Pridružen: To Dec 28, 2010 11:50 am

OdgovorNapisal/-a Jyrays » So Jan 08, 2011 6:40 pm

Hello,

Driving on ice... depend on ur tires.

1 If you have lamelled tires u better use the pressure producer tell u.
2 for tires with spikes the same.

If you go out of the road lamelles wont hep you much, but spikes will. The it depends on terrain. On deep snow high pressure. Less snow and ice low pressure to make the contact to land as big as possible.

Tell me ur car, tires and usage so I can give more details.

Yeah, I cannot easily follow the forum, PM me if you need my advice.
Jyrki

Nozice Domzale
N46 11.088 E14 35.968

The WANDERER
Slika

beravs
Prispevkov: 19
Pridružen: Če Apr 23, 2009 3:32 am
Kraj: Bled

led in rikverc?

OdgovorNapisal/-a beravs » So Jan 22, 2011 3:37 pm

Zdravo,

predvčerajšnjim, ko je na pokljuki padlo 5 cm snega, na razmočeno ledeno podlago, sem šel v kr strm hrib. Kolesnice na cesti ene 20cm globoke, pod snegom rahlo stopljen led. Po 50 metrih klanca je bila pa čez cesto ena brina in sem se moral ustavit. Potlej pa ni blo šans več spelat. In je blo treba nazaj. Pa grem lepo počas prtisnem bremzo, da bi šel še bolj počas (v avtu žena pa tamala pa pes) pa avto začne drset. ABS sploh ni prjel - kako je z ABSom v rikverc? No ker smo kar drsel ene 10m sem potlej dal še ročno pa zavil da je zadnji konc avta šu v klanec in se je tko ustavu (žena pa hčera sta šle potem na spektatorsko mesto) jest sem se pa matrov da sem avto spuščov po 5m - drseče in ga potlej zaustavil tako da sem silil ven iz kolesnic u bando. Potem sem parkiral in dal robo na sanke pa smo šli naprej peš in je drsel tud v gojzarjih, tko da je blo res spolzko. Potem sem v koči ob ognju in vinčku razmišljal kaj bi lahko še naredil in sem verjetno, da odkril napako pr svojem bremzanju. Moral bi dat v rikverc z reduktorjem in bremzat z mašino. Vprašanje sledi - Ali v rikverc bremza kot v 1. prestavi? Hvala za predloge in izkušnje.

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » So Jan 22, 2011 4:02 pm

Na spolzki podlagi NIKOLI zavirati. Že prej bi moral dat v nižjo prestavo. Vzvratno isto zavira. Motor in prenosi se pač vrtijo kolikor se, njih ne briga ali grejo naprej ali nazaj.
Če pa ABS in samodejna blokada diferencijala delata pri vzvratni vožnji, bo povedal pa kakšen ki se na to spozna.

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » So Jan 22, 2011 10:02 pm

V navodilih za terensko vožnjo lepo piše:
V primeru , da nam v klanec zmanjka oprijema stisnemo zavoro in sklopko in v trenutko prestavimo v vzratno in popustimo zavoro in sklopko ter pustimo da zavira motor tako, da kolesa ne blokirajo.
ABS bi pa vzratno tudi moral delat. Vsaj pri cestnem mercedesu vem ,da dela.

mahvan
Prispevkov: 151
Pridružen: To Nov 30, 2010 1:06 am
Kraj: Prlekija

OdgovorNapisal/-a mahvan » Ne Jan 23, 2011 1:54 pm

Tudi meni se je zgodilo enako, da sem začel drseti nazaj. Ko sem ga prestavil v rikverc je pravtako preveč blokiralo kolesa in sem po par metrih začel spet drseti nakar sem avto z ročno obrnil za 180° ga šaltal v drugu in šele takrat je šlo dolino brez spodrsavanja in podobnih akrobacij.
V mojem primeru je rikverc in 1. prestava preveč blokirala vrjetno, ker sem bil na čistem ledu.

ABS dela tudi v rikverc ampak na ledu so vse te kratice neuporabne...

beravs
Prispevkov: 19
Pridružen: Če Apr 23, 2009 3:32 am
Kraj: Bled

OdgovorNapisal/-a beravs » Ne Jan 23, 2011 9:16 pm

Ma ja....naslednič bom probov z mašino, res ne vem kako da mi ni koj na pamet padl...za vsak slučaj pa si bom ketne nabavu...prej sem jih imu za samuraja pa ne vem, če sem jih 2x v 7.ih letih gor dal. No ja...nikol ne veš

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Jan 24, 2011 3:21 pm

Če ne zaviraš in počasi voziš skozi ovinke (ki jih tam na Severu tako skoraj ni) sploh ni važno, kako imaš napumpane gume.
Sva s Fonzo kar dobro testirala poledenele ceste in nisva imela nobenih težav. Ceste so splužene, a v celoti pokrite z nekaj cm ledu (vsaj visoko na severu). Solijo jih šele precej bolj proti jugu.
LkarmalovaženP Miran

Najinapot:
Slika
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Picpoki
Prispevkov: 2103
Pridružen: Če Jan 01, 2009 6:52 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Picpoki » Po Jan 24, 2011 3:37 pm

bi se spodobilo da bi malo predstavil pot in nalimal kakšno slikco.
Sem vedel da greš, nisem pa vedel da si že nazaj...
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team

Uporabniški avatar
5x4
Prispevkov: 989
Pridružen: Če Feb 09, 2006 12:18 am
Kraj: Slovenija

OdgovorNapisal/-a 5x4 » Po Jan 24, 2011 5:28 pm

on sploh ne gre dokler ne pride nazaj... 8)

kako to, da sta se, kot vidim, velik del poti peljala po isti poti gor in dol?

Uporabniški avatar
Zoran67
Prispevkov: 1003
Pridružen: So Mar 01, 2008 10:35 am
Kraj: Tolminske višave

OdgovorNapisal/-a Zoran67 » Po Jan 24, 2011 5:35 pm

Pozdravljeni doma. Videti je zadovoljstvo, se pravi, da je šlo po planu? :D
prihodnost pripada tistim, ki verjamejo v lepoto svojih sanj


Vrni se na “Offroad - splošno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 27 gostov