Spremembe predpisa o vožnji v naravnem okolju

Vse v zvezi z offroadom
Uporabniški avatar
marolt 4x4
Prispevkov: 2883
Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
Kraj: Mozirje
Kontakt:

Spremembe predpisa o vožnji v naravnem okolju

OdgovorNapisal/-a marolt 4x4 » Če Okt 01, 2009 8:20 am

Evo tole sem dobil po elektronski pošti:



Spremembe predpisa o vožnji v naravnem okolju
OSNUTEK SPREMEMBE PREDPISA Z OBRAZLOŽITVIJO
(verzija 21.9.2009)





Gradivo pripravili:
Jelka Kremesec Jevšenak (uredba)
Breda Ogorelec (obrazložitev)



Ocena stanja in razlogi za spremembo predpisa

Več voženj v naravi, višja osveščenost ljubiteljev narave.V zadnjem desetletju so se zelo povečalo število ljubiteljev oblik športa in rekreacije z motornimi vozili, ki omogočajo tudi vožnjo izven cest. Z tehnološkim napredkom in dostopnostjo teh vozil širšemu krogu se je število voženj povečalo, temu pa ni sledila ureditev infrastrukture za take vožnje. Po naših podatkih ni bilo urejeno niti eno območje za te športe, ki bi imelo tudi ustrezno dokumentacijo oz. dovoljenja. Posledica tega je, da se število voženj izven cest, v naravi, stalno povečuje. Po drugi strani pa z vse večjo osveščenostjo planincev, lovcev, ljubiteljev neokrnjene narave toleranca vse večjega dela javnosti do motoriziranih voženj zelo upada, nasprotovanja med obema skupinama so vse večja. Obe skupini zahtevata čim prejšnjo spremembo stanja.

Spremembe pravne ureditve. V preteklih letih so vožnjo v naravi pričeli urejati tudi drugi predpisi, bistvena sta zakon o gozdovih in zakon o planinskih poteh Zakon o gozdovih po eni strani omogoča širjenje mreže kolesarskih poti tudi na nekatere vlake, hkrati pa omogoča vzpostavitev ustreznih režimov na gozdnih cestah zaradi interesov npr. naravovarstva. Zakon o planinskih poteh prav tako omogoča širjenje mreže kolesarskih poti na nekatere planinske poti. Širše praktične izvedbe zakonske določbe obeh zakonov še niso zaživele, kar zlasti med kolesarji povzroča nezadovoljstvo. Spremembe je doživel tudi zakon o varnosti cestnega prometa zlasti na področju vožnje z motornimi sanmi. Posledica sprejema novih predpisov je bila, da so si posamezni udeleženci različno tolmačili pravno ureditev tega področja.

Službe nadzora nezadostno kadrovsko okrepljene. Povečanemu pritisku zlasti motoriziranih voznikov v naravi ni sledila kadrovska okrepitev služb inšpekcijskega nadzora kot tudi ne možne oblike naravovarstvenega nadzora z naravovarstvenimi nadzorniki. Problem je zagotovitev zadostnih finančnih sredstev.

Povzetek predlaganih sprememb uredbe

Zlasti zaradi velikega pritiska tako ljubiteljev narave kot voznikov terenskih motornih vozil je Ministrstvo za okolje in prostor v obdobju 2008-2009 pripravilo oceno stanja in zbralo predloge za izboljšanje. Pri pripravi gradiva so sodelovale tudi številne nevladne organizacije in posamezniki tako iz sfere ljubiteljev narave kot voznikov. Njihovi predlogi so zajemali vsebino veljavne uredbe o prepovedi vožnje v naravnem okolju, del predlogov pa je njen okvir presegal. Ministrstvo je pripravilo tudi pregled drugih predpisov s tega področja ter predstavilo pravno ureditev sosednjih oz bližnjih držav. Gradivo je objavljeno na spletni strani Vožnja v naravi .

Pravna služba Ministrstva za okolje in prostor je zato predlagala, da se zaradi nujnosti v prvi fazi spremeni veljavna uredba, del predlaganih rešitev pa naj bi uredili drugi predpisi (npr. evidentiranje motornih vozil). Če se bo izkazalo za potrebno, bi čez dve leti pripravili nov predpis, ki bi urejal to področje.

Ministrstvo za okolje in prostor predlaga, da bi sprememba sedanje uredbe o prepovedi vožnje v naravnem okolju zajela:
• možnost ureditve poligonov oz. območij za vožnjo z motornimi vozili in kolesi – umestitev v prostor (drugi odstavek 1. člena), kar je možno že sedaj po veljavni prostorski zakonodaji
• vožnja je dovoljena, kadar tako določajo drugi predpisi (npr. zakon o gozdovih, zakon o planinskih poteh) (tretji odstavek 1. člena)
• bistveno zvišanje kazni, zlasti za voznike motornih vozil (6. in 7. člen)
• razširitev nabora izjem na občinske redarske službe, gospodarjenje z divjadjo in ribami (3. člen),
• razširitev nadzora na občinske redarske službe in medobčinske inšpekcijske službe (5. člen)
• natančnejšo opredelitev pojmov v uredbi (nekategorizirana cesta) (drugi odstavek 1. člena),
• prepoved tekmovalnih ipd. voženj v območjih kulturnih spomenikov (npr. Kobilarna Lipica) (4. člen).



Delovni osnutek!



Uredba
o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju




1. člen

Na območju Republike Slovenije je v naravnem okolju prepovedano voziti, ustavljati, parkirati ali organizirati vožnje z motornimi vozili, kolesi s pomožnim motorjem in drugimi prevoznimi sredstvi, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, z močjo lastnega motorja in niso namenjena izključno vožnji po cesti (v nadaljnjem besedilu: vozila na motorni pogon), in s kolesi.

Naravno okolje iz prejšnjega odstavka so vsa območja zunaj območij naselij in, območij, ki so z občinskimi prostorskimi akti, določena kot površine za rekreacijo in šport, ki vključuje rabo za namene vožnje z vozili na motorni pogon in kolesi, v skladu s predpisi s področja načrtovanja prostora. Naravno okolje tudi niso območja infrastrukturnih objektov republiškega ali lokalnega pomena in rudarskih operacij med izvajanjem rudarskih del, ki so določena v skladu s predpisi o načrtovanju prostora in rudarstva, in zunaj nekategoriziranih cest (gozdne ceste, poljske poti in kolovozi) ter drugih prometnih površin, ki so namenjene za vožnjo, ustavljanje in parkiranje v skladu s predpisi o cestah in predpisi o varnosti cestnega prometa.

Ne glede na določbe prejšnjih odstavkov je vožnja v naravnem okolju dovoljena v skladu z zakonom ali na njegovi podlagi izdanim predpisom.


2. člen

Ne glede na določbo prvega odstavka prejšnjega člena je dovoljeno ustavljanje ali parkiranje vozil na motorni pogon in koles v pasu 5 m izven vozišča, če je ustavljanje ali parkiranje v skladu s predpisi o varnosti cestnega prometa in če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča.


3. člen

Prepoved iz 1. člena te uredbe ne velja za:
1. službene vožnje pri opravljanju občinske redarske službe, javne gozdarske, naravovarstvene, zdravstvene, reševalne in veterinarske službe, pri inšpekcijskem nadzoru, delu preiskovalnih sodnikov in državnih tožilcev, obrambe, zaščite in reševanja, policije, gorskih in jamskih reševalcev ter gasilcev, za vožnje pri opravljanju lovskočuvajske in ribiškočuvajske službe,
2. gospodarjenje z gozdovi, divjadjo in ribami,
3. opravljanje kmetijskih del,
4. opravljanje geodetskih del,
5. opravljanje geoloških del,
6. urejanje vodotokov in hudourniških območij,
7. vzdrževanje infrastrukturnih objektov,
8. pomoč pri reševanju v primeru naravnih in drugih nesreč,
9. pripravo in vzdrževanje vseh vrst smučarskih prog na zasneženi površini.

Razen v primerih reševanja in nujnih voženj policije izjema iz prejšnjega odstavka ne velja, če je dostop možen tudi po nekategoriziranih cestah ali drugih prometnih površinah iz drugega odstavka 1. člena te uredbe.


4. člen

Na gozdnih cestah in na cestah z makadamskim voziščem v gozdnem prostoru ter na cestah v območjih, ki so zavarovana s posebnimi predpisi (naravni in gozdni rezervati, narodni, regijski in krajinski parki, vodni rezervati, varovalni gozdovi, gozdovi s posebnim namenom, kulturni spomeniki in drugi) je prepovedano organiziranje voženj z vozili na motorni pogon ali njihova uporaba za testne in kros vožnje, športne, tekmovalne in reklamne vožnje ter njim podobne oblike uporabe.


5. člen

Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem določb te uredbe opravljajo inšpektorji, pristojni za ohranjanje narave, varstvo kulturne dediščine, varstvo okolja, ribištvo ter divjad in lovstvo ter gozdarski in kmetijski inšpektorji.

Neposredni nadzor v naravi nad izvajanjem določb te uredbe zagotavljajo upravljavci zavarovanih območij in Zavod za gozdove Slovenije v skladu s predpisi s področja ohranjanja narave.

Neposredni nadzor v naravi izvajajo naravovarstveni in prostovoljni nadzorniki v skladu s predpisi s področja ohranjanja narave.

Nadzor nad izvajanjem določb te uredbe izvajajo tudi policija, občinske redarske službe in medobčinske inšpekcijske službe.«.


6. člen

Z globo od 40 do 1.000 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, če:
1. vozi, ustavlja ali parkira kolo v nasprotju s prvim odstavkom 1. člena te uredbe;
2. ustavlja ali parkira kolo v nasprotju z 2. členom te uredbe.

Z globo od 500 do 4.000 evrov se kaznuje za prekršek posameznik, če:
1. vozi, ustavlja ali parkira vozilo na motorni pogon v nasprotju s prvim odstavkom 1. člena te uredbe;
2. ustavlja ali parkira vozilo na motorni pogon v nasprotju z 2. členom te uredbe;
3. uporablja vozilo na motorni pogon v nasprotju s 4. členom te uredbe.


7. člen

Z globo od 4.000 do 40.000 evrov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če:
1. organizira vožnje z vozili na motorni pogon ali s kolesi v nasprotju s prvim odstavkom 1. člena te uredbe,
2. organizira vožnje z vozili na motorni pogon v nasprotju s 4. členom te uredbe.

Z globo od 1.200 do 4.000 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe in odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika.

Z globo od 500 do 4.000 evrov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje tudi posameznik.


8. člen

Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Slika

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Če Okt 01, 2009 9:32 am

Lepo, da se malce izgovarjajo na voznike... ampak:
vse kar nam dovolijo v 1. členu (vožnjo po gozdnih poteh ...) nam potem z veseljem vzamejo nazaj v 4. členu (prepovedana organizirana vožnja po gozdnih in drugih makadamskih cestah v gozdovih).
Adijo Road book vožnje, če bosta vsaj dve drevesi ob cesti (4.000,00 do 40.000,00 EUR kazni).
Malo kisel občutek pusti ta zadeva :(

KiselP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » Če Okt 01, 2009 9:59 am

miran napisal/-a:Lepo, da se malce izgovarjajo na voznike... ampak:
vse kar nam dovolijo v 1. členu (vožnjo po gozdnih poteh ...) nam potem z veseljem vzamejo nazaj v 4. členu (prepovedana organizirana vožnja po gozdnih in drugih makadamskih cestah v gozdovih).
Adijo Road book vožnje, če bosta vsaj dve drevesi ob cesti (4.000,00 do 40.000,00 EUR kazni).
Malo kisel občutek pusti ta zadeva :(

KiselP Miran


bodimo veseli, da ni kot v italiji, kjer niti dol iz asfalta ne smeš zapeljat

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Če Okt 01, 2009 10:10 am

..........Slika.......Slika........Slika...........Slika.......... :ubogi_ludwig:
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
fonza
Prispevkov: 504
Pridružen: Ne Dec 18, 2005 6:48 pm
Kraj: N 46.08662;E 015.04915

OdgovorNapisal/-a fonza » Če Okt 01, 2009 10:10 am

Matej je napisal:
bodimo veseli, da ni kot v italiji, kjer niti dol iz asfalta ne smeš zapeljat[/quote]

Ne vem kje si to slišal. Med poletnim dopustom smo se namreč vozili po gorskih kolovozih, starih vojaških cestah in to prav v Italiji. Nikjer nismo zasledili prepoved vožnje. Te ceste so celo objavlje v nekaterih offroad revijah. Vodijo pa čisto pod rob tritisočakov. Nobenih prepovedi, nobene policijske kontrole, tudi dokaj prometno za takšne vrste cest.
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order

Uporabniški avatar
Berti
Prispevkov: 580
Pridružen: To Mar 24, 2009 4:13 pm
Kraj: N45 54.836 E15 37.981

OdgovorNapisal/-a Berti » Če Okt 01, 2009 10:19 am

Da bi pa poligon naredili tako hitro kot bodo sprejeli zakone.To pa ne bojo raje z kaznimi polnili državne blagajne.spet te zeleni.
id rather die in a Land Rover than live in a Kia
ALUMINIJASTE OGRAJE

Uporabniški avatar
offroad
Prispevkov: 27
Pridružen: Sr Jan 21, 2009 10:59 am
Kraj: tolmin

OdgovorNapisal/-a offroad » Če Okt 01, 2009 11:04 am

me prav zanima koliko papirjev bi moral pridobiti da bi lahko naredil poligon????? pomojem bi par let zbiral papirje potem bi pa še ta zeleni skakali po meni :evil:

razlog za spremembo tega predpisa pa je minus v državni blagajni in zato morajo še zadnje evrote potegniti od nekaterih državljanov :x

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » Če Okt 01, 2009 11:12 am

fonza napisal/-a:Matej je napisal:
bodimo veseli, da ni kot v italiji, kjer niti dol iz asfalta ne smeš zapeljat


Ne vem kje si to slišal. Med poletnim dopustom smo se namreč vozili po gorskih kolovozih, starih vojaških cestah in to prav v Italiji. Nikjer nismo zasledili prepoved vožnje. Te ceste so celo objavlje v nekaterih offroad revijah. Vodijo pa čisto pod rob tritisočakov. Nobenih prepovedi, nobene policijske kontrole, tudi dokaj prometno za takšne vrste cest.
LP Franci[/quote]

kolikor jez poznem okrog trsta gorice.... so pred vsemi makadamskimi potni znaki za prepoved voznje

pa tudi precej motokrosistov in tudi terencev se hodi vozit v slo

4xm
Prispevkov: 98
Pridružen: Ne Apr 13, 2008 9:54 pm
Kraj: Kanal ob Soči

OdgovorNapisal/-a 4xm » Če Okt 01, 2009 5:51 pm

Matej,potem pa slabo poznaš .. V italiji se da zakupit zemljišče in brez problemov naredit dirko..Tako so vsako leto selekcije rainforest u Gradisci zakupijo obrežje Soče cca 200m od struge pas dolg kilometer dva za 80€ na dan in delaj kar hočeš !!

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Če Okt 01, 2009 8:32 pm

offroad napisal/-a:me prav zanima koliko papirjev bi moral pridobiti da bi lahko naredil poligon????? pomojem bi par let zbiral papirje potem bi pa še ta zeleni skakali po meni :evil:

razlog za spremembo tega predpisa pa je minus v državni blagajni in zato morajo še zadnje evrote potegniti od nekaterih državljanov :x




To je tako nekako kot z dovoljenji za kamnolome.

8 let čakanja, 23!!!! dovoljenj, kup denarja..... Vem kako to gre!

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » Pe Okt 02, 2009 7:50 am

4xm napisal/-a:Matej,potem pa slabo poznaš .. V italiji se da zakupit zemljišče in brez problemov naredit dirko..Tako so vsako leto selekcije rainforest u Gradisci zakupijo obrežje Soče cca 200m od struge pas dolg kilometer dva za 80€ na dan in delaj kar hočeš !!


sej nism reku da to ne obstaja

pravim samo, da se ne morep kar vozit po makadamit tako kot se pri nas še lahko

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Pe Okt 02, 2009 12:51 pm

ha, kakorkoli, bo treba na alternativo prešaltat:
http://www.youtube.com/watch?v=Gz4Npyt4ZBs

zakon govori o vozilih na motorni pogon, ki je hitreje od peš hoje.....nikjer pa nisem zasledil, da ta zakon prepoveduje motorna hodila :twisted:
And on the 8th day God created Land Rover


Vrni se na “Offroad - splošno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov