trokiranje

Vse v zvezi z offroadom
Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Pe Feb 19, 2010 3:29 pm

Lep pozdrav obiskovalcem tega foruma
Napisal bom nasvet kako preveriti ali zobati jermen pravilno montiran - če so motorna gred in odmična gred fazno usklajeni

Za preverjanje pravilne nastavitve zobatega jermena in zobnikov na motorni gredi in obeh odmičnih gredeh obstaja tudi način, da to preverimo brez kakršnih koli skic.
- odvijemo pokrov ventilov
- odvijemo vžigalno svečko v prvem cilindru
- prestavimo v 5. prestavo
- premikamo vozilo v eno smer (če imamo pogon na prednji kolesih, dvignemo vozilo in obračamo kolo) in opazujemo vrtenje odmične gredi. Ko so sesalni ventili in izpušni ventili (četrtega cilindra) na "vagi" mora biti bat v istega cilindra in tudi prvega v najvišji legi. To preverimo skozi odprtino iz katere smo odvili svečko (Takrat se tudi oznake na zobnikih ujemajo z oznakami na bloku in glavi motorja).
Če se pri preverjanju ugotovi razlika v položaju odmične gredi na lego motorne gredi je potrebno to popraviti. Odmična gred (ali obe če ima dve) mora biti fazno usklajena z motorno gredjo.

Še obrazložitev kaj pomeni " na vagi": če vrtimo motor v smeri vrtenja med delovanjem vidimo, da se v cilindru zapre izpušni ventil (ali dva če je 16V) nasletnji trenutek sta zaprta izpušni ventil in sesalni ventil, takoj zatem pa se že odpira sesalni ventil. Položaju, ko sta zaprta oba ventila (ali vsi štirje) pravimo "na vagi".

Verjetno se za isto uporabljajo tudi drugi izrazi.

Kot ljubiteljski mehanik (drugače je moje področje elektrotehnika) uporabljam ta način že vrsto let in še nikoli se nisem zmotil.

Sicer se s tem ne ukvarjam veliko, nazadnje sem zamenjal zobati jermen na alfi 146 16V. Ta je imela neke oznake na jermenu vendar sem zobati jermen montiral po zgoraj opisanem postopku. Od takrat je že cca leto in alfa se še vedno veselo vrti.

Lep pozdrav

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » Pe Feb 19, 2010 5:21 pm

Kolega primorska, vrlo dobro!
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Pe Feb 19, 2010 8:53 pm

Picpoki napisal/-a:Da ni morda še jeep prišel z njo k tebi v MB? :kaj_takega_pa_se_ne:


Sam a veš....zdaj si mi dal mislit....moj jeep je res z okolice ptuja :D :oops: :D

uzitek
Prispevkov: 577
Pridružen: Ne Jan 17, 2010 9:30 pm
Kraj: oplotnica

OdgovorNapisal/-a uzitek » Pe Feb 19, 2010 10:07 pm

PRIMORSKA,hvala lepa za izčrpno opisan postopek.
pa znam nekaj novega :P

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » To Feb 23, 2010 3:46 pm

Živijo! Spet sem tu

Nekaj bi še dodal k prejšnjemu prispevku.
Ko sta izpušni ventil in sesalni ventil na "vagi" v četrtem cilindru, takrat lahko preverimo zračno režo na ventilih v prvem cilindru. Merimo z merilnimi lističi. Pri tem upoštevamo navodila proizvajalca. Reža med ventilom in odmično gredjo (ali vzvodom, kateri pritiska na ventil) zagotavlja, pravilno delovanje motorja (zapiranje ventilov).
Vedeti moramo, da preverjamo 1. in 4. cilinder skupaj ter 2. in 3. (zaradi konstrukcije motorja sta sta bata v 1. in 4. cilindru v nasprotnem položaju kot v 2. in 3. cilindru).
Pri preverjanju hladnega motorja, reža ne sme biti manjša od 0,15 mm

V kolikor se vam pojavi kakšno vprašanje v zvezi z napisanim - napišite.

Pozdrav

uzitek
Prispevkov: 577
Pridružen: Ne Jan 17, 2010 9:30 pm
Kraj: oplotnica

OdgovorNapisal/-a uzitek » To Feb 23, 2010 11:14 pm

čedalje bolj zanimivo branje postaja tole.....
trikrat sem moral prebrat da sem orng skapiral, pa še trikrat moram da si bom zapolnil.
kr, veliko avtov sem prešravfal, nikol pa šel globje v motor.
rad šravfam,znam pa malo :lol: :lol:

mamaMicka
Prispevkov: 294
Pridružen: Pe Jan 29, 2010 8:08 am
Kraj: severni del juga

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Feb 24, 2010 12:26 am

uzitek napisal/-a:čedalje bolj zanimivo branje postaja tole.....
trikrat sem moral prebrat da sem orng skapiral, pa še trikrat moram da si bom zapolnil.
kr, veliko avtov sem prešravfal, nikol pa šel globje v motor.
rad šravfam,znam pa malo :lol: :lol:


in takih se je za bati!



:):):)


Vrni se na “Offroad - splošno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 24 gostov