Lep pozdrav obiskovalcem tega foruma
Napisal bom nasvet kako preveriti ali zobati jermen pravilno montiran - če so motorna gred in odmična gred fazno usklajeni
Za preverjanje pravilne nastavitve zobatega jermena in zobnikov na motorni gredi in obeh odmičnih gredeh obstaja tudi način, da to preverimo brez kakršnih koli skic.
- odvijemo pokrov ventilov
- odvijemo vžigalno svečko v prvem cilindru
- prestavimo v 5. prestavo
- premikamo vozilo v eno smer (če imamo pogon na prednji kolesih, dvignemo vozilo in obračamo kolo) in opazujemo vrtenje odmične gredi. Ko so sesalni ventili in izpušni ventili (četrtega cilindra) na "vagi" mora biti bat v istega cilindra in tudi prvega v najvišji legi. To preverimo skozi odprtino iz katere smo odvili svečko (Takrat se tudi oznake na zobnikih ujemajo z oznakami na bloku in glavi motorja).
Če se pri preverjanju ugotovi razlika v položaju odmične gredi na lego motorne gredi je potrebno to popraviti. Odmična gred (ali obe če ima dve) mora biti fazno usklajena z motorno gredjo.
Še obrazložitev kaj pomeni " na vagi": če vrtimo motor v smeri vrtenja med delovanjem vidimo, da se v cilindru zapre izpušni ventil (ali dva če je 16V) nasletnji trenutek sta zaprta izpušni ventil in sesalni ventil, takoj zatem pa se že odpira sesalni ventil. Položaju, ko sta zaprta oba ventila (ali vsi štirje) pravimo "na vagi".
Verjetno se za isto uporabljajo tudi drugi izrazi.
Kot ljubiteljski mehanik (drugače je moje področje elektrotehnika) uporabljam ta način že vrsto let in še nikoli se nisem zmotil.
Sicer se s tem ne ukvarjam veliko, nazadnje sem zamenjal zobati jermen na alfi 146 16V. Ta je imela neke oznake na jermenu vendar sem zobati jermen montiral po zgoraj opisanem postopku. Od takrat je že cca leto in alfa se še vedno veselo vrti.
Lep pozdrav
trokiranje
Živijo! Spet sem tu
Nekaj bi še dodal k prejšnjemu prispevku.
Ko sta izpušni ventil in sesalni ventil na "vagi" v četrtem cilindru, takrat lahko preverimo zračno režo na ventilih v prvem cilindru. Merimo z merilnimi lističi. Pri tem upoštevamo navodila proizvajalca. Reža med ventilom in odmično gredjo (ali vzvodom, kateri pritiska na ventil) zagotavlja, pravilno delovanje motorja (zapiranje ventilov).
Vedeti moramo, da preverjamo 1. in 4. cilinder skupaj ter 2. in 3. (zaradi konstrukcije motorja sta sta bata v 1. in 4. cilindru v nasprotnem položaju kot v 2. in 3. cilindru).
Pri preverjanju hladnega motorja, reža ne sme biti manjša od 0,15 mm
V kolikor se vam pojavi kakšno vprašanje v zvezi z napisanim - napišite.
Pozdrav
Nekaj bi še dodal k prejšnjemu prispevku.
Ko sta izpušni ventil in sesalni ventil na "vagi" v četrtem cilindru, takrat lahko preverimo zračno režo na ventilih v prvem cilindru. Merimo z merilnimi lističi. Pri tem upoštevamo navodila proizvajalca. Reža med ventilom in odmično gredjo (ali vzvodom, kateri pritiska na ventil) zagotavlja, pravilno delovanje motorja (zapiranje ventilov).
Vedeti moramo, da preverjamo 1. in 4. cilinder skupaj ter 2. in 3. (zaradi konstrukcije motorja sta sta bata v 1. in 4. cilindru v nasprotnem položaju kot v 2. in 3. cilindru).
Pri preverjanju hladnega motorja, reža ne sme biti manjša od 0,15 mm
V kolikor se vam pojavi kakšno vprašanje v zvezi z napisanim - napišite.
Pozdrav
Vrni se na “Offroad - splošno”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 24 gostov