Kuhalniki za popotnike
Plinski kuhalniki so že v redu, dokler ni treba nabaviti novega plina.
Poglejte recimo kartuše: že pri nas so vsaj trije sistemi (na navoj, pa na malo drugačen navoj in na preluknjanje kartuše). Pri jeklenkah so navoji v SLO različni od navojev v I, v F so spet drugačni. Če si v Afriki je vrsta navoja odvisna od tega, od katere države je konkretna dežela kdaj bila kolonija ... skratka kaos. Vem, da v Afriki in še kje, na polnilnicah malo poimprovizirajo in ti napolnejo vsako jeklenko. Če jim uspe brez buma.
Seveda, če pa greš na pot s kamijonom in ti ni žal za pet kil viška tukaj, pa kilco tam... vzameš od doma 10 litrsko flašo in je. Tako da kamijonarsko razmišljanje ni vedno najprimernejše za tiste, ki pri opremi gledajo na vsako kilo.
Če je kuhalnik na avtomobilsko gorivo je lahek, majhen in napolneš ga lahko brez izgube časa vsak dan ali teden. In če še dovolj hitro greje -> Amerika!
Miran
PS: jaz imam sedaj v Rimlnu 2 kg (a je 2 l??) aluminijasto (prihranek 5 gramov na teži ) jeklenko za kuhalnik v kuhinji. V rezervi eno kartušo na navoj z kuhalnim kamp nastavkom in brenerček na enak navoj, če je treba kakšen zglob zamenjati. Res pa je tudi, da mi za enkrat dnevno pogretje konzerve in eno kavico zjutraj ena jeklenka zdrži vsaj dva meseca.
Poglejte recimo kartuše: že pri nas so vsaj trije sistemi (na navoj, pa na malo drugačen navoj in na preluknjanje kartuše). Pri jeklenkah so navoji v SLO različni od navojev v I, v F so spet drugačni. Če si v Afriki je vrsta navoja odvisna od tega, od katere države je konkretna dežela kdaj bila kolonija ... skratka kaos. Vem, da v Afriki in še kje, na polnilnicah malo poimprovizirajo in ti napolnejo vsako jeklenko. Če jim uspe brez buma.
Seveda, če pa greš na pot s kamijonom in ti ni žal za pet kil viška tukaj, pa kilco tam... vzameš od doma 10 litrsko flašo in je. Tako da kamijonarsko razmišljanje ni vedno najprimernejše za tiste, ki pri opremi gledajo na vsako kilo.
Če je kuhalnik na avtomobilsko gorivo je lahek, majhen in napolneš ga lahko brez izgube časa vsak dan ali teden. In če še dovolj hitro greje -> Amerika!
Miran
PS: jaz imam sedaj v Rimlnu 2 kg (a je 2 l??) aluminijasto (prihranek 5 gramov na teži ) jeklenko za kuhalnik v kuhinji. V rezervi eno kartušo na navoj z kuhalnim kamp nastavkom in brenerček na enak navoj, če je treba kakšen zglob zamenjati. Res pa je tudi, da mi za enkrat dnevno pogretje konzerve in eno kavico zjutraj ena jeklenka zdrži vsaj dva meseca.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
da malo razburim duhove glede na potovanja ( 30 dni) imamo vedno s seboj 5kg jeklenko in 3kg v rezervi pa se nič ne pritožujemo glede prostora itd, saj v skupini dveh treh vozil že najdeš toliko prostora, seveda je zraven še mini gorilec na kartuše s par kartušami. Toliko prostora za osnovo (zmanjša strošek hrane drugje in pa v trenutnih situacijah je ok, pa še kaj svinjskega gor spečeš)se že dobi. Vedno je pri nas še roštilj plošča, kurjavo že nekje dobimo..če ne drugega stari živalski iztrebki, ki fajn gorijo . Moram pa povedat, da Primorci radi jemo- vsaj 3x dnevno .
Še nekaj; par različnih priključkov za jeklenko je pa vedno zraven, saj ne zavzamejo ogromno prostora,....ja nič ne zavzame prostor - zato smo pa Primorci nabasani...tako ali drugače
Še nekaj; par različnih priključkov za jeklenko je pa vedno zraven, saj ne zavzamejo ogromno prostora,....ja nič ne zavzame prostor - zato smo pa Primorci nabasani...tako ali drugače
prihodnost pripada tistim, ki verjamejo v lepoto svojih sanj
No, tudi jaz hvalim bencince.
MSRček ima daleč nejmočnejši output, kar sem jih jaz videl pri mini kuhalnikih, sedaj pa poleg MSRja uporabljam Colemanov bencinski kuhalnik z dvema gorilnikoma (pozor pri Colemanu - sivi rezervoar ima uparjalnik za benz, medtem ko ima rdeči rezervoar uparjalnik za špirit (beli benz) in ni primeren za navadni benz) , je precej manj močan od MSRja, ampak bolj praktičen za vsakodnevno kuho.
Uporabljam pa ga v zadnjem mesecu praktično vsak dan dvakrat (!).
Bencinske kuhalnike moraš znati uporabljati, res so glasnejši in bolj umazani od plinskih, ampak ni vprašanje glede dobavljivosti goriva. MSR ima priloženo tudi šobo za dizel, v sili kuri praktično vsako tekočo maščobo, ne da bi mu to škodovalo.
Zdraven bencinskih kuhalnikov gre posoga z debelim dnom, če imaš prostor (potovanje z avtom) in ne alu oziroma plehnata kemperska posoda.
MSR je tudi enostaven za vzdrževanje na terenu:
http://blog.overland-cruising.org/2010/ ... gk-ex.html
---------
Pajka moraš vprašati, kaj je skuhalnikom počel in predvsem kako ga je popravljal, da bo zgodba kompletna.
MSRček ima daleč nejmočnejši output, kar sem jih jaz videl pri mini kuhalnikih, sedaj pa poleg MSRja uporabljam Colemanov bencinski kuhalnik z dvema gorilnikoma (pozor pri Colemanu - sivi rezervoar ima uparjalnik za benz, medtem ko ima rdeči rezervoar uparjalnik za špirit (beli benz) in ni primeren za navadni benz) , je precej manj močan od MSRja, ampak bolj praktičen za vsakodnevno kuho.
Uporabljam pa ga v zadnjem mesecu praktično vsak dan dvakrat (!).
Bencinske kuhalnike moraš znati uporabljati, res so glasnejši in bolj umazani od plinskih, ampak ni vprašanje glede dobavljivosti goriva. MSR ima priloženo tudi šobo za dizel, v sili kuri praktično vsako tekočo maščobo, ne da bi mu to škodovalo.
Zdraven bencinskih kuhalnikov gre posoga z debelim dnom, če imaš prostor (potovanje z avtom) in ne alu oziroma plehnata kemperska posoda.
MSR je tudi enostaven za vzdrževanje na terenu:
http://blog.overland-cruising.org/2010/ ... gk-ex.html
---------
Pajka moraš vprašati, kaj je skuhalnikom počel in predvsem kako ga je popravljal, da bo zgodba kompletna.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
Dimen napisal/-a:def110 napisal/-a:Nevem, zakaj bi bili za en k*? Jaz imam primus all fuel, ki deluje praktično na vsa goriva, pa mi je ravno bencin najljubši ( in najcenejši)
Odvisn kok kuhaš?
Kuhi zajtrk, kosilo in večerjo en mesec. Plinski bo prežvel vse: pesek, vodo, blat,...
No recimo, moje najdalše potovanje je trajalo dober mesec. Takrat sem tudi prvič uporabil ta kuhalnik. Prvo presenečenje je bila poraba bencina - je skoraj ni. Kuhalnik tehka nič, prostora zavzame nič, poleg tega pa je tako preprost, da se nima kaj pokvariti. Ko zmanjka goriva, odpres malo naftni filter in kuhaš naprej. Saj plinski so ok, vendar kot je omenil Miran, je problem s kartušami, pri all-fuel opciji pa imaš vedno na voljo gorivo, saj deluje na vse. Edini problem, ki bi ga izpostavil, so plini, ki nastanejo pri zgorevanju bencina. Nisem sicer našel kakšne raziskave, vendar dolgoročno kuhanje na bencin najbrž ni najbolj zdravju prijazno, kar za plin ne velja.
Il potere logora chi non ce l'ha
martin91 napisal/-a:3 kg jeklenko z gorilnikom dobiš kjerkoli v severni afriki za 5 eur. Zadostuje za vsaj 14 dni kuhanja za 2 osebi in je sila enostavna za vzdrževanje na terenu(beri: vzdrževanja sploh ni).
se takoj pod tole podpisem,
sem imel probleme s colemanovim bencinskim kuhalnikom na dve rinki.
sem da pustil v maroku pri kolegu in si kupil plinsko jeklenko. top shit! nevem zakaj sem prej tako kompliciral
Vsak spi, kakor si postelje in postelje si, če je le mogoče, kakor mu ljubo.
Tukaj še malo zbranih razmislekov, dilem in preimerjave glede kuhalnikov:
-> KliK <-
Tukaj še malo zbranih razmislekov, dilem in preimerjave glede kuhalnikov:
-> KliK <-
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
zamerilo se mi je predvsem to da sem zlel nekaj skuhati pa kuhalnik ni dal od sebe tega kar bi moral.
najprej sem potreboval nekaj dni da sem ga dodobra osvojil, nato je odpovedal ventil za uravnavanje kisika, nato je izgubil pritisk. nato se je zamasila cevka za dovod bencina.
nato sem dal 10 eurov in od takrat naprej kuham hitro in brezsrkbno. prostora zavzame priblizno isto. presaltanje iz dveh rink na eno mi ni posebno dotolklo, se posebej ker vem da ko prizgem zadevo dela
(narekovaj zgoraj) vse preveckrat prevec kompliciramo zamenjaj olje in bremze na avtu ter se odpravi dogodivscinam naproti. (narekovaj spodaj)
najprej sem potreboval nekaj dni da sem ga dodobra osvojil, nato je odpovedal ventil za uravnavanje kisika, nato je izgubil pritisk. nato se je zamasila cevka za dovod bencina.
nato sem dal 10 eurov in od takrat naprej kuham hitro in brezsrkbno. prostora zavzame priblizno isto. presaltanje iz dveh rink na eno mi ni posebno dotolklo, se posebej ker vem da ko prizgem zadevo dela
(narekovaj zgoraj) vse preveckrat prevec kompliciramo zamenjaj olje in bremze na avtu ter se odpravi dogodivscinam naproti. (narekovaj spodaj)
Samo za vas, bratje v orožju
sem pogledal še, kako se kaj Coleman puče. Malo bolj sitno od MSRjčka, vendar še vedno za zjokat simpl.
-> KliK <-
sem pogledal še, kako se kaj Coleman puče. Malo bolj sitno od MSRjčka, vendar še vedno za zjokat simpl.
-> KliK <-
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info
damjan.vrencur.info
Vrni se na “Offroad - splošno”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 39 gostov