Ko se zajla utrga...

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a gregor » Pe Mar 17, 2023 11:37 am

Pogosto si pri vitlanju niti ne predstavljamo, kaj se lahko zgodi, če se zajla ali gurtna utrga.
Priporočam ogled videa. Predvsem nekateri počasni posnetki so precej zanimivi.

Zanimivo je, da "jakna" obešena na zajli niti ne pomaga kaj dosti.
In tudi špaga namesto zajle ni čisto nedolžna (čeprav mnogo mnogo boljše od zajle)

Počasi bo čas (velja za tiste ki še tega nismo naredili) da zajle, železne škopce, škripce itd zamenjamo s špagami, "softshackli" in alu rinkami namesto škripcev, stvari so postale znosno poceni.


Video:
https://www.youtube.com/watch?v=97XqNX3yFTk
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
rx
Prispevkov: 704
Pridružen: Ne Dec 14, 2014 4:08 pm
Kraj: Texas

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a rx » So Mar 18, 2023 7:52 am

Dober prispevek. Kot kaže tudi špaga ni nedolžna, za zajlo smo itak vedeli da je leteča smrt..

kakšen dober link za soft shackle?
Don Felipe > Google :D

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Mar 20, 2023 8:16 am

Testno sem par komadov teh naročil:
https://de.aliexpress.com/item/1005003378011324.html
Na prvi pogled zgleda ok, nimam sicer s čim primerjat, ker nimam izkušenj, nimam pa možnosti sprobat, ali sila pretrganja (17 ton) vsaj približno drži.
Kitajci niso glih znani po tem, da bi trdno stali za deklariranimi podatki. :-)
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
rx
Prispevkov: 704
Pridružen: Ne Dec 14, 2014 4:08 pm
Kraj: Texas

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a rx » Po Mar 20, 2023 4:42 pm

Sem pogledal tole z linka.. Dobr zgledajo, kdaj dobiš?
Don Felipe > Google :D

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Mar 20, 2023 7:10 pm

Imam.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
rx
Prispevkov: 704
Pridružen: Ne Dec 14, 2014 4:08 pm
Kraj: Texas

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a rx » Po Mar 20, 2023 8:56 pm

Offroad slovenija se bliža, tm dej enmu tekmovalcu pa da vidmo kolk bo zdržalo.. :D če tam preživi pol bodo tud za nas dobri :)
Don Felipe > Google :D

Uporabniški avatar
navigator
Prispevkov: 412
Pridružen: Pe Feb 27, 2004 9:30 am
Kraj: Moravče
Kontakt:

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a navigator » Po Mar 27, 2023 10:42 am

Kar se softshacklov tiče lahko jaz podam nekaj izkušenj. Sicer ne iz offroada ampak iz navtike, kjer smo že pred časom praktično vse klasične gambete zamenjali s softshackli. V uporabi je ostali samo ena vrsta gambetov, kateri so namenjeni odpiranju pod obremenitvijo. V osnovi gre v navtiki predvsem za zniževanje teže, saj je v tekmovalnem jadranju teža precejšen faktor. Vse vrvi, ki jih uporabljamo so iz Dynemme, s tem da se uporabljajo različni tipi glede na to ali so statično ali dinamične obremenjene. Debeline vrvi so med 6 in 10 mm. Softshackle delamo sami oz. jih ne kupujemo. Največ imamo v rabi softshackle iz 6mm vrvi, ki bi naj zdržali okoli 4 tone, čeprav se je v praksi pokazalo, da zdržijo več, saj gredo statične sile občasno preko 4 ton. V primeru dinamične sile ni tako velikih obremenitev (do 3t), so pa te velikokrat sunkovite. Dosedaj nam še ni uspelo utrgati nobenega, tako da lahko mirno trdim, da so glede moči primerljivi, če ne celo boljši od kovinskih. Enkrat se je zgodilo, da je eden popustil, pa še pri tem je šlo za to, da je zdrsnil vozel, ki najbrž ni bil dobro zaključen.
Glede na moje izkušnje lahko rečem, da je softshacke boljši od kovinskega gambeta, s tem, da je potrebno vzeti v ozir, da ima Dyneema ob redni uporabi rok trajanja 3 leta, potem pa jo je priporočljivo zamenjati.
Slaba lastnost softshacklov je, da niso najbolj odporni na abrazijo oz. je treba pri uporabi paziti, da ne nalegajo na ostre robove in da se jih uporablja samo z namenskimi škripci in ušesi.

Jaz sem hotel narediti nekaj komadov že pred časom, pa sem ugotovil, da 25mm Dyneme nikjer ne dobim na metre, tako da sem na koncu odrezal kos od moje vrvi na vitlu in naredil enega, ki ga imam sedaj v uporabi.

Glede na to, da je sedaj na trgu na voljo kar nekaj 4x4 softshacklov, bi jaz vsekakor svetoval previdnost pri nakupu cenenih verzij, ker kvalitetna Dynema vrv ni poceni, saj je cena za 1m (kolikor približno rabimo za en softshackle) lahko tudi preko 10€/m. K temu pa je potrebno prišteti še strošek zaščitne srajčke, tako da lahko rečem, da je vse kar se prodaja pod 20€ kom vprašljive kvalitete.

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a gregor » Po Mar 27, 2023 1:36 pm

Fajn je vedet izkušnje iz prve roke, tudi če niso direkt iz offroada.

Kaj vpliva na staranje štrika? UV? Večinoma jih vozimo naokoli navite na vitli, rabimo mogoče parkrat na leto (ali pa še to ne)

Po evropi je nekaj prodajalcev, kjer npr 28 metrov 10mm "štrika" za vitlo dobiš za manj kot 100 eur. A potem misliš da je to vse bolj z rezervo za jemat? Tudi schackli zgledajo na slikah enaki kot tisti direkt pri kitajcih, le cena je bolj evropska. :-)
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
navigator
Prispevkov: 412
Pridružen: Pe Feb 27, 2004 9:30 am
Kraj: Moravče
Kontakt:

Re: Ko se zajla utrga...

OdgovorNapisal/-a navigator » Po Mar 27, 2023 2:17 pm

Na staranje najbolj vpliva UV in seveda uporaba. Zaradi UV bi morale imeti vse vrvi na vitlih zaščitno srajčko na koncu vrvi, ki je dolga toliko, da zadnja plast vrvi navite na bobnu ni izpostavljena UV-ju.
Kar se uporabe tiče, je pa najbrž res, da je povprečna vrv na vitlu zelo redko v rabi, pa še takrat se je ne zlorablja, tako da iz tega vidika ni ravno potrebna menjava na vsakih nekaj let.

Pri nas na barki pa vrvi ne šparamo, zato tudi uporabljamo samo vrvi evropskih proizvajalcev, ker si enostavno ne moremo privoščiti, da v ključnih trenutkih oprema ne bi opravljala svoje naloge. Enkrat so nam za testiranje ponudili cenejše vrvi, katerih poreklo ni bilo čisto jasno, pa smo hitro videli, da malo denarja pomeni malo muzike, saj smo samo na treningu, kjer so zadeve precej umirjene, uspeli urgati dve vrvi, tako da bi se vsekakor izogibal poceni vrvem. Nikoli ne veš, kdaj bodo odpovedale poslušnost.


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 53 gostov