Avto elektrika

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

Avto elektrika

OdgovorNapisal/-a Dimen » So Nov 06, 2010 5:17 pm

Mogoče bi klele popal razne povezave na to temo.
Vezava daljink / žarometov: http://sites.google.com/site/offroadoprema/lu%C4%8Di

Na Caravaning.si je Janez na temo uporabe voltmetra zapisal:
"1. del:
Elektroznalce prosim, da ga sploh ne berejo, ker bom probal bolj na slikovit način opisati probleme.

Praktična uporaba univerzalnega inštrumenta ali AVO metra (Amper, Volt, Ohm):

"Sejfti frst": Da ne pride do takih šlusov, kot je bilo že zgoraj opisano, je najpomembneje izbrati tapravo luknco. Itak, ane, ampak tu mislim na pušo, v katero se priključijo testni (merilni) kabli. Več ali manj je na inštrumentu vse napisano, ampak ponovimo:

COM= Common, ali masa, ali skupni (lahko tudi negativni) pol.... ponavadi se sem vtakne črna žica in se jo tam vedno pusti.

Priključek V,Ohm: sem ponavadi vtaknemo tardečo (žico) - Ta luknja ni nič nevarna, lahko z žico, ki je priključena sem notri šlataš tudi 220V. Tudi, če imaš z gumbom izbrano katerokoli področje, ne bo nič hudega. Ta priključek je torej visokoohmski - z zelo veliko notranjo upornostjo in tokovi - tudi na 220V bodo zanemarljivo majhni.

Priključek mA, A: ta pa je nevaren. Sem notri vtaknemo tardečo (žico), le kadar želimo meriti tok. Za meritev toka je potrebno nek tokokrog "odpreti" in vanj vključiti A-meter - se pravi naš inštrument, ki ima rdečo žico v omenjeni luknji (mA, A). Ta priključek torej nadomešča en konec drata - tokokroga, in mora imeti zelo majhno upornost. Če pa tako naštiman inštrument (vtičnica mA,A) priključimo na neko napetost, pa naj bo to 12V aku, ali pa 220V zidni štrom, bo samo BUM naredilo, ker si v bistvu z "dratom", ki se skriva pod vtičnico "A" naredil kratki stik.

Pa naj bo za začetek dovolj, za to pozno uro sredi z avtdomi - polnega parkirišča v KG.

Najbolš, da me kar takoj ustavite, če do sedaj kaj ni jasno. V naslednjem nadaljevanju se bomo pa vprašali, kdaj sploh vzamemo inštrument v roke, da ne bomo kar brez veze dratov nekam vtikali.

2. del:
Do sedaj smo obdelali (vsaj upam) varnost oz. nevarnost ob napačni priključitvi inštrumenta. Še enkrat svetujem: Ko odrabite inštrument, prestavite merilni kabel na Volte. Ob naslednji uporabi v naglici nikakor ne morete z njim narediti kratkega stika.
Ko si enkrat v pravih luknjicah, izbira področja pri digitalnih inštrumentih niti ni kritična. Ne bo displeja ven vrglo (kot včasih kazalec na analognem inštrumentu). Če vidiš,da številke utripajo, si izven dosega in greš na naslednje višje področje. Če vidiš, da si v hudih decimalkah, greš na nižja področja.
Merjeno napetost priključimo med priključka COM (črna žica) in V,Ohm (rdeča žica). V kolikor vemo, kaj približno pričakujemo, lažje že vnaprej izberemo pravo merilno področje (enosmerno, izmenično). Če se omejim le na uporabo univerzalca v AD, bomo ponavadi uporabili enosmerno področje 20V. Tako lahko izmerimo napetost posameznih akumulatorjev, napetost polnjenja (polnilca, alternatorja, sončnih celic), ali pa le mali napetostni padec pri prehodu toka skozi večje upornosti (npr. slab spoj kabelskih čeveljčkov…).
Ena od malo bolj nenavadnih uporabnih možnosti je tale: Imaš občutek, da ti luči že bolj slabo svetijo. En pol inštrumenta pritisnemo na pljus pol akumulatorja, drugi pa na plus sponko konektorja na prižgani žarometni žarnici. Če je vse OK, bi moral inštrument pokazat 0,00V, v praksi mogoče 0,1V. Če imaš pa slabe (oksidirane) releje, stikala, varovalke, konektorje…. pa prehod toka na vseh teh elementih povzroči mali padec napetosti. V kolikor boš na tak način izmeril več kot 0,5V, se lotiš postopnega iskanja posameznih napetostnih padcev.

3. del:
Malo se zadržimo še pri merjenju napetosti. Navedel bom nekaj pričakovanih vrednosti. Odstopanje ti naj da pa za mislit:

Aku v »frej laufu« (neobremenjen, brez polnjenja): cca 12,5V. Če je bil pred kratkim vzet iz polnilca, ima lahko tudi 13,5V. Aku s prebito celico 10,5V…..

Napetost na akumulatorju med delovanjem motorja: cca 14V (to je napetost alternatorja).

Napetost med minus polom akumulatorja in karoserijo (maso) ob polnjenju (delovanju motorja): 0V, če tu zaznate kaj napetosti, je slaba masa iz akuja na pleh, na motor….

Napetost med tamočnim plus polom alternatorja in plus polom akumulatorja: 0V (če ni, je sigurno slab spoj pri kabel čeveljčkih).

Tovornjakarji vse te vrednosti množi z 2.

4. del:
Tretji – zadnji od osnovnih načinov uporabe univerzalnega inštrumenta pa je meritev upornosti, oz. največkrat kar prevodnosti. Luknce so enake, kot pri merjenju napetosti (V, Ohm). Najbolj uporabno področje je najnižje (ponavadi je to 200 Ohm). Upornost se meri vedno na nekem vodniku in bremenu v breznapetostnem stanju. Se pravi, po žici in bremenu ne sme teči tok, mora biti izklopljen. Šele tedaj bo meritev pravilna.
Pri avtu je uporabno merjenje upornosti le pri iskanju dratov od zvočnikov, ko se lepo pomeri 4 – 8 Ohmov. Vsa svetila imajo v hladnem stanju (ko žarnica ne gori), zelo nizko upornost, ki se je z običajnimi inštrumenti sploh ne da točno pomerit, pa tudi smisla nima. Merjenje notranje upornosti baterij in akumulatorjev ni mogoče z univerzalcem (ker se ne da izklopit napetosti).
Zelo je pa uporaben test prevodnosti. Izbirni preklopnik postaviš v pozicijo (simbol diode in včasih tudi BUZ BUZ). Luknice ostajajo enake (V, Ohm). Sedaj displej prikazuje napetost med merilnima konicama v mV. Pri odprtih merilnih sponkah se prikazujejo utripajoče mule, ali pa OL …
Sklenjene merilne sponke – to je v bistvu kratek stik, prikaz je 000, ali pa morda 002. Na ta način lahko hitro najdemo začetek in konec žice, povezavo vtičnice in vtikača na podaljšku, pravilnost delovanja stikal, tipk…. Tudi te meritve se izvajajo v breznapetostnem stanju – se pravi tipka brez napetosti, kabel brez napetosti…
V kolikor morate izmeriti polariteto, ali pa na sploh delovanje diode, pa z inštrumentom v prevodni smeri izmerite (ponavadi) cca. 700mV, v drugi – zaporni smeri pa neskončno – kot da so odprte sponke. Merjenje LED diod ne pokaže kaj dosti, saj je napetost večine ledic v prevodni smeri večja od 2000mV (2V), kot je ponavadi maksimum merjenja. Res pa je merilni tok zadosten, da ledica rahlo zasveti – dovolj za odreditev polaritete.

Mogoče samo še eno kratko okoli izbire / nabave inštrumenta (če je tole pisanje slučajno koga prepričalo, da vse skupaj ni noben bav-bav). V kolikor ne mislite delat natančnih laboratorijskih meritev, je čisto dovolj najcenejši inštrument (Conrad, Interdiskont, Kitajc na lj. tržnici). Tudi razni dodatki: merjenje kapacitete, tranzistorjev, frekvence, spomin za izmerjene vrednosti… so za AD uporabo brez veze. Več ali manj se vsi napajajo z 9V blok baterijo, ki zdrži par tednov neprekinjenega obratovanja. Na voljo so tudi z napajanjem na sončne celice. Meni (k sem že bol sklerotičen) pa najbolj paše, da ima »Auto Power Off«. Največ vredno je to, da ga imaš vedno pri roki, z delujočo baterijo."

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Ne Nov 07, 2010 12:58 pm

podpiram tvoj post oziroma tvojo temo :aplavz:
če bom imel kaj več časa ali ne bom pozabil, bom tudi sam kaj dodal :wink:
če pa kdi ima še kakšne ideje ali nasvete, naj še kaj dopiše, vodstvu foruma pa predlagam, da to rukne pod "sticky" 8)
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Ne Nov 07, 2010 3:11 pm

Sticky urejen. :)

Dimena pa prosim, če bo ažuriral objave v bodoče, ali še bolje, če bi to hotel kar John narediti? :wink:

LP iz sončnega MB, greva z drago na šetnjo (32 teden PRP, se mora dosti gibati) :twisted:

R.
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Ne Nov 07, 2010 7:28 pm

kratek dodatek

Namesto, da vedno nosimo okrog avtomobila merilni instrument lahko skoraj vse opravimo s preizkusno svetilko (kdor ne ve naj povem, da je podobna izvijaču s prozornim ročajem v katerem se nahaja cevasta žarnica 12V in 3W - iz ročaja pa je speljana žica in na koncu je krokodilček).
S tem pripomočkom ugotovite katera varovalka je pregorela, ali pride električni tok do žarnice katera noče goreti, ....
Merilni instrument rabimo samo takrat, ko hočemo dejansko izmeriti napetost (če dvomimo v delovanje alternatorja - regulatorja napetosti).
LP

Uporabniški avatar
Al1975
Prispevkov: 405
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 5:15 am
Kraj: Bevke down town
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Al1975 » Ne Nov 07, 2010 8:27 pm

Evo takole gre preko obstoječih luči na vozilu.

Slika
Slika

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Ne Nov 07, 2010 9:20 pm

Zdravo

Shema za priklop dodatnih luči je OK vendar pa mislim, da bi morala biti objavljena v drugi temi kjer je govora o montaži in priključevanju dodatnih luči!

LP

Uporabniški avatar
Al1975
Prispevkov: 405
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 5:15 am
Kraj: Bevke down town
Kontakt:

Re: Avto elektrika

OdgovorNapisal/-a Al1975 » Po Nov 08, 2010 5:43 am

To primorska:
Dimen napisal/-a:Mogoče bi klele popal razne povezave na to temo.
Vezava daljink / žarometov:

:res_ne_vem: :?: :?: :?:
Slika

Mihevc
Prispevkov: 275
Pridružen: Pe Apr 23, 2010 6:28 pm

OdgovorNapisal/-a Mihevc » Po Nov 08, 2010 8:26 pm

Preverjeno-deluje!javascript:emoticon('8)')
Ravno danes sem jih zvezal na avto.Jaz sem dal notr rele ki ima tudi varovalko,manj štrikanja!
Je pa fino pogledat na kako stran kako kvačkat!javascript:emoticon(':wink:')

Uporabniški avatar
Sven
Prispevkov: 1092
Pridružen: To Maj 17, 2005 11:30 pm
Kraj: wajdušna
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Sven » Po Nov 08, 2010 9:28 pm

Sej lepo in prav, je forum za debatiranje, pa če je sedaj pod "sticky", predlagam naj bodo tukaj samo koristni prispevki, ne da moraš 3/4 teme prescrollat, da dobiš kaj uporabnega.
Predlagam, da se zadnje 3 prispevke (fantje ne zamerit), vključno z mojim zbriše iz te teme ali prestavi v linkano novo temo, ali pa v že odprto k "montaža dodatnih luči".
Razmišljam kako bi omogočili komentarje takih tem, brez da bi smetili tukaj, nenazadnje se mi zdi komentar Mihevca da stvar deluje, na mestu.
Mogoče enak naslov teme, le z dodatkom komentarji?
Al pustimo tako kot je? Nenazadnje karkoli bomo želeli bomo mogli zaprosit Rafterja za urgenco :)
LP
TUDI NA FB>>>KLIK

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Po Nov 08, 2010 11:40 pm

Bom še malo počakal, potem pa "popucal". :wink:
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Mihevc
Prispevkov: 275
Pridružen: Pe Apr 23, 2010 6:28 pm

OdgovorNapisal/-a Mihevc » To Nov 09, 2010 7:56 pm

Sorry!
Rafter ni panike.

Uporabniški avatar
pajk
Prispevkov: 686
Pridružen: To Jun 30, 2009 10:58 am
Kraj: Šk. loka

OdgovorNapisal/-a pajk » Po Jan 03, 2011 10:42 am

ni glih offroad, ali je pomembno :)
ali kdo ve kje je stikalo za bremz luči na avtu mercedes benz 124?

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Jan 03, 2011 11:04 am

Ne vem sicer konkretno za 124 model (E tip), a ostali imajo to stikalo na vrhu zavornega pedala. Kar na "bajonet" nasajeno.
Drugače boš pa zanesljiv odgovor dobil na Mercedes Benz forumu http://mercedes-benz.mojforum.si/index. ... cedes-benz

LP Miran

PS: A tega bi rad zamenjal?
Slika
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
pajk
Prispevkov: 686
Pridružen: To Jun 30, 2009 10:58 am
Kraj: Šk. loka

OdgovorNapisal/-a pajk » Po Jan 03, 2011 1:24 pm

tole je pa piva vredno! hvala Miran!
še eno vprašanje, in sicer, ali na vrhu zavornega pedala pomeni da je dostopen v voznikovem delu, torej pri nogi, ali pridem do njega pri mašini?
l.p.
pajk

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Jan 03, 2011 5:55 pm

Od voznika in gleda proti vozniku, verjetno pa moraš kakšno plastiko umakniti.
Če nisi prevelik kaliber je zelo enostavno. A pazi, ponavadi je tudi na sklopki kakšno podobno stikalo, tako, da glej, da ne boš napačnega dol vzel.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
pajk
Prispevkov: 686
Pridružen: To Jun 30, 2009 10:58 am
Kraj: Šk. loka

OdgovorNapisal/-a pajk » Sr Jan 05, 2011 12:44 am

hvala miran! bilo je točno tako kot si rekel in precej enostavno!
vendar na žalost to ni rešilo problema saj je bilo stikalo uredu :(
jutri peljem k avtoelektriku. predvidevam da je kabel nekje med stikalom in lučmi saj sem zaznal prevodnost do stikala. na tem mrazu me pa brez garaže niti malo nima da bi se učil za avtoelektrika :evil:
hvala še enkrat!
l.p.
pajk

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Jan 05, 2011 6:58 am

Mercedezove elektro instalacije so za en k... Pri varčevanju z materialom za žice (saj to sploh niso več žice) so prišli tako daleč, da te lajtunge zelo rade oksidirajo. Ponavadi nastopijo težave z zadnjimi lučmi po daljši vožnji v močnem dežju. :(
Žal ne morem trditi, da je tako le pri merčotih.
Dobro zrihtaj.
LP Miran

PS: nimam pojma o avtoelektriki, imam pa dobre izkušnje z mojim bivšim.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » Po Apr 09, 2012 2:41 pm

Rabim en nasvet od vas ki se spoznate na avtoelektriko.Ali lahko pri vezavi inverterja priključim žičo za minus recimo na vijak od sedeža(oziroma na koresarjo,školjko avta) kot pri avtoojačevalcu ali jo moram vleči direktno na minus akumulatorja?L.P David

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Apr 09, 2012 4:17 pm

Če bo inverter za par 100 W je vsaka dobra masa dobra masa.
Miran

:twisted: PS: a z masami je vedno križ, padci napetosti se kopičijo že - od kleme akumulatorja.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » Po Apr 09, 2012 4:28 pm

Inverter je 1200w.Če te prav razumem je potem najbolje kar na minus akumulatorja.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Apr 09, 2012 9:29 pm

Boo.... 100 A .. res je, daj raje poveži s kablom direktno na minus akumulatorja.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » Po Apr 16, 2012 5:22 pm

Zanima pa še nekaj.Če bom imel prižgan inverter med vožnjo in nanj priključen hladilnik ali je možno ,da mi skuri alternator če bo non stop filal akumulator.Čeprav hladilnik se vklaplja po potrebi je kompresorski.

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

OdgovorNapisal/-a Dimen » To Apr 17, 2012 12:39 pm

Ne!

nil
Prispevkov: 92
Pridružen: Ne Sep 05, 2010 3:59 pm

OdgovorNapisal/-a nil » To Apr 17, 2012 4:19 pm

o.K Super , hvala za info. David

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » To Apr 17, 2012 4:28 pm

miran napisal/-a:Boo.... 100 A .. res je, daj raje poveži s kablom direktno na minus akumulatorja.
LP Miran


Kompliciraš na celi črti.....Še nisem srečal kakega avto akustičarja, ki bi imel kabel za maso potegjen direkt na aku...Pa majo fantje sisteme po par tisoč vatov.Karoserija avta je najbolša masa. Maso potegni od enega bolj grobega vijaka (recimo zadnji pasovi) in predhodno pobrusi do golega pleha tako, da bo kabelj čevelj res nalegal. Spredaj pa potegni še dodatno maso iz aku do karoserije (najbolša je kr ona pletenica kot je imela zastava včasih). In zadeva rešena učinkovito, hitro in poceni. Kabli velikih presekov znajo bit kr dragi....In tako potegneš samo plus kabel iz akuja s kako 150-200A varovalko.


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 59 gostov