Stran 2 od 3

Objavljeno: To Apr 17, 2012 6:45 pm
Napisal/-a nil
Je že zrihtano tako da je vse O.K.Vseeno hvala za info.

Objavljeno: Po Jul 09, 2012 8:20 pm
Napisal/-a nil
Sedaj me pa še nekaj zanima.Koliko dolgo dolgo je lahko inverter prižgan recimo da poganja hladilnik,ali je recimo en teden ali več seveda po sistemu čez dan voziš, avto laufa čez noč stojiš, parkiraš.Ker jaz bi ga rabil recimo za eno štirinajst dnevno potepanje.

Objavljeno: Po Jul 09, 2012 9:02 pm
Napisal/-a miran
Ni težava v inverterju. Inverter je lahko prižgan kar nekaj dni (če je normalne kvalitete in aku vsaj povprečno dober), saj za svoje delovanje ne troši skoraj nič, težava je v potrošnji tistega, kar priklopiš na inverter.
Malo računanja v tem primeru niti slučajno ne škodi:

P = I x U ali pa I = P / U ali pa U = P / I

Kjer je P moč v Wattih, I je tok v Amperih in U je napetost v Voltih.

Če imaš recimo moč ("potrošnjo") hladilnika 500 W na 220 V to pomeni tok cca 2,3 A. Torej v 12 urah cca 30 A. Ker je treba biti v realnem življenju pri zaupanju v kapaciteto akumulatorja malo previden, bi takole na prst rekel, da ti v 12 urah zadeva izprazne en solidno napolnjen 45Ah akumulator.

In tudi če imaš aku velik recimo 100 Ah, prav prepričan v vžiganje avta zjutraj jaz ne bi bil. Za tako uporabo je treba imeti dva akuja, ki med stanjem avta ne smeta biti povezana, tako, da se tisti, ki vžiga motor, ne izprazne zaradi kamperskih zadev.

Miran

PS: lahko pa za dobrih 100 EUR kupiš en mali 220V agregatek in ga laufaš med stanjem :lol:

Objavljeno: To Jul 10, 2012 11:47 am
Napisal/-a pubec
Miran ena mala napakica...
2,3A pri 220V, ker pa akumulator dela na 12V iz njega vleče 41,7A za enako moč (500W).

Se pa napaka nekje izniči pri priporočilu glede akumulatorja, če upoštevaš da hladilnik ne dela nonstop ampak samo dohlajuje, ko se temperatura dvigne nad izbrano. Če bi kompresor delal non-stop, bi 45Ah akumulator ravno zadostoval za eno uro obratovanja (recimo da je akumulator Ok in izgube na invertorju niso prevelike).

Objavljeno: To Jul 10, 2012 2:09 pm
Napisal/-a miran
Se že posipam s pepelom....
Miran

Objavljeno: To Jul 10, 2012 6:16 pm
Napisal/-a nil
Se pravi,da inverter bi zdržal.Meni kuri po navodilih seveda 68w če bi laufal non stop bi to bilo nekje slabe dve uri.Je pa res da samo dohlaja in laufa par minut na uro.Čez noč sem probal in zjutraj je avtu normalno vžgal.Je pa res da bi bilo bolje da bi imel 2 akumulatorja vendar ta trenutek to ni izvedljivo.Upam da če bo avto ugasnjen samo čez noč da bo šlo je pa res,da je to malo rizično.Hvala za info.Če ma kdo še kakšno dobro idejo ali predlog sem ga vedno vesel. David

Objavljeno: To Jul 10, 2012 10:24 pm
Napisal/-a miran
Zanesljivo dobra predloga:
1. Parkiraj na klancu!
2. In ne pretiravaj z verglanjem avta s praznim akumulatorjem - lahko "skuriš" kakšen računalnik, ki je zelo občutljiv na prenizko napetost.
Miran

Objavljeno: Sr Jul 11, 2012 5:24 pm
Napisal/-a nil
O.K Hvala za predlog bom upošteval.L.P David

Objavljeno: Po Sep 10, 2012 3:42 pm
Napisal/-a daemon
Pozdravljeni

Imam naslednji problem in sicer rad bi vezal ventilator hladilnika preko stikala za vklop in izklop v kabini.

Hladilnik motorja ima senzor temperature vgrajen v samem ohišju pri določeni temperaturi le ta vklopi ventilator. Rad bi pa imel še stikalo v kabini z možnostjo vklopa/izklopa ventilatorja. Tukaj nastane problem, ker nevem kako naj vežem to preko releja (4 ali 5 polni rele). A ima kdo kake izkušnje s tako vezavo?

hvala

Objavljeno: Po Sep 10, 2012 6:32 pm
Napisal/-a IzzyD
Načeloma je vseeno ali je 4 ali 5 pinski rele.
Iz + pola na aku greš na varovalko (20-25A), nato pa na rele in nato na ventilator.
V bistvu narediš vzporedno vezavo že obstoječemu termo stikalu.

Za proženje releja, pa je najbolje najti kontakt +, da ti avtomatsko izklopi rele, ko ugasneš vozilo, da nebi pozabil vklopljenega vent., saj bi ti kaj kmalu izpraznil akumulator.

Objavljeno: Po Sep 10, 2012 8:10 pm
Napisal/-a miran
Jaz imam na Rimlnu vezano kar direktno iz kontakta preko stikala in kontrolne lučke na "izhod" iz senzorja temperature. Potem že avto vklopi svoj rele, saj preko senzorja ne gredo veliki tokovi.
Vendar pri meni ne gre za samostojno gnan ventilator ampak za elektromagnetno sklopko, ki vklopi ventilator le pri delujočem motorju.
LP Miran

Objavljeno: So Dec 29, 2012 1:14 pm
Napisal/-a Andrej P
daemon napisal/-a:Pozdravljeni

Imam naslednji problem in sicer rad bi vezal ventilator hladilnika preko stikala za vklop in izklop v kabini.

Hladilnik motorja ima senzor temperature vgrajen v samem ohišju pri določeni temperaturi le ta vklopi ventilator. Rad bi pa imel še stikalo v kabini z možnostjo vklopa/izklopa ventilatorja. Tukaj nastane problem, ker nevem kako naj vežem to preko releja (4 ali 5 polni rele). A ima kdo kake izkušnje s tako vezavo?

hvala


No da ne boš imel problemov
Na releju imaš kontakte po številkah 30, 85, 86, 87, 87 (lahko pa tudi 87a)
kontakt 30 glavni + ( v tvojem primeru bi vezal + ko je kontakt)
kontakt 85 -
kontakt 86 + komanda (iz stikala na hladilniku)
kontakt 87 na porabnik (na ventilator)

Če je na stikalu hladilnika - poveži pa tako:
kontakt 85 - iz stikala hladilnika
kontakt 86 + iz kontakta ali baterije

kontakta 87 sta enaka in jih rabiš če priključiš naprimer luči. Na enega vežeš desno stran na drugega pa levo.

kontakt 87a na njem je napetost ko je rele izklopljen, ko rele vklopi izgubi napetost kontakt 87a in dobi napetost 87 zato malo pazi med tema dvema vrstama relejev.

Upam da sem kaj pomagal.
LP Andrej

Objavljeno: So Dec 29, 2012 2:14 pm
Napisal/-a daemon
Ventilator je že priklopljen in deluje super.

hvala vsem za vašo pomoč.

Srečno pa zdravo 2013 vam želim.

lp

anketa

Objavljeno: So Feb 15, 2014 6:37 pm
Napisal/-a gumaguma
kateri športni avti so vam bolj všeč?

--- SPAM ----

Objavljeno: So Feb 15, 2014 8:08 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Gumaguma, ti pa nauš doug tle :lol:

Objavljeno: Ne Jun 29, 2014 12:54 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Ve kdo, kako preveriti delovanje releja? če mi lahko opiše, ker nisem ravno štromar.
Pri vezavi kompresorja sem obupal, ker ne dela, čeprav je samo plug&play. Do releja je štrom, na stikalu za vklop pa ga ni. Gre se za ARB kompresor in inštalacijo.

Hvala.

Objavljeno: Ne Jun 29, 2014 2:24 pm
Napisal/-a galu
Takšna je vezava releja.Ko vklopiš stikalo dobiš + na rele, kateri naredi kontakt med priključkom 30 na katerem je že + ter 87 kateri gre na porabnika.

Slika

Objavljeno: Ne Jun 29, 2014 4:03 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Hvala, sem probal kar na bateriji in z multimetrom to izvest in rele dela. Torej je težava nekje drugje... vse 4 žice, ki pridejo za stikalo so brez toka...bo treba enga eletričarja da reši to, ker očitno tudi če je enostvno, je zame prezakomplicirano... :roll:

Objavljeno: Pe Avg 15, 2014 9:02 pm
Napisal/-a bular
načeloma rabiš na stikalu samo dve živci: ena gre na navitje releja, druga je pa lahko + ali masa (odvisno od vezave releja) :roll:

Objavljeno: Pe Avg 15, 2014 11:05 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Kot sem reku...če ne poznaš eletrike... :lol: en plus pride tudi na stikalo....sej ne more delat :D Jst sem se pa spraševal zakaj so žice viška. Uglavnem, kompresor šiba 100 na uro :wink:

Re: Avto elektrika

Objavljeno: So Jun 19, 2021 11:19 pm
Napisal/-a tis
Naslov je pravi - tako kar nadaljujem to temo.

Imamo na forumu kakšnega strokovnjaka za avto elektriko oz. lahko koga priporočite?
Kaj potrebujem (morda celo ne vsega, bo svetoval tudi stručko):
- Menjavo akumulatorjev (70AH, 77AH) za zmogljivejše, če je to le možno.
- Vgradnjo dodatnega 120AH leidure (LION?) akumulatorjav potniško kabino
- vgradnjo ustrezne elektronike ločeno polnjenje preko alternatorja,
- sončne celice
- razvod kablov, preklopov in priklopov (v kabini, v zadek).


Avto: Toyota Hilux DC 2011
Trenutna aku: 28800YZZZH, 2880YZZHD

Re: Avto elektrika

Objavljeno: Po Jun 21, 2021 4:38 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
V Kamniku imaš Adventure Truck Slovenija, ki se ukvarjajo s tovrstnimi predelavami. Priporočam. Edin zasedeni so precej, ampak velja preverit!

https://www.adventuretruck.si/

Re: Avto elektrika

Objavljeno: Po Jul 05, 2021 1:24 pm
Napisal/-a Hribovc
Eno vprašanje za strokovnjake.

Najprej malo daljši uvod. Kamp prikolico sem peljal na servis, ker sem sumil, da zavore ne delajo dobro. Ko sem prikolico prevzel, sem jo samo odvlekel domov (25 km razdalje in okoli 800 metrov višinske razlike) po zmerno do pretežno ovinkasti cesti. Nato smo jo pa napakirali in se odpravili na počitnice. Ko smo prišli na avtocesto, se je pa začelo: 140 konjski 2,5 litrski turbo dizl ni zmogel potegnit prikolico hitreje od 75 km/h. Zavijem na prvo počivališče, ustavim in ugotovim, da so platišča kamp-prikolice izredno vroča. Čestitke serviserju...

Avto je torej bil ugasnjen in je stal eno uro. V kamp prikolici pa je bil vklopljen absorbcijski hladilnik, ki je vezan kar na zagonski akumulator - za med vožnjo ni problema, ko pa se ustavimo, pa preklopim na plin (no, tokrat sem pozabil oz. nisem mislil, da mi bo vzelo toliko časa...). Ko sem torej po eni uri poskusil zagnat motor, je bil akumulator prazen.

Zdaj pa vprašanje: ali absorbcijski hladilnik res toliko vleče, da v eni uri sprazni 105 Ah akumulator ali pa se akumulator počasi poslavlja in je bolje, da kar poiščem novega, preden me pusti na cedilu nekje sredi ničesar?

Re: Avto elektrika

Objavljeno: Po Jul 05, 2021 1:56 pm
Napisal/-a rx
1. Steraj mehanika v qrac.

2. Življensko dobo akumulatorja se da izmeriti. Dejansko ti precej natančno pove v kakšnem stanju je. Pelji k enmu kateri ima napravo, dej mu za 6pack pa naj izmeri.

Kater hladilnik imaš in koliko elektrike kuri. To se da precej enostavno izračunat. Bi pa rekel, da ga v eni uri nemore spraznit. Sploh pa ne tako velikega..

Re: Avto elektrika

Objavljeno: Po Jul 05, 2021 3:32 pm
Napisal/-a gregor
Če predpostavimo, da je bil aku poln, in da bi ga v eni uri spraznil na pol(toliko naj bi ga menda smel izpraznit, brez posledic za aku), bi ti tekel tok 50A. Tega pa mislim da ti kabli na prikolico nebi zdržali.