Materiali za samogradnjo
Materiali za samogradnjo
Na forumu z veseljem prebiram prispevke o uspehih samograditeljev, predelavah in na sploh izoljsavah na vozilih vseh vrst. Pri nas imamo HZJ80, ki jo postopno pripravljamo za daljsa potovanja. Ugotavljam, da ogromno casa porabim za iskanje ustreznih materialov. Pred dvajsetimi leti smo radioamaterji hodili v Trst po elektronske komponente, sedaj se mi zdi, da bo potrebno cez mejo po specialna jekla in aluminij. Pri nas do sedaj nisem nasel tistega kar iscem.
Trenutno imam v konstrukciji zadnji odbijac z nosilcem kolesa in stresni prtljaznik.
Zaradi zmanjsanja teze in mehanskih lastnosti mi je pomembna izbira materiala. Iscem:
- Jekleno plocevino 3 ali 4 mm v kvaliteti S460MC do S550MC (cela plosca)
- Aluminijaste okrogle in pravokotne cevi ter ploscate trakove zlitina npr. 6082-T6.
Ali mi lahko pomagate s kaksnim naslovom dobavitelja? V Sloveniji sem nasel le eno plosco S460MC pri EXTERFER (http://www.exterfer.si), vendar je bila le ena in skrivljena - beri neuporabna.
Najbolj ugoden Aluminij sem nasel v Angliji (http://www.aluminiumwarehouse.co.uk/index.html) od tam dostava prek http://www.izanglije.com/.
Za pomoc se v naprej zahvaljujem in spodbujam ostale, ki imajo podobne tezave, da nadlajujejo s temo.
Lep pozdrav,
Jure
Trenutno imam v konstrukciji zadnji odbijac z nosilcem kolesa in stresni prtljaznik.
Zaradi zmanjsanja teze in mehanskih lastnosti mi je pomembna izbira materiala. Iscem:
- Jekleno plocevino 3 ali 4 mm v kvaliteti S460MC do S550MC (cela plosca)
- Aluminijaste okrogle in pravokotne cevi ter ploscate trakove zlitina npr. 6082-T6.
Ali mi lahko pomagate s kaksnim naslovom dobavitelja? V Sloveniji sem nasel le eno plosco S460MC pri EXTERFER (http://www.exterfer.si), vendar je bila le ena in skrivljena - beri neuporabna.
Najbolj ugoden Aluminij sem nasel v Angliji (http://www.aluminiumwarehouse.co.uk/index.html) od tam dostava prek http://www.izanglije.com/.
Za pomoc se v naprej zahvaljujem in spodbujam ostale, ki imajo podobne tezave, da nadlajujejo s temo.
Lep pozdrav,
Jure
-
- Prispevkov: 175
- Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
- Kraj: pesnica
Pozdravljen !
Sam izdelujem nekakšen AD oz snemljivi bivalnik za pick up. Ker mi je v celotnem projektu igrala veliko vlogo teža sem se odločil za aluminij. Projekt sem malo prilagodil ponudbi na tržišču vendar sem podoben material kot si ga ti našel v GB... jaz našel v prodajalni tovarne Impol slovenska bistrica. To je njihova prodajalna preko cesta za tovarno in zadaj za gasilskim domom. Vse se prodaja na kilogram cena za kg pa je od 3,70 e-----5 eur. Odpiralni čas imajo od pon-pet 7-15h . Skratka malo ti je bližje pa vse to kar sem videl na tvojem linku je tam tudi pa še več....
ps. imajo tudi razrez in ne rabiš kupi cele plošče.... če potrebuješ samo 10 cm pas itd.
Sam izdelujem nekakšen AD oz snemljivi bivalnik za pick up. Ker mi je v celotnem projektu igrala veliko vlogo teža sem se odločil za aluminij. Projekt sem malo prilagodil ponudbi na tržišču vendar sem podoben material kot si ga ti našel v GB... jaz našel v prodajalni tovarne Impol slovenska bistrica. To je njihova prodajalna preko cesta za tovarno in zadaj za gasilskim domom. Vse se prodaja na kilogram cena za kg pa je od 3,70 e-----5 eur. Odpiralni čas imajo od pon-pet 7-15h . Skratka malo ti je bližje pa vse to kar sem videl na tvojem linku je tam tudi pa še več....
ps. imajo tudi razrez in ne rabiš kupi cele plošče.... če potrebuješ samo 10 cm pas itd.
Kamnik imaš najbližje.
V bivši tovarni STOL je firma Alcu, kjer najdeš vsemogoče aluminijaste profile.
Razrez na licu mesta, kar nimajo naročijo, ter dostavijo.
http://www.alcu.si/
Pokliči, da se ne voziš, ker mislim, da delajo do 15ure.
V bivši tovarni STOL je firma Alcu, kjer najdeš vsemogoče aluminijaste profile.
Razrez na licu mesta, kar nimajo naročijo, ter dostavijo.
http://www.alcu.si/
Pokliči, da se ne voziš, ker mislim, da delajo do 15ure.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
Jure / S50T,
jaz običajno zahtevnejše materiale (profile, pločevino, .... ) poiščem pri avstrijskem podjetju Zultner ( http://www.zultner.at/ , potem poklikaš ustrezne cenike), kjer imajo pestro izbiro profilov iz barvnih kovin in nerjavečega jekla.
Kakšne standardne montažne profile lahko dobiš tudi pri slovenskem Hypex-u ( http://www.hypex.si/ , poglej katalog profilne tehnike).
Kot je bilo že omenjeno, preveri tudi zalogo v Impol-ovi trgovini, morda imaš srečo in dobiš željene profile v materialu AlMgSi ali kakšnem drugem duralu.
Vso srečo pri iskanju in lep pozdrav,
Marijan
jaz običajno zahtevnejše materiale (profile, pločevino, .... ) poiščem pri avstrijskem podjetju Zultner ( http://www.zultner.at/ , potem poklikaš ustrezne cenike), kjer imajo pestro izbiro profilov iz barvnih kovin in nerjavečega jekla.
Kakšne standardne montažne profile lahko dobiš tudi pri slovenskem Hypex-u ( http://www.hypex.si/ , poglej katalog profilne tehnike).
Kot je bilo že omenjeno, preveri tudi zalogo v Impol-ovi trgovini, morda imaš srečo in dobiš željene profile v materialu AlMgSi ali kakšnem drugem duralu.
Vso srečo pri iskanju in lep pozdrav,
Marijan
Fantje, res je, prodajalci (tudi Zultner), ki ste jih navedli izstopajo iz povprecja vendar se vedno ne nudijo boljsih kvalitet materialov. Z ekonomskega stalisca je to razumljivo, ker je povprasevanje v Sloveniji po taksnih izdelkih premajhno. Ko sem klical okoli so se omenjale minimalne kolicine za dobavo 20t in podobno.
Saj, na koncu se bom moral verjetno odlociti za nek kompromis do takrat bom pa se malo raziskoval. Stripi, strojnistvo.com sem ze preiskal morda lahko poskusim se s konkretnim vprasanjem.
Huligan, verjetno ves, da se lastnosti Al zlitin med seboj precej razlikujejo (http://mdmetric.com/tech/alumcomp.htm, http://www.matbase.com/material/non-ferrous-metals/wrought-aluminium/almgsi0.5-6060/properties). Konkretno so natezna trdnost, sila tecenja in trdota aluminija 6083-T6 tri-krat visje kot pri aluminiju 6060 (npr. v trgovinah Alcu). Ta vrsta aluminija je tudi "dobavljiva" v obliki cevi.
Podobna situacija je tudi pri jekleni plocevini. Odbijaci v stilu ARB in SleeOffroad so narejeni iz plocevine ki je ekvivalentna kvaliteti S550MC. Na policah nasih trgovin je klasika S235J do najvec S355MC (to moram se preveriti). Zelo povrsno to pomeni, da bi moral za dosego enakih mehanskih lastnosti uporabiti dvakrat debelejsi (beri tezji) material.
Saj, na koncu se bom moral verjetno odlociti za nek kompromis do takrat bom pa se malo raziskoval. Stripi, strojnistvo.com sem ze preiskal morda lahko poskusim se s konkretnim vprasanjem.
Huligan, verjetno ves, da se lastnosti Al zlitin med seboj precej razlikujejo (http://mdmetric.com/tech/alumcomp.htm, http://www.matbase.com/material/non-ferrous-metals/wrought-aluminium/almgsi0.5-6060/properties). Konkretno so natezna trdnost, sila tecenja in trdota aluminija 6083-T6 tri-krat visje kot pri aluminiju 6060 (npr. v trgovinah Alcu). Ta vrsta aluminija je tudi "dobavljiva" v obliki cevi.
Podobna situacija je tudi pri jekleni plocevini. Odbijaci v stilu ARB in SleeOffroad so narejeni iz plocevine ki je ekvivalentna kvaliteti S550MC. Na policah nasih trgovin je klasika S235J do najvec S355MC (to moram se preveriti). Zelo povrsno to pomeni, da bi moral za dosego enakih mehanskih lastnosti uporabiti dvakrat debelejsi (beri tezji) material.
He, he inzenir. Strojnistvo mi po sili razmer postaja hobi in nima zveze s poklicem. Vprasanje sem postavil cisto s prakticnega vidika ker sem predpostavljal, da je bilo ze veliko forumasev pred podobno tezavo in so jo resli. Zakaj bi odkrival znane stvari.
Kolikor mi je znano je bistvena lastnost HARDOX-a njegova trdota (HB 400 in vec), torej odpornost na obrabo. Ni primeren za hladno preoblikovanje (krivljenje). Pri oznaki SxxxMC prav MC pomeni da gre za material, ki je primeren za hladno preoblikovanje.
Kolikor mi je znano je bistvena lastnost HARDOX-a njegova trdota (HB 400 in vec), torej odpornost na obrabo. Ni primeren za hladno preoblikovanje (krivljenje). Pri oznaki SxxxMC prav MC pomeni da gre za material, ki je primeren za hladno preoblikovanje.
Hm, tale štorija o lastnostih materialov in vrhunskih kvalitetah me malo spominja na mojo evforijo pri predelavi Rimlna. Vsa nosilna ogrodja sem izdelal iz aluminija (sicer običajne trgovske kvalitete), za varjenje plačal uko iz glave profi varilcu za aluminij. Tako sem privarčeval mogoče 5 do 10 kg na materialu. Potem pa pakiram za rajžo in vidim, da je še nekaj prostora, pa "za vsak slučaj" notri zaflosam še 9 ali 18 kg vode v plastenkah.
Ne pretiravati!
L P
Miran
Ne pretiravati!
L P
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
ferrarist napisal/-a:no,na same oznake železja/aluminija se ne ravno najbolj spoznam,AMPAK...kaj pa Hardox? ali pa CrMo zlitina,ki se uporablja za izdelavo rollbarov v dirkalnikih itd?bolj kot berem tole,bolj se mi zdi,da si ti sigurno kak inženir
Se strinjam tako z Blažem, kot z miranom.
Ne glede na oznako, se segret aluminij razteza.
Mehanske lastnosti so res boljše.
Madonca, saj se ne misliš prevračat na konstrukcije, da potrebuješ take mehanske lastnosti.
Teža je pa že tako v razmerju 1/7, če me spomin ne vara.
Tankostenski rostfrei pa tudi prenese hudiča in pol.
Pri aluminiju boš živčnega kasiral, ko bo začel oksidirat.
Sicer pa, veliko užitkov. Karkoli boš že počel, sem vesel, da se ljudem sploh še da delat.
Upam, da boš kakšno slikco pripopal, ko boš našel prave materiale.
Me res zanima, kaj bo ven prišlo.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
Meni tudi ni jasno zakaj tako komplicirat z materijalom razumel bi če bi šlo za rollbar, neko bulletproof naročilo itd......
Za odbijač in nosilec kolesa pa ne vidim potrebe......poleg tega da bo zelo drago, je tak material veliko težje obdelovati.
Kaj pa manjka odbijaču in nosilcu iz navadne pločevine? Razlika v teži je pa zanemarljiva saj gre za navadno vozilo in še terenca povrhu. Kila gor ali dol.
Za odbijač in nosilec kolesa pa ne vidim potrebe......poleg tega da bo zelo drago, je tak material veliko težje obdelovati.
Kaj pa manjka odbijaču in nosilcu iz navadne pločevine? Razlika v teži je pa zanemarljiva saj gre za navadno vozilo in še terenca povrhu. Kila gor ali dol.
Vsec mi je, da poveste kaj mislite in z vsakim se vsaj delno strinjam. Vprasanje je bilo misljeno tehnicno/prakticno zato ne bi zavijal iz teh okvirov. Lahko recemo, da tudi kompliciram toda problemov se obicajno lotevam tako, da najprej malo razmislim o stvari.
Primer: Al stresni prljaznik. Potrebujem robusten ptrtljaznik polne dolzine za HZJ80. Teza je parameter, od tega, da ga lahko dva cloveka brez tezav namestita do obnasanja vozila na terenu. Torej opcija Al. Z malo racunanja se izkaze da 6060 Al ne bo zadosti. Z aluminijem 6082-T6 lahko konstruiram recimo pol lazji prtljaznik (35 kg) kot bi bil v primerjavi z uporabo zeleza.
Podobno je z odbijacem. Izdelan odbijac bo na videz enak neglede na uporabljeno plocevino, do razlike pride, ko mora odbijac opravljati svojo funkcijo. Eni kompliciramo in zapravljamo za drazji material, drugi ne. Ali gre v mojem primeru za "overkill" pri izbiri materiala si se ne upam reci me pa verjetno daje vodilo, da tisto kar delas delaj dobro.
Brez skrbi, o izdelkih bom porocal.
Primer: Al stresni prljaznik. Potrebujem robusten ptrtljaznik polne dolzine za HZJ80. Teza je parameter, od tega, da ga lahko dva cloveka brez tezav namestita do obnasanja vozila na terenu. Torej opcija Al. Z malo racunanja se izkaze da 6060 Al ne bo zadosti. Z aluminijem 6082-T6 lahko konstruiram recimo pol lazji prtljaznik (35 kg) kot bi bil v primerjavi z uporabo zeleza.
Podobno je z odbijacem. Izdelan odbijac bo na videz enak neglede na uporabljeno plocevino, do razlike pride, ko mora odbijac opravljati svojo funkcijo. Eni kompliciramo in zapravljamo za drazji material, drugi ne. Ali gre v mojem primeru za "overkill" pri izbiri materiala si se ne upam reci me pa verjetno daje vodilo, da tisto kar delas delaj dobro.
Brez skrbi, o izdelkih bom porocal.
Če imaš že kakšno skico prtljažnika, ti lahko pomagam z nasveti, pa bo tudi 6060 dovolj močan.
Na več točk ga nasloniš na streho, pa je dovolj močno.
Namesto varjenja ga vijači z M6 ali M8.
Kakšne profile si si zamislil. Hitro se slika obrne, ker se v štartu nismo zastopili.
Iz 6060 imaš celo specialne profile, katerih verjetno še videl nisi, ali pa.
Vse se da narediti, če je volja.
Tako velike teže na dm2 pa tudi ne boš imel, da klasika ne zdrži.
Ne vem edino tega, kako imaš narejeno za tačke prtljažnika.
Namesto 4 nogic, jih uporabiš 8 ali več.
Na več točk ga nasloniš na streho, pa je dovolj močno.
Namesto varjenja ga vijači z M6 ali M8.
Kakšne profile si si zamislil. Hitro se slika obrne, ker se v štartu nismo zastopili.
Iz 6060 imaš celo specialne profile, katerih verjetno še videl nisi, ali pa.
Vse se da narediti, če je volja.
Tako velike teže na dm2 pa tudi ne boš imel, da klasika ne zdrži.
Ne vem edino tega, kako imaš narejeno za tačke prtljažnika.
Namesto 4 nogic, jih uporabiš 8 ali več.
NEMOGOČE NAREDIM TAKOJ, NA ČUDEŽE JE POTREBNO MALCE POČAKATI
S50T napisal/-a:Podobno je z odbijacem. Izdelan odbijac bo na videz enak neglede na uporabljeno plocevino, do razlike pride, ko mora odbijac opravljati svojo funkcijo..
Ni podobno. Za strešni prtljažnik nič ne rečem. Tam se splača mal potrudit.
Za odbijač in nosilec kolesa je pa popolnoma vseeno.
Kakšna pa je funkcija odbijača? Da zadži izstrelke do 20mm?
Kaj pa šasija, kaj pa varnost potnikov v avtu z takim odbijačem?
In sploh ni point v materialu. Če je material boljši pač uporabiš manjšo debelino, z navadnim materialom pa dosežeš enako trdnost le debelejši mora biti. Razlike pri odbijaču in nosilcu za kolo je pa kvečjemu nekaj kg.......a se je potem vredno zaj...t s tem. Že materiala ni za dobit kt vidimo.
Poleg tega pa itak ni vse v materialu, pomembna je sama konstrukcija. Most tudi ni poln ampak ima luknjo spodaj.......pa ravno tako drži.
Jaz sem tudi imel v planu alu prtljažnik za mojo 80, pa sem na koncu obupal, ker je bilo preveč zapletov pri nabavi materiala. Potem sem ga naredil iz železa. Teža je pač robustnosti primerna - okoli 50 kg. Načrtovani (alu) prtljažnik naj bi imel samo okvir in prečke, pri železnem pa sem uporabil mrežo. Po par letih uporabe mi ni niti malo žal, ker sem šel v tako izvedbo, saj z lahkoto pritrdim vsako malenkost kjerkoli na prtljažniku. Je pa res, da se morata (zaradi teže) dva pošteno potrudit da ga dasta gor ali dol.
Še eno vprašanje glede zadnjega branika. Ali nameravaš prestaviti tablico kam drugam in ali boš imel gumo čisto na sredini - tako da ne zakriva luči?
Sem se par dni nazaj peljal za eno 80 z KR tablicami, ki je imela doma narejen zadnji branik z nosilcem kolesa, pa je bilo kolo postavljeno tako, da se desnih luči skoraj ni videlo. Če te ustavi policija najbrž niso navdušena nad tako izvedbo.
Še eno vprašanje glede zadnjega branika. Ali nameravaš prestaviti tablico kam drugam in ali boš imel gumo čisto na sredini - tako da ne zakriva luči?
Sem se par dni nazaj peljal za eno 80 z KR tablicami, ki je imela doma narejen zadnji branik z nosilcem kolesa, pa je bilo kolo postavljeno tako, da se desnih luči skoraj ni videlo. Če te ustavi policija najbrž niso navdušena nad tako izvedbo.
Hja, aluminij... Ze malo skilim proti Inox-u.
Mislim, da s polozajem rezervnega kolesa ne bo tezav. HZJ ima zadaj nesimetricna krilna vrata. Sirina desnega krila je malenkost vecja od premera BFG AT 285/75R16. Tablica je na levem krilu, ki se bo lahko normalno odpiral tudi ob zaklenjenem nosilcu kolesa. Desne luci bodo ostale povsem odkrite.
Mislim, da s polozajem rezervnega kolesa ne bo tezav. HZJ ima zadaj nesimetricna krilna vrata. Sirina desnega krila je malenkost vecja od premera BFG AT 285/75R16. Tablica je na levem krilu, ki se bo lahko normalno odpiral tudi ob zaklenjenem nosilcu kolesa. Desne luci bodo ostale povsem odkrite.
Glede na to da avto pripravljaš za potovanja, se pri izbiri materiala splača pomislit tudi na to, da se včasih na daljših poteh kaj polomi ali kaj podobnega. Izberi torej nekaj takega kar boš lahko po potrebi malo poklepal ali pošvasal. Aluminij pač ni material katerega bi znal variti kdor koli, pa še švasaparat je problem najti.
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 61 gostov