problemi z ročno zavoro -Toyota LC 95

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
greenhorn
Prispevkov: 98
Pridružen: Po Okt 22, 2012 9:17 am

problemi z ročno zavoro -Toyota LC 95

OdgovorNapisal/-a greenhorn » Če Okt 10, 2013 3:40 pm

Pozdravljeni,
imam Toyoto LC 95, 3.0 diesel, letnik 1999, kupljen rabljen pred nekaj več kot enim letom. Do zdaj sem jo že kar udomačil, edino ročna zavora mi ostaja absolutna zajebancija. Čez prvi tehnični pregled – ob nakupu rabljene – je šla brez problemov. Po kakšnem mesecu voženj – praktično brez asfalta in s toliko več blata… - ročna ni več prijela. Se pravi, da se je avto na strmini premikal, tudi, če sem potegnil ročno do konca in še bolj. Šel na uradni servis (prvi), kjer so mi zamenjali žico ročne zavore, nosilca ročne, sponke , podložke , vijak in zavorno tekočino. Trikrat štirikrat sem zategnil ročno in ni več delala, oziroma, tako neopazno kot prej. Malo sem reklamiral, dobil nekaj denarja povrnjenega, zaupanja pa ne, zato sem šel k mehaniku, specialistu za zavore. Ta je ugotovil, da je treba zamenjat obloge, dodal še zavorno olje in zadeva je delala približno štiri do pet zategovanj. Odšel k drugemu uradnemu servisu za Toyote in še preden sem uspel pojasniti težavo, mi je začel serviser tarnati, da so to večne težave z ročnimi na teh modelih. Kljub temu mi jo je brez večjih zapletov uspel nastaviti – za točno štiri ali pet zategovanj. Ker se mi je zdelo, da ve kaj je problem, sva se dogovorila, da gre v večji remont zavore in tako so bile zamenjane ploščice in diski, batki čeljusti, pakne, žica … ni da ni bilo zamenjano. Hvala bogu, da sem jo kot devico prišparal za tehnični pregled, ki ga je opravila z odliko. Potem pa je delala …. ene štiri do pet zategovanj.
V navodilih sem sicer prebral, da naj bi pri zategovanju ročne pritiskal na stopalko zavore in to sicer res za malenkost izboljša prijem ročne, ampak prime dovolj samo toliko, da mi avta po ravnem veter ne goni naokrog.
Preden grem uveljavljat reklamacijo, vas prosim za namige, ali imate kakšno idejo, kaj se da še narediti. Ne verjamem, da se je ne da naštimat, ampak kje naj najdem junaka, ki jo bo znal?
Drugače »nožne« zavore prijemajo brez problemov.
A ja, še tole … včasih sem vozil kolesarski downhill in zavorna stopalka se obnaša približno tako, kot se je hidravlika na biciklu, če je bil luft v olju – če jo držim pritisnjeno se pogreza, tudi do skoraj dveh cm! Olja je večkrat preverjeno dovolj v posodici za dolivanje. Opazil pa sem tudi to, da če večkrat zapored (recimo petkrat in več) na hitro pritisnem na stopalko, začne utripati kontrolna luč za zavore. Je možno, da je v sistemu res luft in da ga vsi prej omenjeni mojstri niso ugotovil in ga odpravili?

k5
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr Jun 27, 2007 2:00 am
Kraj: vsepovsod

OdgovorNapisal/-a k5 » Če Okt 10, 2013 4:32 pm

Imam enak problem z ugrezanjem pedala,čeprav je dovolj olja. Mehanik je rekel da je vrjetno problem v glavnem zavornem cilindru.?Ampak to nima veze z ročno, saj meni dela normalno.Imam pa nekaj predelano notri v avtu pri ročki kot da je zajla 5cm predolga in je bolj našponana oz. podložena. (neznam opisat ker še nisem vzel stran usnjeno oblogo in pogledal)

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Če Okt 10, 2013 8:39 pm

Tukajle si pa načel zeeeelo veliko (mogoče edino) rak rano Toyot LC.
Moje izkušnje so sicer s prvo generacijo LC120 (4 x disk, boben ročne zadaj v disku), a po branju tvojih izkušenj ima verjetno tvoja enako zasnovo in probleme.
Po mojih izkušnjah gre za dva ločena problema.
Slabo prijemanje ročne:
Priporočam, da je za to delo avto na dvigalu visoko dvignjen, s prosto vrtečima zadnjima kolesoma.
Treba je sneti zadnji disk (pazi in dobro zapomni si položaj vzvodov ročne in množice k... koščkov) in notranjost bobna ročne zavore dobro očistiti. Skozi luknjice namreč rado pride blato, ki vse zapaca, predvsem pa zmanjša trenje (pre)majhnih čeljusti. Pred sestavljanjem si dodobra oglej vreteno za nastavljanje ročne. In naštudiraj v katero smer ga moraš vrteti za širjenje oz. ožanje zeva zavornih čeljusti. Ker to pri sestavljenem disku lahko počneš le skozi majčkeno luknjico v disku (hujše kot pri genekoligu). In v tem nastavljanju je srž vsega sranja slabega prijemanja ročne. Procedura je zoprna, po mojem jo redkokateri mehanik opravi s srcem in z vso izgubo časa, ki ga za to opravilo zapraviš. Dokler nisem tega opravljal sam, mi ročna nikoli ni dobro prijemala.
Popuščanje zavor:
Mojo Yotko sem kupil novo, zato sem lahko uradnemu servisu stalno težil o tem slabem prijemanju zavor. Res so se trudili, kot garancijo so zamenjali prednja diska, kompletni čeljusti in ne vem kaj še vse. A zavore mi še vedno niso prijemale tako, kot sem si jaz predstavljal, da bi na takem avtu morale. Glede popuščanja stisnjenega pedala so mi pa dejali, da je to namenoma, saj bi drugače zaradi premočne ojačitve sile, s katero pritiskaš pedal, še kaj polomil :?
No, dejstvo je, da je tudi Toyota ugotovila, da nekaj s temi zavorami ni v redu. Pri prvi obnovitvi modela po cca 3 letih so namreč zavorni sistem močno predelali.

Torej: ročno lahko s kar precej ljubezni in dobre volje urediš tako, da ti bo delovala 1a. Nožna je pa po mojem izgubljena bitka, vedno boš moral voziti z zavestjo, da ima avto 2 toni in slabe zavore.

Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
greenhorn
Prispevkov: 98
Pridružen: Po Okt 22, 2012 9:17 am

OdgovorNapisal/-a greenhorn » Pe Okt 11, 2013 5:32 pm

Hvala za te informacije! Najprej bom pogledal, če se da uporabit namig k5, potem pa, ker nimam delavnice, v lov na serviserje in si kar predstavljam kako bom zgledal, ko bom serviserjem bral navodila. Upam, da mi uspe!

saso1111
Prispevkov: 20
Pridružen: So Jan 12, 2013 5:37 pm
Kraj: maribor

OdgovorNapisal/-a saso1111 » Pe Okt 11, 2013 8:20 pm

Pozdrav.....Miran ti je cisto lepo opisal kako in kaj je z rocno.Nekaj let sem delal na pooblascenem servisu toyote,pa dobro vem,da ce si nisi vzel casa za proklete bremze,je bila reklamacija.Sploh pri tistih,ki so sli malo iz asfalta.Pri teh orjakih (LC) so paknice za rocno in komplet sistem res presvoh.Kdor uporablja rocno tudi pri ostalih toyotah,jo je treba na vsakem servisu oziroma pred tehnicnim pregledom fino nastavit.Res pa je,da postopek res rabi svoj cas.Ce bos pogruntal kaj novega,pa le napisi.
Veliko srece

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » So Okt 12, 2013 12:37 am

Imam tojoto lc95 že enih pet let. Ko sem jo kupil, ročna ni dobro delala. Zadevo sem razdrl in našel popolnoma rjave bobne in zapacane vzvode. Naročil sem nove bobne in jih zamenjal, vzvode očistil in podmazal, obloge nastavil in ročna zavora mi od takrat prijema ko šus. Po treh letih uporabe sem ročno preventivo ponovno razdrl, spucal obloge in jih nastavil.

Pred nastavljanjem je potrebno odvijačiti zajlo pri ročici in preveriti, da so šli vsi vzvodi na obeh kolesih v končni položaj. Vse vzvode je potrebno podmazati, da se lahko gibljejo. Bistveno pri ročni je, da so obloge in boben popolnoma brez rjavine in umazanije. Obloge morajo biti nastavljene zelo pasent na boben, da gre boben gor z čim manjšim razmikom. Jaz naredim tako in ni potrebno nič skozi disk dodatno nastavljati. Nato se nastavi še zajla v kabini in ročna mora prijeti.

So pa paknice res majhne za tako vozilo, sistem pa je zelo podoben kot ga ima BMW 5 (e39) kjer so težave, ko se boben zapaca in rjavi, podobne.

LC 90TD
Prispevkov: 417
Pridružen: So Feb 12, 2005 4:35 pm
Kraj: Kranj

OdgovorNapisal/-a LC 90TD » So Okt 12, 2013 9:43 pm

No, da še jaz dodam svoje na temo zavor na LC120. Na moji ročna zavora zaenkrat še deluje, vendar imam pa drug problem, ki se je parkrat pojavil in sicer po vožnji po mokrem (po dežju), ko pridem domov in parkiram, zategnem ročno mi naslednjič ko hočem speljati (recimo naslednji dan)ročna "drži", dam malo več gasa nato nesramno poči in odpusti. To se mi je sedaj parkrat zgodilo, nakar mi je mehanik razdrl zavore spucal,namazal in sedaj tega zaenkrat ni zaznati.
Ja tele zavore so res bolj tako tako pri teh modelih.

lp,
Jure

Uporabniški avatar
greenhorn
Prispevkov: 98
Pridružen: Po Okt 22, 2012 9:17 am

OdgovorNapisal/-a greenhorn » Ne Okt 13, 2013 5:59 pm

Še eno vprašanje - v čem je skrivnost, da je po vsakem servisiranju ročna ene parkrat prijela kot mora, potem pa čedalje manj? Če že spet potegnem vzporednico s kolesarstvom - kot, da bi se kakšna zajla vedno znova raztegnila...

saso1111
Prispevkov: 20
Pridružen: So Jan 12, 2013 5:37 pm
Kraj: maribor

OdgovorNapisal/-a saso1111 » Po Okt 14, 2013 9:21 pm

Verjetno zato,ker se je rocna nastavljala samo v kabini in ne na samem kolesu,kot je to potrebno.Ze tako so paknice zelo majhne in zelo obcutljive,zato jih je treba vedno nastavljat na kolesu,da se res cela vleze na boben.Zgoraj na rocki matico odvijes do konca,cez tisto malo lukno na disku sravfas vzvod narazen,da disk zablokira,pol pa malo popustis (ampak res malo,toliko,da se disk lepo obraca),pol pa se v kabini pri rocki nastavis.Rocna mora na dvigalu zablokirat (da kolesa ne mores vec obrnit) na tretjem ali cetrtem zobu.

TP
Prispevkov: 9
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 11:45 am

OdgovorNapisal/-a TP » Po Okt 14, 2013 11:18 pm

No bom še jaz opisal mojo izkušnjo na LC90. Kupim avto po dveh letih na tehničnem ne prime ročna na desnem kolesu. Sicer se je tam dalo na hitro zmenit in je majster pritisnil pri drugem preizkusu nožno zavoro in tehnični je bil naret. Vendar sem se takoj odpravil odpravit okvaro, ki pa je bila pri meni sledeča. Zaradi zamašenega od blata in zarjavelega odduška na diferencialu, mi je počasi sililo olje iz difa skozi semering in ležaj ter lepo zamastilo komplet pakne za ročno. Sledilo je komplet razdiranje, zamenjava semeringa, nove obloge, postruženi diski in ploščice in zadeva dela ok. Je pa res, da se mi zdi kot da je žica malo predolga in je pod usnjeno oblogo pri ročici ročne občutit konec žice. Zadeva že zdaj 2 leti dela in upam da bo še naprej.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Okt 14, 2013 11:25 pm

Ko potegneš črto pod te štorije ugotoviš, da je sramota, da ima avto, ki naj bi bil zakon za slabe ceste, tako bedno rešitev ene od osnovnih funkcij avtomobila. Sram jih naj bo!
:bruha: :bruha:
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
greenhorn
Prispevkov: 98
Pridružen: Po Okt 22, 2012 9:17 am

OdgovorNapisal/-a greenhorn » To Okt 15, 2013 5:49 pm

Sram jih naj bo!


Amen. ::masuje:


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 81 gostov