Avtomatski menjalnik

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Avtomatski menjalnik

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Feb 15, 2015 12:57 am

Nimam nobenih izkušenj (in znanj) z avtomatskim menjalnikom in zato tole neumno vprašanje: pri res počasni vožnji, predvsem v klanec, gre avto lepo počasi, a ves čas imam podoben občutek, kot bi pri ročnem menjalniku vozil s spodrsavanjem sklopke. Vem, da je tu vmes hidravlika, a vseeno me zanima: se pri taki počasni vožnji, kot "z drsečo sklopko", kakšen element pogonskega sklopa bolj izrablja?
Kadar se odpeljem od doma mi je namreč prav všeč da se plazim v klanec in čakam, da se odprejo vrata na vrhu. Dosti lepše, kot speljevati v klanec.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Zajček
Prispevkov: 907
Pridružen: Če Feb 08, 2007 7:23 am
Kraj: notranjska

OdgovorNapisal/-a Zajček » Ne Feb 15, 2015 6:44 am

Kolikor vem, imaš različne izvedbe avtomatskih menjalnikov. Pri enih je tudi neke vrste sklopka, ki lahko drsi, oziroma se obrabi.

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

Re: Avtomatski menjalnik

OdgovorNapisal/-a Dimen » Ne Feb 15, 2015 7:17 am

miran napisal/-a:Nimam nobenih izkušenj (in znanj) z avtomatskim menjalnikom in zato tole neumno vprašanje: pri res počasni vožnji, predvsem v klanec, gre avto lepo počasi, a ves čas imam podoben občutek, kot bi pri ročnem menjalniku vozil s spodrsavanjem sklopke. Vem, da je tu vmes hidravlika, a vseeno me zanima: se pri taki počasni vožnji, kot "z drsečo sklopko", kakšen element pogonskega sklopa bolj izrablja?
Kadar se odpeljem od doma mi je namreč prav všeč da se plazim v klanec in čakam, da se odprejo vrata na vrhu. Dosti lepše, kot speljevati v klanec.
Miran


V takem primeru ne!

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Ne Feb 15, 2015 8:33 am


Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Feb 15, 2015 12:23 pm

V tem videu čisto pri koncu možakar pravi: "ja, se izrabi!"
Nič me ne veseli ta njegova trditev.
Čakam, da se javi kakšen mojster za te avtomatske menjalnike (in vse kar paše zraven) in mi kaj pove iz lastnih izkušenj.
Moj menjalnik je takle:
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
Enakega (ali zelo podobnega) ima tudi novi Jeep Grand Cherokee.
Slika
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

meli
Prispevkov: 144
Pridružen: Ne Jun 10, 2012 7:41 pm
Kraj: ljubljana

OdgovorNapisal/-a meli » Ne Feb 15, 2015 1:24 pm

Povprašaj tele majstre
http://avtomatski-menjalniki.si/

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Feb 15, 2015 2:29 pm

Mah, Miran, panika je pri starejših avtomatikih in če se jih ne vzdržuje redno.
Jst imam BMWja z avtomatskim menjalnikom(193KM in 410Nm) in ima za seboj blizu 300.000km po števcu, realno pa najbrž še pol toliko, pa še vedno deluje bp. Le kak servis mu je dobro privoščit, četudi so nekateri kao z lifetime oljem...je že vredu... :wink:
Torej če te skrbi, naredi servis, zamenjaj filter in teraj dalje... že po videzu olja, se da ocenit, ali je bil avto vzdrževan.

lp
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1136
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

OdgovorNapisal/-a Dimen » Ne Feb 15, 2015 2:51 pm

Torej, še enkrat. V tem primeru ne!!!!!!!!!
Drugo je, če je menjalnik na delovni temperaturi in bi rinu pri 25+ stopinjah v klanec na štendgasu. Potem bi lahko potencialno prišlo do pregretja, ker se ne premikaš dovolj hitro, da bi hladilo olje v menjalniku.

Odvisno je tudi kako je narejeno hlajenje olja menjalnika.
Avt. menjalnik lahko da nima hladilnika olja, lahko je del hladilnika vode (spodnji del) ali pa ima dodatni oljni hladilnik, ki je ponavadi nameščen pred vodnim in hladilnikom za klimo.

Pri Fordu (explorer) in Volvotu (xc90) je v originalu hladilnik olja menjalnika del hladilnika vode. Če si si pa zmislu pri naročilu avtomobila originalno vlečno kljuko pa je prišel z dodatnim hladilnikom olja. Torej, odvisno. Preveri kako je rešeno pri tebi. Zjutraj, ko je olje hladno, defenitivno ne škodi menjalniku oz. pretvorniku navora. Lahko bi celo reku, da koristi, ker prej doseže delavno temperaturo.

In če ga že pregreješ, grejo ponavadi lamele v menjalniku in šele nato morebiti konvertner navora, ki je v bistvu zgolj oljna črpalka/turbina. Kvalificiranega majstra za avt. menjalnike pa klele na forumu pomoje ni!

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Feb 15, 2015 5:07 pm

Avto je nov. Nimam kaj servisirati.
Ne vem, če ima dodatni hladilnik, ima pa termometer temperature olja menjalnika.
Tu pri nas na Obali je kar nekaj mesecev na leto topleje od 25°. Od hiše do ceste imam 80m zelo strmega klanca, na vrhu katerega so vrata.
Saj ne, da bi bilo karkoli narobe, le to bi rad nasplošno vedel, če tako "spodrsavanje" (saj vem, da nič ne spodrsuje, le občutek je podoben) lahko čemu škodi ali ne. Nenazadnje v pesku verjetno neprestano takole "spodrsuje". Vsaj upam, da bo ;)
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » Ne Feb 15, 2015 5:50 pm

Hladinik olja defenitivno ima.
Te pa lahko potolažim, da ima moj 17 let star volvo v70, med 500 in 600 tisoč kilometri ali več, pa bo verjetno menjalnik zadnja stvar na njem ki bo crknil. Avto je bil pri prejšnjem lastniku 11 let in je služil kot prvi avto pri hiši, ker je ostalih bilo škoda. Kako ga vozijo se nihče ni sekiral in je verjetno dal marsikaj skozi. Vedno pa je imel redno menjavo olja in dela kot urca.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Feb 15, 2015 6:53 pm

:thank_you:
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

bular
Prispevkov: 760
Pridružen: To Okt 26, 2010 1:26 pm
Kraj: bula

OdgovorNapisal/-a bular » Po Feb 16, 2015 12:32 pm

Pri starih avtomatskih menjalnikih ni jebalo lamel(za tistih počasnih 100m), ker je bilo v 1brzini in je delal samo konverter navora-kot skuter, le da deluje tu na principu hidravlične pumpe in h.motorja..na videz po tvoji sliki ni kaj dosti razlike med tvojim in starim, tko da kar brez skrbi :wink:
nissan tractor 3.3sdt

Primož Vidmar
Prispevkov: 104
Pridružen: So Maj 03, 2008 12:50 pm
Kraj: Lj-Šmartno

OdgovorNapisal/-a Primož Vidmar » To Mar 24, 2015 11:25 am

Jaz pri počasni vožnji v klanec preklopim na "športni način" in ročno prestavim v nižjo prestavo. Sicer pa Pajota dostikrat zalotim, da bi s previsoko prestavo rinil v klanec...vsaj za moj občutek no.

Se mi je pa parkrat zgodilo, da sem na vrhu dolgega klanca zavohal vonj po kurjenju sklopke. Potem sem na dolgih klancih začel raje prestavljati ročno. Od takrat tega vonja ni bilo...

LP
Primož

abajc3
Prispevkov: 15
Pridružen: Pe Dec 20, 2013 6:15 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a abajc3 » So Jun 27, 2015 10:31 am

pretvornik navora se obrabi, vendar ima življensko dobo par 100kkm in ni odvisna od tega ali zdrsuje ali ne. Ponavadi se ga zamenja preventivno pri obnovi menjalnika, da s tem preprečiš vnos packarije in usedlin v nov menjalnik. noter ima sicer tudi eno klasično sklopko (lock up), vendar se ta vključi samo pri konstantnih obremenitvah (da prepreči izgube zaradi zdrsovanja) in zdrži vsaj toliko kot konverter.

brez slabe vesti lahko lezeš v klanec vsako jutro, ali pa speljuješ v klanec. v vsakem primeru bo pretvornik drsel in s tem ni nič narobe. v kakšnih ekstremnih situacijah spremljaj temperaturo menjalnika in pazi, da se ne pregreje. to je najslabše kar lahko doleti avtomatika


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 38 gostov