Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Avg 25, 2015 10:48 am

Ali ima kdo idejo kako bi na avtu priklopil alternator, normalni akumulator, ki bo za porabnike avtomobila, dodatni gelni akumulator, ki bo za napajanje hladilnika in ostalih porabnikov, ko je avto ugasnjen in fotocelic, ki bi polnile akumulatorje ko bo avto ugasnjen in bo zunaj sonce.

Nekako mi ne gre skupaj preklop polnjenja. Ko je po dolgi vožnji recimo normalni akumulator povhen, da preklopi na drugi akumulator.
Se dobi za te zadeve kako automatiko? Vezava vsega skupaj?
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Benfl
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Feb 28, 2010 12:30 pm
Kraj: Goriška

OdgovorNapisal/-a Benfl » To Avg 25, 2015 11:40 am

Seveda se dobi, na primer pri meni CTEK D250S


Način vezave:

Slika

Uporabniški avatar
kloshar
Prispevkov: 1123
Pridružen: So Feb 18, 2006 12:35 pm

OdgovorNapisal/-a kloshar » To Avg 25, 2015 11:59 am

Slika

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Avg 25, 2015 1:27 pm

Benfl, ali morata biti akumulatorja enake kapacitete?

Sam imam 74Ah za avto in za ostalo bi imel 135Ah.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Benfl
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Feb 28, 2010 12:30 pm
Kraj: Goriška

OdgovorNapisal/-a Benfl » To Avg 25, 2015 1:52 pm

Če uporabiš to vrsto polnilne enote ni potrebno da sta akumulatorja enake kapacitete niti enakega tipa, ker enota ni rele ampak pametni polnilec.
Če pa uporabiš tako krmilno enoto, ki nadzira rele kateri v tokokrog vključi dodaten aku pa je priporočljivo, da sta enaka.

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1228
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » To Apr 14, 2020 5:43 pm

Tema malce iz naftalina, pa vendar...

V Patrola vgrajujem dodatni akumulator, ki bo seveda namenjen dodatnim porabnikom, ki so ali še bodo nameščeni v vozilo.
Do sedaj, sem vse porabnike imel vezane na primarni akumulator, kar pa pri kampiranju na mestu, ne zdrži več kot en dan, brez dodatnega polnenja ali vmesnega vžiga avtomobila.

Torej, a avtu sta nameščena dva AGM akumulatorja (Exide EP450) vsak po 50Ah. Zanima me to, kar je zgoraj že precej napisanega, a še vedno ne vem, kaj naj točno uporabim. Preden bo kdo rekel, da naj kupim večje akumulatorje... to so čisto dovolj zmogljivi za moje potrebe in ne stanejo preveč (okoli 180eur po komadu).

CTEK sistem verjamem da je tisto pravo, brez kakršnikoli izgub z pametjo, ki jo po vsej vrjetnosti ne potrebujem in zato zanjo nisem pripravljen plačati preko 300eur, kolikor sistem stane.
Dobijo so najrazličnejši releji, ki skrbijo za preklop med akumulatorji, da se polneta oba (ne istočasno) in, da sem ob prekinitvi vžiga ta sistem razklene.

Sedaj sem v dilemi, ker se na to ne spoznam, kateri sistem v praksi deluje, brez prevelikih izgub (baje s takim sistemom relejev ne morem napolniti akumulatorja do 100%?) in seveda da tak sistem ne stane "preveč" denarja.

Imamo kakšnega takega mojstra tukaj, ki bi mi o teh zadevah znal povedati več in svetoval v kateri smeri naj delam?
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si
Slika

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4221
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a miran » To Apr 14, 2020 7:37 pm

Ne vem, če je za tvoje želje po ;) perfekcionizmu to v redu, a tu je moja izkušnja: Na Rimlnu sem imel med obema akujema enostaven 70 ali 90 A rele, ki ga je vklopil kontakt. Torej med vožnjo sta se istočasno polnila/bila povezana/ oba akumulatorja, ko je pa avto stal, je bil pa zagonski aku ločen od "kamperskega". Jaz sem se v glavnem vozil in mi je bila zadeva v redu. Nista pa bila zadovoljna akuja, ki sta crkavala na dobri dve leti. A verjetno ne zaradi te povezave, prej zato, ker mi je električar na mojo željo malo "pogoljufal" žičko (ne me vprašati, kaj je notri pricinil), ki je reglerju dajala informacijo o napetosti v sisitemu. In je alternator stalno malo (pre)več polnil. In očitno so bile 10+ urna polnjenja na dan preveč za navadna svinčeva akuja :(
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Hribovc
Prispevkov: 329
Pridružen: Po Nov 30, 2015 12:46 pm

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Hribovc » To Apr 14, 2020 9:18 pm

Če imaš dovolj zmogljiv altenator za polnjenje obeh hkrati, je najenostavnejša izvedba z relejem.

Delovni akumulator je vezan, kakor je vezan.

Kamperski pa je vezan preko releja (ki mora biti v osnovnem položaju zaprt, torej ne prepušča elektrike): iz delovnega akumulatorja na "močnostni del" gredo glavne žile, ki polnijo kamperski akumulator. Iz alternatorja pa gre "krmilna elektrika" na tuljavo.

Kako deluje? Ko je motor ugasnjen, alternator ne oddaja elektrike, zato je kontaktor "zaprt". S tem je ločena povezava med akumulatorjema. Ko pa zaženeš motor in alternator začne oddajati elektriko, pa začne napajati tuljavo, ta pritegne kontakte in poveže oba akumulatorja med seboj.

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 450
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Sr Apr 15, 2020 8:01 am

Moje izkušnje, do sedaj, če se omejimo zgolj na polnjenje dveh sistemov akujev (zagonski in servisni) z alternatorjem.

V parih avtih sem imel zadevo izvedeno na najenostvnejši možni način - ročno močnostno stikalo za voznikovim sedežem, na dosegu roke. Sem se hitro navadil refleksa vklapljanja stikala po vžigu avta ter izklapljanja pred ugašanjem avta. Torej električno sistem tak kot na rele, samo da je kontrola na operaterju, torej ni avtomatska. Pozabljivci in raztreseni tipi bolje rele, meni je bilo stikalo ok.

Izkušnje podobno kot Miran, po cca 2h letih gre servisni aku ob neki normalni uporabi (praznitve do 50%) rakom žvižgat. Vsi akuji svinčeni, tekoči elektrolit ali gel, servisni aku vedno neka "globokopraznitvena" varianta, ma nima veze, 2 leti uporabe in adijo. Nobene hude razlike med navadnim štartnim ter globokopraznitvenim. Zadnjič so me nasrali, da z nekim dražjim fensi gel akujem pa to ne bo tako, ma je bilo cca isto. Saj ne da čisto crkne, samo ob uporabi vidiš, da mu kapaciteta sčasoma pade, pa če imaš kakšnega požrešnega uporabnika se tudi zgodi, da ti ga nekoč ne zaštarta več, aku ne zmore več dati večjega toka na kratek čas od sebe.

Malo bral in se izobraževal na to temo ... aku na tak način ni nikoli napolnjen res do konca, začne se sulfidizacija, itd, itd.

Če hočeš servisni aku vzdrževati napolnjen (kar je za baterije na svinčeni osnovi nujno), jih moraš polniti s "pametnimi" polnilci, ki imajo 2 ali 3 režime polnjenja glede na stanje akuja. Torej razni b2b (batery-to batery) v tvojem primeru, npr. kaj takšnega. Stane pa to toliko kot en spodoben aku, tako da je za premislit, ali se res splača glede na uporabo.

Še komentar glede kapacitete akuja: servisni 50Ah se zdi sumljivo malo. Če je na svinčeni osnovi, ga tako ne smeš prazniti pod 50%, raje še manj, sicer nimaš kaj razmišljati o pametnem polnjenju, ker aku tako uničuješ z uporabo, za katero ni bil predviden in ti bo hitro šel po gobe. Verjetno si to računal, ker si opozoril, da veš, kaj delaš, a vseeno ...

Drugače je pa tako, ko opazuješ na dolgi rok ljudi, ki se s tem igrajo, sploh potem, ko še celice dajo v sistem, pa več porabnikov itd ... Vsak je navdušen na začetku, povežeš, pa dela, totalno enostavno, ni problema, prvo sezono, morda tudi drugo, potem pa se tako nehajo hvaliti na yt in po blogih, konec koncev vsak napiše in posname nekaj takoj, ko zmontira in je navdušen in hvali svoja jajca. Po letu, dveh, je pa tako nov sponzor baterij, polnilca in se cikel nekritičnega in neinformativnega bluzenja ponovi. S težavo najdeš sistem, za katerega lastnik reče: "Evo, štiri, pet let, intenzivne uporabe, potem sem pa samo akuje zamenjal in gremo dalje." Ko pa najdeš, pa pogledaš, kaj in kako ima narejeno, pa začneš seštevati ...
In kot sem se že mnogokrat prepričal, če hočeš vzdržljivo in dobro in preizkušeno zadevo, dobro poglej, kaj uporabljajo profesionalne službe, vojska, ambulantna vozila (sploh v primeru električnega setupa), itd ... odpri denarnico, pogoltni cmok in nabavi, kar lahko, kar res rabiš, pa tisto top kvalitete.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Timaj
Prispevkov: 154
Pridružen: To Mar 10, 2009 11:57 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Timaj » Sr Apr 15, 2020 10:30 am

Moja izkušnja.Imam vgrajeni T-max split charge, ki ga omenja Kloshar nekaj tem više. Vgradil sem ga 7-8 let nazaj in od takrat se ga nisem dotikal. Dela. Ko potujemo / kampiramo večkrat pogledam napetost servisenga akumulatorja. Glavni aku je svinčen 105Ah (star kake štiri leta) servisni AGM Exide 70Ah pa je očitno star že 7-8 let!? Je pa res da potujemo letno vse skupaj kak mesec na leto in na servisnem aku je priklopljen samo hladilnik pa še to je manjši Indel 2001 na servisnem aku-ju dela kake dva dni če nismo res na soncu. Itak pa smo redko kdaj več kot dva dni na enem mestu ko smo na poti... Avto pa je patrol Y61. LPM

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 450
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Sr Apr 15, 2020 10:56 am

Je pa res da potujemo letno vse skupaj kak mesec na leto ...


Kaj pa v vmesnem času? Avto verjetno uporabljaš redno (servisni aku se polni)? Če ne, če je daljši čas na mestu, ali kaj eksterno polneš servisni aku?
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Timaj
Prispevkov: 154
Pridružen: To Mar 10, 2009 11:57 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Timaj » Sr Apr 15, 2020 11:14 am

Ja cel sistem je priklopljen celo leto. LpM

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Apr 15, 2020 11:15 am

Da še jaz malo opišem svojo postavitev.

Trenutno imam pripravljeno to:
- 2x 60Ah akumulator
- 1x upogljiva plošča s fotocelicami
- regulator, ki iz solarnih panelov pretvarja v 13.7V za polnjenje akumulatorjev
- 1x B2B polnilec 12V/30A

Končna situacija bo taka:
- dva akumulatorja namesto rezervne gume v prtljažniku vezana tako:
Slika
(Na sliki so štirje za lažjo predstavo)

Na strehi od avta truga (140x90cm) in na njo zmontirana 120W upogljiva plošča sončnih celic (115x54cm). To bo vezano na regulator, iz tega pa na dva akumulatorja. Poleg tega pa bo na akumulatorje vezan še B2B, ki bo pa zato, da bo med vožnjo polnil akumulatorja, ki pa sta vezana kot porabnika (ko ugasneš avto, pa se povezava prekine).

B2B polnilec (180€)
Slika
https://www.akumulator.si/izdelek/ST%20 ... in-avtodom

Same celice, regulator in akumulatorja so že priklopljeni kak mesec (sicer zaenkrat izven avta), na njih pa je priklopljen hladilnik waeco (poraba 45W).
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1228
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 15, 2020 2:16 pm

vrecha napisal/-a: ... odpri denarnico, pogoltni cmok in nabavi, kar lahko, kar res rabiš, pa tisto top kvalitete.

Potihem vem, da je to edina pametna rešitev, iščem le ugodnejšo varjanto le te.

Exide, ki ga uporabljam je zaradi svojih karakteristik primern za daljše obdobje mirovanje brez nevarnosti sulfatizacije. Vsaj tako zatrjuje proizvajalec. Naj bi nudil tudi možnost izpraznitve do 80% brez posledic.
Enega imam v avtu že dve leti, ne kaže nobenih posledic, pa je do sedaj bil vedno primarni in sekundarni in je zato moral čez vse zlorabe.
Največkrat tako kot Timaj več kot dva dni nisem na mestu, ampak imam kar dosti porabnikov, ko sem... hladilnik, polnenje razne opreme (foto, dron, kamere, mapajanje računalnika,kamping ledice,...) in se mi včasih dogodi, da mi pade napetost na 11,2 V in takrat težko prižgem avto.
Zato imam željo po servisnem, da ostanem siguren, da avto lahko kadarkoli prižgem, neglede na to, koliko sem izpraznil servisni akumulator.

Večje kapacitete akumulatorjev, so tudi bistveno dražje, do ipraznitve pa prihaja pri vsej nekje enako in posledično obstaja nekje enaga možnost, da akumulator odpove po cca 2-3 letih...
Dokelr sem uporabljal svinčene, sem ga menjal vsako leto, zdej pač deluje, zato mislim, da je izbira AGM akumulatorja prava.

Bi pa verjetno tako kot @nebivedu dodal eno celico, ki bi skrbela, da bi vsaj malo uspel napolniti akumulator. Vsaj toliko, da pokrije porabo hladilnika (5A)

Ti B2B se mi zdijo precej dobra rešitev, boljša kot rele in cenejša kot CTEK, skrbi me le to, da na njihovi strani piše minimalna kapaciteta 60Ah?

Edit: lahko dodam še to, da ponavadi tudi jaz, preden grem na pot, ko se iz nje vrnem ali če avto res dalj časa stoji uporabljam eksterno polnenje akupulatorja z CTEKovim pametnim polnilcem. https://www.mixi-caravaning.si/p4765/ctek-polakum-mx50

Pa hvala vsem za mnenja, končno ena tema, ki je (zaenkrat) tehnično uporabna in brez nepotrebnega bluzenja :skace_od_srece:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Apr 15, 2020 3:36 pm

Sončne celice sem vzel na Banggoodu.So pa upogljive, da mi ni treba pazit, če se kaj upogne.
https://www.banggood.com/Elfeland-SP-39-120W-1180540mm-Semi-Flexible-Solar-Panel-With-1_5m-Cable-Front-Junction-Box-p-1184066.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CZ

Cena je 89 dolarjev, pošljejo ti jih pa iz Češke, zato pridejo prej kot v dveh tednih.

Slika

Pa pazi pri izboru, ker če daš da jo pošljejo iz kitajskega skladišča, je cena 144 dolarjev.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4221
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Apr 15, 2020 5:31 pm

S temi fotovoltaičnimi celicami je tako (imam na strehi kombija prilepljeni dve):
- upogljive imajo slabše "proizvodne" lastnosti kot trdne in zato so uporabne res le v primeru, da so montirane (prilepljene) na krivo podlago. So pa pogojno pohodne, zato jih v glavnem uporabljajo na barkah. Pa še dražje so.
- nobena fotovoltaična celica ti v realnem življenju ne bo dajala od sebe toliko, kot je deklarirana. Računaj tam na cca 75% deklarirane kapacitete.
- če pretežno potuješ, jih ne rabiš, ker akuje polneš med vožnjo z alternatorjem. Če stojiš kjerkoli se pač ustaviš in nate sije sonce, so super. Če pa kampiraš, pa niso dovolj, ker ponavadi v kampu poiščeš senco in v senci je njihova kapaciteta še manjša.
- meni za kampiranje dve na strehi nista bili dovolj, lani sem nabavil še eno (skupno tretjo) trdno celico, ki sem jo kot mačka mlade čez dan nosil okrog in postavljal na sonce in sem v kampu zdržal 10 dni brez vžiganja avta: 50l hladilnik, LED razsvetljava in vodna pumpica. Gorenjska in OR kri mi pa ne dopušča priklopa na 220V v kampu.
Za povezavo med kamperskim in delovnim akujem imam pa povezovalno enoto iz rešilca. Deluje trotelziher, to je vse kar vem. Pa poceni tudi ni, pa čeprav je padla s kamijona....
A še to: kamperski aku (navaden svinčeni za fotovoltaiko) imam sedaj že 4 leta in še deluje. Upam..
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Apr 15, 2020 6:24 pm

Ta celica (za katero sem dal link) je 120W po deklaraciji, vendar od sebe preko regulatorja daje 13.7V in 6A (okol 80W). Meni je to dovolj za waecotov 36 litrski hladilnik, ki ima porabo med 35 in 45W in da poleg tega dovolj napolni akumulatorje čez dan, da lahko ponoči napajajo hladilnik.

Trenutno tako deluje že več kot en mesec (ena celica, 2x 60Ah akumulator in regulator, pa na to priklopljen hladilnik). Sem testiral, če bo zdržalo nekje 3 tedne, ker sem mislil da bomo šli za prvi maj na Sardinijo za toliko časa (pa je vse skupaj padlo v vodo zarad kitajskega virusa). Pa vidim, da tak setup zdrži več kot mesec dni.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1228
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 15, 2020 6:58 pm

@Nebivedu...ironično glede na nick, ker pričakujem da boš vedel :mrgreen: :mrgreen:
B2B polnilec bo zame uredu, čeprav ne dosegam minimalne kapacitete akumulatorja?
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 450
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Sr Apr 15, 2020 7:01 pm

Pri vzporedni vezavi akumulatorjev v en akumulatorski sklop je pomembno tudi, iz katerega akumulatorja bosta izšla plus in minus kabel, ki napajata itd itd itd itd ...


Pa pazi tudi to, da če žice kje vodiš pod kotom, večjim od 30° glede na vodoravnico, je smiselno napeljati spiralni kabel, ker elektrika tako lažje teče navkreber. :mrgreen:
Gravity is a harsh mistress ...

Pa hvala vsem za mnenja, končno ena tema, ki je (zaenkrat) tehnično uporabna in brez nepotrebnega bluzenja

Ja ni za kaj, ane? :skace_od_srece:
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 450
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Sr Apr 15, 2020 7:46 pm

In malo bolj v resnem tonu:
AGM, gel, Optima spiralni, tudi Exide, ki ga omenjaš, itd ipd ... to je vse na svinčeni kemiji, prednosti in težave tega poznamo že cca stoletje. Te razne izvedenke se samo na različne načine borijo proti sulfidizaciji ter hkrati balansirajo med zagonskim tokom, ki ga je baterija sposobna dati od sebe ter poizkušajo minimizirati škodo, ki jo neogibno delaš z rednim globokim praznenjem ter predvsem s puščanjem baterije v nenapolnjenem stanju. Vsaka tehnologija ima še kakšno dodatno prednost, ki pa je za običajno uporabo minimalna. Eni imajo malenkost manjšo notranjo upornost (in se lažje - hitreje polnijo npr), drugi so predvsem kompaktnejši, tretji so "maintenance-free", pa vodika ne izpuščajo, a vse to je tam-tam.

Fensi gel aku, ki sem ga omenjal, in za katerega se je v uporabi izkazalo, da je bistveno odstopal le po ceni, je bil eden teh opevanih. Je pa moja uporaba brez zafrkancije heavy-duty glede na to, kar vi omenjate: praktično vsak vikend, tudi in predvsem pozimi off-grid in potem še kaj resnejšega vmes. Poračunani porabniki mi v dveh stacionarnih zimskih dneh porabijo nekje 60-100 Ah, odvisno od aktivnosti.

Če hočeš aku z veliko cikli ter globokimi praznitvami, pa imaš prostor in lahko trpiš nekaj kg več, je rešitev že tudi dolgo znana: tubularni akuji (oglej si podmornico v Pivki). Naj te ne zavedejo marketinški prijemi na fensi prospektih, glej in razumi predvsem tehnične specifikacije - tubularji tipično dajo vsaj 1200 ciklov pri 70% praznitvi, Exide, ki ga omenjaš, pa 450. Tubularji so preračunano glede razmerja cena/kapaciteta več kot 2x cenejši, potem pa poračunaj še cikle.

To je vse stara, dolgo znana, Pb kemija. Jasno zapisana v resnih člankih in preizkušena ter preizkušana na dnevni bazi. Amaterji pa še vedno hočemo doktorirati iz tega. Že dolgo je nedvomno jasno tudi to: če lahko tehnično rešiš predvsem temperaturne omejitve, Litij zmaga na celi črti.

PS: Na forumu imamo drugače res hude znalce glede tega (ki vedo celo več od nebiveduja), a mi ne gre v glavo, zakaj molčijo tudi ob resnih debatah, kot je tole. Morda bolj redko pogledajo forum in še niso videli teme. Upam, da se javijo.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Apr 15, 2020 8:54 pm

Dr.Patrol napisal/-a:@Nebivedu...ironično glede na nick, ker pričakujem da boš vedel :mrgreen: :mrgreen:
B2B polnilec bo zame uredu, čeprav ne dosegam minimalne kapacitete akumulatorja?


Če pa prav razumem imaš ti AGM 50Ah, B2B polnilec pa polni s 30A. Osebno pa ne vidim razloga da to nebi delovalo. Ne dam pa roke v ogenj. Bo moral kak štromar povedat. Najboljša varianta pa je da v Velog pokličeš (akumulator.si), pa njih vprašaš. (01 530 26 50)
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1228
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 15, 2020 9:02 pm

@Vrecha, vse lepo in prav, vidim da veš o čem govoriš. Vsaj veliko več od mene, ki 3/4 tvojega posta sploh nisem vedel kaj berem :lol: lahko mi mirno rečes bimbo, ker glede tega tudi sem :mrgreen:
Bi pa vseeno bil vesel se kakšnega nadaljevanja te teme, lahko tudi strokovne, verjamem, da bo nekoč tole lahko kateremu prišlo prav.
Jaz pa rabim le z palco bo buči, če se grobo izrazim.
Še releja ne znam zvezat, če prej ne pogledam na internet, kater izhod je kaj, zato tudi sprašujem dejanske uporabnike po dejanskih primerih. Kaj dela in kaj ne. Simpl. No pa če sproti zvem še kolko to košta, sem še tolk bolj vesel, ker se pač nisem rodil na kupu vnaprej zbranega denarja -žal.
Čeprav se dostikrat potem držim na koncu tistega...nisem tako bogat, da bi kupoval poceni... ;)
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1228
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 15, 2020 9:03 pm

Nebivedu napisal/-a:
Dr.Patrol napisal/-a:@Nebivedu...ironično glede na nick, ker pričakujem da boš vedel :mrgreen: :mrgreen:
B2B polnilec bo zame uredu, čeprav ne dosegam minimalne kapacitete akumulatorja?


Če pa prav razumem imaš ti AGM 50Ah, B2B polnilec pa polni s 30A. Osebno pa ne vidim razloga da to nebi delovalo. Ne dam pa roke v ogenj. Bo moral kak štromar povedat. Najboljša varianta pa je da v Velog pokličeš (akumulator.si), pa njih vprašaš. (01 530 26 50)
Bom naredil točno to :stisk_roke:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Apr 15, 2020 9:06 pm

vrecha napisal/-a:Če hočeš aku z veliko cikli ter globokimi praznitvami, pa imaš prostor in lahko trpiš nekaj kg več, je rešitev že tudi dolgo znana: tubularni akuji (oglej si podmornico v Pivki). Naj te ne zavedejo marketinški prijemi na fensi prospektih, glej in razumi predvsem tehnične specifikacije - tubularji tipično dajo vsaj 1200 ciklov pri 70% praznitvi, Exide, ki ga omenjaš, pa 450. Tubularji so preračunano glede razmerja cena/kapaciteta več kot 2x cenejši, potem pa poračunaj še cikle.


Kaj pa recimo LiFePo?
Slika


Ali pa recimo 18650 lipo?
Slika

Pa jih sestaviš skupaj:
Slika

in jih potem daš v ohišje:
Slika
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4165
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Apr 19, 2020 11:16 pm

Dr.Patrol napisal/-a:
Nebivedu napisal/-a:
Dr.Patrol napisal/-a:@Nebivedu...ironično glede na nick, ker pričakujem da boš vedel :mrgreen: :mrgreen:
B2B polnilec bo zame uredu, čeprav ne dosegam minimalne kapacitete akumulatorja?


Če pa prav razumem imaš ti AGM 50Ah, B2B polnilec pa polni s 30A. Osebno pa ne vidim razloga da to nebi delovalo. Ne dam pa roke v ogenj. Bo moral kak štromar povedat. Najboljša varianta pa je da v Velog pokličeš (akumulator.si), pa njih vprašaš. (01 530 26 50)
Bom naredil točno to :stisk_roke:


Si že kaj poklical in vprašal? Ker me res zanima razlog.
Pred EUR sem bil SIT!


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: GPW1942 in 6 gostov