Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 538
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Po Apr 20, 2020 9:06 am

To pa res ni zamotana stvar, zakaj.

Kaj pomeni 30A na Votronicu VCC 1212-30? ... maksimalni tok, s katerim bo polnil (specifikacije na proizvajalčevi strani).

S kakšnim tokom je varno polniti svinčeno baterijo? Odvisno od kapacitete baterije (zato C-rate), različno od konstrukcije baterije ter stanja izpraznjenosti, ampak 0.5C je konzervativni pristop, s katerim res težko narediš škodo moderni svinčeni bateriji.

Je sedaj 60Ah kot minimalna kapaciteta v priporočilu tako velika skrivnost?

In naprej, ali lahko VCC 1212-30 varno polni EXIDE AGM AS 45 12V 50Ah, o kateri se mi zdi, da govori Dr. Patrol? Na žalost nikjer ne najdem proizvajalčevih specifikacij za to baterijo, ampak glede na to, da je glede na specifikacije, objavljene na akumulator.si ta baterija pravi mali dinamit, ne bi smelo biti nobenega problema, če se jo bo polnilo na 0.6C.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » To Apr 21, 2020 5:42 pm

vrecha napisal/-a:To pa res ni zamotana stvar, zakaj.

Kaj pomeni 30A na Votronicu VCC 1212-30? ... maksimalni tok, s katerim bo polnil (specifikacije na proizvajalčevi strani).

S kakšnim tokom je varno polniti svinčeno baterijo? Odvisno od kapacitete baterije (zato C-rate), različno od konstrukcije baterije ter stanja izpraznjenosti, ampak 0.5C je konzervativni pristop, s katerim res težko narediš škodo moderni svinčeni bateriji.

Je sedaj 60Ah kot minimalna kapaciteta v priporočilu tako velika skrivnost?

In naprej, ali lahko VCC 1212-30 varno polni EXIDE AGM AS 45 12V 50Ah, o kateri se mi zdi, da govori Dr. Patrol? Na žalost nikjer ne najdem proizvajalčevih specifikacij za to baterijo, ampak glede na to, da je glede na specifikacije, objavljene na akumulator.si ta baterija pravi mali dinamit, ne bi smelo biti nobenega problema, če se jo bo polnilo na 0.6C.


Nebivedu napisal/-a:
Dr.Patrol napisal/-a:
Nebivedu napisal/-a:
Če pa prav razumem imaš ti AGM 50Ah, B2B polnilec pa polni s 30A. Osebno pa ne vidim razloga da to nebi delovalo. Ne dam pa roke v ogenj. Bo moral kak štromar povedat. Najboljša varianta pa je da v Velog pokličeš (akumulator.si), pa njih vprašaš. (01 530 26 50)
Bom naredil točno to :stisk_roke:


Si že kaj poklical in vprašal? Ker me res zanima razlog.


Klical. Zadeva je točno taka,kot jo je opisal vrecha. Na žalost tam nimajo takih akumulatorjev in vse kar mi je gospod tam lahko pomagal, je da najdem specifikacije za mojo baterijo in ugotovim s kakšnim max. tokom jo lahko polnim. Če je manjši od 30A se bo baterija pregrevala, kar pa vemo da ni ok.
Problem je, ker ne vem tudi jaz ne, kje dobit to dotično specifikacijo za mojo baterijo.

Se priporočam, če kdo najde kaj več o tem za baterijo Exide EP450.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Apr 21, 2020 8:52 pm

Večina ima C20 -> če imaš 100Ah, potem lahko polniš z 10x 5A tokom, torej 50A.

Tukaj je nekaj napisano o tem za exide:
http://www2.exide.com/Media/files/Locat ... _13_15.pdf


Še eno enako zraven, pa jih vežeš tako, da boš imel 12V in 100Ah.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 22, 2020 6:15 am

Ne pride v poštev. Še ene baterije nimam kam dat. Dobesedno nimam kam. Je pa res, da očitno s tem B2B ne morem polnit svoje baterije...kar je precej zalostnonza mene... :?
Menjat novo baterijo, katero lahko kvečjemu prodam na bolhi za precej manj denarja in kupit potem ustrezno močnejšo se mi pa tudi zdi nepotrebni strošek, ker sem prepričan, da mora obstajat nekaj, s čimer bom lahko povezal na pameten način obstoječi setup. Pa spet...100Ah baterije nimam kam dat :roll:

Če res ne bo druge, bom pač primoran kupiti CTEKov sistem, kar mi sicer ne diši, a bolje to, kot da vedno ko bom moral menjati akumulatorje, bom moral seči globlje v denarnico, in podobne drugi osebni zadržki (prostor, teža akumulatorjev),...

Imamo kje kakšnega mojstra/firmo pri nas, ki se s tem ukvarja, da bi se nanj obrnil?

Nisem si mislil, da bo nakonc tako težko tole zrihtat, res ne...
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 22, 2020 8:41 am

Danes zjutraj sva rekla še eno besedo s kolegom, forum še prebira, javil se pa že dolgo ni :lol:
Skratka... On je mnenja, da ta B2B ne daje 30A od sebe, ker pač ne more, saj alternator ne da toliko. Če bi alternator dal toliko ali več, potem pa tudi ta elektronika nebi bila problem. Verjetno je tistih 30A ki so omenjeni, tok, ki ga lahko potegneš z porabo skozi njega.

No....upam da sem pravilno zapisal, kar sva govorila, ker njegove besede so zvenele veliko bolj logično :lol:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Hribovc
Prispevkov: 481
Pridružen: Po Nov 30, 2015 12:46 pm

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Hribovc » Sr Apr 22, 2020 8:48 am

Ne vem, kje bi ti dobil 30A tok, da bi polnil servisni akumulator, saj nimaš jederske centrale spredaj... Maksimalni tok je lahko 30A, polni pa lahko toliko, kolikor da alternator. In če alternator ne da 30A, tudi B2B ne more polniti s 30A. Če pa imaš kakšen besen alternator, ki daje več kot 30A, je pa druga pesem, ampak za pogon takega alternatorja potrebuješ kar precej moči...

Lahko pa za informacije pokličeš še na 01 831 03 80 in jih vprašaš za diodini delilniki Victron ArgoDiode. Beseda ni konj, mogoče pa zveš kaj koristnega...

Ja, gre se pa za podjetje Kon-Tiki-Solar iz Kamnika.



P.S.: Preden sem spisal svoj odgovor, si že sam prišel do enake ugotovitve. Ja, vem, sem malo za časom...

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a gregor » Sr Apr 22, 2020 9:39 am

Pa kake avte to vozite, da alternator ne da 30A od sebe?

In kaj ima alternator pri tem, če gre za Battery 2 Battery sistem?


Obstaja tudi malo manjši votronic VCC 1212-20 C
https://www.votronic.de/index.php/en/pr ... -1212-20-c
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 22, 2020 10:58 am

Ne vem...jst na štrom, pa naj si bo 12V ali 220V se ne spoznam res nič. Meni je rele zvezat posu, pri katerem ful švicam.
Zato dejte bit obzirni do mene, če kako tako napišem...ker se šele in sproti z vami učim tudi te tematike.

Neki razmišljam... Če alternator, kolikor jst vem polni recimo 90A, zakaj bi bil potem problem B2B polnilec, če od sebe da res tistih 30A? Samo kmečko probam razmišljat?
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a gregor » Sr Apr 22, 2020 11:43 am

Dr.Patrol napisal/-a:Ne vem...jst na štrom, pa naj si bo 12V ali 220V se ne spoznam res nič. Meni je rele zvezat posu, pri katerem ful švicam.
Zato dejte bit obzirni do mene, če kako tako napišem...ker se šele in sproti z vami učim tudi te tematike.


:gladi_ga_po_glavi: :D

Neki razmišljam... Če alternator, kolikor jst vem polni recimo 90A, zakaj bi bil potem problem B2B polnilec, če od sebe da res tistih 30A? Samo kmečko probam razmišljat?



Mogoče bomo pa počasi prišli do problema polnjenja servisnih baterij direktno preko alternatorja.

Vem, da so mi štromarji razlagali, da za akumulator ni fajn, ko avto s praznim akumulatorjem zalaufaš in alternator polni akumulator "na polno". Ker je baterija prazna, potegne velik tok, kar pa za njo ni ok. Mogoče sem narobe razumel, mogoče niti ne drži, kar so mi razlagali.

Dejstvo pa je, da je ob normalni uporabi zagonska baterija vedno skoraj polna. In ker je skoraj polna, ne potegne tako velikega toka, zato ta problem polnjenja najbrž ni tako izrazit.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Apr 22, 2020 11:45 am

bemumast, ravno tole zadevo bi moral narest letos in sem bil prav vesel teme............zdaj je pa tako da vem manj kot prez, oziroma ste me čisto zmedli :shock: :shock: :shock:
Lani sem uporabljal polnilec 5.0 (5A) iz lidla za 18€ in baterijo 110Ah, vse BP. OK, malo je počasen ampak glede na ceno ni panike itak vozim po kilometraži malo a po urah je pa precej, ker gre počasi, več kot dan dva pri miru nisem. Tako da je delovalo. V bistvu, če bi dodal še varovanje pred izpraznitvijo, bi bil čisto zadovoljen. Ne vem pa kakšne bodo posledice za baterijo dolgoročno. To bo čas pokazal, zdaj je stara 2 leti.
Zdaj pa je tukaj govora o amperaži za bika ubit. Jebenti saj že alternator od kinderjajca ima 55A pa še vitla zraven na baterijo 55. Nikoli problem.
In kaj se zdaj sprašujem, kako potem polni en 150W sončni panel? Ker po prebranem se sprašujem a je to smiselno kupovat, ker niti pod razno ne da od sebe take moči o katerih se tukaj govori. Ni mi nič jasno več....

A je kdo mogoče imel opravka s temi genijalci iz Solkana? Nimaj nikjer nobenih cen, videti pa je da vedo kaj delajo...
http://www.tpe-elektronika.com/avtomobi ... ec-edc.php

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 22, 2020 11:50 am

Alien, nisi edini...jst ze prej nisem nič razumel, zdaj pa sploh ne vem več kaj je prav, kaj normalno in kaj nic od tega... :lol:

Dobra sončna celica tam okoli 120w fila nekje 6-7A. Kar je za hladilnik in kake telefone dovolj. Vsaj kolikor sem gledal
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Apr 22, 2020 12:39 pm

Jaz sem vedel prej več :mrgreen: zdaj pa nič več :oops:

Nekaj mi ni jasno.......imam alternator 110A in ne vem zakaj bi se ubadal z izjemno dragimi ponilci in se jebal a je 30A dost ali ne. Če imam na voljo 110A ki itak vrti v prazno, ko je delovna baterija polna. Zakaj bi potem 110A spravljal na 30A in za to še plačal par sto ojrov :shock: :shock:
Zakaj sploh to početi? Če pa tisti dual split ali kar je že, ki ga je klošar prilimal že leta 2015 za sto in nekaj ojrov lahko polni s polno močjo alternatorja?
Jaz sem predlani namontiral masterswitch in sem pač ročno preklopil eno ali drugo baterijo, jebiga ni bilo druge, pa je tudi šlo. Vse ostalo sta opravila alternator in regler.
Zdaj sem mislil še panel dodati in to je to: In to bi vzel kar oni kovček za piknik 150W ki se odpre in fertik maša. Torej panel v kovčku + dual split + varovanje pred izpraznitvijo in to je to.
Na koncu bom zgleda kar alternator na bicikel namontiral, pa naj baba goni, ona bo shujšala jaz bom pa imel mrzlo biro :mrgreen: Vsi zadovoljni :skace_od_srece:

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Apr 22, 2020 12:41 pm

Še enkrat v podobnem tonu: če misliš delati doktorat ali ne vem kakšen razstavni primerek, potem ne beri dalje.
Drugače pa nabavi sončni panel glede na plac na strehi in predvsem glede na volumen denarnice. Tam, kjer prodajajo panele, imajo tudi elektronike za priklop. Vzemi tako, ki bo kasneje omogočala priklop še enega panela. Prodajalec (tak način bolj priporočam, kot nakup po netu, ker tam ne moreš nobenega cukati za rokav) že ve, kaj paše skupaj. In priklopi zadevo. Glede na spretnosti pri ostalih opravilih okoli tega tvojega projekta, ti tudi to ne bo težko, verjemi mi. In potem pojdi na dopust, pa magari zaradi korone na prvo jaso v gozdu. Po dnevu ali dveh realne uporabe boš videl, ali je ena panel dovolj ali rabiš dva. In če ga rabiš, pač enkrat kupiš še drugega.
Mislim, da je ena od osnov offroad-a tudi poenostavljanje življenja ;)
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 22, 2020 2:01 pm

miran napisal/-a:Še enkrat v podobnem tonu: če misliš delati doktorat ali ne vem kakšen razstavni primerek, potem ne beri dalje.
Drugače pa nabavi sončni panel glede na plac na strehi in predvsem glede na volumen denarnice. Tam, kjer prodajajo panele, imajo tudi elektronike za priklop. Vzemi tako, ki bo kasneje omogočala priklop še enega panela. Prodajalec (tak način bolj priporočam, kot nakup po netu, ker tam ne moreš nobenega cukati za rokav) že ve, kaj paše skupaj. In priklopi zadevo. Glede na spretnosti pri ostalih opravilih okoli tega tvojega projekta, ti tudi to ne bo težko, verjemi mi. In potem pojdi na dopust, pa magari zaradi korone na prvo jaso v gozdu. Po dnevu ali dveh realne uporabe boš videl, ali je ena panel dovolj ali rabiš dva. In če ga rabiš, pač enkrat kupiš še drugega.
Mislim, da je ena od osnov offroad-a tudi poenostavljanje življenja ;)
Miran

Tokrat se strinjam s tabo Miran.
Dobra celica ali dve, bi mi polnile dovolj, da pokrijem vse porabnike v avtu. Brez dodatnih komplikaciji. Tudi na to sem že pomislil.
Ampam saj veš, bolje je bolje, je rekel tisti, ki je špeh na maslu peku... :mrgreen:
Ko mas sranje od vremena ti tudi dve celici na strehi ne pomagata, ker ne bosta dali dovolj od sebe.
Poleg tega, je vsa ta zgodba okoli te teme povezana resnicno in zgolj z luksuzom...
Osnove poenostavljanja off road življenja si zakompliciraš že, ko namestiš hladilnik v avto.
Potem s časom dodaš lučke lih za vsak predal ko ga odpreš, usb vtičnico na vsakem vogalu v avtu in ko ti zmanjka idej, dodas še tekočo vodo na presostat... :krohota_se:
In kar na enkrat imaš zaradi vsega tega luksuza z njim povezane težave, ki pa so ti lahko breme ali pa izziv...jaz sem se odločil za drugo varjanto ;)

Alien. Ja, saj Vrecha je imel isto, ročni preklop in je delalo. Jaz pa bi rad da to dela nekdo drug namesto mene, da o tem niti na razmišljam...in pptem se zadeve zakomplicirajo...
Tisti dual split kolikor zastopim je salo rele, ki ti preklopi na drugo baterijo, ko je prva polna...o tem smo pa že debatirali, da ta sistem baje( ne vem točno zakaj) nikoli ne napolni akumulatorja povsem do konca...

Jaz sem temo načel v upanju, da bo nekdo na moje vprašanje odgovoril v smislu: za tvoj setup rabis to in to, zvezeš po priloženih navodilih in mora delat. Pazi še na to in to in to je to! :mrgreen:

Ampak vseeno je tema zanimiva, četudi ne vem veliko o teh zadevah.
Če bomo še nakoncu odkrili toplo vodo, smo zmagal! :stisk_roke:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Apr 22, 2020 2:02 pm

Ravno zato sem se odločil za piknik kovček.
Prednosti:
Ne želim ničesar montirati na ali v vozilo. Sploh pa ne elektrike.
Za dvakrat letno ne rabim krame voziti celo leto naokoli.
Vse je gor, v bistvu samo z krokodilčki priklopiš na baterijo.
Potem je še to, kar je Miran opisal, avto v senci in panel na strehi ne gresta skupaj. Tole pa postaviš kamor češ oziroma kolikor je kabel dolg. Torej avto v senci, panel na soncu.
Ker ni nič fiksno montirano v avto, lahko posodiš prijatelju.
In še bi se našlo.
Uglavnem, zame je najbolj pomembno da ne vrtam po avtu in ne vlečem nobenih žic. Pač priklopim če rabim, ko ne rabim pospravim in fertik maša. Med vožnjo pa naj polni alternator. Zakaj bi rabil polnilec vmes? To mi ni jasno pa da me ebeš...da dam 300 ojrov zato da med alternator in baterijo dodam polnilec. Hudičevpo drago mrzlo pivo...

Zbegali pa so me tudi teli tokovi o katerih je govora. Če se prav spomnem iz šole, kjer smo imeli tudi avtoelektriko, je bilo pravilo za dolgo življensko baterijo priporočen tok polnjenja 10 % nazivne kapacitete baterije v amperih. Tule pa je debata o takih tokovih da kot bi šlo za električno lokomotivo. Zdaj pa ne vem, ali so se po toliko letih baterije toliko spremenile ali pa A ni več isto kot nekoč.
V delavnici imam nastavljiv polnilec a nikoli nisem imel več kot 5-6A za aku 50 -110Ah. Hitro polnjenje sem uporabil samo enkrat. Če jaz prav po kmečki logiki razumem stvari lahko polniš tudi z 1A, le dlje bo trajalo. Torej več A, hitrejše polnjenje, hitrejše polnjenje - slabše za baterijo. Naj me kdo popravi, če se motim. Nisem ravno doma pri štromteoriji tako da to bolj po kmečko razumem, ker v praksi pač tako deluje.

Vse ostalo nekako še razumem :mrgreen:

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Apr 22, 2020 3:49 pm

Dr.Patrol napisal/-a:
Alien. Ja, saj Vrecha je imel isto, ročni preklop in je delalo. Jaz pa bi rad da to dela nekdo drug namesto mene, da o tem niti na razmišljam...in pptem se zadeve zakomplicirajo...
:


Naslednič ko se vidiva te bom za ušesa mal :mrgreen: :mrgreen: Torej ima nekdo, ki ga poznaš in za katerega veš, da mu lahko zaupaš, ima preverjeno zadevo..........a ne ...ti moraš zakomplicirat. Če imaš preveč šoldov ti lahko sporočim TR, pa nakaži višek, da ti ne bo v breme.



Dr.Patrol napisal/-a:Tisti dual split kolikor zastopim je salo rele, ki ti preklopi na drugo baterijo, ko je prva polna...o tem smo pa že debatirali, da ta sistem baje( ne vem točno zakaj) nikoli ne napolni akumulatorja povsem do konca...

:


baje sem jaz Pamelo Andersen nabrisal ko je bila še mlada........baje.

Vsak alternator ima vgrajen krmilnik (regler po domače), ki skrbi za polnenje in varuje baterijo. Torej, če imaš originalni alternator je krmilnik verjetno nastavljen na moč baterije, ki jo vgradi proizvajalec. Tako da verjetno zadeva ne deluje pravilno če jo priklopiš na baterijo 110Ah če je nastavljena za baterijo 50Ah. Ne vem, naj strokovnjaki odgovorijo na to vprašanje. Jaz po kmečko razmišljam in ne vidim drugega razloga zakaj ne bi polnilo do konca, pa še to je bolj tako tako, ker krmilnik itak rabi povratno informacijo koliko je baterija napolnjena, da ve kdaj in koliko polniti.
Uglavnem vse manj mi je jasno tole vse skupaj.

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 538
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Sr Apr 22, 2020 7:08 pm

Alien seveda načeloma prav razmislja.

Enostavni sistemi preklapljanja alternatorja (bodisi ročno ali kakšen bolj ali manj pametni rele) delujejo zadovoljivo v naslednjih pogojih:
- občasna uporaba
- akumulatorji se minimalno praznijo (ne pod cca 80% kapacitete) in nato hitro napolnijo

Do sem vse, kar je Alien rekel, drži kot pribito, škoda denarja za karkoli drugega. Škoda tudi denarja za fensi akuje. Še en štartni v uporabi kot servisni je čisto ok v takšnem primeru. Ajde, v primeru servisnega akuja, ki se le občasno uporablja, je potrebno pomisliti na primerno skladiščenje ob neuporabi, a to ni ne zahtevno ne drago.

Z omenjanjem sončnih celic se osnovna tema debate (vsaj tisti del, na katerega sem jaz komentiral, to je vzdržljivost servisnega akuja na dolgi rok) samo zamegljuje. Celice, primeren solarni regulator, fiksno, premično, kot pač želiš in potrebuješ, priključiš, toliko bolje za aku in tebe kot porabnika, nobenega dodatnega problema.

Nazaj k življenjski dobi servisnih akujev.
Vrag je v detajlih, ki pa se začno kazati šele ob dolgotrajni uporabi ter ob večkratnem globljem praznenju. Tam pa tudi ni potrebno delati "doktoratov", a takšen enostaven sistem, kot ga opiše Alien, več ne bo cenovno optimalen (bo pa deloval čisto super, dokler bo). Servisni aku bo potrebno sumljivo hitro menjavati.
Konkretni primer, namenski ciklični AGM aku, za katerega proizvajalec trdi, da drži 650 ciklov ob 50% praznitvah, je po okoli 150 takšnih ciklih ter cca 2 tednih stanja na okoli 60% napolnjenosti (moja napaka) konkretno izgubil na kapaciteti, po še okoli 50 nadaljnjih ciklih mu je kapaciteta še naprej opazno padala, ko jo je imel le še okoli polovico in ko ni zmogel napolnjen več dati od sebe 25A za več kot par sekund, je postal zame neuporaben in sem ga moral zamenjati. Daleč prehitro je šel rakom žvižgat in daleč predrag je bil za to. Pa tile cikli so navzgor ocenjeni, zelo možno, da jih je bilo še precej manj.

Kaj naj Dr. Patrol naredi, se bo že sam odločil, saj je Dr.

Jaz bi mu toplo priporočal, naj konkretno poveča kapaciteto servisnega akuja, tako ga bo manj praznil v ciklih. Najpomembnejše pa je to, da bo aku vedno napolnjen ter da ne bo dolgo ostajal prazen. Kako se to cenovno najoptimalneje naredi, pa je odvisno od načina uporabe, za katerega ve le Dr. Patrol oziroma katerega bo Dr. Patrol sproti spoznaval, saj se potrebe po energiji nenehno spreminjajo (običajno precej monotono - navzgor). :D

In še enkrat ponavljam, na res dolgi rok je verjetno najceneje Litij servisni aku, ampak zgolj in samo, če boš lahko imel pod kontrolo temperaturo akuja. Tam se sicer ne izogneš dragemu b2b polnilcu, pa aku je konkretno drag, ampak traja blizu večnosti v primerjavi s svincem. Ampak, podobno kot pri svincu, zgolj znotraj omejitev, ki so pri Litiju taproblematične predvsem one temparaturne narave. In seveda še najpomembnejši ampak, to, da je to najcenejši sistem, velja na res dolgi rok, a na res dolgi rok smo, kot je nekdo realno opozoril, vsi mrtvi. Kaj ti bo potem ta fensi aku? :mrgreen:
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Apr 22, 2020 8:12 pm

To brate, pričaj srbski, da te cel svet razume.........
Torej, tisti polnilec rabiš le v primeru, če imaš litijevo baterijo. Za klasiko je nepotrebna navlaka.
Vse jasno, imaš za rundo v dobro. Očitno sem ob ceni polnilca izgubil razsodnost in spregledal ključni podatek.
Koliko bo zdržala baterija pa javim, upam da šele tam nekje 2025 :roll: Glede na to da rabim izključno za hladilnik v katerem je skoraj izključno pivo se lahko še vedno odrečem pivu, če bo ravno preveč baterij za hlajenje potrebno. Ostalo pa že imam na sonce ali pa polnim med vožnjo.
Kako deluje panel pa javim konec sezone, če bo letos sploh kaj.........slabo kaže.

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 538
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Sr Apr 22, 2020 8:22 pm

Presneto, vesoljček, sem mislil, da samo nebivedu površno bere.
Sedaj pa vidim, da jaz na nerazumljiv način pišem.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Apr 22, 2020 8:33 pm

Mea culpa.....

Bemusunac a ti sploh veš koliko tednov, dni, ur, minut in sekund so že gostilne zaprte.......... :evil: Ne veš? No vidiš, to pa jaz vem, do sekunde natančno.....ostrižem se že sam, sam piti sam.........ne gre, matkurjo.
Uglavnem..... narjen, kar se mene tiče. TNX

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Če Apr 23, 2020 12:36 pm

vrecha napisal/-a:
Kaj naj Dr. Patrol naredi, se bo že sam odločil, saj je Dr.



Dr. gor ali dol, tudi ti ga včasih userjejo :mrgreen:
K sreči se moj pacijent razlikuje od človeškega :lol:

Akumulator ostaja enake kapacitete. Glede na spekter porabnikov in setup, ki ga nameravam narediti, kakšnega globokega praznjenja ne bo.

Glede na to da serijski alternator polni samo z 70A (preveril podatke včeraj na rezervnem alternatorju), je vsak akumulator, ki je večji od tega itak nesmisel in zato tudi ne vidim težave, če bo B2B polnil s 30A (hvala bogu če bo dal toliko od sebe). Konec koncev pride zraven tudi senzor, ki javi povišano temperaturo akumulatorja (ki nastane ob prevelikem polnenju) in temu ustrezno reagira z manjšo polnilno močjo.
Poleg tega bo zraven še 150W celica, ki bo skrbela za dodatno polnjenje, ko bo avto miroval. Ponoči pa spim in ne rogovilim okoli s telefoni in računalniki, tiste 2A, ki jih potrebuje hladilnik, da je pivo tudi zjutraj mrzlo, pa bo akumulator preživel :wink:

Več o tem kar se mene tiče, bom nadaljeval v svoji temi.


Hvala vsem sodelujočim za diskusijo! :moli:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 538
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a vrecha » Če Apr 23, 2020 12:45 pm

Ni za kaj, ampak da ostanemo čimbolj na dejstvih in opozorimo vedoželjne bralce, je treba še povedati, da je spodnje sklepanje zelo napačno in kaže na nerazumevanje osnov obravnavane snovi. :stari_pridiga:

Glede na to da serijski alternator polni samo z 70A (...), je vsak akumulator, ki je večji od tega itak nesmisel
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Če Apr 23, 2020 1:59 pm

Ja...saj ko sedaj ko si rekel pomislim imas prav...ker potem takem mojem razmišljanju, bi tudi polnilec ki da od sebe samo.5A napolnil akumulator z 5A, kar pa CELO jaz vem da ni res... :mrgreen:
Posipam se s pepelom(ce bo kaj pomagalo). :res_ne_vem:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Če Sep 03, 2020 9:49 pm

Zadeva se premika z mesta.

Že cel kup časa imam doma Votronikov B2B kontroler ,20A, kateri naj bi bil za mojo baterijo povsem primeren.
Kupil sem tudi dve celici (2x100W - normalna, trda izvedba), ki sta že dobili svoje mesto na strehi in pa seveda ustrezen regulator.
Trenutno vlečem kable po celem avtu in priznam da mi je muka... :roll: Toliko enih kablov, placa pa nikjer nič... :|
Nabavil sem tudi drug polnilec akumulatorja, ki je sedaj fiksno nameščen v avtu in tudi polni z 20A. Slednjega sem že preizkusil v kampih, kjer je letos trend koristit bone. Prejšnji C-tekov 5A polnilec se je izkazal za nedoraslega nalogi, saj ni uspel sproti nafilat baterije, pa še pregreval se mi je (polnilec).

Skratka, mam neko upanje, da bom ta čreva od kablov speljal do konca vikenda, povezal zadeve in jih potem v naslednjih dneh tudi dodobra preizkusil v kakšnem izmed koriščenjev bonov.

Ko bo celoten projekt pod streho, bom na mize vrgel tudi karte in ga predstavil v svoji temi (mogoče lahko dam potem v to samo link?) do takrat pa.... ::masuje: :jako_jezen: :ah_seveda: ::masuje: :si_pa_privoscim_pivo:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Hribovc
Prispevkov: 481
Pridružen: Po Nov 30, 2015 12:46 pm

Re: Vezava dveh akumulatorjev in fotocelic

OdgovorNapisal/-a Hribovc » Pe Sep 04, 2020 6:16 am

Čisto iz firbca dve vprašanji (mogoče bosta malo trapasti, ker sem še "stare tehnologije" in mogoče tehnika zdaj deluje drugače):

- kako bo pa s hlajenjem tega? Mislim, baterija, ko se polni, se segreva. Polnilec se najbrž tudi segreva med delom. Če bo to nekje v avtu zaprto, se lahko baterija greje bolj, kot bi bilo treba. Dvomim, da ji bo to v korist...

- kako bo s prezračevanjem? Vsaj včasih so učili, da se iz baterije med polnjenjem sproščajo hlapi, ki pa niso ravno zdravilni. Domnevam, da v prostoru motorja ni več prostora za še eno baterijo. Torej bo baterija nekje v potniški kabini sproščala svoje hlape. Ali pa so novodobne baterije drugačne?


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 44 gostov