Vžiganje s kabli

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
5x4
Prispevkov: 989
Pridružen: Če Feb 09, 2006 12:18 am
Kraj: Slovenija

Vžiganje s kabli

OdgovorNapisal/-a 5x4 » So Sep 26, 2015 9:48 pm

Ne najdem teme v kateri se je razpravljalo o tej tematiki, zato pač odpiram novo... :oops:

Na tej povezavi je opisan pravilen postopek vžiganja avta s pomočjo kablov: http://www.motorevija.si/si/347/1497/Ka ... _avto.aspx

Za vsak slučaj pa še prekopirano besedilo s te strani.


Kako s kabli pravilno zaženemo avto?

Pomemben je vrstni red!

O tem, da velja pred pravo zimo temeljito pregledati akumulator (in tudi ostalo mehaniko avtomobila) smo pisali že v prejšnji Motoreviji. A kljub temu se pogosto zgodi, da pozimi akumulator odpove, kar lahko potrdijo tudi v AMZS službi za pomoč na cesti, kjer imajo pozimi največ dela prav z obnemoglimi akumulatorji.
A če imamo na voljo drug avto in če akumulator ni povsem odpovedal, si lahko pomagamo tudi sami. Na prvi pogled zaganjanje motorja z zagonskimi kabli ni posebej zahtevno opravilo, saj moramo pravilno zvezati le dva kabla. A če jih zvežemo narobe, ima to lahko hude posledice za električni sistem obeh avtomobilov. Zato velja upoštevati nekaj pravil za pravilno in varno zaganjanje motorja.

Pravi kabli

Niso vsaki zaganjalni kabli primerni za vse avtomobile; prešibki kabli oziroma kabli s premajhnim presekom so neprimerni za zaganjanje prostorninsko velikih motorjev. Velja pravilo: površina preseka kablov mora biti za večje motorje (prek 2,5 litra prostornine) najmanj 16 mm2, za dizelske motorje pa najmanj 25 mm2. Kabli morajo biti brezhibni, brez poškodovane izolacijske plasti in z v plastiko odetimi ročaji kontaktnih klešč – neizolirana naj bo le kontaktna površina klešč.

Plus in minus

Minus gre na minus, plus gre na plus! Preprosto pravilo, ki pa ga moramo upoštevati, saj lahko nepravilno zvezan kabel povzroči veliko škode na avtomobilskem električnem sistemu. Na akumulatorjih sta oba pola označena, zato do zamenjave ne bi smelo priti, velja pa upoštevati pomembno pravilo – na izpraznjenem akumulatorju ne smete priključiti kabla na minus pol, ampak na nezaščiten kovinski del avtomobila, ki ima vlogo negativnega pola oziroma ozemljitve (mase) – najbolje v motornem prostoru ali na motornem bloku. Ob izpraznjenem akumulatorju se lahko namreč zaradi iskrenja vname vnetljiv plin, mešanica kisika in vodika. Če so oznake izbrisane ali nejasne, ne poskusite zagnati motorja, ampak pokličite na pomoč strokovnjaka – napaka vas lahko veliko stane.

Vrstni red

Oba akumulatorja med seboj povežete tako, da najprej z rdečim kablom povežete oba pozitivna (+) pola – najprej kabel priklopite na pozitivni pol izpraznjenega akumulatorja, nato še na pozitivni pol delujočega akumulatorja. Nato na negativni pol delujočega akumulatorja priklopite črn kabel, zatem pa drugi konec kabla priklopite na nezaščiten kovinski del nedelujočega avtomobila – najbolje na motorni blok.

Zagon

Najprej zaženite delujoči motor avtomobila, ki vam je priskočil na pomoč, nato pa poskusite zagnati motor nedelujočega avtomobila. Pred tem izklopite vse potratne porabnike električne energije, na primer gretje stekla ali sedežev ter žaromete. Ko se motor avtomobila zažene, pustite oba avtomobila še kakšno minuto povezana in ponovno vklopite potratne porabnike elektrike.

Odklop

Kable odklopimo tako, da najprej ugasnemo motor avtomobila, ki vam je priskočil na pomoč. Če motor avtomobila v težavah teče naprej, kable odstranimo v obratnem vrstnem redu, kot smo jih priklopili: najprej črni kabel za minus pol (najprej z okvarjenega avtomobila, nato z delujočega), potem rdeči kabel za pozitivni pol (najprej z okvarjenega avtomobila, potem z delujočega). V avtu z nedelujočim akumulatorjem pustite motor teči oziroma se z avtom peljite – v hladnih zimah dovolj dolgo (od pol ure do ure), da se akumulator ustrezno napolni. Če motor ob odklopu kablov ugasne, je z akumulatorjem nepreklicno konec ali pa je okvarjen alternator – v tem primeru pokličite na pomoč AMZS.

Blaž Poženel

Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 48 gostov