pomoč 4x4

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Gost

pomoč 4x4

OdgovorNapisal/-a Gost » Ne Jan 15, 2006 10:55 am

Za slabše makadamske in gorske ceste, ter sploh za zimske potrebe bi si omislil še eno vozilo. Vendar je zaželjeno, da ni prevelikih stroškov vzdrževanja, ker mislim kupiti nekaj okoli letnika 90-94. V izboru je Subaru Justi 4x4-ti so nekje najcenejši, če gledam po oglasih, glede ne to,da naj bi bil Subaru dovolj kvaliteten avto, Fiat Panda4x4, mogoče Niva, pa je toliko kritik na forumu,da se ne morem odločiti. POMOČ!!

Uporabniški avatar
Bizzy
Prispevkov: 754
Pridružen: Sr Sep 03, 2003 10:19 am
Kraj: Litija
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Bizzy » Ne Jan 15, 2006 12:07 pm

Zdravo,

Če so na izbiro ti trije modeli in glede na uporabo, ki si jo omenil, bi se sam gotovo odločil za Subaruja.
Avto je okreten in vodljiv s priklopljivim štirikolesnim pogonom (med vožnjo brez ustavljanja), z nizko porabo ter relativno visokimi stroški vzdrževanja (precej visoke cene rezervnih delov), če avto vzdržujemo na pooblaščenem servisu. Avto je praktično neuničljiv (znanec ima Subarujčka, letnik 92', s prevoženimi 420.000 km, brez okvar), štirikolesni pogon deluje brezhibno. Po navadi avto razen zadnjih obrob blatnikov ni nagnjen k rjavenju, kar za zgoraj napisane konkurente ne bi ravno upal trditi. Ko se usedeš vanj, imaš občutek, da sediš v "tapravem" avtu, ne pa v motoriziranem nakupovalnem vozičku (to leti neposredno na Pando).
S Subarujem se je možno v primeru izpada "prvega" družinskega avtomobila normalno prevažati tudi poleti po cestah, na primer v službo ali celo na morje, kar seveda lahko počnemo tudi z Nivo, če smo le malo nagnjeni k mazohizmu.
Omenil sem visoke cene nadomestnih delov. Originalni deli so precej dragi za vse Subaruje, je pa res, da je moč rabljene dele dobiti že na odpadih v Sloveniji.
Po izkušnjah nekaj znancev je pravi motor za Subaruja 1.2 litrski, saj naj bi bil 1.0 prešibek. Zdi se mi uporabnejša verzija s štirimi vrati (sam dostop v notranjost) in brez avtomatskega oz. ECVT menjalnika.

LP Bizzy
I tried being normal once..... I didn't like it!

Uporabniški avatar
Rooky
Prispevkov: 136
Pridružen: Ne Jun 12, 2005 5:01 pm
Kraj: Lj.

OdgovorNapisal/-a Rooky » Ne Jan 15, 2006 2:13 pm

Lep pozdrav,

moje mnenje Lada Niva. :twisted:

Zakaj: omenjaš gorske ceste in zimske razmere....Tukaj je Niva daleč pred "motoriziranimi nakupovalnimi vozički". Je pa res, da ima Niva kar nekaj minusov, kar se tiče konforta. No, roko na srce konforta Niva nima :wink: . Leta nazaj sem se z Nivo veselo prevažal naokoli. Tudi na morje...Razlika, ki sem jo naredil do Pule z osebnim avtom, ki je imel 210 KS in med Nivo je bila pičlih 15 do 20 minut. In še to večino na avtocesti. Konec avtoceste, konec hitrosti!!! Ko pa sem šel na Kamenjak (takrat še ni bil "park prirode") in sem na avtu odtrgal ror, je bilo Jurčka mark škode :shock: z Nivo pa brez problemov :lol: vsepovsod.

Moja takratna Niva je imela original volan (trda plastika, ogromen in tenek) brez serva, tako, da pri kakšnem hudem obračanju volana je boljša polovica dobila žulje....Maximalna hitrost glede na hrup v avtu, je bila odvisna od ušes in ne sposobnosti avta. Gretje je ravno toliko, da lahko rečeš da je.....Rjavela je tako, da sem kar slišal kako jo rja grize. In to kar nekje na sredi pleha, ne po kakšnih robovih ali obtolčenih delih....Je pa res, da sem z njo delal kot svinja z mehom :oops: Ampak pod črto, sem za malo denarja dobil veliko zabave in dobre terenske zmogljivosti.

Dober pokazatelj da je Niva cenjen avto za razmere , ki jih ti opisuješ sem videl prejšno nedeljo v Lučah! Ko je treba iz visokogorskih kmetij priti na nedeljsko mašo, se okoliški kmetje vsedejo v Nivo in........pred cerkvijo skoraj same Nive :wink: Subarujev in Pand nisem opazil. Tudi kakšen žakel cementa gre v Nivo z lahkoto...

Če so zate zimske razmere tudi nespluženi sneg, slabši makedami in kolovozi z kakšnimi potočki, ki jih je potrebno prevozit,....potem je to Niva, saj ima tudi oddaljenost od tal večjo od ostalih dveh....Vzdrževanje pa je vedno vprašljivo pri starih avtomobilih. Odvisno kako so delali z njimi predhodniki. Jest z Nivo nisem imel večjih problemov. Samo redno vzdrževanje.... kar se motorja tiče. Za pleh pa se nisem sekiral, sej je bil avto ves opraskan od robid, rjavel že ko sem ga kupil, kupljen z namenom šparanja prvega avta in se ne sekirat če "zbumfam" Nivo, ki je bila v celoti vredna manj kot eno ličanje prvega avta :P :P

Najprej razčisti pri sebi v kakšnih razmerah boš drugi avto uporabljal. Če bodo to res težke, potem ostane od naštetega le Niva....Odločitev boš na koncu sprejel sam, tukaj pa ti lahko le svetujemo glede na izkušnje in mnenja...

lp
Rooky

Uporabniški avatar
slayer
Prispevkov: 2042
Pridružen: Pe Okt 31, 2003 1:01 pm

OdgovorNapisal/-a slayer » Ne Jan 15, 2006 2:36 pm

Rooky napisal/-a:Gretje je ravno toliko, da lahko rečeš da je.....


Nevem no... Niva pri meni greje tko, da se lahko tudi skuhas notr. Pomoje si mel slab radiator al pa zaprt ventil. :D

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » Ne Jan 15, 2006 5:02 pm

Jaz ti priporočam lado nivo, ker je od naštetih avtov edini primeren za slabše makedamske in gozdne poti. na tvijem mestu pa bi dodal še kakšnega tisočaka in ši kupil enga sanurajcka. Z njim je zelo malo stoškov, pa prideš povsod.

samurai
Prispevkov: 71
Pridružen: Po Okt 31, 2005 2:45 pm
Kraj: med gorami

OdgovorNapisal/-a samurai » Ne Jan 15, 2006 8:37 pm

Hm js se tut strinjam da dam raj ksnga jurcka vec pa kupm samuraia!

Napisov si da bi avto z mal stroski- no NIVA se mi zdi da kle ni lih pocen, dobr deli se ze dobijo, ampak mislm da ti glih za na off je nebi mev tko da delov navs prevec nucov, je pa vprasanje poraba in kle se niva zav ne iskaze :!:
Subaru_ hm za sneg si napisov... dobr avtuck ni kej pa tut trpezn, sam za sneg pa tut nasploh za teren se mi pa zdi PRE nizek :!: :!: :!:

No pa se panda--- zov je sam MAL visja kt subarujck, deli se dubijo, pa tut kukr vem ne crkava kj velik, leze pa presenetlivo dobr :!:
tko da od nastetih bi glede na lastnosti in stroske Pando, sam je pa res glede na to da bos kupu str avto da cez japonce jih ni :twisted:
SNEG, SNEG IN ŠEENKRAT SNEG!

Uporabniški avatar
slayer
Prispevkov: 2042
Pridružen: Pe Okt 31, 2003 1:01 pm

OdgovorNapisal/-a slayer » Ne Jan 15, 2006 8:42 pm

samurai napisal/-a:Hm js se tut strinjam da dam raj ksnga jurcka vec pa kupm samuraia!


Bo treba kar precej več jurčkov ne samo kšnga jurčka... :pomiluje_ga:

samurai
Prispevkov: 71
Pridružen: Po Okt 31, 2005 2:45 pm
Kraj: med gorami

OdgovorNapisal/-a samurai » Ne Jan 15, 2006 9:04 pm

slayer napisal/-a:
samurai napisal/-a:Hm js se tut strinjam da dam raj ksnga jurcka vec pa kupm samuraia!


Bo treba kar precej več jurčkov ne samo kšnga jurčka... :pomiluje_ga:


Jah ce gledas pando sploh ne :twisted:
Ce pa nivo al pa subaruja pol se pa strinjam ja :twisted:
SNEG, SNEG IN ŠEENKRAT SNEG!

Uporabniški avatar
Sven
Prispevkov: 1092
Pridružen: To Maj 17, 2005 11:30 pm
Kraj: wajdušna
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Sven » Ne Jan 15, 2006 9:59 pm

Morš vedet po kakšnem klancu se voziš, ker tam kjer je kolovoz in je po sredini 20 cm trave in kamnov kar pozabi na pando in subaru, ker boš pustil tam tudi odbijač.
Slab teren je relativen, zato presodi tudi sam.
LP
TUDI NA FB>>>KLIK

Uporabniški avatar
marolt 4x4
Prispevkov: 2883
Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
Kraj: Mozirje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a marolt 4x4 » Po Jan 16, 2006 11:46 am

Gost, pri meni boš dobil zelo lepo njivo za dober denar.
Pridi in sprobaj potem se pa odloči.
Slika

izzzzy
Prispevkov: 198
Pridružen: Ne Okt 31, 2004 6:09 pm
Kraj: dolina hmelja

OdgovorNapisal/-a izzzzy » Po Jan 16, 2006 12:45 pm

NIVA- sploh če maš mal žilce za šraufat. Marsikaj lahko sam porihtaš, predelaš, dodelaš ipd. Na take stvari pri Pandi in Subaruju kar pozab. Kolega je mel Subaruja 1,2-fantazija sam do te mere, kot vsi ostali avti kar se snega tiče, kajti kar je 20 in več cm snega nasedeš in pešačiš, kot s cliotom!
Večina delov za nivo - tudi originalnih - je pa tako pocen, da trgovca vprašaš če se je zmotu (napram konkurenci). Kar se porabe tiče je pa tako da ko se enkrat pripelješ tam, ko navadni smrtniki še peš ne upajo ne razmišljaš več o porabi. Če se pelješ po asfaltu na dolgo turo pa je poraba 10l!-preverjeno! :)

cameron
Prispevkov: 150
Pridružen: Ne Feb 06, 2005 7:21 pm
Kraj: Gradiše

OdgovorNapisal/-a cameron » Po Jan 16, 2006 1:39 pm

......po asfaltu na dolgo turo pa je poraba 10l!-preverjeno! .....


Tud manj; preverjeno!
LP
"Life without danger is a waste of oxygen"

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Jan 16, 2006 2:25 pm

Sem imel dolga leta subaruje. Po cestah je res zakon za vozit, če ga še malo dvigneš gre tudi po 30cm visokem snegu. Ampak v primerjavi s sedanjim terencem je pa razlika očitna. Sej subaru je dober za na makadam in ceste, ko pa zapeleš malo stran od makadama, pa ti prevelika medosna razdalja in prenizka odmaknjenost od tal hitro dasta vedet, da se ne da dalje.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
marolt 4x4
Prispevkov: 2883
Pridružen: Sr Avg 06, 2003 8:16 am
Kraj: Mozirje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a marolt 4x4 » Po Jan 16, 2006 6:31 pm

Re je Niva nima tako velike porabe. jaz se že en teden vozim, pa mi skoz lučka za tank gori :lol:
Slika

cameron
Prispevkov: 150
Pridružen: Ne Feb 06, 2005 7:21 pm
Kraj: Gradiše

OdgovorNapisal/-a cameron » Po Jan 16, 2006 8:24 pm

Marolt,
lučka za gorivo ne sveti razen, ko je tank poln!
Drugače pa, dokler lučka še ugaša, maš bencina še za juhuhu.
LP

"Life without danger is a waste of oxygen"

Gost

OdgovorNapisal/-a Gost » Po Jan 16, 2006 10:49 pm

ja, ponavadi se ji reče "večna lučka"... tankaš polno in po desetih kilometrih se že prižiga v ovinkih... :shock: glede porabe bi pa dodal, da so take številke dosegljive s "cestnimi" gumami, z gumami Malatesta Kobra 205/R16 se je gibala poraba rajši okrog 14 l/100km... vendar je tako kot je že nekdo napisal: ko vidiš kam te pripelje in kako majhni so drugi stroški vzdrževanja (ob tem da sam malo pošraufaš), pozabiš na tiste litre...

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » To Jan 17, 2006 8:21 am

205R16 je 10% večja dimenzija od originalne, zato dejansko narediš 10% več kilometrov, kot ti jih je števec pokazal, in to je treba zraven računat, ko računaš porabo.

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » To Jan 17, 2006 8:26 am

205R16 je 10% večja dimenzija od originalne

to je odvisno od visine gume
205/45R16 je še manjša od original.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Jan 17, 2006 8:43 am

Matej napisal/-a:
205R16 je 10% večja dimenzija od originalne

to je odvisno od visine gume
205/45R16 je še manjša od original.


205R16 je 205/70 ali 80/16 - tko da je vedno večja od originala.

205R16 ni bila nikoli 204/45/16.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » To Jan 17, 2006 10:12 am

Pa sej mam doma gume 205/45R16
Ta guma je sicer poplnoma neprimerna za teren, ampak obstaja.
K večji porabi pa več prispeva širina gume, zaradi večjega upora!

cameron
Prispevkov: 150
Pridružen: Ne Feb 06, 2005 7:21 pm
Kraj: Gradiše

OdgovorNapisal/-a cameron » To Jan 17, 2006 10:42 am

Dejte mi raje povedat, kako ste spravili 205R16 na Nivo!
Ali direkt pašejo, ali je treba kaj blatnike maltretirat?
LP

"Life without danger is a waste of oxygen"

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Jan 17, 2006 10:51 am

Matej napisal/-a:Pa sej mam doma gume 205/45R16
Ta guma je sicer poplnoma neprimerna za teren, ampak obstaja.
K večji porabi pa več prispeva širina gume, zaradi večjega upora!


Matej oznaka 205R16 je prov oznaka gume in pomeni da je to širina gume 205 in standardna višina (ne vem ali 70 ali 80) in da pašejo na 16 colsko platišče. 205/45/16 pomeni pa širina gume 205 in višina 45 ter pašejo na 16 colsko platišče. Tako da je tu pomembna razlika v višini.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » To Jan 17, 2006 11:09 am

cameron napisal/-a:Dejte mi raje povedat, kako ste spravili 205R16 na Nivo!
Ali direkt pašejo, ali je treba kaj blatnike maltretirat?


Direkt ne pašejo, tud če imaš avto samo za po mestu. :twisted:

Spredaj je treba malenkost odrezat sprednje dele blatnikov(čisto spodaj tak trikotnik odrežeš), zadaj je pa treba bolj popravljat oz. odvisno od tega koliko misliš avto navagat križem.
Za zadaj so tudi priporočljive razširitve.

Z razširitvami in porezanimi/potolčenimi blatniki mi ne čoha. Poseg na blatnikih pa od daleč tudi ni opazen. Pa (zadaj) nimam nič dvignjene.

Aja, 205R16 je običajno 205/80R16.

Gost

OdgovorNapisal/-a Gost » To Jan 17, 2006 5:11 pm

Za 205R16 gumo je treba spredaj odrezati blatnik na sprednji in zadnji strani, jaz sem rezal cca 12cm na daleč, cca 3cm širok trikotnik (tolk da "porabiš" raven del roba, zadaj prav tako, brez dvigovanja in razširitev pa potem malo prijemlje spredaj v ekstremnih situacijah v zadnji del notranjega blatnika in zadaj povsem na vrhu (ob vpetju vzmeti) v notranji blatnik, vendar ni panike... To le takrat, ko sta diagonalni kolesi v zraku in spredaj volan do konca...

lp

Gost

OdgovorNapisal/-a Gost » To Jan 17, 2006 5:14 pm

guma 205R16 Kobra pa je od originalnih gum na nivi večja cca 7cm na premeru, kar pomeni, da so diferenciali dobre 3 cm višji... :D


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot], Google [Bot] in 40 gostov