Terensko vozilo - definicija

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Po Maj 23, 2016 1:53 pm

Nebivedu, se popolnoma strinjam s tabo.

Ampak cilj teme 1. je definirati terensko vozilo izključno s tehničnega stališča in ne kot pišeš ti, poiskati idealnega terenca, ker tega ni.

Torej, držimo se cilja teme.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Maj 23, 2016 3:15 pm

Korando napisal/-a:Ampak cilj teme 1. je definirati terensko vozilo izključno s tehničnega stališča in ne kot pišeš ti, poiskati idealnega terenca, ker tega ni.


Terensko vozilo za kaj, za dolga potovanja, za hard offroad dirke, za vsakdanjo vožnjo v službo in nazaj?
Daj malo bolj točno specificiraj za kakšen namen bi rad definiral terensko vozilo?

Ker terensko vozilo je tudi to
Slika

pa to tudi
Slika


Imaš pa tukaj ULTIMATE OFFROAD RACER
Slika

http://www.yankodesign.com/2014/03/04/t ... oad-racer/

Slika
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Maj 23, 2016 4:34 pm

Ojoj, Korando:
1. terensko vozilo po nesporni definiciji je vozilo namenjeno vožnji po terenu. SSK pravi: terensko vozilo vozilo z močno konstrukcijo in pogonskim motorjem, visokim podvozjem in pogonom na vsa štiri kolesa za neasfaltirane, strme ceste
2. če bi hotel vedeti, kaj je ostalim članom foruma emocionalno (sanjsko) terensko vozilo: VPRAŠAJ! In ne filozofiraj! Razen, če si po izobrazbi in izkušnjah psiholog, v tem primeru pa utihnem in se za vsak slučaj umaknem.
3. In spet ponavljam: NE PREDALČKAJ! Dokler ti sam bluziš in mi odgovarjamo s svojimi bluzenji še gre, recimo. A ko nas pa enkrat poimensko tlačiš v neke tvoje predale, si pa malce veliko dovoliš. Še dobro, da ne živim na vasi, kar tam po Picpokijevo takih stvari ne jemljejo prav na izi in tam ti bodo zanesljivo zamerili. Pri nas na deželi smo pa na srečo bolj sproščeni.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Po Maj 23, 2016 9:36 pm

:lol: Mati moja.... za nekatere, bi bil edini pravi off road, kramp pa lopata! Da nebi šle kar naprej traparije po glavi!
Korando...Ankete in analize delaj sicer kjer želiš, moje osebno mnenje je pa, da k kvaliteti foruma ne prinašaš s tem en ku*c. :wink:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

leon
Prispevkov: 98
Pridružen: Po Sep 21, 2009 10:00 am
Kraj: Idrsko

OdgovorNapisal/-a leon » Po Maj 23, 2016 10:15 pm

Ha ha Korando.
Hvala za pishološko oceno!(koliko sem dožen?)
A ni škoda tipkovnice za takšne neumnosti?
Vsedi se v TERENSKO VOZILO in se zapelji en krog,bo veliko boljše za tvoje in naše živce.
L.p

Uporabniški avatar
fonza
Prispevkov: 504
Pridružen: Ne Dec 18, 2005 6:48 pm
Kraj: N 46.08662;E 015.04915

OdgovorNapisal/-a fonza » To Maj 24, 2016 6:11 am

Tipično slovensko, razpravljamo o oslovi senci. Če bi se takole žolčno vključevali takrat, ko se je sprejemal zakon o vožnji-prepovedi vožnje v naravi, bi se danes lahko z mirno vestjo vozili marsikje. Se mi ne da več...
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order

Uporabniški avatar
Dardaj
Prispevkov: 505
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 6:03 pm
Kraj: Visoko
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Dardaj » To Maj 24, 2016 9:59 am

Cas kislih kumaric se je zgodaj zacel - ocitno!

Le cevlje sodi naj kopitar!

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » To Maj 24, 2016 10:34 am

Gremo na naslednjo fazo - pogled čez planke!

Terensko vozilo (nemško Geländewagen, angleško off-road vehicle)
je definirano v evropski zakonodaji, Direktiva 87/403 / EGS z dne 25. junija 1987, dopolnitev Priloga I k Direktivi 70/156 / EGS o približevanju zakonodaje držav članic.
Terensko vozilo je motorno vozilo kategorije vozil N1 (z maso do 2 t) ali M1 in ima naslednjo opremo oz mora izpolnjevati naslednje pogoje:

1. sprednja in zadnja os je gnana (tudi izbira),
2. ima zaporo diferencijala (vsaj enega) ali mehanizem s podobnim učinkom,
3. se lahko vozilo samostojno povzpne na vzpetino z naklonom 30%.

Poleg tega mora terensko vozilo izpolnjevati še najmanj pet od šestih spodaj naštetih dodatnih zahtev:

1. prednji pristopni kot mora biti najmanj 25 stopinj;
2. zadnji pristopni kot mora biti najmanj 20 stopinj;
3. kot rampe mora biti najmanj 20 stopinj;
4. najmanjša razdalja od tal pod sprednjo osjo mora biti najmanj 180 mm;
5. najmanjša razdalja od tal pod zadnjo osjo mora biti najmanj 180 mm;
6. od tal med osema mora biti najmanj 200 mm.

Tehnično gledano v EU torej velja napisano.


Slika Slika Slika Slika Slika

Sedaj pa meter in kotomer v roke pa na teren pogledat, če terenc na vašem dvorišču ustreza definiciji terenskega vozila.

Da pa se ne boste preveč matrali, je pa zadeva v originalu že lepo popredalčkana.
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie ... A4ndewagen
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie ... ty_Vehicle

In tako pridemo do SUVa. Kaj pa je to za ena zadeva??? To bo pa potrebno v nadaljevanju še odkrit. Če kdo ve, lahko kar napiše.

Komentarji?

Uporabniški avatar
fonza
Prispevkov: 504
Pridružen: Ne Dec 18, 2005 6:48 pm
Kraj: N 46.08662;E 015.04915

OdgovorNapisal/-a fonza » To Maj 24, 2016 11:31 am

Hvala Korando za prispevek. Sedaj bom mirno spal, moj namreč spada v kategorijo terenskih vozil. :veselo_za_volanom:
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Maj 24, 2016 12:01 pm

Veš kaj, Korando?
Imej jaca in se predstavi s kakšno sliko in ne le z nekim niknejmom. Da se ne bom zmotil in te poizkušal rešiti, ko te bo kdo hotel po gobcu.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » To Maj 24, 2016 1:39 pm

miran napisal/-a:Veš kaj, Korando?
Imej jaca in se predstavi s kakšno sliko in ne le z nekim niknejmom. Da se ne bom zmotil in te poizkušal rešiti, ko te bo kdo hotel po gobcu.
Miran

Miran, ne sekiraj se. Saj tudi meni kdaj kakšna zadeva ne paše in se z njo ne strinjam popolnoma.
Za sliko te bom pa spomnil, da jo narediš naslednjič, ko se bova spet pogovarjala na kakšnem srečanju. Če bo pa kdo tebe poskušal na gobec, ti bom pa z veseljem priskočil na pomoč. 8)

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Maj 24, 2016 1:57 pm

Korando, po vseh teh tvojih kriterijih, je subaru forester terenec:
- gnani ima obe osi - stalni štirikolesni pogon (točka 1)
- ima zaporo sredinskega diferenciala in zaporo zadnjega diferenciala (točka 2)
- se lahko brez problema sam povzpe na vzpetino z višjim naklonom od 30 stopinj. In ker ima nižje težišče kot večina terencev bi rekel, da lahko zleze na večji naklon kot večina terencev. (točka 3)


- Vstopni kot je 25 stopinj (točka 1)
- izstopni je 25 stopinj (točka 2)
- prestopni je 21 stopinj (točka 3)
- najnižja točka na avtu je pa 220mm oddaljena od tal (ustreza točkam 4, 5 in 6).

Pa vemo da je to čisto navaden karavan s pogonom na vsa 4 kolesa in daleč od terenca.

Rav 4 letnik 1998 je imel blokado diferenciala, bil gnan na obe osi in bil več kot 200mm od tal. Glede na to, kako je imel gume postavljene, so bili koti )vsaj za dvovratno) večji od 25 stopinj, kar bi ga uvrstilo med terence. Pa vemo da je rav4 eden izmed začetnikov razreda suv.
Pa če malo bolj po podatkih pobrskaš, boš našel še kar nekaj takih primerov (kia sportage recimo).


Tako da boš moral malo popraviti te tvoje kriterije, ker ne ustrezajo več samo naboru klenega terenca, ampak vključuje tudi novodobne suve, ki so z leta v leto višje od tal.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » To Maj 24, 2016 2:08 pm

Ja Nebivedu, si pravilno ugotovil.

Kaj po tvojem še manjka EU (ne moji) tehnični definiciji terenskega vozila??
Kaj pa definira SUVa?

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Maj 24, 2016 2:16 pm

kaj manjka?
- šasija, suvi so ponavadi na samonosni karoseriji
- reduktor s pravim razmerjem (nad 1:2.5, suvi ga imajo(če ga imajo) tam okoli 1:1.5)


Kaj definira suv:

According to the Merriam-Webster dictionary, a "sport utility vehicle" is "a rugged automotive vehicle similar to a station wagon but built on a light-truck chassis". The "SUV" term is defined as "a large vehicle that is designed to be used on rough surfaces but that is often used on city roads or highways." The "SUV" acronym "is still used to describe nearly anything with available all-wheel drive and raised ground clearance."

Ampak glede na odebeljeno definicijo so vsi terenci tudi suvi.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor » To Maj 24, 2016 3:00 pm

Nebivedu napisal/-a:kaj manjka?
- reduktor s pravim razmerjem (nad 1:2.5, suvi ga imajo(če ga imajo) tam okoli 1:1.5)
.


Tu se pa strinjam, patrolu bi takšno razmerje kar pasalo z večjimi gumami, ne pa 1:2.02
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Maj 24, 2016 3:25 pm

Nebivedu napisal/-a: Pa vemo da je rav4 eden izmed začetnikov razreda suv.

Smernice v katero smer se bo zadeva razvijala ja prva nakazala Lada niva že daljnjega leta 1978. S samonosno karoserijo in neodvisnim sprednjimi obesami je to bila takrat, kar manjša revolucija.

Korando ne se pustit ebat. Če te, kdo ne razume, kaj bi rad povedal, je njegov problem, ne tvoj. Ti sam gas.
............ sam da ni o "senikih"............. :evil:

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » To Maj 24, 2016 3:43 pm

Alien, hvala za podporo. :nazdravljamo:

Gremo dalje, da bo lažje računat dajem še en link za kot rampe

Slika

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Sr Maj 25, 2016 3:34 pm

Terensko vozilo še definira:

1. večina terenskih vozil je opremljena z reduktorjem. To omogoča operaterju uporabo večine razpoložljive moči motorja, medtem ko se počasi premika po terenu. Nekatera terenska vozila imajo za to kratko prvo prestavo ali pa pretvornik navora.

2. za terensko vozilo je značilna možnost bredenja po visoki vodi, kar pa je odvisno od:
• višine dovoda zraka v motor,
• višina alternatorja in vžiga na motorju kot tudi vodoodpornost električnih ter elektronskih komponent,
• višina skupnih zračnikov vozila (osi, menjalniki, itd)
• tesnjenje vozila (notranjo), itd

Avtomobili lahko običajno vozijo skozi vodo globine približno 400 mm, lahko še manj, odvisno od teh točk. Terenska vozila so pogosto opremljena za večje globine, še posebej, če so opremljena s cevjo za zrak, kar postavlja dovod zraka na višino strehe vozila. Voda lahko prodre tudi skozi izpušno cev, zato so lahko opremljena z izpušno cevjo z visokim izpustom plinov ali pa se uporabljajo nepovratni ventili.

Slika


3. za terensko vozilo je značilno, da je sestavljeno iz materialov, ki so žilavi in temperaturno obstojni. Posebej pomembno je, da so opremljeni z izmenjevalci toplote (hladilniki vode, olja …) ki so izdelani iz bakrenih zlitin, kot je CuproBraze. Ta material oz. tehnologija je še posebej primerna za terenska vozila, ki morajo delovati dalj časa v težkih pogojih, brez prezgodnjih napak. Tehnologijo uporabljajo ruski proizvajalci originalne opreme, kot so Kamaz in Ural Automotive Plant, UAZ in GAZ (Rusija), MAZ (Belorusija), Finska Radiator Manufacturing Company (FinnRadiator), Nakamura Jico Co. Ltd (Japonska), Young Touchstone Severna Amerika, Siemens AG transportni sistemi in Bombardier Transportation. https://en.wikipedia.org/wiki/CuproBraze


Kaj še?? Nekaj zelo bistvenega še nismo zapisali!!

Uporabniški avatar
OrangePower
Prispevkov: 1111
Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm

OdgovorNapisal/-a OrangePower » Če Maj 26, 2016 11:15 am

Vse lepo in prav ampak kaj je pomen te teme?

Bi razumel če bi to debato postavil, kot je že nekdo rekel, na zmenkarije..

A ni isti k***c kakšna je definicija. Zame je bil terenc katra..če je za nekoga Santafe pač je...
Voziš se s tem kar ti paše in če ti odtehta to kar rabiš in je zate to teren maš terenca.

kaj me briga kakšno mnenje ima nekdo, kaj je terenc, sploh pa SSKJ

Uporabniški avatar
andsuzuki
Prispevkov: 380
Pridružen: Pe Jul 07, 2006 2:49 pm
Kraj: Banjška planota, Goriška

OdgovorNapisal/-a andsuzuki » Če Maj 26, 2016 11:46 am

OrangePower napisal/-a:Vse lepo in prav ampak kaj je pomen te teme?

:lol: Lahko da kakšna seminarska naloga al pa celo diplomska :twisted:
Kdor dela, greši, reče petelin in zleze z race
Lp Andrej

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Maj 26, 2016 12:41 pm

OrangePower napisal/-a:Vse lepo in prav ampak kaj je pomen te teme?



Kako so že napisali v temi o seniku...........komur tema ne paše ali ga ne zanima, naj preskoči in ne bere.

Še ena podobna.........
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... ht=#113034

Meni se tu ne zdi nič spornega, nekdo pač svoja razmišljanja deli z nami. Ne krši pravil, ni nesramen, tema je v skladu z namenom foruma.........show must go on :wink:

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Če Maj 26, 2016 2:50 pm

Kot ste nekateri že nakazali, je zelo pomembno sledeče:

4. Ramp travel indeks ali RTI, je meritev sposobnosti vozila, koliko se lahko njegovo vzmetenje (kolesa) prilagodijo terenu. Z drugo besedo je to osna artikulacija oz. artikulacija koles. Z uporabo RTI se meje podvozja terenskih vozil opiše zelo enostavno.
Visoka osna artikulacija je bistvenega pomena za dobro upravljanje terenskega vozila na težkih progah, saj lahko vodijo vsa kolesa v stiku s tlemi, medtem ko prečkajo ovire. Dober RTI najlažje dosežemo z uporabo togih prem.

RTI se lahko meri na rampi, ki ima kot 20 stopinj (lahko tudi od 15 do 30 stopinj). Vozilo se z enim kolesom zapelje po rampi do končne točke, ko so ostala tri kolesa še na tleh.

RTI pa se lahko tudi izračuna, če eno kolo dvignemo npr z dvigalko (viličarjem, ..) Pri tem morajo biti ostala tri kolesa na tleh.


Slika

Z uporabo rampeSlika

brez uporabe rampe Slika

https://en.wikipedia.org/wiki/Ramp_travel_index

Zdaj pa domača naloga za bralce foruma. Koliko je za vas še prejemljiv RTI indeks za terensko vozilo?

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Maj 26, 2016 6:36 pm

Večina čisto serijskih terencev ima RTI med 400 in 500, Z aftermarket daljšimi amortizerji in malo popravljeno podvozje pa med 500 in 700.


Tako da brez problema rečemo, da je 400 še dopustna spodnja meja za terenca.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Po Maj 30, 2016 2:07 pm

Seveda pa je za terensko vožnjo najpomembnejša uporaba pravih pnevmatik za različne podlage ter pravega tlaka v njih. Edina stična točka med vozilom in tlemi so njegove pnevmatike.

Z zmanjšanjem tlaka v pnevmatikah, pridobimo:
• Večji odtis pnevmatike – povečanje površine stika s tlemi, poveča se oprijem. Pri zelo nizkih tlakih se lahko oprijem poveča tudi do 250%,
• Udobnejšo vožnjo - po grobih in valovitih terenih se pnevmatiki poveča sposobnost absorbiranja vibracij,
• Sposobnost prilagajanja pnevmatike oviram - mehkejše pnevmatike se oblikujejo okrog predmetov (npr kamnov), zato se zmanjša možnost prediranja pnevmatike.

Upoštevati je potrebno, da zmanjšanje tlaka v pnevmatikah prispeva k nižanju vseh delov podvozja vozila od tal.

Za zelo nizke tlake v pnevmatikah je nujna uporaba platišč, kjer je rob gume privijačen (beadlock).

But remember, the lower you go, the slower you go.
http://www.offroadaussie.com/2013/02/4w ... -pressure/

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Maj 30, 2016 2:28 pm

Korando napisal/-a:• Sposobnost prilagajanja pnevmatike oviram - mehkejše pnevmatike se oblikujejo okrog predmetov (npr kamnov), zato se zmanjša možnost prediranja pnevmatike.


A ni tako, da je samo na snegu in puščavskem pesku dobro spuščati pnevmatiko, po kamnih in ostalih trdih zadevah pa naj bi bila trda?
Če je mehka pnevmatika, jo boš na kamnih prej razcefral kot če je trda.
Pred EUR sem bil SIT!


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 60 gostov