Terensko vozilo - definicija
Korando napisal/-a:Ampak cilj teme 1. je definirati terensko vozilo izključno s tehničnega stališča in ne kot pišeš ti, poiskati idealnega terenca, ker tega ni.
Terensko vozilo za kaj, za dolga potovanja, za hard offroad dirke, za vsakdanjo vožnjo v službo in nazaj?
Daj malo bolj točno specificiraj za kakšen namen bi rad definiral terensko vozilo?
Ker terensko vozilo je tudi to
pa to tudi
Imaš pa tukaj ULTIMATE OFFROAD RACER
http://www.yankodesign.com/2014/03/04/t ... oad-racer/
Pred EUR sem bil SIT!
Ojoj, Korando:
1. terensko vozilo po nesporni definiciji je vozilo namenjeno vožnji po terenu. SSK pravi: terensko vozilo vozilo z močno konstrukcijo in pogonskim motorjem, visokim podvozjem in pogonom na vsa štiri kolesa za neasfaltirane, strme ceste
2. če bi hotel vedeti, kaj je ostalim članom foruma emocionalno (sanjsko) terensko vozilo: VPRAŠAJ! In ne filozofiraj! Razen, če si po izobrazbi in izkušnjah psiholog, v tem primeru pa utihnem in se za vsak slučaj umaknem.
3. In spet ponavljam: NE PREDALČKAJ! Dokler ti sam bluziš in mi odgovarjamo s svojimi bluzenji še gre, recimo. A ko nas pa enkrat poimensko tlačiš v neke tvoje predale, si pa malce veliko dovoliš. Še dobro, da ne živim na vasi, kar tam po Picpokijevo takih stvari ne jemljejo prav na izi in tam ti bodo zanesljivo zamerili. Pri nas na deželi smo pa na srečo bolj sproščeni.
Miran
1. terensko vozilo po nesporni definiciji je vozilo namenjeno vožnji po terenu. SSK pravi: terensko vozilo vozilo z močno konstrukcijo in pogonskim motorjem, visokim podvozjem in pogonom na vsa štiri kolesa za neasfaltirane, strme ceste
2. če bi hotel vedeti, kaj je ostalim članom foruma emocionalno (sanjsko) terensko vozilo: VPRAŠAJ! In ne filozofiraj! Razen, če si po izobrazbi in izkušnjah psiholog, v tem primeru pa utihnem in se za vsak slučaj umaknem.
3. In spet ponavljam: NE PREDALČKAJ! Dokler ti sam bluziš in mi odgovarjamo s svojimi bluzenji še gre, recimo. A ko nas pa enkrat poimensko tlačiš v neke tvoje predale, si pa malce veliko dovoliš. Še dobro, da ne živim na vasi, kar tam po Picpokijevo takih stvari ne jemljejo prav na izi in tam ti bodo zanesljivo zamerili. Pri nas na deželi smo pa na srečo bolj sproščeni.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
- Dr.Patrol
- Prispevkov: 1422
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
- Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
- Kontakt:
Mati moja.... za nekatere, bi bil edini pravi off road, kramp pa lopata! Da nebi šle kar naprej traparije po glavi!
Korando...Ankete in analize delaj sicer kjer želiš, moje osebno mnenje je pa, da k kvaliteti foruma ne prinašaš s tem en ku*c.
Korando...Ankete in analize delaj sicer kjer želiš, moje osebno mnenje je pa, da k kvaliteti foruma ne prinašaš s tem en ku*c.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)
www.Adventure-Overland.si
www.Adventure-Overland.si
Gremo na naslednjo fazo - pogled čez planke!
Terensko vozilo (nemško Geländewagen, angleško off-road vehicle)
je definirano v evropski zakonodaji, Direktiva 87/403 / EGS z dne 25. junija 1987, dopolnitev Priloga I k Direktivi 70/156 / EGS o približevanju zakonodaje držav članic.
Terensko vozilo je motorno vozilo kategorije vozil N1 (z maso do 2 t) ali M1 in ima naslednjo opremo oz mora izpolnjevati naslednje pogoje:
1. sprednja in zadnja os je gnana (tudi izbira),
2. ima zaporo diferencijala (vsaj enega) ali mehanizem s podobnim učinkom,
3. se lahko vozilo samostojno povzpne na vzpetino z naklonom 30%.
Poleg tega mora terensko vozilo izpolnjevati še najmanj pet od šestih spodaj naštetih dodatnih zahtev:
1. prednji pristopni kot mora biti najmanj 25 stopinj;
2. zadnji pristopni kot mora biti najmanj 20 stopinj;
3. kot rampe mora biti najmanj 20 stopinj;
4. najmanjša razdalja od tal pod sprednjo osjo mora biti najmanj 180 mm;
5. najmanjša razdalja od tal pod zadnjo osjo mora biti najmanj 180 mm;
6. od tal med osema mora biti najmanj 200 mm.
Tehnično gledano v EU torej velja napisano.
Sedaj pa meter in kotomer v roke pa na teren pogledat, če terenc na vašem dvorišču ustreza definiciji terenskega vozila.
Da pa se ne boste preveč matrali, je pa zadeva v originalu že lepo popredalčkana.
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie ... A4ndewagen
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie ... ty_Vehicle
In tako pridemo do SUVa. Kaj pa je to za ena zadeva??? To bo pa potrebno v nadaljevanju še odkrit. Če kdo ve, lahko kar napiše.
Komentarji?
Terensko vozilo (nemško Geländewagen, angleško off-road vehicle)
je definirano v evropski zakonodaji, Direktiva 87/403 / EGS z dne 25. junija 1987, dopolnitev Priloga I k Direktivi 70/156 / EGS o približevanju zakonodaje držav članic.
Terensko vozilo je motorno vozilo kategorije vozil N1 (z maso do 2 t) ali M1 in ima naslednjo opremo oz mora izpolnjevati naslednje pogoje:
1. sprednja in zadnja os je gnana (tudi izbira),
2. ima zaporo diferencijala (vsaj enega) ali mehanizem s podobnim učinkom,
3. se lahko vozilo samostojno povzpne na vzpetino z naklonom 30%.
Poleg tega mora terensko vozilo izpolnjevati še najmanj pet od šestih spodaj naštetih dodatnih zahtev:
1. prednji pristopni kot mora biti najmanj 25 stopinj;
2. zadnji pristopni kot mora biti najmanj 20 stopinj;
3. kot rampe mora biti najmanj 20 stopinj;
4. najmanjša razdalja od tal pod sprednjo osjo mora biti najmanj 180 mm;
5. najmanjša razdalja od tal pod zadnjo osjo mora biti najmanj 180 mm;
6. od tal med osema mora biti najmanj 200 mm.
Tehnično gledano v EU torej velja napisano.
Sedaj pa meter in kotomer v roke pa na teren pogledat, če terenc na vašem dvorišču ustreza definiciji terenskega vozila.
Da pa se ne boste preveč matrali, je pa zadeva v originalu že lepo popredalčkana.
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie ... A4ndewagen
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie ... ty_Vehicle
In tako pridemo do SUVa. Kaj pa je to za ena zadeva??? To bo pa potrebno v nadaljevanju še odkrit. Če kdo ve, lahko kar napiše.
Komentarji?
miran napisal/-a:Veš kaj, Korando?
Imej jaca in se predstavi s kakšno sliko in ne le z nekim niknejmom. Da se ne bom zmotil in te poizkušal rešiti, ko te bo kdo hotel po gobcu.
Miran
Miran, ne sekiraj se. Saj tudi meni kdaj kakšna zadeva ne paše in se z njo ne strinjam popolnoma.
Za sliko te bom pa spomnil, da jo narediš naslednjič, ko se bova spet pogovarjala na kakšnem srečanju. Če bo pa kdo tebe poskušal na gobec, ti bom pa z veseljem priskočil na pomoč.
Korando, po vseh teh tvojih kriterijih, je subaru forester terenec:
- gnani ima obe osi - stalni štirikolesni pogon (točka 1)
- ima zaporo sredinskega diferenciala in zaporo zadnjega diferenciala (točka 2)
- se lahko brez problema sam povzpe na vzpetino z višjim naklonom od 30 stopinj. In ker ima nižje težišče kot večina terencev bi rekel, da lahko zleze na večji naklon kot večina terencev. (točka 3)
- Vstopni kot je 25 stopinj (točka 1)
- izstopni je 25 stopinj (točka 2)
- prestopni je 21 stopinj (točka 3)
- najnižja točka na avtu je pa 220mm oddaljena od tal (ustreza točkam 4, 5 in 6).
Pa vemo da je to čisto navaden karavan s pogonom na vsa 4 kolesa in daleč od terenca.
Rav 4 letnik 1998 je imel blokado diferenciala, bil gnan na obe osi in bil več kot 200mm od tal. Glede na to, kako je imel gume postavljene, so bili koti )vsaj za dvovratno) večji od 25 stopinj, kar bi ga uvrstilo med terence. Pa vemo da je rav4 eden izmed začetnikov razreda suv.
Pa če malo bolj po podatkih pobrskaš, boš našel še kar nekaj takih primerov (kia sportage recimo).
Tako da boš moral malo popraviti te tvoje kriterije, ker ne ustrezajo več samo naboru klenega terenca, ampak vključuje tudi novodobne suve, ki so z leta v leto višje od tal.
- gnani ima obe osi - stalni štirikolesni pogon (točka 1)
- ima zaporo sredinskega diferenciala in zaporo zadnjega diferenciala (točka 2)
- se lahko brez problema sam povzpe na vzpetino z višjim naklonom od 30 stopinj. In ker ima nižje težišče kot večina terencev bi rekel, da lahko zleze na večji naklon kot večina terencev. (točka 3)
- Vstopni kot je 25 stopinj (točka 1)
- izstopni je 25 stopinj (točka 2)
- prestopni je 21 stopinj (točka 3)
- najnižja točka na avtu je pa 220mm oddaljena od tal (ustreza točkam 4, 5 in 6).
Pa vemo da je to čisto navaden karavan s pogonom na vsa 4 kolesa in daleč od terenca.
Rav 4 letnik 1998 je imel blokado diferenciala, bil gnan na obe osi in bil več kot 200mm od tal. Glede na to, kako je imel gume postavljene, so bili koti )vsaj za dvovratno) večji od 25 stopinj, kar bi ga uvrstilo med terence. Pa vemo da je rav4 eden izmed začetnikov razreda suv.
Pa če malo bolj po podatkih pobrskaš, boš našel še kar nekaj takih primerov (kia sportage recimo).
Tako da boš moral malo popraviti te tvoje kriterije, ker ne ustrezajo več samo naboru klenega terenca, ampak vključuje tudi novodobne suve, ki so z leta v leto višje od tal.
Pred EUR sem bil SIT!
kaj manjka?
- šasija, suvi so ponavadi na samonosni karoseriji
- reduktor s pravim razmerjem (nad 1:2.5, suvi ga imajo(če ga imajo) tam okoli 1:1.5)
Kaj definira suv:
Ampak glede na odebeljeno definicijo so vsi terenci tudi suvi.
- šasija, suvi so ponavadi na samonosni karoseriji
- reduktor s pravim razmerjem (nad 1:2.5, suvi ga imajo(če ga imajo) tam okoli 1:1.5)
Kaj definira suv:
According to the Merriam-Webster dictionary, a "sport utility vehicle" is "a rugged automotive vehicle similar to a station wagon but built on a light-truck chassis". The "SUV" term is defined as "a large vehicle that is designed to be used on rough surfaces but that is often used on city roads or highways." The "SUV" acronym "is still used to describe nearly anything with available all-wheel drive and raised ground clearance."
Ampak glede na odebeljeno definicijo so vsi terenci tudi suvi.
Pred EUR sem bil SIT!
Nebivedu napisal/-a:kaj manjka?
- reduktor s pravim razmerjem (nad 1:2.5, suvi ga imajo(če ga imajo) tam okoli 1:1.5)
.
Tu se pa strinjam, patrolu bi takšno razmerje kar pasalo z večjimi gumami, ne pa 1:2.02
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola
Nebivedu napisal/-a: Pa vemo da je rav4 eden izmed začetnikov razreda suv.
Smernice v katero smer se bo zadeva razvijala ja prva nakazala Lada niva že daljnjega leta 1978. S samonosno karoserijo in neodvisnim sprednjimi obesami je to bila takrat, kar manjša revolucija.
Korando ne se pustit ebat. Če te, kdo ne razume, kaj bi rad povedal, je njegov problem, ne tvoj. Ti sam gas.
............ sam da ni o "senikih".............
Terensko vozilo še definira:
1. večina terenskih vozil je opremljena z reduktorjem. To omogoča operaterju uporabo večine razpoložljive moči motorja, medtem ko se počasi premika po terenu. Nekatera terenska vozila imajo za to kratko prvo prestavo ali pa pretvornik navora.
2. za terensko vozilo je značilna možnost bredenja po visoki vodi, kar pa je odvisno od:
• višine dovoda zraka v motor,
• višina alternatorja in vžiga na motorju kot tudi vodoodpornost električnih ter elektronskih komponent,
• višina skupnih zračnikov vozila (osi, menjalniki, itd)
• tesnjenje vozila (notranjo), itd
Avtomobili lahko običajno vozijo skozi vodo globine približno 400 mm, lahko še manj, odvisno od teh točk. Terenska vozila so pogosto opremljena za večje globine, še posebej, če so opremljena s cevjo za zrak, kar postavlja dovod zraka na višino strehe vozila. Voda lahko prodre tudi skozi izpušno cev, zato so lahko opremljena z izpušno cevjo z visokim izpustom plinov ali pa se uporabljajo nepovratni ventili.
3. za terensko vozilo je značilno, da je sestavljeno iz materialov, ki so žilavi in temperaturno obstojni. Posebej pomembno je, da so opremljeni z izmenjevalci toplote (hladilniki vode, olja …) ki so izdelani iz bakrenih zlitin, kot je CuproBraze. Ta material oz. tehnologija je še posebej primerna za terenska vozila, ki morajo delovati dalj časa v težkih pogojih, brez prezgodnjih napak. Tehnologijo uporabljajo ruski proizvajalci originalne opreme, kot so Kamaz in Ural Automotive Plant, UAZ in GAZ (Rusija), MAZ (Belorusija), Finska Radiator Manufacturing Company (FinnRadiator), Nakamura Jico Co. Ltd (Japonska), Young Touchstone Severna Amerika, Siemens AG transportni sistemi in Bombardier Transportation. https://en.wikipedia.org/wiki/CuproBraze
Kaj še?? Nekaj zelo bistvenega še nismo zapisali!!
1. večina terenskih vozil je opremljena z reduktorjem. To omogoča operaterju uporabo večine razpoložljive moči motorja, medtem ko se počasi premika po terenu. Nekatera terenska vozila imajo za to kratko prvo prestavo ali pa pretvornik navora.
2. za terensko vozilo je značilna možnost bredenja po visoki vodi, kar pa je odvisno od:
• višine dovoda zraka v motor,
• višina alternatorja in vžiga na motorju kot tudi vodoodpornost električnih ter elektronskih komponent,
• višina skupnih zračnikov vozila (osi, menjalniki, itd)
• tesnjenje vozila (notranjo), itd
Avtomobili lahko običajno vozijo skozi vodo globine približno 400 mm, lahko še manj, odvisno od teh točk. Terenska vozila so pogosto opremljena za večje globine, še posebej, če so opremljena s cevjo za zrak, kar postavlja dovod zraka na višino strehe vozila. Voda lahko prodre tudi skozi izpušno cev, zato so lahko opremljena z izpušno cevjo z visokim izpustom plinov ali pa se uporabljajo nepovratni ventili.
3. za terensko vozilo je značilno, da je sestavljeno iz materialov, ki so žilavi in temperaturno obstojni. Posebej pomembno je, da so opremljeni z izmenjevalci toplote (hladilniki vode, olja …) ki so izdelani iz bakrenih zlitin, kot je CuproBraze. Ta material oz. tehnologija je še posebej primerna za terenska vozila, ki morajo delovati dalj časa v težkih pogojih, brez prezgodnjih napak. Tehnologijo uporabljajo ruski proizvajalci originalne opreme, kot so Kamaz in Ural Automotive Plant, UAZ in GAZ (Rusija), MAZ (Belorusija), Finska Radiator Manufacturing Company (FinnRadiator), Nakamura Jico Co. Ltd (Japonska), Young Touchstone Severna Amerika, Siemens AG transportni sistemi in Bombardier Transportation. https://en.wikipedia.org/wiki/CuproBraze
Kaj še?? Nekaj zelo bistvenega še nismo zapisali!!
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Vse lepo in prav ampak kaj je pomen te teme?
Bi razumel če bi to debato postavil, kot je že nekdo rekel, na zmenkarije..
A ni isti k***c kakšna je definicija. Zame je bil terenc katra..če je za nekoga Santafe pač je...
Voziš se s tem kar ti paše in če ti odtehta to kar rabiš in je zate to teren maš terenca.
kaj me briga kakšno mnenje ima nekdo, kaj je terenc, sploh pa SSKJ
Bi razumel če bi to debato postavil, kot je že nekdo rekel, na zmenkarije..
A ni isti k***c kakšna je definicija. Zame je bil terenc katra..če je za nekoga Santafe pač je...
Voziš se s tem kar ti paše in če ti odtehta to kar rabiš in je zate to teren maš terenca.
kaj me briga kakšno mnenje ima nekdo, kaj je terenc, sploh pa SSKJ
OrangePower napisal/-a:Vse lepo in prav ampak kaj je pomen te teme?
Kako so že napisali v temi o seniku...........komur tema ne paše ali ga ne zanima, naj preskoči in ne bere.
Še ena podobna.........
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... ht=#113034
Meni se tu ne zdi nič spornega, nekdo pač svoja razmišljanja deli z nami. Ne krši pravil, ni nesramen, tema je v skladu z namenom foruma.........show must go on
Kot ste nekateri že nakazali, je zelo pomembno sledeče:
4. Ramp travel indeks ali RTI, je meritev sposobnosti vozila, koliko se lahko njegovo vzmetenje (kolesa) prilagodijo terenu. Z drugo besedo je to osna artikulacija oz. artikulacija koles. Z uporabo RTI se meje podvozja terenskih vozil opiše zelo enostavno.
Visoka osna artikulacija je bistvenega pomena za dobro upravljanje terenskega vozila na težkih progah, saj lahko vodijo vsa kolesa v stiku s tlemi, medtem ko prečkajo ovire. Dober RTI najlažje dosežemo z uporabo togih prem.
RTI se lahko meri na rampi, ki ima kot 20 stopinj (lahko tudi od 15 do 30 stopinj). Vozilo se z enim kolesom zapelje po rampi do končne točke, ko so ostala tri kolesa še na tleh.
RTI pa se lahko tudi izračuna, če eno kolo dvignemo npr z dvigalko (viličarjem, ..) Pri tem morajo biti ostala tri kolesa na tleh.
Z uporabo rampe
brez uporabe rampe
https://en.wikipedia.org/wiki/Ramp_travel_index
Zdaj pa domača naloga za bralce foruma. Koliko je za vas še prejemljiv RTI indeks za terensko vozilo?
4. Ramp travel indeks ali RTI, je meritev sposobnosti vozila, koliko se lahko njegovo vzmetenje (kolesa) prilagodijo terenu. Z drugo besedo je to osna artikulacija oz. artikulacija koles. Z uporabo RTI se meje podvozja terenskih vozil opiše zelo enostavno.
Visoka osna artikulacija je bistvenega pomena za dobro upravljanje terenskega vozila na težkih progah, saj lahko vodijo vsa kolesa v stiku s tlemi, medtem ko prečkajo ovire. Dober RTI najlažje dosežemo z uporabo togih prem.
RTI se lahko meri na rampi, ki ima kot 20 stopinj (lahko tudi od 15 do 30 stopinj). Vozilo se z enim kolesom zapelje po rampi do končne točke, ko so ostala tri kolesa še na tleh.
RTI pa se lahko tudi izračuna, če eno kolo dvignemo npr z dvigalko (viličarjem, ..) Pri tem morajo biti ostala tri kolesa na tleh.
Z uporabo rampe
brez uporabe rampe
https://en.wikipedia.org/wiki/Ramp_travel_index
Zdaj pa domača naloga za bralce foruma. Koliko je za vas še prejemljiv RTI indeks za terensko vozilo?
Seveda pa je za terensko vožnjo najpomembnejša uporaba pravih pnevmatik za različne podlage ter pravega tlaka v njih. Edina stična točka med vozilom in tlemi so njegove pnevmatike.
Z zmanjšanjem tlaka v pnevmatikah, pridobimo:
• Večji odtis pnevmatike – povečanje površine stika s tlemi, poveča se oprijem. Pri zelo nizkih tlakih se lahko oprijem poveča tudi do 250%,
• Udobnejšo vožnjo - po grobih in valovitih terenih se pnevmatiki poveča sposobnost absorbiranja vibracij,
• Sposobnost prilagajanja pnevmatike oviram - mehkejše pnevmatike se oblikujejo okrog predmetov (npr kamnov), zato se zmanjša možnost prediranja pnevmatike.
Upoštevati je potrebno, da zmanjšanje tlaka v pnevmatikah prispeva k nižanju vseh delov podvozja vozila od tal.
Za zelo nizke tlake v pnevmatikah je nujna uporaba platišč, kjer je rob gume privijačen (beadlock).
But remember, the lower you go, the slower you go.
http://www.offroadaussie.com/2013/02/4w ... -pressure/
Z zmanjšanjem tlaka v pnevmatikah, pridobimo:
• Večji odtis pnevmatike – povečanje površine stika s tlemi, poveča se oprijem. Pri zelo nizkih tlakih se lahko oprijem poveča tudi do 250%,
• Udobnejšo vožnjo - po grobih in valovitih terenih se pnevmatiki poveča sposobnost absorbiranja vibracij,
• Sposobnost prilagajanja pnevmatike oviram - mehkejše pnevmatike se oblikujejo okrog predmetov (npr kamnov), zato se zmanjša možnost prediranja pnevmatike.
Upoštevati je potrebno, da zmanjšanje tlaka v pnevmatikah prispeva k nižanju vseh delov podvozja vozila od tal.
Za zelo nizke tlake v pnevmatikah je nujna uporaba platišč, kjer je rob gume privijačen (beadlock).
But remember, the lower you go, the slower you go.
http://www.offroadaussie.com/2013/02/4w ... -pressure/
Korando napisal/-a:• Sposobnost prilagajanja pnevmatike oviram - mehkejše pnevmatike se oblikujejo okrog predmetov (npr kamnov), zato se zmanjša možnost prediranja pnevmatike.
A ni tako, da je samo na snegu in puščavskem pesku dobro spuščati pnevmatiko, po kamnih in ostalih trdih zadevah pa naj bi bila trda?
Če je mehka pnevmatika, jo boš na kamnih prej razcefral kot če je trda.
Pred EUR sem bil SIT!
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 47 gostov