Terensko vozilo - definicija

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Po Maj 30, 2016 3:07 pm

Tudi za rock crawling ter blato se spušča, za makedam pa ne, ker tukaj so načeloma višje hitrosti, zato so lahko problem mehki boki (sidewall) - ostri kamni lahko preluknjajo boke, težava je tudi pregrevanje pnevmatike pri višjih hitrostih ...

Kot napisano, bolj spuščaš gume, z manjšo hitrostjo moraš voziti ...

https://www.youtube.com/watch?v=BAXRjNHIUw8

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Sr Jun 01, 2016 12:41 pm

Za vožnjo po terenu pa ni dovolj le terensko vozilo. Nujna je tudi dodatna oprema ter priprave na terensko vožnjo.

Več na linku http://www.offroaders.com/tech/Offroaders_Checklist.htm


Je to približno vse, ali ima kdo še kaj za dodat?

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Jun 01, 2016 1:12 pm

Tale lista je tako dolga, da bi še LC80 počepnila, če bi vse vanjo zložil. :lol:
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Sr Jun 01, 2016 1:29 pm

ko se ustavi, zložiš dodatno opremo ven iz avta in greš naprej, :lol:

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Jun 01, 2016 2:31 pm

Na offroadu je to potem na vsakih par metrov. :lol:
Pred EUR sem bil SIT!

tahoe
Prispevkov: 79
Pridružen: Po Jan 19, 2015 2:23 pm

OdgovorNapisal/-a tahoe » Če Jun 02, 2016 5:35 pm

Se mi zdi da v tole temo bi mogoče pasal tale link, tako malo za sprostitev po napeti debati:

http://truckyeah.jalopnik.com/how-to-make-one-vehicle-perfect-for-every-off-road-situ-1779733926
1997 Chevy Tahoe LT 4x4, 5.7 Vortec V8

Mr.G.
Prispevkov: 58
Pridružen: Ne Jul 10, 2011 5:34 pm

OdgovorNapisal/-a Mr.G. » Pe Jun 03, 2016 5:05 am

Rešen sm!
Moj je tud terenc!

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Pe Jun 03, 2016 10:33 am

Kam pa potem tole dvoje spada?
https://www.youtube.com/watch?v=4T6NHiLgJcg
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Po Jun 06, 2016 8:54 am

tahoe napisal/-a:Se mi zdi da v tole temo bi mogoče pasal tale link, tako malo za sprostitev po napeti debati:

http://truckyeah.jalopnik.com/how-to-make-one-vehicle-perfect-for-every-off-road-situ-1779733926


Tole lahko dodamo pod cilj 4 - poiskati idealnega terenca :lol:

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Po Jun 06, 2016 8:55 am

Nebivedu napisal/-a:Kam pa potem tole dvoje spada?
https://www.youtube.com/watch?v=4T6NHiLgJcg


Iiiiiiiiiiii, kam? Na teren!!

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Jun 06, 2016 10:54 am

Po tvoji definiciji mislim!

Torej, je to terensko vozilo ali ni terensko vozilo?
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Po Jun 06, 2016 11:16 am

Nebivedu, napiši tehnične specifikacije za dotično vozilo.
Verjetno si boš že iz tega lahko sam odgovoril.

Pa zakaj misliš da je to moja definicija terenskega vozila? Jaz sem jo samo objavil na offroad forumu oziroma bolj natančno - prevedel in objavil.

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

Uporaba ročnih signalov pri terenski vožnji in vitlanju

OdgovorNapisal/-a Korando » Sr Jun 08, 2016 2:09 pm

Gremo naprej.
Ker tole še nisem zasledil na našem forumu, dodajam kar tukaj.

Uporaba ročnih signalov pri terenski vožnji in vitlanju

Pri usmerjanju vozila s strani sovoznika je pametno uporabiti ročne signale. Jasni ročni signali izboljšajo komunikacijo med voznikom in sovoznikom in jih je veliko lažje razumeti, kot pa slišne signale, katere je ob navzočnosti ostalega hrupa težko razumeti.

Ročni signali so preprosti. Sovoznik naj vedno uporablja rokavice (svetle rokavice so najboljše). Sovoznik dvigne roke na višino glave in se prepriča, da jih voznik vidi.

Signali za vozilo so:
• Naprej
• Nazaj
• Zavij levo/desno
• Levo/desno kolo se dviga
• Levo/desno kolo sestopa
• Stop
• Pojdi naprej za toliko
• Prednja kolesa se spuščajo za toliko
• Napreduj počasi

Signale za vozilo je potrebno nato kombinirati z signali za vitlanje. Za vitel uporabljamo desno roko, za vozilo pa levo. Včasih je potrebno pokazati več signalov, kar je ob uporabi samo dveh rok lahko izziv. Za voznika je pomembno, v kolikor signala ne razume, da se ustavi, pokliče sovoznika k oknu in se pogovorita. Ne pozabite, da voznik pogosto ne more videti signalov sovoznika zaradi odboja svetlobe z vetrobranskega stekla, voznik v teh primerih potrjuje signale z dvignjenim palcem ob steklu.

Signali za vitel so:
• Vitlanje IN – navijanje vrvi
• Vitlanje OUT – odvijanje vrvi
• Manjši preskoki pri vitljanju in/out
• Roke noter
• Stop – ustavi vitlanje
• Stop vse – ustavi vitlanje in vožnjo

Obe prekrižani roki s pestmi je zelo pomemben signal: To pomeni, ustavi vitlanje in vožnjo. Z drugimi besedami, ustavi vse, ker nekaj ni v redu.
Enako pomemben je signal roke noter. To pomeni, da mora sovoznik očistiti vrv pri vretenu vitla. Voznik mora v tem primeru komande vitla držati skozi okno (držanje za kabel), zato da se prepreči nenaključen vklop vitla, sovoznik pa je s tem seznanjen.

Kot si lahko predstavljate, je dajanje signalov lahko zelo zmedeno, zato je pomembno, da se signale daje počasi in jasno. Ne hitite in ne dovolite, da vas drugi priganjajo. Z vajo pa postanejo stvari enostavnejše.

Slika NAZAJ

Slika VOZI NAPREJ, LEVO KOLO SE DVIGA

Slika VOZI NAPREJ, LEVO KOLO SESTOPA

Slika VOZI NAPREJ, ZAVIJ DESNO

Slika STOP

Slika VITLANJE IN, ZAVIJ LEVO

Slika STOP VSE

Pred začetkom vitlanja je potrebno poskrbeti, da so vsi opazovalci na varnih mestih. Potrebno je predvideti vse za primer, če bo šlo kaj narobe.
Varni kraji so v vozilu, za velikim drevesom ali skalo, in seveda daleč od prizorišča. Če se izvaja več ovinkov in preusmeritev vrvi je varnost še bolj pomembna.

Na začetku vitlanja se daje ročni signal – manjši preskoki pri vitlanju - tapkanje prstov in palca, kot bi posnemali nekoga govoriti. Ko je vrv napeta, je potrebno preveriti, če je vse kot mora biti, če so kavlji zapeti, če se vrv ni zataknila ob kakšno oviro, itd, itd, itd

Več na stani http://expeditionportal.com/winching-without-the-worry/

pa nekaj še tu http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... a28c7595d8 pa še en kup tem je na tem forumu o vitlih .... žal popolnoma nepregledno ...

Uporabniški avatar
Bizzy
Prispevkov: 754
Pridružen: Sr Sep 03, 2003 10:19 am
Kraj: Litija
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Bizzy » Pe Jun 10, 2016 7:00 am

Korando,

takšnega teoretiziranja u tri pizde materne kot ga sproduciraš ti, pa na tem forumu že dolgo (sploh ni) bilo.

Ne morem verjet, da se ti da ukvarjat s tako trivialno bedastimi stvarmi, kot so prevodi iz Wikipedije. To zna narediti vsak povprečno iznajdljiv uporabnik Interneta, če ga tema zanima. Kaj misliš, da si doprinesel k tako zaželjeni kvaliteti foruma? Ti kar takoj odgovorim- nič. Dodal si le še malo nepotrebnega balasta. Edino kar mi pade na pamet je to, da te verjetno vznemirja branje komentarjev na tvoje izdelke.

Pizda, kakšna bedarija- še za ene 20 razredov večji poden, kot je bila tema o Seniku 4x4.

LP Bizzy
I tried being normal once..... I didn't like it!

Uporabniški avatar
Korando
Prispevkov: 351
Pridružen: Če Feb 24, 2005 11:09 am
Kraj: Trebnje

OdgovorNapisal/-a Korando » Pe Jun 10, 2016 8:18 am

In kaj je bil osnovni namen teme?

Nekako poskušat plastično prikazat, da na slo offroad sceni ter offroad forumu obstajajo vprašanja, o katerih še nismo razpravljali in nanje odgovorili, pa bi morali že zdavnaj.


Pa naj razume, kdor more ...



Aja, pa še to sem pozabil, iskrena hvala vsem razpravljalcem za konstruktivne odgovore in sodelovanje v temi.

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » Če Okt 20, 2016 9:22 am

Tudi v Avstraliji imajo težave z definicijami, kaj je terenec ....

https://practicalmotoring.com.au/car-advice/the-mc-watch-offroad-classified-passenger-vehicles-in-australia/

Ford in Jeep ubrala cenejše bližnjice in par resnih terencev homologirala po enostavnejši poti osebnega vozila ... in povzročila kar nekaj težav lastnikom, ki so sedaj omejeni pri uporabi in predelavi vozil.

:roll:
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Če Okt 20, 2016 10:23 am

mamut napisal/-a:Tudi v Avstraliji imajo težave z definicijami, kaj je terenec ....

https://practicalmotoring.com.au/car-advice/the-mc-watch-offroad-classified-passenger-vehicles-in-australia/

Ford in Jeep ubrala cenejše bližnjice in par resnih terencev homologirala po enostavnejši poti osebnega vozila ... in povzročila kar nekaj težav lastnikom, ki so sedaj omejeni pri uporabi in predelavi vozil.

:roll:

Nimajo v Avstraliji le težav z definicijo, imajo Avstralci tudi težave z birokracijo. Kako nam je to znano, a ne?
:evil:
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 55 gostov