Terensko vozilo - definicija
Tudi za rock crawling ter blato se spušča, za makedam pa ne, ker tukaj so načeloma višje hitrosti, zato so lahko problem mehki boki (sidewall) - ostri kamni lahko preluknjajo boke, težava je tudi pregrevanje pnevmatike pri višjih hitrostih ...
Kot napisano, bolj spuščaš gume, z manjšo hitrostjo moraš voziti ...
https://www.youtube.com/watch?v=BAXRjNHIUw8
Kot napisano, bolj spuščaš gume, z manjšo hitrostjo moraš voziti ...
https://www.youtube.com/watch?v=BAXRjNHIUw8
Za vožnjo po terenu pa ni dovolj le terensko vozilo. Nujna je tudi dodatna oprema ter priprave na terensko vožnjo.
Več na linku http://www.offroaders.com/tech/Offroaders_Checklist.htm
Je to približno vse, ali ima kdo še kaj za dodat?
Več na linku http://www.offroaders.com/tech/Offroaders_Checklist.htm
Je to približno vse, ali ima kdo še kaj za dodat?
Se mi zdi da v tole temo bi mogoče pasal tale link, tako malo za sprostitev po napeti debati:
http://truckyeah.jalopnik.com/how-to-make-one-vehicle-perfect-for-every-off-road-situ-1779733926
http://truckyeah.jalopnik.com/how-to-make-one-vehicle-perfect-for-every-off-road-situ-1779733926
1997 Chevy Tahoe LT 4x4, 5.7 Vortec V8
tahoe napisal/-a:Se mi zdi da v tole temo bi mogoče pasal tale link, tako malo za sprostitev po napeti debati:
http://truckyeah.jalopnik.com/how-to-make-one-vehicle-perfect-for-every-off-road-situ-1779733926
Tole lahko dodamo pod cilj 4 - poiskati idealnega terenca
Nebivedu napisal/-a:Kam pa potem tole dvoje spada?
https://www.youtube.com/watch?v=4T6NHiLgJcg
Iiiiiiiiiiii, kam? Na teren!!
Uporaba ročnih signalov pri terenski vožnji in vitlanju
Gremo naprej.
Ker tole še nisem zasledil na našem forumu, dodajam kar tukaj.
Uporaba ročnih signalov pri terenski vožnji in vitlanju
Pri usmerjanju vozila s strani sovoznika je pametno uporabiti ročne signale. Jasni ročni signali izboljšajo komunikacijo med voznikom in sovoznikom in jih je veliko lažje razumeti, kot pa slišne signale, katere je ob navzočnosti ostalega hrupa težko razumeti.
Ročni signali so preprosti. Sovoznik naj vedno uporablja rokavice (svetle rokavice so najboljše). Sovoznik dvigne roke na višino glave in se prepriča, da jih voznik vidi.
Signali za vozilo so:
• Naprej
• Nazaj
• Zavij levo/desno
• Levo/desno kolo se dviga
• Levo/desno kolo sestopa
• Stop
• Pojdi naprej za toliko
• Prednja kolesa se spuščajo za toliko
• Napreduj počasi
Signale za vozilo je potrebno nato kombinirati z signali za vitlanje. Za vitel uporabljamo desno roko, za vozilo pa levo. Včasih je potrebno pokazati več signalov, kar je ob uporabi samo dveh rok lahko izziv. Za voznika je pomembno, v kolikor signala ne razume, da se ustavi, pokliče sovoznika k oknu in se pogovorita. Ne pozabite, da voznik pogosto ne more videti signalov sovoznika zaradi odboja svetlobe z vetrobranskega stekla, voznik v teh primerih potrjuje signale z dvignjenim palcem ob steklu.
Signali za vitel so:
• Vitlanje IN – navijanje vrvi
• Vitlanje OUT – odvijanje vrvi
• Manjši preskoki pri vitljanju in/out
• Roke noter
• Stop – ustavi vitlanje
• Stop vse – ustavi vitlanje in vožnjo
Obe prekrižani roki s pestmi je zelo pomemben signal: To pomeni, ustavi vitlanje in vožnjo. Z drugimi besedami, ustavi vse, ker nekaj ni v redu.
Enako pomemben je signal roke noter. To pomeni, da mora sovoznik očistiti vrv pri vretenu vitla. Voznik mora v tem primeru komande vitla držati skozi okno (držanje za kabel), zato da se prepreči nenaključen vklop vitla, sovoznik pa je s tem seznanjen.
Kot si lahko predstavljate, je dajanje signalov lahko zelo zmedeno, zato je pomembno, da se signale daje počasi in jasno. Ne hitite in ne dovolite, da vas drugi priganjajo. Z vajo pa postanejo stvari enostavnejše.
NAZAJ
VOZI NAPREJ, LEVO KOLO SE DVIGA
VOZI NAPREJ, LEVO KOLO SESTOPA
VOZI NAPREJ, ZAVIJ DESNO
STOP
VITLANJE IN, ZAVIJ LEVO
STOP VSE
Pred začetkom vitlanja je potrebno poskrbeti, da so vsi opazovalci na varnih mestih. Potrebno je predvideti vse za primer, če bo šlo kaj narobe.
Varni kraji so v vozilu, za velikim drevesom ali skalo, in seveda daleč od prizorišča. Če se izvaja več ovinkov in preusmeritev vrvi je varnost še bolj pomembna.
Na začetku vitlanja se daje ročni signal – manjši preskoki pri vitlanju - tapkanje prstov in palca, kot bi posnemali nekoga govoriti. Ko je vrv napeta, je potrebno preveriti, če je vse kot mora biti, če so kavlji zapeti, če se vrv ni zataknila ob kakšno oviro, itd, itd, itd
Več na stani http://expeditionportal.com/winching-without-the-worry/
pa nekaj še tu http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... a28c7595d8 pa še en kup tem je na tem forumu o vitlih .... žal popolnoma nepregledno ...
Ker tole še nisem zasledil na našem forumu, dodajam kar tukaj.
Uporaba ročnih signalov pri terenski vožnji in vitlanju
Pri usmerjanju vozila s strani sovoznika je pametno uporabiti ročne signale. Jasni ročni signali izboljšajo komunikacijo med voznikom in sovoznikom in jih je veliko lažje razumeti, kot pa slišne signale, katere je ob navzočnosti ostalega hrupa težko razumeti.
Ročni signali so preprosti. Sovoznik naj vedno uporablja rokavice (svetle rokavice so najboljše). Sovoznik dvigne roke na višino glave in se prepriča, da jih voznik vidi.
Signali za vozilo so:
• Naprej
• Nazaj
• Zavij levo/desno
• Levo/desno kolo se dviga
• Levo/desno kolo sestopa
• Stop
• Pojdi naprej za toliko
• Prednja kolesa se spuščajo za toliko
• Napreduj počasi
Signale za vozilo je potrebno nato kombinirati z signali za vitlanje. Za vitel uporabljamo desno roko, za vozilo pa levo. Včasih je potrebno pokazati več signalov, kar je ob uporabi samo dveh rok lahko izziv. Za voznika je pomembno, v kolikor signala ne razume, da se ustavi, pokliče sovoznika k oknu in se pogovorita. Ne pozabite, da voznik pogosto ne more videti signalov sovoznika zaradi odboja svetlobe z vetrobranskega stekla, voznik v teh primerih potrjuje signale z dvignjenim palcem ob steklu.
Signali za vitel so:
• Vitlanje IN – navijanje vrvi
• Vitlanje OUT – odvijanje vrvi
• Manjši preskoki pri vitljanju in/out
• Roke noter
• Stop – ustavi vitlanje
• Stop vse – ustavi vitlanje in vožnjo
Obe prekrižani roki s pestmi je zelo pomemben signal: To pomeni, ustavi vitlanje in vožnjo. Z drugimi besedami, ustavi vse, ker nekaj ni v redu.
Enako pomemben je signal roke noter. To pomeni, da mora sovoznik očistiti vrv pri vretenu vitla. Voznik mora v tem primeru komande vitla držati skozi okno (držanje za kabel), zato da se prepreči nenaključen vklop vitla, sovoznik pa je s tem seznanjen.
Kot si lahko predstavljate, je dajanje signalov lahko zelo zmedeno, zato je pomembno, da se signale daje počasi in jasno. Ne hitite in ne dovolite, da vas drugi priganjajo. Z vajo pa postanejo stvari enostavnejše.
NAZAJ
VOZI NAPREJ, LEVO KOLO SE DVIGA
VOZI NAPREJ, LEVO KOLO SESTOPA
VOZI NAPREJ, ZAVIJ DESNO
STOP
VITLANJE IN, ZAVIJ LEVO
STOP VSE
Pred začetkom vitlanja je potrebno poskrbeti, da so vsi opazovalci na varnih mestih. Potrebno je predvideti vse za primer, če bo šlo kaj narobe.
Varni kraji so v vozilu, za velikim drevesom ali skalo, in seveda daleč od prizorišča. Če se izvaja več ovinkov in preusmeritev vrvi je varnost še bolj pomembna.
Na začetku vitlanja se daje ročni signal – manjši preskoki pri vitlanju - tapkanje prstov in palca, kot bi posnemali nekoga govoriti. Ko je vrv napeta, je potrebno preveriti, če je vse kot mora biti, če so kavlji zapeti, če se vrv ni zataknila ob kakšno oviro, itd, itd, itd
Več na stani http://expeditionportal.com/winching-without-the-worry/
pa nekaj še tu http://www.nivaoffroadteam.com/forum/vi ... a28c7595d8 pa še en kup tem je na tem forumu o vitlih .... žal popolnoma nepregledno ...
Korando,
takšnega teoretiziranja u tri pizde materne kot ga sproduciraš ti, pa na tem forumu že dolgo (sploh ni) bilo.
Ne morem verjet, da se ti da ukvarjat s tako trivialno bedastimi stvarmi, kot so prevodi iz Wikipedije. To zna narediti vsak povprečno iznajdljiv uporabnik Interneta, če ga tema zanima. Kaj misliš, da si doprinesel k tako zaželjeni kvaliteti foruma? Ti kar takoj odgovorim- nič. Dodal si le še malo nepotrebnega balasta. Edino kar mi pade na pamet je to, da te verjetno vznemirja branje komentarjev na tvoje izdelke.
Pizda, kakšna bedarija- še za ene 20 razredov večji poden, kot je bila tema o Seniku 4x4.
LP Bizzy
takšnega teoretiziranja u tri pizde materne kot ga sproduciraš ti, pa na tem forumu že dolgo (sploh ni) bilo.
Ne morem verjet, da se ti da ukvarjat s tako trivialno bedastimi stvarmi, kot so prevodi iz Wikipedije. To zna narediti vsak povprečno iznajdljiv uporabnik Interneta, če ga tema zanima. Kaj misliš, da si doprinesel k tako zaželjeni kvaliteti foruma? Ti kar takoj odgovorim- nič. Dodal si le še malo nepotrebnega balasta. Edino kar mi pade na pamet je to, da te verjetno vznemirja branje komentarjev na tvoje izdelke.
Pizda, kakšna bedarija- še za ene 20 razredov večji poden, kot je bila tema o Seniku 4x4.
LP Bizzy
I tried being normal once..... I didn't like it!
In kaj je bil osnovni namen teme?
Nekako poskušat plastično prikazat, da na slo offroad sceni ter offroad forumu obstajajo vprašanja, o katerih še nismo razpravljali in nanje odgovorili, pa bi morali že zdavnaj.
Pa naj razume, kdor more ...
Aja, pa še to sem pozabil, iskrena hvala vsem razpravljalcem za konstruktivne odgovore in sodelovanje v temi.
Nekako poskušat plastično prikazat, da na slo offroad sceni ter offroad forumu obstajajo vprašanja, o katerih še nismo razpravljali in nanje odgovorili, pa bi morali že zdavnaj.
Pa naj razume, kdor more ...
Aja, pa še to sem pozabil, iskrena hvala vsem razpravljalcem za konstruktivne odgovore in sodelovanje v temi.
Tudi v Avstraliji imajo težave z definicijami, kaj je terenec ....
https://practicalmotoring.com.au/car-advice/the-mc-watch-offroad-classified-passenger-vehicles-in-australia/
Ford in Jeep ubrala cenejše bližnjice in par resnih terencev homologirala po enostavnejši poti osebnega vozila ... in povzročila kar nekaj težav lastnikom, ki so sedaj omejeni pri uporabi in predelavi vozil.
https://practicalmotoring.com.au/car-advice/the-mc-watch-offroad-classified-passenger-vehicles-in-australia/
Ford in Jeep ubrala cenejše bližnjice in par resnih terencev homologirala po enostavnejši poti osebnega vozila ... in povzročila kar nekaj težav lastnikom, ki so sedaj omejeni pri uporabi in predelavi vozil.
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
mamut napisal/-a:Tudi v Avstraliji imajo težave z definicijami, kaj je terenec ....
https://practicalmotoring.com.au/car-advice/the-mc-watch-offroad-classified-passenger-vehicles-in-australia/
Ford in Jeep ubrala cenejše bližnjice in par resnih terencev homologirala po enostavnejši poti osebnega vozila ... in povzročila kar nekaj težav lastnikom, ki so sedaj omejeni pri uporabi in predelavi vozil.
Nimajo v Avstraliji le težav z definicijo, imajo Avstralci tudi težave z birokracijo. Kako nam je to znano, a ne?
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 55 gostov