Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Če Mar 05, 2020 12:35 pm

Dr.Patrol napisal/-a:
vrecha napisal/-a:
Mene bi sedaj proti koncu zanimala še teža ter razporeditev teže po oseh, ko je vozilo naloženo za na pot.

Vrecha, lahko ti podam trenutno razporeditev teže po oseh, ko vozilo ni naloženo za na pot.
1280kg spredaj in 1195kg zadaj. Merjeno pri praznem vozilu s skoraj praznim rezervoarjem in šoferjem za volanom.

Bom upam, da nekoč izmeril tudi pri naloženem, se bo pa zgornja teža verjetno še malce spremenila, ko bo vozilo dobilo še prtljažnik na streho (trenutno je brez vsega).


Tehnični pod streho.
Problemov ni bilo, je pa res, da sem spredaj zamenjal odbijač za originalnega in montiral nazaj v avto zadnjo klop.
Teža se je po oseh malo spremenila od lanskega leta in sicer:

Spredaj: 1192 kg (lani 1280 kg) - Verjetno gre zasluga originalnemu odbijaču brez vseh dodatkov.
Zadaj: 1335 kg (lani 1195 kg) - Glede na to da imam strešni prtljažnik z dvema tendama, se mi zdi, da sem še kar dobro prišel skozi...
Postelja zadaj je precej drugačna od tiste, ki sem jo imel še lani v avtomobilu. Ni še dokončana, ampak mislim, da se
teža bistveno ne bo spremenila. Tisti del, ki še manjka, bo prišel na mesto, kjer je sedaj zadnja klop. Teža tega dela
bo tam-tam v primerjavi z klopjo ali raje kak kg manj.

Vse skupaj je bilo merjeno enako kot lani, se pravi z isto osebo za volanom in skoraj praznim rezervoarjem za gorivo.
Vozilo res ni najlažje. S sprednjim odbijačem, ki je običajno na avtu, tehta po moji oceni okoli 2600 kg.

Še nekaj novosti je glede avta, ampak nisem še sestavil skupaj toliko, da lahko o tem kaj več povem...bom pa v kratkem ;)
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 15, 2020 6:28 pm

Nekaj novosti:

Že dalj časa sem opažal problem, da imam na prednjih kolesih zračnost. Original Koyo ležaji, za njimi nekje 24 tisoč kilometrov, vmes sem jih 2x stiskal, pri drugem stiskanju je zračnost ostajala, zatorej sem se odločil menjat ležaje.

Vem, velike gume jim ne delajo usluge, prav zaradi tega sem takrat dal originalne, čeprav so dragi kot žafran, tokrat pa je bil problem, da originalnih sploh nisem nikjer dobil? :roll: :roll:
Preiskali smo vse možne trgovine, tudi spletne a žal brez sreče.
Na koncu sem se sprijaznil za NSK in FAG ležaji a kmalu naletel na novo težavo. Pri zlaganju pesta, nikakor nisem mogu več spravit seger obročka na polos...
Za pomoč sem se obrnil na cel kup forumašev, na koncu s pomočjo "rezervne" akse prišel do ugotovitve, da nekaj ne štima z ležaji. (hvala vsem, že veste kateri ste :nazdravljamo: )

Čeprav so se številke na ležajih ujemale, kot tudi dimenzijsko s kljunastim merilom, se je pokazalo, da je razlika med originalnim Koyo in FAG ležajem.
K sreči nisem uničil špindla, ko sem silil neustrezen ležaj na njega, sem pa uničil ležaj, ko sem ga spravljal dol.
Ni ostalo drugega, kot da spet kupim dva nova (tavelika) ležaja in semeringe... Set aftermarket ležajev s semeringi pride za patrola 110eur. (original Koyo so bili 90eur za eno stran, brez semeringa)
Naročil sem seveda druge, ne vem točno iz glave proizvajalca, a glej ga zlomka...ravno tako na zadnji strani nima ustreznega radiusa, kot ga ima originalen ležaj. Ker originala nisem pri vsej dobri volji našel nikjer, sem pač bil primoran postružiti nove ležaje. S dobrim nožem in malce volje, se da tudi to.

Razlika v ležajih je lepo vidna na spodnji sliki, bodite pozorni na to, če boste kupovali neoriginalne ležaje za Patrola!!
(levi je original, desni kopija - bodi pozoren na radius na notranji šalci ležaja!)
Slika

Obenem sem še zamenjal notranja semeringa, ker sta počasi začela kazati znake obrabe in na novo namazal homokinetike...

Druga težava so bile zavore.
Skozi leta sem sprobal najrazličnejše masti za dobro delovanje čeljusti. Do sedaj se je najbolje izkazala bakrena mast, žal pa ne pri patrolu, ki ima na enem izmed vodil gumijasto pušo, katera se v stiku z to mastjo raztegne kot...ne bom rekel kaj...

Slika

Potem sem se navadil še nekaj novega...silikonska mast.
Ja, tako sem zamenjal vse gumice na vodilih, tudi zunanje protiprašne, čeprav niso kazale znakov uporabe in vse skupaj sestavil s silikonsko mastjo...bomo videli, če bo zdej res mir :roll:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Sr Apr 15, 2020 6:56 pm

Naslednjo "predelavo" sem imel v planu že, ko sem se še vozil okoli z malim Patrolom... :mrgreen:

To je rezervoar za zrak. Približno 4 leta sem že imel doma čisto nov 10 litrski rezervoar za zrak, ki sem ga sedaj končno namestil na podvozje in ga povezal s ARBjevim kompresorjem, ki ga od obnove avtomobila, še nisem uspel zmontirati v avto.
Že ob obnovi vozila, sem predvidel prostor, kjer bo rezervoar nameščen, zato montaža ni bila zahtevna. Pod levi in desni prag sem na zadnjo stran dodal hitre spojke, da ni potrebno vleči cevi okoli avta.
Z rezervoarjem sem predvsem pridobil možnost, da lahko uporabljam tudi pištolo za izpihovanje, kar pride največkrat prav za izpihovanje zračnega filtra.
Slika
Slika
Slika
Slika

In pa na havbo oz. pod njo sem zmontiral to, kar bi lahko že Japonci, ko so avto delali… amortizerje za havbo ( oriđinal iz Toyote LC80 – za vsak slučaj sem še pustil original palico :krohota_se: )
Slika
Nazadnje spremenil Dr.Patrol, dne So Jan 08, 2022 7:54 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a miran » Sr Apr 15, 2020 9:19 pm

BTW: tole ni amortizer, ampak vzmet.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

moja.malenkost
Prispevkov: 175
Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
Kraj: pesnica

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a moja.malenkost » Ne Apr 19, 2020 10:45 pm

Plinska vzmet (so me mojstri popravili) :D :wink:

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a gregor » Ne Apr 19, 2020 11:38 pm

No zaradi teh plinskih vzmeti jih lastniki y61 patrolov predvsem pozimi občasno dobimo po glavi. :-)
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

moja.malenkost
Prispevkov: 175
Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
Kraj: pesnica

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a moja.malenkost » Pe Okt 16, 2020 7:42 pm

Alo DR. imaš vgrajeno kakšno dodatno ogrevanje za hladne dni ? oz ali v hladnem ne ... ;)

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Pe Okt 16, 2020 7:57 pm

Šnopc? :mrgreen:
Nop, za enkrat še nč, čeprav na vsake tolko razmišljam o webastu - zračnem seveda. Ampak sem še predaleč o tega projekta..one day perhaps :wink:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

moja.malenkost
Prispevkov: 175
Pridružen: So Nov 08, 2008 7:54 am
Kraj: pesnica

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a moja.malenkost » So Okt 17, 2020 10:00 pm

aha, thx

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Pe Okt 30, 2020 11:17 am

Drugi val korone je z nami, tako da spet imam več časa da kaj zapišem :D

Torej, sledi nadaljevanje izdelave postelje. Zadni sedeži so šli ven, naredili pa smo tole:

Tudi tokrat brez pomoči Tomaša Slaparja iz Adventure TRUCK Slovenia ni šlo! :mrgreen:

Kot ponavadi, je tudi tokrat preteklo kar nekaj časa, da sem vse izmeril, si začrtal neko pot in to idejo potem prenesel na papir.
Slika

Predal za shranjevanje pod posteljo bo imel dvojno dno. Predvsem zaradi enostavnega dostopa do električne napeljave in podobnih stvari, pa tudi zaradi prostora za shranjevanje različnih stvari - tistih, ki jih ne potrebujem pogosto.
Slika

Poleg precej prostornega prostora za shranjevanje sem želel izboljšati tudi ozvočenje. Nič šokantnega, le nekoliko boljši zvok, ki ga občasno rabim pri daljših transferjih na poti.
Na voljo bo tudi majhen prostor, kjer bodo skrite električne komponente.
Slika

Skoraj sva na koncu. Samo nekaj pokrovov morava še narediti in končali smo!
Slika
Slika

Končni izdelek, pred elektrifikacijo in tapiciranjem.
Slika
Slika

Odprtina na sredini je za električne komponente.
Tu bodo ojačevalnik za avtomobilsko akustiko, varovalke / relejna plošča za dodatne porabnike, pametna elektronska naprava, ki skrbi za pravilno polnjenje dveh baterijskih sistemov med vožnjo. Na voljo bodo tudi dodatne vtičnice USB za napajanje telefonov, kamer in drugih stvari ...
Slika

Prostornina shrambe je ogromna, čeprav je razdeljena na polovico.
Slika

Pod pokrovom lahko enostavno dostopate do električne in zračne napeljave - (druga polovica shrambe)
Slika

Prostora je dovolj tudi na levi strani shrambe
Slika

Sledilo je tapiciranje zunanjosti in notranjsoti.
Slika

Uporabljal sem Pattexovo lepilo, ki je nekako najbolj obstojno na temperaturna nihanja
Slika

Vse spoje lesa sem zakital s tesnilno maso, preden sem začel lepit tapicerijo.
Škatla, v kateri bo nizkotonski zvočnik, pa sem dodatno še izoliral z protihrupno izolacijo.
Slika

Nizkotonski zvočnik. Ground Zero GZIW 250X-II
Slika
Nazadnje spremenil Dr.Patrol, dne So Jan 08, 2022 7:13 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Pe Okt 30, 2020 11:22 am

Zelo sem zadovoljen, kako je izpadlo na koncu.
Nizek, ne-razbijajoč bas, ki v kombinaciji s sprednjimi visokotonci poskrbi za pravo akustično doživetje
Slika

Robovi postelje so zaščiteni z aluminijastimi kotniki, ki sem jih dal prebarvat na črno, da se ujemajo z ostalo notranjostjo.
Prav tako sem poskrbel, da se prostori pod posteljo lahko zračijo prek, zato namenjenimi odprtinami
Slika

Elastične mrežice poskrbijo, da je dovolj prostora tudi za drobnarije, ki jih hočem več ali manj imeti vedno na dosegu rok.
Na postelji so nameščene tri. Na vsaki strani po ena, ena pa je za sovoznikovim sedežom
Slika

Za sovoznikovim sedežom, mrežica skrbi, da so vsi moji dokumenti (bodi si od avta, ali pa ko sem na potovanju recimo, passage de carnet in podobno,...) vedno na dosegu roke, če me ustavi policija ali kakšna druga kontrola
Slika

V prostoru med sedežema, se nahaja prava mini elektro omarica.
Tu se nahaja vse od napajanje akustike, pa do USB utičnic, ki skrbijo za polnenje telefonov in ostalih električnih naprav.
Prav tako se za ploščo nahaja tudi škatla z varovalkami in releji.
Slika

Kontrolna plošča, ki se nahaja med sprednjima sedežema.
S pritiskom na stikalo "power", dobijo USB utičnice napajanje, parv tako pa se takrat na sredinjskem prikazovalniku prikaze napetost v sekundarni bateriji.
Več o tej temi, v drugi objavi.
Stikalo z napisom " interior light" poskrbi, da lahko vkljaplam ali izkljapljam osvetljitev v predalih zadaj pod posteljo.
Slika

Poskrbeli smo tudi za ambientno in hkrati koristno osvetlitev predalov. LED trak, ki je nameščen pod robom postelje, osvetljuje stranske stene postelje, tako da lahko vidite elemente v odlagalni mreži.
Medtem LED trak znotraj predala skrbi za dobro osvetlitev tovornega prostora pod posteljo. Sistem razsvetljave je vezan na originalno stikalo na vratih, ki vklopi notranjo originalno razsvetljavo v avtu. Torej, vsakič, ko odpremo vrata, se prižge tudi stranska osvetlitev in osvetlitev v predalu. Po želji lahko osvetlitev izklopim s stikalom na sredinski konzoli, nameščeno med sprednjima sedežema.
Slika

Osvetljitev prostora znotraj
Slika

Takole pa je videti osvetljitev v praksi.
https://youtu.be/RcrwZiHK4Dw

Prostor pod posteljo je zelo prostoren in popolnoma ustreza mojim potrebam.
V prostor na levi strani običajno pospravim torbo z računalnikom, torbo s foto opremo, torbo z dronom, torbo z zdravili in še kaj ...
Slika

Na desni strani pa običajno shranim kuhinjske pripomočke, kot so žar, oglje in podobne stvari.
Tu shranim tudi stvari, ki jih kupim v trgovini in ki jih ni treba imeti v hladilniku.
Slika

Pokrov, skozi katerega pridem do tovornega prostora spodaj.
Pokrov ni na pantih, zato ga lahko preprosto dvignem ali odstranim za lažji dostop do spodnjih stvari.
Slika

Vzmetnice po meri.
Celotna postelja zdaj meri 180 cm v dolžino in 142 cm v širino
Vzmetnice so iz materiala, ki se uporablja za oblazinjenje postelj in delov sedežev v avtodomih, debeline 8 cm. Šivali so mi tudi pralne prevleke, ki jih je zelo enostavno vzdrževati.
Običajno spim z glavo obrnjeno proti zadnjim vratom, zato me razmik med obema vzmetnicama sploh ne moti. V takem položaju spim tudi zato, ker lahko stopala iztegnem pri koncu postelje, zato ne pogrešam večje dolžine.
Vzmetnice pa so ločene ravno zato, da jih lahko odmaknem, ko rabim dostop do spodnjega predela.
Za vsa okna v avtu sem izdelal tudi senčila po meri, ki ne samo, da zagotavljajo popolno temo v avtu med spanjem, ampak tudi poskrbijo, da se prostor v avtu poleti ne segreva preveč, pozimi pa tam ne povzročajo čezmernih temperaturnih izgub skozi okna.
Slika



To je to kar se tiče postelje :lol: Moram priznat, da se na njej spi zelo udobno, dovolj prostora imam tudi do stropa in za enkrat nebi pri gradnji celotne postelje spremenil nič. Vse je točno tako kot sem si zamislil.

Bo pa sedaj do drugega leta potrebno spremeniti namembnost vozila, tako da to bo en izmed projektov čez zimo :wink:
Nazadnje spremenil Dr.Patrol, dne So Jan 08, 2022 7:09 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Okt 30, 2020 2:36 pm

Priden!
A imaš kakšno strešno okno, za svež zrak med spanjem? Uporabno tudi v dežju. Z ventilatorjem?
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Pe Okt 30, 2020 5:00 pm

Ne, se poslužujem kr avtomobilskih stekel. Imam namreč tiste plastike na vseh 4 vratih in pač vsa 4 okna spustim toliko, da mi dež ne more nikakor v avto.
Do sedaj se je obneslo, razen enkrat poleti, ko je sredi noči začel dež in je bilo res vroče in soparno in sem moral zapreti zadnja vrata.
Načeloma jih poleti puščam odprta in jih ponoči, ko me začne zebst zaprem :mrgreen:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

jurjavcic
Prispevkov: 18
Pridružen: Če Sep 24, 2015 7:44 am

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a jurjavcic » Ne Nov 01, 2020 2:28 pm

Super narejeno....zanima pa me kolk je visina med posteljo in stropom? Imam tudi sam v planu podoben projekt postelje....

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Nov 01, 2020 4:59 pm

Aha, saj res, tega pa nisem nič napisal...
Sem šel prou izmerit. Od vrha ležišča pa do stropa je 57cm.
Postelja je za nekje dobrih 10cm nižja, kot je bila pred tem in ti povem da se precej pozna. Prej sem imel težave pri obračanju, ker sem podrgnil z rameni po stropu (ok, tudi precej me je skupaj) in recimo enostavno početje, kot je pitje vode je bilo kar podvig.
Zdej teh problemov sploh ni več.

Prostor nad posteljo je odvisen, na katero višino prilagodiš prostor pod posteljo. Če bi imel normalen hladilnik ala, waeco, engel,...potem ga nebi moral stlačiti spodaj, da bi lahko na vrhu spal. Vsaj zadaj ne...
Sem videl tudi to v Patrolu, ampak ni mi čisto jasno kako se potem ponoči obrneš? :a_se_ti_je_odpeljalo:
In pa seveda je velikost nad posteljo odvisna od izbire avtomobila. Patrol ima verjetno najnižjo kabino znotraj (govorim za prtljažni del) in je za take podvige najbolj zakompliciran.

Lahko še povem koliko prostora je pod obema boksoma spodaj, ko sem že ravno izmeril :D (brez upoštevajoč dvojno dno).
- Levi boks = globina 42cm
širina 50cm / spodaj 42cm (zaradi hrbtišča)
dolžina 60cm

- Desni boks = globina 42cm
širina 62cm
dolžina 65cm

Dvojno dno ima uporabne višine cca 8cm in se razteza po celotni površini prednjega dela. Zaenkrat imam tam samo šotorska krila in delovnega pajaca.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Nov 01, 2020 5:19 pm

V desni box bi po moje še manjši hladilnik lahko šel. :)
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Nov 01, 2020 5:52 pm

Ja, definitivno je to ena izmed možnih rešitev, zadaj, kjer imam sedaj hladilnik, pa bi lahko imel potem še en predal. Ampak ker sem uporabil obstoječ hladilnik s katerim sem mimogrede popolnoma zadovoljen, je pač postavitev taka.

Celoten sistem ima samo dva minusa... stolov in mize sedaj ne morem več dati pod posteljo, temveč jih vozim zadaj na postelji. Imam željo, da bon naročil dva alu zaboja Danske firme ALUBOX, seveda pa bosta morala biti izdelana po meri... vem da to delajo, vem pa tudi da njihova kvaliteta žal ni poceni...
Drugi minus je voda. Če sem prej enostavno vozil s sabo 20L kanto, to sedaj ne gre več...oz, vsaj sovozniku ni všeč, ko ima noge na kanti... :D
Zaradi tega sem si zamislil rezervar spodaj, tam, kjer običajno dodajajo dodatne tanke goriva in sistem na presostat ;)
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Nov 01, 2020 5:55 pm

Še en projekt mam za pokazat, ta je od poletja in preizkušeno deluje točno tako kot sem želel. Verjetno ena izmed najboljših nadgradenj zame do sedaj.

Nekateri veste, da sem že dalj časa, tudi po forumu spraševal glede sončnih celic. Priznam, bili ste mi v veliko pomoč z nekaterimi informacijami, saj sem glede eletrike bolj slabo podkovan... Tako da gre del hvale tukaj, tudi na račun forumašev :moli:

Torej, odkar si lastim 4x4 sem imel željo po izvedbi 12V sistema z dvema baterijama. Eno štartno, ki bo namenjena samo temu, za kar je bila v osnovi zasnovana in pa eno dodatno baterijo, na katere bom imel priklopljene vse ostale dodatne porabnike.
Naj za začetek povem, sicer pa boste verjetno opazili tudi sami, ja... imam rahlo podhranjeno kapaciteto sekundarne baterije, a se tolažim s tem, da če je enaka baterija zdržala 3 letno zlorabo, pred tem sistemom, bo očitno tako še nekaj časa OK. Ko bo baterija odslužila svoje, jo bom nadomestil z enako, večjih kapacitet...kolikor mi prostor seveda to dopušča.


Ker je razkošje v ekspedicijskem vozilu zame zelo pomembno, si ne predstavljam, da bi na pot odšel brez hladilnika, brez vseh svojih lučk in vseh svojih vtičnic. Seveda se da brez vsega tega potovati, a komoditeta tudi nekaj pripomore k prijetnejšemu bivanju na poti.
Kaj je sistem z dvojnima baterijama tukaj ne bom preveč opisoval, ker mislim, da je med vami zadeva dokaj poznana. Se bom osredotočil zgolj na samo izvedbo le tega...

Seveda je bilo prvo treba dodatno baterijo nekam namestit. Na internetu je polno slik kaj in kako dodatno baterijo nameščajo v Patrol Y60, zato je bilo to eno izmed lažjih del.
Izdelal sem nosilec, ki je na karoserijo privijačen z štirimi M6 vijaki v že obstoječe luknje.
Slika

Patrol ima ravno dovolj prostora za dodatno baterijo tik ob ekspanzijski posodi.
Slika
Slika
Slika
Slika

Pogled na motorni prostor in obe bateriji.
Uporabljam dve ciklični AGM bateriji EXIDE EP450.
Slika

V bližino baterije sem potem namestil take "stikalne" varovalke, da bi vse skupaj zaščitil kar se da primerno.
Slika

Za krmiljenje obeh baterij pa skrbi Votronikov sistem.
Votronic B2B charger VCC 1212-20.
Slika

Njegova naloga je skrbeti za pravilno polnjenje baterij med vožnjo. Poenostavljeno povedano, ko se vozilo zažene, alternator najprej napolni sekundarno baterijo, ko pa se napolni, začne normalno polniti zagonsko baterijo.
Ko je vozilo izklopljeno, prekine povezavo med obema baterijama in s tem zagotovi, da potrošniki energijo črpajo samo iz sekundarne baterije.
Slika

Če sistem Votronic med vožnjo skrbi za polnjenje obeh baterij, je treba poskrbeti tudi za polnjenje akumulatorja, ko smo parkirani.
Slika

Uporabljam dve sončni celici Nizozemskega proizvajalca Solarfarm z močjo 100 W, ki proizvaja 6A. Torej skupaj 200W in 12A. V teoriji..., čeprav v lepem sončnem dnevu, ko sonce najmočneje posije, dobim dejanskih 10A na regulatorju, s čimer sem popolnoma zadovoljen.
Sončne celice so nameščene na strešnem prtljažniku tako, da jih je mogoče "odpreti" in je dostop do strehe d tem neoviran.
Je pa vmes celic dovolj prostora, da lahko stopiš po prtljažniku tudi brez odpiranja...Bolj se gre, če moraš na prtljažnik spravit večji predmet...
[img]http://adventure-overland.si/wp-content/uploads/2021/10/20200827_180945_HDR-768x366.jpg/img]

Za solarni regulator uporabljam popolnoma enakega, kot je na sliki. Sicer piše, da gre za MPPT regulator, za kar sem kasneje ugotovil, da ne drži, saj gre za navaden PWM. :roll:
Če poenostavim je razlika med MPPT in PWM krmilniki v tem, da ima MPPT podobno tehnologijo kot pametni polnilci in posledično izkorišča največjo potencijalno moč sončne celice.
Na žalost je MPPT zaradi svoje tehnologije veliko večji od običajnega PWM krmilnika in ga tako ali tako nimam kam namestiti...
Slika

Pridejo pa seveda tudi trenutki, ko sončne energije nimamo na voljo. Zato imam v avtu skrit še enega aduta, če le imam dostop do napetosti 220V.
Gre za navaden avtomobilski polnilnik, ki lahko polni baterije AGM in z močjo kar 20A.
Slika

In še za konec, kako celice izgledajo na strehi.
Slika

Verjetno se bo kdo sedaj našel z vprašanjem teže...
Ja, sej mi je popolnoma jasno, da vozilo z vsakim projektom pridobiva na teži - tako kot lastnik :mrgreen:
Nisem ga vagal, ampak zaenkrat še gre... Pač moraš imeti v glavi, da avto ni raketa in da si pri vožnji še bolj previden, ker je treba tale tank tudi ustavit...

Se bi pa skoraj sigurno odločil za popolnoma drugo varjanto predelave vsega skupaj, če bi se v to še kdaj spustil... in sicer OR prikolica, ki bi vsebovala, vse od kuhinje, lastne oskrbe z energijo, vodo, šotor, tende, ...itd...
Pač pripinkaš ko rabiš, če jo postaviš v kampu si še vedno mobilen itd...
Nazadnje spremenil Dr.Patrol, dne So Jan 08, 2022 7:06 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 538
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a vrecha » Ne Nov 01, 2020 7:43 pm

Verjetno se bo kdo sedaj našel z vprašanjem teže...


Če se te pa glede drugih zadev ne da žokat ... :mrgreen:
... ker je tako noro dobro narejeno.

Ne res, fenomenalno, zmanjka besed, ostane bolj kot ne samo še :moli:
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Hribovc
Prispevkov: 481
Pridružen: Po Nov 30, 2015 12:46 pm

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Hribovc » Ne Nov 01, 2020 8:03 pm

Sicer mi je malo skregano z logiko, da najprej polni baterijo bivalnega dela in šele nato zagonsko baterijo (če gre samo za krajši premik, recimo 10 km, ne utegne napolnit nobene baterije. Med vožnjo se iz zagonske baterije še nekaj elektrike porabi za samo delovanje motorja, pa za luči in podobno, in po nekaj takih premikih je zagonska baterija lahko prazna), ampak dobro. Strokovnjaki že vedo, zakaj tako. Kar se pa teže tiče... Ja, to težo je treba tudi ustaviti. Pa zato voziš malo bolj previdno. Kaj pa na terenu? V blatu, v pesku - to težo bo potrebno zvleč naprej. Tam pa vsakih dodatnih 100 kg lahko predstavlja precej težav. Sploh, če se avto "usede"... Ali pa poči guma - po možnosti na kaki strmini...

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Ne Nov 01, 2020 8:44 pm

Hribovc napisal/-a:Sicer mi je malo skregano z logiko, da najprej polni baterijo bivalnega dela in šele nato zagonsko baterijo (če gre samo za krajši premik, recimo 10 km, ne utegne napolnit nobene baterije. Med vožnjo se iz zagonske baterije še nekaj elektrike porabi za samo delovanje motorja, pa za luči in podobno, in po nekaj takih premikih je zagonska baterija lahko prazna), ampak dobro. Strokovnjaki že vedo, zakaj tako. Kar se pa teže tiče... Ja, to težo je treba tudi ustaviti. Pa zato voziš malo bolj previdno. Kaj pa na terenu? V blatu, v pesku - to težo bo potrebno zvleč naprej. Tam pa vsakih dodatnih 100 kg lahko predstavlja precej težav. Sploh, če se avto "usede"... Ali pa poči guma - po možnosti na kaki strmini...



Hribovc, glede sistema ti tudi jaz ne znam povedat...no, načeloma avta tako ali tako ne prestavljam samo za par km, če pa bi to tega že prišlo, bi ga pač pustil malo laufat..
Tudi glede teže imaš prav... ampak vsaka stvar ima svoje prednosti in slabosti, je tako? Najbrž ti je jasno, da z mojim avtom ne bom več napadal Ukrajinskih blatnih kopeli in podobnih zadev. Z vsako predelavo avto usmerjam proti svojemu tipu vožnje. Blato in ultra zahtevni tereni, me ne zanimajo več, kot včasih, z izjemo puščavskega peska. Zelo rad pa se odpeljem tja, kjer se vseeno ne moreš z navadnim avtomobilom.
Če rečem bolj po domače, to je že od samega začetka zasnovano kot potovalno vozilo in ne off-road, čeprav, brez skrbi - zmore odpeljat tudi zahtevnejšo špuro, če je to potrebno.

Kar se tiče gum...vem, lahko se zgodi, ampak imam vsaj v osnovi nataknjene gume, ki zdržijo po 1360kg vsaka in ne gume od samokolnic. Tudi ojačana je precej bolj, kot to, kar večina vozi na svojih avtomobilih :wink:
Slika

Kar se tiče zavor..večkrat sem že razmišljal o vgradnji zavor iz zadnjih modelov Y60. Ti so že imeli večje rotorje in dvo-batne čeljusti spredaj. Ampak moram na kak izlet v Bosno...pri Arabcih so tidi ti deli še vedno kar precej dragi (novi).

Kar se tiče moči... Nisem še hotel izdati tega, a si me k temu prisilil... :mrgreen: Mešam zdravilo zopres mišično slabost... :kadi_in_zgleda_kul:
Slika
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

jurjavcic
Prispevkov: 18
Pridružen: Če Sep 24, 2015 7:44 am

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a jurjavcic » Po Nov 02, 2020 2:26 pm

Dr.Patrol napisal/-a:Celoten sistem ima samo dva minusa... stolov in mize sedaj ne morem več dati pod posteljo, temveč jih vozim zadaj na postelji. Imam željo, da bon naročil dva alu zaboja Danske firme ALUBOX, seveda pa bosta morala biti izdelana po meri... vem da to delajo, vem pa tudi da njihova kvaliteta žal ni poceni...
Drugi minus je voda. Če sem prej enostavno vozil s sabo 20L kanto, to sedaj ne gre več...oz, vsaj sovozniku ni všeč, ko ima noge na kanti... :D
Zaradi tega sem si zamislil rezervar spodaj, tam, kjer običajno dodajajo dodatne tanke goriva in sistem na presostat ;)


S povsem enakim problemom se ukvarjam pri sebi....trenutno imam izdelan zadnji box s prostorom za mizo in stole čisto spodaj, hladilnik na desni polovici in prostor za 2x zaboj za hrano in potrebščine. Do stropa mi ostane še 57cm....z dodano peno za spanje bi na koncu verjetno prišel nekje na 50cm prostora.....si ne znam predstavljati ali je to dovolj višine za spanje ali ne. Na oko mi deluje bolj klavstrofobično :?

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 538
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a vrecha » Po Nov 02, 2020 5:45 pm

... ko se vozilo zažene, alternator najprej napolni sekundarno baterijo, ko pa se napolni, začne normalno polniti zagonsko baterijo.


Sicer mi je malo skregano z logiko, da najprej polni baterijo bivalnega dela in šele nato zagonsko baterijo ...


Če pozorno prebereš specifikacije boš videl, da polni od začetka obe, če alternator da od sebe vsaj nekih 40A. Švabi so to škatlico zelo dobro premislili ter izdelali.

... si ne znam predstavljati ali je to dovolj višine za spanje ali ne.

Za zgolj spanje dovolj, za kakšne druge aktivnosti, na primer udobno branje, delo na rač. zaslonu, zajtrk v postelji ter seveda ne pozabimo na kvaliteten :a_vi_mene_malo: , za to ga pa malo manjka.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1422
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Po Nov 02, 2020 6:46 pm

50 ni dovolj za udobno spanje, ti povem s prve roke.
Vrecha. Z računalnik pa zajtrk v postekli rebiš pa višino, kjer lahko sediš v postelji... nimamo vsi kombija kot ti :mrgreen: :mrgreen:
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Nissan Patrol GR Y60 (LWB) by Dr.Patrol

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Nov 02, 2020 7:09 pm

Ena ideja za mizo je, da pod prtljažnikom narediš nosilce, da zloženo mizo porineš notri.

Slika
Slika

Z načrtovanjem tega se sedaj jaz ukvarjam, ker v avtu ni več dost placa, odkar je pri hiši 30cm krajši avto.
Pred EUR sem bil SIT!


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 47 gostov