Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
mitjam
Prispevkov: 58
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a mitjam » Če Mar 02, 2023 10:16 am

vrecha napisal/-a:Meni se zdi še vedno fajn imet dva zagonska akumulatorja oz. taka, ki oba lahko (skupaj ali vsak zase) kresneta avto ali obračata vitel.

Tudi sam sem vedno podobno razmišljal ter opremljal svoja vozila, je pa vseeno treba priznati, da je to načelo obvezno upoštevati le v primerih, ko gre za eno vozilo, ki mora biti kar najbolj samostojno (daljša solo bivanja v krajih, kjer ne moreš računati na dovolj zanesljivo ali dosegljivo ali hitro pomoč drugih). V večini primerov uporabe je to načelo čisto ok kompromitirati v korist česa drugega.


Kdaj je OK kompromitirat, je stvar vsakega posameznika in njegovega načina uporabe vozila. Ti presojaš z vidika ekspedicijskega popotnika, jaz pa z vidika serviserja, ki ob 3h zjutraj v snegu na hribu popravlja oddajnik (tudi to počnem, pa ne zato, ker bi bila to moja služba, zgolj iz mazohističnega hobija). In čakat na jutro, da me nekdo izvleče ali priklopi na kable, mi je prbiližno toliko prijetno kot tebi ostati sredi puščave 300km od civilizacije,,,

vrecha napisal/-a:LFP baterije so krasne za delovno-ciklično rabo, ampak zagonskega toka pa ne prenesejo.

Obstajajo tudi takšne, ki čisto dostojno parirajo v CCA in so uporabne ter zanesljive za primer, ko je treba pomagati zagonski bateriji.


Obstajajo že, ampak še vedno kot eksotika. Velika večina LFPjev pač temu ni primerna, zato se boš moral potrudit in najti tako, ki avto zažene.

O martketinškem in povsem zgrešenem imenu "baterijski generator" ne bom izgubljal časa, kot vidiš, sem sam uporabljal izraz power bank, ki dosti bolj točno opiše izdelek in namen. Vseeno pa želim nasloviti nekaj konkretnih zadev.

vrecha napisal/-a:1) Ponujene kapacitete so relativno male v primerjavi s tipičnimi kapacitetami, s katerimi smo navajeni operirati. Kar bode je dejstvo, da se že od samega začetka oglaševalci izogibajo vprašanja kapacitete vgrajenih baterij. V najboljšem primeru meglijo razgled - omenjeni EcoFlow River je tipični primer. Nikjer v predstavitvi ne najdeš podatka o kapaciteti, ker je lepše videti številke moči, 800W, 1600W ... kot pa kapaciteto, za katero je treba odklikati do tehničnega lista, kjer pa tudi najprej opaziš navidezno spodbudnih 768Wh, nato 40Ah 19.5V (wtf&why), namesto da bi preprosto napisali 65Ah 12V, ki se jih da enostavno primerjati z enoto, s katero smo navajeni meriti akuje.


No, s tako interpretacijo se ne strinjam povsem. Meritev kapacitete v Ah ima smisel v sistemih, kjer imaš eno napetost. Ko govorimo o 12V avtomobilskih akumulatorjih, 65 Ah pove dovolj in vsi vejo, da je 95 Ah dovolj in 55 Ah premalo za resen avto. Čim pogledaš malo dlje od avtomobilov, pa energetiki radi govorijo v Wh, še zlasti takrat, ko imaš v sistemu različne napetosti, da odpade vsa mentalna aritmetika. Moj prenosnik rabi 60W, pa če ga napajam iz 230V ali 12V ai 5V USB-C (ima vse tri možnosti), kakšen tok porabi na katerem viru in koliko časa bo vir zdržal? Kako bi korektno predstavil kapaciteto naprave, ki ti ponuja vse tri napetosti? Preračunavanje na "ekvivalentno kapaciteto 12V akumulatorja" je potem spet marketinški trik. Inženirsko korektno je kapaciteto navajati v Wh, ker te zanima shranjena energija.

Glede relativne majhnosti kapacitet pa je spet zadeva odvisna od tega, kaj rabiš. Najmanjši Ecoflow ima 256 Wh (ali po tvoje ekvivalent 21 Ah), največji pa 3600 Wh (ekvivalent 300 Ah 12V akumulatorja). Vmes pa še cel rang. To pa sploh ni malo.

vrecha napisal/-a:2) Kljub temu, da so te škatle oglaševane kot ultimativno "off grid" zadeva, ni v tem konceptu prav ničesar posebno "off-gridovskega." Večinoma se bo polnila kar lepo na "gridu." To je pač energija, zapakirana v prenosno obliko, zgolj ena od mnogih oblik tega, pa še to v precej razsipni obliki - bencin na primer hrani petnajstktat več energije v cca isti teži ...


Yep, zato jaz temu rečem power bank in si prav nič ne domišljam, da je kaj več od tega. Power bank, ki ga lahko nafilaš na terenu, večinoma bo pa kar doma iz vtičnice.

vrecha napisal/-a:Cenovno pa cela naprava stane toliko, kolikor bi dal samo za LFP baterijo enake kapacitete ...

To je sicer pretiravanje, iznajdljivi samograditelj bo izdelal kvalitetnejši sestav za manj denarja, a zadeva ni namenjena takim. Za tiste, katerim je namenjena, je 800 EUR (kot trenutno stane prej omenjeni produkt) za delujoči paket z garancijo fenomenalna ponudba. Vprašanje je samo, ali je res to to, kar potrebuje. To bo pa spoznal šele z uporabo, drugače ne gre ...


V energetiki je čez palec cena 1 kWh LFP baterije 1000 USD - glej recimo zalogovnike za solarne sisteme. Seveda pa če zadevo narediš z LiPo, bo cena manjša, z AGM pa še manj. Razlika med posameznimi kemijami baterij je pa očitna - od mase, števila ciklov do "varnosti" take koncentracije energije na majhnem prostoru. Zato previdno pred primerjanjem jabolk in hrušk, čeprav sta oba zelo dobra sadeža.

Glede iznajdljivega samograditelja in kvalitetnejšega sestava - to je tudi malo popuistična izjava. Iznajdljiv samograditelj bo vzel kitajski inverter, kitajski MPPT in DC-DC buck coverter in to zložil v škatlo zraven baterije iz Veloga. Še vedno bodo to trije ločene naprave v eni škatli, vsaka bo delala svoje delo in imela svoje "komande" - poglej malo više, kako je Dr. Patrol zadovoljen s svojo "kitajsko" samogradnjo in kako je preklopil na stestiran priznan izdelek.

Če je med nami pravi samograditelj, torej tisti, ki bi napravo kot celoto sam razvil iz nule s primerno močnostno in krmilno elektroniko, in ki bi bila boljša in kvalitetnejša - globalni trg bi bil nad tako napravo navdušen in tak človek bi se hitro uvrstil med miljonarje.

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a vrecha » Če Mar 02, 2023 11:58 am

... zgolj iz mazohističnega hobija.

Presneto znano se tole sliši ... se mi zdi, da si poleg tehničnega razgleda deliva tudi ta hobi ... :wink:

Inženirsko korektno je kapaciteto navajati v Wh, ker te zanima shranjena energija.

Se ne bi mogel bolj strinjati. Smo pa vseeno (v teh krogih) navajeni govoriti in razmišljati o Ah na 12 V, pač (pre)dolgo je bil avtomobilski akumulator defacto prenosna pakunga električne energije, če nisi želel bencinskega generatorja s seboj trogat. Zdaj ali je tako vestno navajanje Wh v kombinaciji s skrivanjem tega v tehnični list pač plemenita želja proizvajalcev, da končno vse uporabnike navadijo na razmišljanje v primernih enotah, ali gre za to, kar jaz natolcujem - marketinško zavajanje - se lahko vsak sam odloči. Jaz sem pač bolj pesimist kar se stanja duha razsvetljenstva v današnjih časih tiče. :lol: Vse kar sem želel izraziti je bilo le opozorilo pogosto površnim potrošnikom. Ne le enkrat v parih letih sem namreč slišal opazko v stilu: "Koliko imaš kapacitete? 220? Bi pa ja raje kakega GoalZero 1000ko vzel - ceneje, pa še več dobiš." :roll:

Iznajdljiv samograditelj bo vzel kitajski inverter, kitajski MPPT in DC-DC buck coverter in to zložil v škatlo zraven baterije iz Veloga.

Tak samograditelj je sicer v nekem (omejenem) smislu iznajdljiv, vsekakor pa sem imel v mislih še malo bolj iznajdljivega, predvsem trajnosti ter reciklaži zapisanega ...

Dr. Patrol je pač dobil eno lekcijo glede sekanja ovinkov, vsi smo jo že, pa vsi taki še naprej gledamo, kje bo kak ovinek za posekat, z vedno več znanja, vedno bolj varno (se tolažimo) in vedno bolj prepričani, da sedaj pa je "to to." Je del igre, ki jo igramo. In kdor jo ne želi, ima sedaj končno na voljo powerbanke (kako naj rečemo temu po slovensko?) za spodobno ceno.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

mitjam
Prispevkov: 58
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a mitjam » Če Mar 02, 2023 1:03 pm

Ne rečem nič, tudi jaz sem bil dolgo časa navajen na Ah (pri 12V). Potem sem se pa zaradi mazohističnega hobija moral od blizu, ne samo teoretično, spoznat s fotovoltajiko in on/off-shore sistemih, tam pa 12V ni več in začne glava hitro bolet od preračunavanja. PV paneli imajo tipično napetost 18V, tisti malo močnejši imajo 36V, vežeš jih v serije itd., na drugi strani pa je tvoja sistemska baterija recimo 48V in iz tega napajaš 12V in 230V porabnike. Zdaj pa bodi pameten preračunavat v Ah. Kolega, ki sem ga zvlekel v mazohistični hobi, je sistemski energetik in drugače kot v Wh (ok, pri njemu so to MWh) se sploh ne pogovarja.

Za poljudni avtomobilistični nivo bodo Ah in "konji" še dolgo čisto zadoščali... Dokler seveda ne začnemo vozit električnih terencev, tam bodo pa spet vature :)

Še pomembna opazka glede power bankov: tiste prve generacije so tipično bile na Li-Ionskih oz. Li-polimer baterijah. Te imajo pa tipično deklarirano 600-700 ciklov do točke, ko jim kapaciteta pade na 80% originalne. Zadnje generacije so zgrajene okoli LFP (LiFePO4) baterij in deklarirana življenska doba je dosti večja, okoli 3000 ciklov do 80% originalne kapacitete. Če tako baterijo napolnis in izpraznis vsak dan, ti bo zdržala skoraj 10 let. Ne tako kot telefon, ki po dveh letih že hudo jamra, da je baterija švoh. Powerbanka, ki ni na LFP, jaz ne bi kupoval, pa če je še tako ugoden.

Tako da je treba tu biti zelo pozoren, tudi pri naših spletnih trgovcih baterij je najboljše prebrati prav do tehničnega opisa, da vidiš, katero kemijo ti prodajajo v bateriji. Od kemije je pa močno odvisna cena in življenska doba. LFP baterije so inherentno tudi varnejše od ostalih litijevih kemij.

S57PNX

Uporabniški avatar
rx
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Dec 14, 2014 4:08 pm
Kraj: Texas

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a rx » Pe Mar 03, 2023 8:55 am

Sožalje za optimo. Moja v wranglerju dela ze 7 let, ostale katere smo zmontirali tudi še vse delujejo.. Očitno si imel smolo :(
Don Felipe > Google :D

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Pe Mar 03, 2023 5:28 pm

Al pa je kaj narobe z alternatorjem. Pa je ta uničil akumulatorje.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a gregor » Pe Mar 03, 2023 6:23 pm

Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

mitjam
Prispevkov: 58
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a mitjam » Pe Mar 03, 2023 8:15 pm

Nebivedu: na to vsi najprej pomislijo. Tale alternator izmerjeno daje ven 14.3-14.4V, v avtu imam pa tudi alarm (IBS), ki zatuli, če se napetost dvigne prek 14.5 V in to se ni zgodilo nikoli. Ponavadi pod "kaj narobe z alternatorjem" ljudje mislijo crknjen regulator in alternator, ki daje ven 20V. To se pri meni ni zgodilo. Kaj bi še lahko bilo drugega narobe pri alternatorju? Pred 5 leti sem ga dal obnovit, ker je crknila ena od usmerniških diod in ob tisti okvari je svetila opozorilna lučka in ven ne dalo napetosti. Res ne vem, kaj bi lahko "bilo narobe", dokler je napetost pravilna.

Gregor: zgleda dosti preveč dobro, da bi bilo res, zlasti prvi link. 50% popust kar tako, pa dvakrat daljša življenska doba od kateregakoli drugega proizvajalca? Naroči pa povej.

mitjam
Prispevkov: 58
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a mitjam » Pe Mar 03, 2023 8:20 pm

Hah, pravkar sem našel tale komentar na enem solarnem forumu za točno tele aliexpress baterije (OLPZ 150Ah):
I bought 2 of the 150Ah ones from Ali express, when they arrived they are all labelled up as 150Ah, but got suspicious of how light they are initially, but lifepo4 types can be much lighter than lead acid equivalents, so I persevered. I got more suspicious when the built in voltage monitor was at exactly 100% despite the several week journey to me, the second any load was applied it dropped to under half full on the gauge. The voltage was 13.4/13.5 when charging finished, I think it should be 14v give or take.

Anyway, long story short I did 3 successive full charge and discharge tests and they are actually 60Ah batteries inside.


https://diysolarforum.com/threads/oplp-lifepo4-batteries.50092/

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Pe Mar 03, 2023 8:46 pm

Ok, potem alternator ni. Ampak da bi v dveh letih šli akumulatorji po gobe, sploh malo bolj kvalitetni, je malo čudno. Je kak drug porabnik, ki bi lahko kakšno štalo povzročal na elektriki v avtu? xenon ali led luči, pa je kak balast, ki preveč prazni vse skupaj? Kak ledbar, ki preveč potegne iz omrežja? Kaj večjega brez releja priklopljeno na akumulator?

Ti imaš 2 akumulatorja in en je zagonski drugi dodatni? Al sta oba za zagon? Ker imaš ene alternator in jih enako polni, čeprav je recimo en bolj spraznjen kot drug.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a gregor » Pe Mar 03, 2023 9:58 pm

Mitjam: ja se mi je kar zdelo da bo kaj takega...

Nebivedu, optima po specifikacijah zmore dobrih 900A. Je ni opreme v avtu, ki rabi več. Tud če bi karkoli delalo tokovne špice, so po mojem kabli omejitev.


Alternator da od sebe tistih 14.4V, vsaka baterija si vzame toka kolko želi. Pri praznih optimah bi znalo bit to malo bolj zabavno, ker se mi zdi da ena lahk pri polnjenju potegne okoli 100A (če se še prav spomnem) in pride do padca napetosti, če alternator ne zmore toliko.
Ampak v dveh urah vožnje sta (skoraj) polni.
Pa tud za optimo nebi smel bit problem, če stoji nekaj časa napol napolnjena.

Edino če bi imel kake skrite porabnike. Kaki kitajski avtoradiji, voltmeterčki, usb polnilniki itd.. to je treba po mojih izkušnjah vse zmerit in dat preko stikala oz kontakta.
Ampak ravno optima bi morala bit precej bolj odporna na take neumnosti.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

mitjam
Prispevkov: 58
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a mitjam » Pe Mar 03, 2023 10:30 pm

Imam dva 75 Ah akumulatorja, vzporedno zvezana preko releja in 35mm2 žic.http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/ibs-dbs.html Alternator je originalni 70A. Tudi minusa obeh baterij sta zvezana direktno, ne prek karoserije.

Alternator in vitel sta zvezana na zagonsko baterijo, na pomožno baterijo pa trenutno (zadnjih 5 let :)) še ni vezano nič, nekega dne pride gor priklopljena radijska postaja, hladilnik in ostale zabavne zadeve.

Logika je, da sta pri ugasnjenem motorju oba akumulatorja ločena, da z igračkami prazniš samo pomožno baterijo, zagonsko pa pustiš nedotaknjeno za štart avta. Ko avto vžge in se napetost na zagonski bateriji dvigne na 13.1 V, kar se normalno zgodi v nekaj sekundah po vklopu alternatorja, rele spoji vzporedno vezano pomožno baterijo. Čeprav sta različnih napetosti in stanja napolnjenosti (ena je zagnala motor, druga pa hladila pivo celo noč), se bateriji čez čas izenačita in alternator polni obe v vzporedni vezavi z isto napetostjo (in vsaka vzame tisti tok, ki ga hoče). Če vitlam, sta obe bateriji itak vzporedno vezani, lahko pa tudi pri ugasnjenem motorju ročno vklopim rele in ju spojim. Ročni spoj je tudi za takrat, če bi želel pomagati zagonski bateriji ali pa če bi recimo zagonska odpovedala.

Čudnih porabnikov nimam razen ARB LED daljink, ki imata obe skupaj enih 6A porabe, kar ni nič v primerjavi z drugo razsvetljavo. Pa vitel seveda. Vsi notranji porabniki (radio, USB polnilec, dashcam) so prek kontaktnega ključa in nič ne cuzajo baterije

Odpovedala mi je zagonska baterija, ki sicer nosi na sebi breme vseh zagonov, ampak nič več kot edina baterija v vseh drugih vozilih. Pri vitlanju vedno pomaga še pomožna baterija, polnita se obe sočasno.

Tako da se strinjam z Gregorjem, ravno Optima bi morala biti bolj odporna na te reči in bolj robustna. Še vedno pa trdim, da je bila obremenjena in polnjena povsem znotraj specifikacij. Edina pametna razlaga je, da je mogoče ena od celic šla v kratek stik in da se je zunanjih 14.4V na sponkah porazdelilo na 5, namesto na 6 celic, kar seveda pomeni prenapolnjenje tistih 5 celic in uničenje cele baterije.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Pe Mar 03, 2023 10:50 pm

Če je napaka v sami bateriji, a nima optima yellow 36 mesecev garancije?
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a vrecha » So Mar 04, 2023 8:58 am

Z avtomobilskimi baterijami je križ ... en kup potrošnikov nas je, ki to na veliko rabimo, vsi imamo (precej realno) potrebo, da bi iz produkta iztisnili čim več, več in zmeraj več in produkt sam je (relativno) poceni, v smislu da gre za potrošni material. Če to niso plodna tla za nadarjenega marketingarja ... Če se malo razgledaš po bolj reklamnih kot tehničnih listih, ki jih proizvajalci objavljajo, lahko samo prikimaš in si priznaš, da mojstri balansa med ustvarjanjem ter zadovoljevanjem potreb potrošnika že dolgo zelo uspešno jašejo to priliko. :lol:

Kot jaz vidim zadevo, sta daleč glavna omejitev kemija ter fizika reakcije, ki omogoča shranjevanje ter sproščanje energije. Svinec in žveplena kislina je kemija v uporabi, vse ostalo - gel, AGM, dodajanje Ca namesto An v litino elektrod itd - samo malenkost spreminja lastnosti shranjevanja energije - malenkost manjša notranja upornost, malenkost boljša odpornost na nereverzibilno sulfacijo ... poudarek tukaj je na malenkost. Katalogi proizvajalcev pač radi napihujejo to malenkost.

Edino konkretno razliko v zgodbi te kemije je opaziti (teoretično ter praktično - sam zelo rigorozno ter precej zahtevno preizkušam) pri baterijah za namene ciklične uporabe - tubularne pozitivne elektrode omogočajo zelo dobro ter dolgo ciklanje. So pa takšne baterije relativno nepraktične in da bi jih danes uporabljal v potovalnem vozilu, moraš imeti za to in tehtne razloge in voljo.

Optima ... moj razgled: :roll:
Kar se mene tiče pač kvaliteten produkt, sparjen z še bolj kvalitetnim marketingom. Sam jih zaradi skepse ter globine (oziroma bolj plitvine) moje denarnice nikoli nisem uporabljal.

Imam kolega, ki jo je montiral kot štartno baterijo v svojo Toyoto in po slabih treh letih je izdihnila. Glede na to, da dobro vem, kako ima porihtano elektriko, ter kako avto uporablja (zgledno, ekstremno nezahtevno), je bila reakcija naju obeh - wtf. Je dal potem neko običajno kvalitetno baterijo za 2/3 cene in mu ob enaki uporabi drži že pet let.

Potem pride mitjam ter pove svojo izkušnjo (meni ne zgleda, da človek ne bi imel pojma ter da bi kakorkoli zlorabljal rumenkico).

Potem pride rx ter doda svoje izkušnje (meni ne zgleda, da on in znanci z rumenkicami delajo "v rokavicah," vsekakor pa zgleda, da vedo kaj počnejo).

Malo slabih, malo več dobrih izkušenj torej. Zdaj moja stava bi bila, da če bi vzel profil čez uporabnike ene zelo povprečne, recimo Vartine Blue Dyn baterije, bi dobil približno enako sliko ... samo cena za ta potrošni materijal je skoraj pol manjša ... :roll:


... a nima optima yellow 36 mesecev garancije?

Glede "garancije" pa sam še čakam na dejanski primer, ko bo nekdo uspel reklamirati baterijo, po tem ko jo je namontiral ter kak mesec dni uporabljal ... Zato sem bil tako zainteresiran za razplet mitjamovega prvega incidenta.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
gregor
Moderator
Prispevkov: 3299
Pridružen: Sr Maj 21, 2003 8:33 am
Kraj: Žalec
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a gregor » So Mar 04, 2023 11:38 am

Meni so eno navadno v garanciji menjali.
Omenjeno v enem od prispevkov na prejšnji strani.

ja, zgleda je vse loto.
Leta 2003 sva s sosedom kupila tri 100ah bosch silver, za dva traktorja in enga terenca. Meni v terencu ni hudo dolgo držala (ok razumem, neznanje, vitel, pogosto nenapolnjena).
Tista v traktorju je držala nekaj let.
Sosedu v traktorju pa je dokončno crknila lani poleti(je pa že kakšni dve leti bila opazno švohnejša).

Kakih 6 let nazaj je kolegu v 80ki (12V sistem s preklopom na zaporedno vezavo 24V ob zagonu, torej obe bateriji pod enakimi pogoji, kupljeni istočasno) crknila ena baterija. Tadrugo je dal meni in jo mam še danes v traktorju.
Niva 240D l. 93, OM616 motor, Kobra 215R15, ZF servo, rock crawler TC
2x Patrol Y61 2.8TD
Naprodaj veliko rabljenih delov za Lado in nekaj tudi za Patrola

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Mar 05, 2023 2:37 am

Za exide agm akumulator, ki ga imam v avtu, mi je prodajalec rekel, da naj ga vsaj enkrat na leto napolnim preko "pametnega" polnilca baterij in naj polnilec naredi desulfatizacijo, ker se proces sulfatizacije se začne, ko pade napetost pod 12,3V in če imaš start stop sistem, se to dogaja stalno. In ker start stop uporabljam stalno (razen pozimi, ampak takrat se sam izklopi, se tega držim in enkrat letno naredim celoten proces polnjenja in desulfatizacije. In tako mi že peto leto akumulator brez problema deluje, kljub start stop tehnologiji, zaradi katere ljudje menjajo akumulatorje nekje na dve do tri leta.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
rx
Prispevkov: 705
Pridružen: Ne Dec 14, 2014 4:08 pm
Kraj: Texas

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a rx » Ne Mar 05, 2023 8:42 am

Jaz sm naenkrat menjal 2 akumulatorja.. optima v jeep, tadrugi start-stop v ženinega audija... oba šesto ali sedmo leto BP.. Avto od šefice menda že 5 let ni videl garaže ali nadstreška pozimi.. sicer sem kupil mini boosterček in vrgel v audija če slučajno en dan bo zalaufal.. trkam na les, da bosta oba vsaj še kakšno leto držala.. :D

Imam pa v merqu ene 2-3 leta star akumulator pa letos en dan zjutrej ni hotel vžgat.. Ampak je blo res svinsko mrzlo..
Don Felipe > Google :D

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Mar 05, 2023 10:36 am

Ena lepa navada za mrzel vžig avta je tudi ta, da daš kontakt, priklopiš luči in daš dolge za 5 sekund. Ugasneš luči in šele takrat štartaš motor.
To naj bi "ogrelo" in pripravilo akumulator, da štart nebi bil tak šok v mrazu.
Pred EUR sem bil SIT!

mitjam
Prispevkov: 58
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a mitjam » Ne Mar 05, 2023 12:30 pm

Če je avto dizel, to ni potrebno, saj predgretje vžigalnih svečk naredi isti učinek. 20A toka pri pregretju je glih tam nekje kot vžgane vse luči (halogenske, ne led).

Drugče pa ima Optima pri nas 24-mesečno garancijo. Moja je pri prodajalcu na testiranju in ko izvem, kaj pravita prodajalec in zastopnik, javim.

Trda sulfatizacija je irreverzibilna, vsi tile programi desulfatizacije so bolj blažev žegen kot ne. Nekoliko pomagajo v zgodnjih fazah sulfatizacije, ampak ko se baterija dobro sulfatizira, se procesa ne da obrnit. Več na https://batteryuniversity.com/article/bu-804b-sulfation-and-how-to-prevent-it, ki je tudi na splošno dober vir za vse informacije okoli baterij in pojasni marsikatero urbano legendo on njih.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Mar 05, 2023 6:25 pm

mitjam a imaš ti ta avto za "daily use" al stoji tedne, pa se potem odpelješ na raid?

CTEK naj bi to delal zelo dobro.
https://www.youtube.com/watch?v=E4UMISxEw1I
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a vrecha » Ne Mar 05, 2023 7:27 pm

CTEK naj bi to delal zelo dobro.

Ni vprašanje, ali polnilec dela svoj program, kot preverja video. Vprašanje je, ali terapija deluje? :wink:

Kot je povedal mitjam ...
Lahko edino preprečujemo ter upočasnjujemo sulfatizacijo s pravilno rabo svinčene baterije. Prvo in najpomembnejše načelo je, da minimiziramo čas, ko ni polno napolnjena. Vsi ostali prijemi so zgolj dodatek in ne morajo nadomestiti škode, ki neogibno nastaja in se veča vsak trenutek, ko pogoj iz prvega načela ni izpolnjen.

Desulfatizacija je že od samega začetka sveti gral raziskovalnega dela na baterijah s svinčeno kemijo. Problem, katerega so aktivno raziskovali ter reševali praktično zadnjih sto let (ne avti in podobno, eno glavnih gonil in motivov razvoja so bile podmornice). In problem je ostal nerešen.

@gregor: reklamacija uspešna, super, torej se da ... sem spregledal v prejšnjem postu. Zamenjali so ti jo če prav zastopim v Agromehaniki, brez obilja vprašanj ter testov, ne pri kakem od specializiranih razpečevalcev baterij, ki bi se na vse pretege trudil najti razlog, zakaj je kriv uporabnik ... Morda je to dejstvo za imeti v mislih, ko se odločamo, kje kupovati akuje.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Mar 05, 2023 8:06 pm

V bistvu bi moral imet polnilec kar v avtu zmontiran in ko veš da bo avto več dni stal, ga priklopiš na elektriko, da napolni baterijo in naredi proces desulfatizacije.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a vrecha » Ne Mar 05, 2023 8:43 pm

V bistvu mi tu cepimo dlake nad zadevo, ki je že dolgo znana in utečena ter preizkušeno deluje. Saj je zanimivo in znanje načeloma ne škodi, je pa res, da večina našega interesa izvira v dejstvu, da rabimo akuje za vse kaj drugega kot samo za štart avtomobila ter da nam proizvajalci obljubljajo svašta, kar potem pogosto opažamo, da deluje le deloma ali vsaj ne vedno tako, kot se nam zdi, da bi moralo delovati ali bi lahko delovalo.
- Nekdo cikla štartne akuje.
- Drugi poizkuša z akuji, za katere proizvajalci trdijo, da so sprejemljive dvoživke.
- Tretji razmišlja, načrtuje, izdeluje in dodeluje dvojni sistem.
Vsak od teh pristopov je lahko za določen režim uporabe najboljši mogoč, tudi iz cenovnega vidika.

Vsakemu akuju bo prej ko slej padel performans pod mejo, ki je še sprejemljiva za uporabnika. Vsak uporabnik, ki se mu zdi, da mu je aku prehitro crknil, se bo spraševal zakaj, kaj je šlo narobe. Možnost sta v resnici le dve: ali je zadeva zaradi tega ali drugega razloga predolga obdobja sedela premalo napolnjena, ali pa je šlo za napako v izdelavi. Ponavadi prvo.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Ne Mar 05, 2023 9:30 pm

Ja vsakemu akuju bo slej ko prej padel performans pod neko mejo. Ampak to ne sme biti dve leti. Vsaj 4 leta (3 za start stop) naj bi bila življenska doba skumulatorja.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
vrecha
Prispevkov: 539
Pridružen: Ne Feb 10, 2008 10:01 pm
Kraj: Ausrd
Kontakt:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a vrecha » Po Mar 06, 2023 7:00 am

Vsaj 4 leta (3 za start stop) naj bi bila življenska doba skumulatorja.

... če se ga uporablja, kot je predvideno. Sicer je lahko življenska doba tudi samo par tednov.
I'm just a soul who's intentions are good, oh Lord, please don't let me be misunderstood ...
damjan.vrencur.info

mitjam
Prispevkov: 58
Pridružen: To Nov 12, 2013 7:55 pm

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

OdgovorNapisal/-a mitjam » Po Mar 06, 2023 9:56 am

Nebivedu: ta avto je predvsem weekend driver. Torej stoji od ponedeljka do petka, za vikend gre ven (tričetrt vikendov v letu) na 100-150 km furo (malo avtoceste, malo terena). Za med tednom naokoli skakat po opravkih imam drugi avto.


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 58 gostov