Stran 2 od 4

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: So Jan 09, 2021 8:32 pm
Napisal/-a vrecha
Če je stvar takšna, pa res ni kaj ... če ti polnjenje dela, kot mora, tu ne sme biti drugih vprašanj,

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Po Jan 11, 2021 3:26 pm
Napisal/-a miran
Kaj pa, če je zaganjač slab?
Miran

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Po Jan 11, 2021 7:36 pm
Napisal/-a mitjam
Ko prek releja spojim pomožni akumulator (Energizer 95Ah), vžge brez težav in brez opaznega padca napetosti.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Ne Jan 17, 2021 8:44 am
Napisal/-a mitjam
Da zaključim zgodbo: vgradil sem dve optima yellow top YTS-5,5L. Podaljšati sem moral nosilce akumulatorja (kljuke), ker je Optima 2cm višja. Višine do motornega pokrova je dovolj - okoli 5cm od najvišje točke kleme. Malo sem mora reorganizirat elektriko, ker so priključki sredinski in ne pri robu, nekateri kabli niso več dosegli. Zato sem zbral plus kable na sponkah 500A varovalke za vitel in izdelal nov 50mm2 kabel od tam do plus kleme. Minus se mi je izšel brez predelav.

Zagon in napetosti so sedaj po pričakovanjih, testirano včeraj na -6. Luči na splošno svetijo za odtenek močneje in IBS se obnaša po pričakovanjih

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Ne Jan 17, 2021 10:58 am
Napisal/-a vrecha
Naj tako ostane še par zim.

Kaj pa Velog, ugotovitve, garancija? Tudi to nas zanima ...

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Po Jan 18, 2021 10:02 am
Napisal/-a mitjam
Najti moram način, kako akumulatorje spraviti do Veloga kljub covid ukrepom. Ko bo kaj novega, bom poročal.

Tudi prvo vitlanje z novimi baterijami je že bp skozi, možakar je s Transporterjem nasedel v zametu...

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: To Maj 11, 2021 5:08 pm
Napisal/-a gap
Tudi jaz nameravam nabavit dva Optima Yellowtop 5.5L 75 Ah. A se splača, glede na to da že Optiminih "standardnih" 55 Ah zagotavlja podobno kapaciteto kot klasični 100+ Ah akumulatorji?

In še: a ima kdo izkušnje z vgradnjo zaščite baterije pred izpraznjenjem? Namreč ko poganjam frižider, USB polnjenje in bralne lučke, da ne zmanjka štroma za vžig. Pri tem, da sta bateriji dve in je še malo bolj komplicirano povezat. :idea:

Na dolgi rok pa razmišljam o sončni celici na strehi, in se sprašujem, kako komplicirana je cela tehnologija spajanja celic z akumulatorjem.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: To Maj 11, 2021 5:31 pm
Napisal/-a Nebivedu
Poleg celic moraš imeti še kontroler, ki iz 18V spravi na 12V (13.5V da ti polni akumulator).
Dve celici 115x54cm (skupaj 115x108cm, malo več od kvadratnega metra) priklopljeni preko 30A konverterja polnita 110Ah akumulator, ta pa preko 1000W inverterja napaja hladilno omaro. Zadeva deluje že več kot 8 mesecev brez problemov.

Cene za te kontrolerje so okoli 15€
https://www.banggood.com/30-or-40-or-50 ... mds=search

Slika

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: To Maj 11, 2021 6:28 pm
Napisal/-a mitjam
Ena opcija je tudi izolacija obeh baterij v mirovanju. Če je povezava med baterijama prekinjena in napajaš velike porabnike le iz druge baterije, bo prva baterija vedno zadosti napolnjena za zagon vozila. Med delovanjem motorja sta pa obe bateriji povezani vzporedno, da se obe polnita. To lahko narediš z primerno velikim relejem in dovolj iznajdljivo vezavo (kontakt vklopi rele, po možnosti z malo zakasnitve), ali pa nabaviš malo bolj sofisticirano regulacijo.

Meni IBS http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/ibs-dbs.html dobro služi.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: To Maj 11, 2021 8:35 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Jaz imam točno tak solarni regulator, kot je napisal Nebivedu. Zadeva deluje, ni pa to MPPT regulator, čeprav to na njem piše. 2x 100W celice na strehi in pa Votronikov sistem za dve bateriji (Exide AGM 50Ah). Verjetno ena izmed najboljših predelav, ki sem si jih privoščil na avtu. 8)
Več o mojem sistemu najdeš tukaj (mogoče ti bo kaj koristilo):
http://www.nivaoffroadteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=20857&start=125#p148608

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Sr Maj 12, 2021 9:11 am
Napisal/-a mitjam
Votronicov sistem sem si zdajle malo bolj podrobno pogledal, ko si ga že omenil. Zgleda kot uporabna rešitev za pravilno polnjenje sekundarne baterije, ki je samo v funkciji napajanja "hiše". Ta baterija je lahko tudi novejših kemij (Li-Fe). Zagonska baterija (z alternatorjem) je vir energije, iz katerega Votronic kot pametni polnilec polni sekundarno baterijo, ki pravzaprav sploh ni direktno povezana z zagonsko ali alternatorjem.

Edini minus te rešitve, če jo primerjam z mojo IBS instalacijo je, da sekundarna baterija ne more pomagati zagonski bateriji pri zagonu ali vitlanju. Votronic zna sicer nekaj malega polniti tudi v nasprotni smeri, torej iz sekundarne v zagonsko baterijo, če je zagonska prazna, vendar ne more prenesti zagonskih tokov. Če izprazneš zagonsko baterijo z verglanjem ali vitlanjem, moraš počakati nekaj časa, da jo Votronic malo napolni. DIrektno spojiti sekundarne baterije pa ne moreš.

Z Votronicom torej pridobiš boljše in kontrolirano polnjenje sekundarne baterije, izgubiš pa možnost sekundarno baterijo uporabiti za zagon ali vitlanje. Pri odklopljeni paralelni vezavi z relejem in IBS je polnjenje sekundarne baterije manj pametno, saj ga kontrolira akumulator, ostane ti pa možnost uporabe obeh baterij za zagon ali vitlanje.

Zanimiva bi bila kombinacija obeh rešitev, torej Votronic in rele, ki bi po potrebi direktno spojil oba plusa in izoliral Votronic.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Sr Maj 12, 2021 12:12 pm
Napisal/-a mitjam
..saj ga kontrolira alternator...

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Sr Maj 12, 2021 10:41 pm
Napisal/-a vrecha
Zanimiva bi bila kombinacija obeh rešitev, torej Votronic in rele, ki bi po potrebi direktno spojil oba plusa in izoliral Votronic.


To pa res ni težava, vzporedno z Votronicom še eno ročno stikalo montirat, da vklopiš, ko/če rabiš. Tako imam jaz narejeno (razen za testiranje še nisem potreboval). Zakaj bi izoliral Votronic? Ne vidim potrebe, če pa že hočeš, pa še kakšno stikalo dodaš ... ni ga čez ročno kontrolo prisebnega operaterja (pravimo control freaki).

V duhu zadnjega stavka še osebni komentar na tele IBS in njemu sorodne zadeve ... daleč daleč predraga zadeva za rele in preprosto napetostno krmiljeno logiko z ledicami, da bolj fensi in učen zgleda. Ročno krmiljenje preko stikala ter dva voltmetra nekje na vidnem lahko opravljajo popolnoma isto funkcijo za dvajsetino cene.

Slika

@mitjam: Velog projekt reklamacije šel v pozabo?

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Če Maj 13, 2021 9:46 am
Napisal/-a mitjam
Ne bo dovolj stikalo, tudi močnejše žice bo treba dodat. Pa je takoj malo več šundra pod havbo. Izolacijo Votronica pa zato, da ga zaščitiš pred čemerkoli - direkten spoj mu bo namreč kratkostično povezal vhod in izhod med delovanjem, ne bi se zanašal na to, ali bo preživel tak scenarij ali ne. Dovolj mu je prekinit dovod iz zagonske baterije, da se ugasne.

IBS vsaj zame ni stvar biti fensi in kot elektroinženir točno vem, kaj počne v ozadju in kako preprosta je logika v njem. Je pa komot, da mi ni treba ročno vklapljati in razklapljati, razen če to sam hočem. Če pogledaš malo više, sem najprej napisal, da se da to skoraj podobno rešiti z relejem in malo vezave - kontakt plus malo zakasnitve. Verjetno bi lahko uporabil avtomat za stopniščne luči, da z zakasnitvijo vklopi rele, stane 15 EUR.

Velog: dobil sem novo 95Ah, saj so mojo po pomoti dali v reciklažo namesto v vrnitev stranki. Sicer pa pravijo, da ni z njo bilo nič narobe. Komercialist, ki mi je reševal reklamacijo, pa ne dela več tam.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Če Maj 13, 2021 9:54 am
Napisal/-a Timaj
@Vrecha tile voltmetri so super retro kul :) me spominjajo na srednjo elektro šolo...davno nazaj

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Če Maj 13, 2021 10:21 am
Napisal/-a Dr.Patrol
Jaz jih še gledam na enem stroju na firmi :D :D

Sej je kul, pa enostavno in poceni, ampak za tiste, ki jim je izgled sekundarnega pomena (jaz ne sodim mednje :roll: :mrgreen: :mrgreen: )... Deluje pa 100%. :lol:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Če Maj 13, 2021 10:32 am
Napisal/-a mitjam
Res zgledajo kul. Še boljši bi pa bili, če bi imeli merilno območje recimo 8-15V, ne pa 0-15V. Ko si pod 9-10V, je voltaža samo še akademskega pomena :)

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Če Maj 13, 2021 8:25 pm
Napisal/-a miran
Ob srpu, kladivu in peterokraki je pa merilno območje voltmetrov nepomembno :)
Miran

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Pe Maj 14, 2021 12:03 am
Napisal/-a vrecha
Ob srpu, kladivu in peterokraki je pa merilno območje voltmetrov nepomembno


Končno nekdo, ki vidi, kar je pomembno :kadi_in_zgleda_kul:
ne pa picajzla okoli samoumevnosti a la da bi bilo bolje sedem Voltov raztegniti na 270 stopinj ...
(seveda bi bilo bolje, a reciklaža je dala, kar je pač imela)

In v resnejšem duhu debate.
Ne bo dovolj stikalo, tudi močnejše žice bo treba dodat.

Zelo res in pomembno je to, moja inštalacija je v resnici navtično stikalo na kablih s presekom 35 mm^2, ki je "premoščeno" z Votronicom. V to smer gre, narediti obratno, kot sem zgoraj napisal, pa ni pametno. Tnx za popravek.

Izolacijo Votronica pa zato, da ga zaščitiš pred čemerkoli - direkten spoj mu bo namreč kratkostično povezal vhod in izhod med delovanjem, ne bi se zanašal na to, ali bo preživel tak scenarij ali ne.

"Kratkostično" je tukaj sicer tehnično ustrezen pojem, a glede na običajno (katastrofično obarvano) uporabo pridevnika morda nekoliko zavajajoč. Glede na delovanje ter namen Votronica ne vidim nobene potencialne težave pri sklapljanju pozitivnih terminalov vzporedno z enoto (seveda, kot si opozoril, ob primerni instalaciji).

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: To Feb 28, 2023 3:42 pm
Napisal/-a mitjam
No, pa je opevana Optima Yellowtop 5.5 po dveh letih in enem mesecu izpustila dušo oziroma je na dobri poti. Dobro napolnjena na polnilcu po AGM programu do 14.6V se po 12h urah mirovanja stabilizira na 12.41 V. V kontroliranjem praznjenju do 10.7 V da iz sebe slabih 20 Ah namesto pričakovanih 60-70. Bila je v funkciji zagonske baterije, mogoče 10 nezahtevnih vitlanj, nikoli izpraznjena pod 11.2 V (bi tulil alarm na IBS), avto v uporabi vsaj enkrat na teden za 100km v enem kosu. Pokrov se je rahlo napihnil.

Grem demontirat še tadrugo in jo preverit. Potem pa razmišljanje, kako naprej.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Sr Mar 01, 2023 8:18 am
Napisal/-a gregor
uh.
Zanimivo.

Jaz mam v patrolu najcenejšega kar sem jih našel teh japonskih mer, iz agromehanike. https://agromehanika.si/e-trgovina/izde ... -12v-100ah
Prvi je crknil ravno še v garanciji, po tem ko je zaradi neuporabe avta kakšne 3-4 mesece stal v garaži odklopljen, napolnjen preden je šel v garažo.
Drugi po dveh letih še dela.
Zaradi zoprnih porabnikov (vitel, hladilnik) iščem neko resno rešitev, ampak ni kake ugodne variante :-) . Najboljše bi verjetno bilo za zagonskega in vitel en AGM ali optima, za hladilnik pa sestavit enega malega LiFePo4.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Sr Mar 01, 2023 6:46 pm
Napisal/-a Dr.Patrol
Tudi meni je odpovedal en exide, drugi pa tudi jamra, če ga uporabljam za hladilnik. Za zagonskega je trenutno še sposoben, za delovnega pa sem tudi jaz prešel na LiFePo4. Pa zmetal sem vso kitajsko robo iz avta in celoten sistem upgrejdal na Votronica. Kitajski solar regulator, wannabe MPPT mi je enkrat zagodel, ob izklopu in ponovnem priklopu akumulatorja. Sam od sebe se je namreč odločil, da prestavi na 24V in tako moj akumulator napolnil na 16 ali celo 18V, preden sem to opazil... verjetno ravno blagodejno to na življensko dobo ni vplivalo...
Upam, da bo sedaj spet nekaj časa mir z eletriko. Če ni pivo hladno, sem po napornem dnevu prec tečen... :lol: :lol:

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Sr Mar 01, 2023 10:26 pm
Napisal/-a mitjam
Meni se zdi še vedno fajn imet dva zagonska akumulatorja oz. taka, ki oba lahko (skupaj ali vsak zase) kresneta avto ali obračata vitel. LFP baterije so krasne za delovno-ciklično rabo, ampak zagonskega toka pa ne prenesejo. Grejo tam nekje do 100A. Je pa to odvisno, za kaj in kje avto uporabljaš.

Zdaj testiram eno zanimivo rešitev: https://www.ecoflow.si/kategorija/baterijski-generatorji/, konkretno River 2 Pro. To je v bistvu prenosna LFP baterija, zapakirana skupaj z 230V inverterjem, solarnim MPPT kontrolerjem, 5V in 12V izhodi. Neke vrste powerbank na steroidih. Zadeva je izredno fleksibilna, ker ga filaš lahko z vsem, kar najdeš (230V, 12V iz avta, fotovoltaika), in iz njega napajaš čisto vse, kar se zmisliš - seveda do maksimalne deklarirane moči, v mojem primeru 800W, večje škatle zmorejo več. Pa prenosen je, tako da ga lahko iz avta neseš ven na piknik ali na plažo, če si bolj ameriške sorte. Cenovno pa cela naprava stane toliko, kolikor bi dal samo za LFP baterijo enake kapacitete, tako da tudi cena ni pretirana za to, kar dobiš. Še vedno pa ni poceni...

Tako da je tudi tu stvar potreb in odločitve, če je boljše imeti fiksno vgrajeno LFP baterijo ali tak prenosni LFP powerbank nekje med šaro v prtljažniku.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Če Mar 02, 2023 2:37 am
Napisal/-a Nebivedu
Sam sem si to zase sam naredil. Vzel plastično sivo škatlo (50x35x35cm), zmontiral notri 74Ah AGM akumulator, 12 na 220V pretvornik, solarni polnilec in 220V polnilec za akumulatorje. Kabli so povezani tako, da ga v avtu med vožnjo lahko polnim z 12V in 20A, ko kampiramo se fila iz solarnih celic, ko pridem pa domov, pa ga priklopim na 220V polnilec, da se polno nafila za naslednje potovanje.

Re: Kateri akumulator japonskih dimenzij?

Objavljeno: Če Mar 02, 2023 9:08 am
Napisal/-a vrecha
Meni se zdi še vedno fajn imet dva zagonska akumulatorja oz. taka, ki oba lahko (skupaj ali vsak zase) kresneta avto ali obračata vitel.

Tudi sam sem vedno podobno razmišljal ter opremljal svoja vozila, je pa vseeno treba priznati, da je to načelo obvezno upoštevati le v primerih, ko gre za eno vozilo, ki mora biti kar najbolj samostojno (daljša solo bivanja v krajih, kjer ne moreš računati na dovolj zanesljivo ali dosegljivo ali hitro pomoč drugih). V večini primerov uporabe je to načelo čisto ok kompromitirati v korist česa drugega.

LFP baterije so krasne za delovno-ciklično rabo, ampak zagonskega toka pa ne prenesejo.

Obstajajo tudi takšne, ki čisto dostojno parirajo v CCA in so uporabne ter zanesljive za primer, ko je treba pomagati zagonski bateriji.

Baterijski "generatorji" ...
To je pa potencialna "down the rabbit hole" tema ...
Sedaj, ko se prvi val nereflektiranega navdušenja nad tem konceptom končno pomirja, postajajo cene nekaterih produktov celo čisto razumne. Tehnično občutljivega uporabnika vseeno malo boli način, kako jih oglašujejo. Že ime - to niso nobeni "generatorji," še manj "elektrarne" (slo), prav tako ni v njih ničesar inherentno solarnega (ang "solar generators"). Pač baterija s pritiklinami, ki jih nujno potrebujemo za uporabo. Zdaj ali si to sam sestaviš, ali montiraš fiksno, ali pa stvar zložiš v prenosno škatlo, če ti paše (kot je naredil nebivedu) za povprečnega samoopremljevalca vozila ne predstavlja neke razlike. Kar so te škatle ponudile dobrega ter novega je to, da lahko tudi nekdo, ki nima volje ali časa ali znanja, da bi se ukvarjal s tem, končno kupi narejeno, delujočo, "plug&play" zadevo v prenosni obliki. Kaj so minusi, ve vsak samoopremljevalec in ve tudi, da večina minusov nima nobene teže za tistega, ki ne more ali noče DIY angažmaja. Do sem vse dobro (razen imena :lol: ) - dobili smo nove produkte, ki strežejo do sedaj nenaslovljeni niši. Mislim pa, da je potrebno potencialne (večinoma tehnično nepodkovane) interesente vseeno opozoriti na par zadev.

1) Ponujene kapacitete so relativno male v primerjavi s tipičnimi kapacitetami, s katerimi smo navajeni operirati. Kar bode je dejstvo, da se že od samega začetka oglaševalci izogibajo vprašanja kapacitete vgrajenih baterij. V najboljšem primeru meglijo razgled - omenjeni EcoFlow River je tipični primer. Nikjer v predstavitvi ne najdeš podatka o kapaciteti, ker je lepše videti številke moči, 800W, 1600W ... kot pa kapaciteto, za katero je treba odklikati do tehničnega lista, kjer pa tudi najprej opaziš navidezno spodbudnih 768Wh, nato 40Ah 19.5V (wtf&why), namesto da bi preprosto napisali 65Ah 12V, ki se jih da enostavno primerjati z enoto, s katero smo navajeni meriti akuje.

2) Kljub temu, da so te škatle oglaševane kot ultimativno "off grid" zadeva, ni v tem konceptu prav ničesar posebno "off-gridovskega." Večinoma se bo polnila kar lepo na "gridu." To je pač energija, zapakirana v prenosno obliko, zgolj ena od mnogih oblik tega, pa še to v precej razsipni obliki - bencin na primer hrani petnajstktat več energije v cca isti teži ...

3) Cena ... je dandanes že precej ok, sploh če gledaš produkte, ki so novi na trgu, ki niso uveljavljena imena, ki so orala ledino.
Cenovno pa cela naprava stane toliko, kolikor bi dal samo za LFP baterijo enake kapacitete ...

To je sicer pretiravanje, iznajdljivi samograditelj bo izdelal kvalitetnejši sestav za manj denarja, a zadeva ni namenjena takim. Za tiste, katerim je namenjena, je 800 EUR (kot trenutno stane prej omenjeni produkt) za delujoči paket z garancijo fenomenalna ponudba. Vprašanje je samo, ali je res to to, kar potrebuje. To bo pa spoznal šele z uporabo, drugače ne gre ...