Meni se zdi še vedno fajn imet dva zagonska akumulatorja oz. taka, ki oba lahko (skupaj ali vsak zase) kresneta avto ali obračata vitel.
Tudi sam sem vedno podobno razmišljal ter opremljal svoja vozila, je pa vseeno treba priznati, da je to načelo obvezno upoštevati le v primerih, ko gre za eno vozilo, ki mora biti kar najbolj samostojno (daljša solo bivanja v krajih, kjer ne moreš računati na dovolj zanesljivo ali dosegljivo ali hitro pomoč drugih). V večini primerov uporabe je to načelo čisto ok kompromitirati v korist česa drugega.
LFP baterije so krasne za delovno-ciklično rabo, ampak zagonskega toka pa ne prenesejo.
Obstajajo tudi takšne, ki čisto dostojno parirajo v CCA in so uporabne ter zanesljive za primer, ko je treba pomagati zagonski bateriji.
Baterijski "generatorji" ...
To je pa potencialna "down the rabbit hole" tema ...
Sedaj, ko se prvi val nereflektiranega navdušenja nad tem konceptom končno pomirja, postajajo cene nekaterih produktov celo čisto razumne. Tehnično občutljivega uporabnika vseeno malo boli način, kako jih oglašujejo. Že ime - to niso nobeni "generatorji," še manj "elektrarne" (slo), prav tako ni v njih ničesar inherentno solarnega (ang "solar generators"). Pač baterija s pritiklinami, ki jih nujno potrebujemo za uporabo. Zdaj ali si to sam sestaviš, ali montiraš fiksno, ali pa stvar zložiš v prenosno škatlo, če ti paše (kot je naredil nebivedu) za povprečnega samoopremljevalca vozila ne predstavlja neke razlike. Kar so te škatle ponudile dobrega ter novega je to, da lahko tudi nekdo, ki nima volje ali časa ali znanja, da bi se ukvarjal s tem, končno kupi narejeno, delujočo, "plug&play" zadevo v prenosni obliki. Kaj so minusi, ve vsak samoopremljevalec in ve tudi, da večina minusov nima nobene teže za tistega, ki ne more ali noče DIY angažmaja. Do sem vse dobro (razen imena
) - dobili smo nove produkte, ki strežejo do sedaj nenaslovljeni niši. Mislim pa, da je potrebno potencialne (večinoma tehnično nepodkovane) interesente vseeno opozoriti na par zadev.
1) Ponujene kapacitete so relativno male v primerjavi s tipičnimi kapacitetami, s katerimi smo navajeni operirati. Kar bode je dejstvo, da se že od samega začetka oglaševalci izogibajo vprašanja kapacitete vgrajenih baterij. V najboljšem primeru meglijo razgled - omenjeni EcoFlow River je tipični primer. Nikjer v predstavitvi ne najdeš podatka o kapaciteti, ker je lepše videti številke moči, 800W, 1600W ... kot pa kapaciteto, za katero je treba odklikati do tehničnega lista, kjer pa tudi najprej opaziš navidezno spodbudnih 768Wh, nato 40Ah 19.5V (wtf&why), namesto da bi preprosto napisali 65Ah 12V, ki se jih da enostavno primerjati z enoto, s katero smo navajeni meriti akuje.
2) Kljub temu, da so te škatle oglaševane kot ultimativno "off grid" zadeva, ni v tem konceptu prav ničesar posebno "off-gridovskega." Večinoma se bo polnila kar lepo na "gridu." To je pač energija, zapakirana v prenosno obliko, zgolj ena od mnogih oblik tega, pa še to v precej razsipni obliki - bencin na primer hrani petnajstktat več energije v cca isti teži ...
3) Cena ... je dandanes že precej ok, sploh če gledaš produkte, ki so novi na trgu, ki niso uveljavljena imena, ki so orala ledino.
Cenovno pa cela naprava stane toliko, kolikor bi dal samo za LFP baterijo enake kapacitete ...
To je sicer pretiravanje, iznajdljivi samograditelj bo izdelal kvalitetnejši sestav za manj denarja, a zadeva ni namenjena takim. Za tiste, katerim je namenjena, je 800 EUR (kot trenutno stane prej omenjeni produkt) za delujoči paket z garancijo fenomenalna ponudba. Vprašanje je samo, ali je res to to, kar potrebuje. To bo pa spoznal šele z uporabo, drugače ne gre ...