vrecha napisal/-a:Jaz teh T* ne poznam od blizu, še T3 komajda ločim od kasnejših
(in T5, T6 itd ne ločim),
Je čisto enostavno......
T5 in T6 sta pa skoraj enaka na pogled. Facelift bi lahko rekli...
vrecha napisal/-a:
Ok, ok, tnx, a daj povej vsaj malo več, na samo tracat
Saj ni nihče spraševal o predelavi, ampak o zmožnostih za off road rabo..............
vrecha napisal/-a: a zanima me vseeno, kaj je pri T4 tako enostavnega na podvozju, kar pri drugih ni in kaj je na T3 tako kompliciranega (ker običajno pričakuješ, da se starejše gare lažje modificirajo).
Če te vseeno zanima, gre takole (bom probal bit kratek in čim bolj razumljiv za vse)
Bistveno je da imajo različna podvozja. Zadaj je tam tam a spredaj je drastična razlika, pa naj si bo T2, T3, T4 ali T5.
Ne gre se za to da bi bilo kakšna vesoljska tehnologija, stvar je v tem da je T4 (T2 še bolj a tistega ni 4x4 tako da je škoda izgubljat besede o njem)tako preprosto narejen da potem T3 in T4 izpadeta komplicirana. Predvsem pa to razen da je en kup dela s tem za povrhu terja še visoke stroške.
Pri T4 pa ni tako.
Če povem plastično:
V istem času, kot ga porabiš za menjavo enega prednjega amorizerja na T3 ali T5, lahko zamenjaš vse štiri na T4 in to na več vozilih. Za isto delo na T3 in T4 rabiš kup orodja in še specialna orodja za povrhu, pri T4 pa rabiš dva ključa in kladivo in lahko to narediš kjerkoli, tudi na vrhu Velebita.
Če se vrnemo na off road.....Za dvig T4 potrebuješ tri natične ključe, 0 (NIČ) ojrov in kakšno uro časa (če delaš prvič v življenju in če ne upoštevam korekcije previsa prednjih koles in spuščanja zadnjega difa)), lahko narediš tudi na vrhu Velebita, pri T3 in T5 pa tega niti pod razno ne moreš. Prav tako tega ne moreš narediti brez, kar nekaj soldov, pa tudi če samo podkladaš distančnike. Liftkiti za T3 in T5 se začnejo nad jurja pa tja do nekaj tisoč ojrov s tem da so tel cenejši ponavadi brez TUV. Za T4 pa dobiš od 200 ojrov pa še tega ni treba, ker obstaja serijsko vsaj sedem različnih vzmeti, ki se razlikujejo po nosilnosti in dolžini, tako da potem tudi homologacija odpade, ker uporabljaš serijske kose. Za T4 lahko kupiš nastavljivo podvozje, ki ima TUV in stane pičlih 150 ojrov, tako da lahko v par minutah spustiš ali dvigneš vozilo tudi kar na terenu ( Za krajši kos terenske vožnje korekcija previsa ni potrebna)
Upam da sem bil dovilj jasen in razumljiv.
Preprosto da bolj ne more bit. Tudi pri terencih najdemo take primere.......recimo samuraji SJ50 in SJ80 ali pa Pajero in Pinin.......na oko isto a je v resnici daleč od tega. Razlike so drastične zaradi par majhnih stvari, ki so narejene drugače, a bo vseeno 99% ljudi trdilo da je isto........ne ni isto, daleč od tega. Potem pa pravim tako, če je vse isto pojdi strica gugla vprašat za suspension lift kit za samurai SJ50 in za SJ80......ali pa za isto za Pajero in Pinin....in potem hitro ugotovijo, da za samurai Sj50 - 70 in Pajero dobiš kar češ, za SJ80 in Pinin pa dobiš prst v rit. Ja kako to če je vse isto?? Veliko je takih primerov, te2 sta mi prva padla na pamet, kjer zaradi majhne spremebe ostane ali gre iz žepa veliko denarja za isto stvar ali enak efekt.
Zdaj pa na gugla pa poiščite podvozje za T3, T4, T5 ali T6...........poglejte kaj se dobi in za kakšen denar, pa bo vse jasno v par minutah.
Pa še to sem pozabil, za T4 dobiš mali odbijač za par ojrov in s tem precej izboljšaš vstopni kot. Pri T5 tudi to odpade.........pri T3 pa ni treba menjat, ker je že itak višje postavljen.
Uglavnem, tudi tule je tako, kot pri večini terenskih vozil z nekaj izjemami, ki jih lahko na prste ene roke našteješ.
Starejši so drugače narejeni, bolj trpežni in zmorejo bolj robustno rabo a so tudi okorni, nekomfortni in drastično slabši na cesti. Novejši so bolj na soft narejeni a zato bolj udobni in speriorni na cesti in za vsakdanjo rabo. Posledica tega pa je da te raba izven udobja cest z njimi drago stane.
Pa še zanimivost ko že "tracam" (karkoli že to pomeni):
Gre za enega od najboljših kombijev na svetu. Proizvaja se že 70 let in je prodanih 12 miljonov kosov. Od tega 2 miljona T5 v dvajsetih letih.
Ampak ceneje dobiš T5 kot dober primerek T3 ali T4. Pri T5 so precej zapalamudili z motorjem in elektroniko. Pri T6 so popravljali škodo, sam je premalo časa zunaj za neko resno oceno..........čeprav ga tudi serje po besedah uporabnikov.
T7 pride naslednje leto, ampak meni zgleda bolj enoprostorec kot kombi.
T3 jih je precej z blokadami, ker jih je uporabljala avstrijska vojska a gredo cene v nebo, že 2WD so dragi. T4 se še nekako dobi, T5 ali T6 z blokado diferencijala je pa že skoraj misija nemogoče najti. To je bilo vse za doplačilo, tako da jih ni veliko. Naknadna vgradnja pa je tako kot pri terencih......draga. Brez blokade pa je bolj tako.....s tem da ne syncro pri T3 in T4, ne 4motion pri T5 in T6 nista namenjena za teren. Bolj zato da pozimi ni potrebno verig gor dajat. 4Motion je sicer boljši in naprednejši od Syncro a je elektronsko podprt in s kopico senzorjev posledično tudi dražji za terensko rabo. Močno udari po žepu vsaka okvara. Pri Syncro pa še vedno lahko prčkaš doma, čeprav tudi lahko drago stane vsako určenje po nepotrebnem.
Edini, ki je spsoben bolj resne rabe na terenu je T3, zato jih kar nekaj vozi na off road tekmah, predvsem pa na off road srečanjih. Ostalo pa bolj tako........po ravnem in sklanca dol že nekako, navkreber pa če rata rata (beri, če je dovolj zaleta in nobene ovire).......sam po klancu navzdol se tudi drek valja, pravijo stari ljudje.
Od "terenca" ki nima nikakršne artikulacije koles in ki ima 10 ali več homokinetičnih zglobov pač ne moreš niti kaj več pričakovati. Tako da ja......suma sumarum......dober na terenu, a v svoji skupini.....med kombiji. Odličen ni, ker obstaja kar nekaj kombijev, ki pa so ze kar pravi terenci, sam so pri nas bolj malo prisotni.
Upam da bo @vreča zadovoljen z mojim tracanjem