Varovalka

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

Varovalka

OdgovorNapisal/-a lisko » Po Jan 12, 2009 4:34 pm

Ma kdo shemo ali pa "fraj" glave ve kaj vse in kako močna mora bit varovalka za štarter pri čirotu 2.5TD ?
Namreč zadnjič mi je ob štartanju nardilo samo klik in vse mrtvo. Ne bom razlagal , da sem probaval vse živo....tud tolkel po štarterju ampak zaman....potem sem pogledal v "power distribution center" in lej ga zlomka skurjena 50A varovalka.....ob prebrikanju je vžgal brez problema. Sedaj je not spet 50A, ampak zakaj jo je skurlo?

Glede avto inštalacije imam slabe izkušnje....saj namreč noben noče vedet kako je ,če gledaš kako ti na parkingu avto sam vžiga ali pa zjutraj prideš v garažo in je avto zabit v steno.....

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Po Jan 12, 2009 4:53 pm

Jaz ne bi pretiraval, na SDI 1,9 sem imel 40A. Nisem niti razmišljal, da bi dal noter močnejšo.

Če ti jih kuri, mora biti nek drug problem, ne prešvoh varovalka. :lol: :lol: :lol:
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Po Jan 12, 2009 5:45 pm

Sej ni prešvoh :) V knjigi piše celo 60 A tako da je 50 (pa še to sem dal not ker mi jo je prekurlo 30km od doma in sem letel na prvo bencinsko po varovalko) celo prešvoh.
Finta je v tem da v letu pa pol ni skurlo nobene varovalke in niti sedaj ne kuri, ko je (kot skoz) not celo prešvoh varovalka.

Poanta vsega je da bi rad zvedel če ima prek te varovalke še kaj obešeno ali je samo za štarter.

Upravičen strah pa se mi poraja, ker sem imel problem na R5 (ki btw nima varovalk za kaj druga kot luči in žmigavce), ko se je preribal signalni kabel štarterja. Avto je na vsem lepem štartal....zjutraj bil zabit v steno.....a ko sem hotel ugotovit napako se je le ta izmikala kot beli dan sred noči....Celo štarter sem obnovil, kablov pa res nisem šel razdirat ( poviti v izolirca in v tisti pregibni cevi...pač original). In tako se je zgodba ponavljala ampak to na pol leta mogoče 2x. Nato je lepega dneva pred garažo skoraj vžgal....in takrat se je tudi pokazala napaka....signalni kabel štarterja se je preribal s kablom alternatorja....

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Jan 14, 2009 12:21 pm

Jaz sem že dvakrat doživel tak primer. Pozneje po menjavi varovalke ni bilo problemov. Lahko da gre za slab materijal in varovalka z leti oslabi :?: :shock: Je pa 60A

taurus
Prispevkov: 22
Pridružen: Po Okt 18, 2004 8:23 pm

OdgovorNapisal/-a taurus » Sr Jan 14, 2009 12:43 pm

Tudi jaz sem imel enak problem pred leti, ko se se imel cherokeeja 2,5 TD , kar nekajkrat mi je skurlo varovalko (mislim da je res bila 50 A), potem pa sva z mehanikom ugotovila, da je bilo zanic stikalo na pedalu za sklopko.
Jeep je imel namrec narejeno tako, da ce si ga hotel startat, si moral pritisnit pedal sklopke. No, to stikalo sem potem demontiral in vezal direktno, da vec nisem rabil stiskat pedala ob startanju in je zadeva funkcionirala.

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Sr Jan 14, 2009 9:55 pm

taurus napisal/-a:Tudi jaz sem imel enak problem pred leti, ko se se imel cherokeeja 2,5 TD , kar nekajkrat mi je skurlo varovalko (mislim da je res bila 50 A), potem pa sva z mehanikom ugotovila, da je bilo zanic stikalo na pedalu za sklopko.
Jeep je imel namrec narejeno tako, da ce si ga hotel startat, si moral pritisnit pedal sklopke. No, to stikalo sem potem demontiral in vezal direktno, da vec nisem rabil stiskat pedala ob startanju in je zadeva funkcionirala.


Hmmmm sam jaz nisem opazil da bi moral držat sklopko.....mogoč pa je prebrikal že prejšni lastnik....
Zato pa sem uprašal če ima še kaj vezan na to varovalko.....
Je pa res da mi je bivši lastnik sam rekel da rad kdaj skuri kako varovalko....in da je baje to že od novega :roll:

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Sr Jan 14, 2009 10:02 pm

možno, da je kje kakšen slab kontakt, ali pa masa, mogoče celo stikalo v avtomatu zaganjača ali krtačke....
.....posledica je potreba po večji moči in s tem tudi pregrevanje inštalacije, recimo, si predstavljamo, ko vžigamo kakšen drug avto preko kablov,
in če klema dobro ne sedi, se tudi zelo segreje (in prežge na spoju klema-kabel).......sicer si to ne bi upal trditi, samo si razmišljam tako :wink:
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
i2c
Prispevkov: 70
Pridružen: So Dec 01, 2007 5:39 am
Kraj: tu pa tam
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a i2c » Če Jan 15, 2009 9:50 pm

Varovalka naj bo v predpisanih mejah. Ščiti pred požarom. Če ti crkuje varovalka med vožnjo, potem je očitno, da se ti je kabel od akumulatorja do štarterja nekje olupil (drgnil ob motor) in pod nagibanjem ali vibracijami občasno nastane stik; preglej, zamenjaj.
Druga možnost je na samem štarterju (preglej kontakte, očisti - lahko je kaj vmes in daje stik z maso).
Če ti crkuje ob verglanju (ali takoj, ko hočeš verglat) in si prepričan, da je gor zapisano ok, vzemi štarter dol in naj ga kdo strokovno pregleda.
Stikalo sklopke ni vezano neposredno na štarter, ampak daje samo minus releju za vžig - oziroma "ključavnici" štarterja (bog si ga vedi kaj, zakaj in kako je to prebrikano - če je samo za stikalom konektor skup v stik dan, je ok, če pa gre kak drat od tam...)

ZADEVE NE REŠUJ Z MOČNEJŠO VAROVALKO ALI ČIM DRUGIM NAMESTO NJE!

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Če Jan 15, 2009 10:34 pm

i2c napisal/-a:ZADEVE NE REŠUJ Z MOČNEJŠO VAROVALKO ALI ČIM DRUGIM NAMESTO NJE!

To verjemi da ne bom :) Sem energetik po poklicu in prekleto dobro vem zakaj so varovalke:)
Štarter imam tako ali namen vzet dol in obnovit. Zanimivo je samo to da je leto in pol blo vse ok.....nato pa bum sedaj pa spet mir......
Zato sem tud vprašal tu na forumu če ima ta varovalka še kaj prek...

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » To Maj 15, 2012 4:56 pm

lisko napisal/-a:
i2c napisal/-a:ZADEVE NE REŠUJ Z MOČNEJŠO VAROVALKO ALI ČIM DRUGIM NAMESTO NJE!

To verjemi da ne bom :) Sem energetik po poklicu in prekleto dobro vem zakaj so varovalke:)
Štarter imam tako ali namen vzet dol in obnovit. Zanimivo je samo to da je leto in pol blo vse ok.....nato pa bum sedaj pa spet mir......
Zato sem tud vprašal tu na forumu če ima ta varovalka še kaj prek...


Obujem staro temo....3 leta kasneje (u mes popolna generalka, pregledani vsi kabli, obnovljen štarter..) se pred obijem v MB zgodi nasljednje....
Pridem do avta in obrnem ključ in se ne zgodi nič...v trenutko se spomnim dogodka izpred treh let....odprem haubo in pogledam varovalko in seveda prekurjena. Ker imam od takrat vedno eno na rezervi jo menjam....seveda spet nič in seveda še rezervna prekurjena...Jezen ko ris se odpravim v avto po bilokak material , da bom improvoziral. Najdem obesek za ključe in iz tistega rinka zvijem v briko in porinem v ležišče....probam.....skuri še to...jezen, besen....skor že zakurim avto....nardim še eno briko jo porinem notter....s strahom probam kaj bo in avto vžge. Kaj pri :shock: Nič nisem spreminjal....nič nisem mrdal....NIČ. Avto je skuro tri varovalke potem pa na vsem lepem vžgal....
Po tem nardil že 35 vžiganj....in 50km....pa vse normalno....Če bi bil kabel kje oguljen bi zabaval potem še dalje....
:?:

Uporabniški avatar
i2c
Prispevkov: 70
Pridružen: So Dec 01, 2007 5:39 am
Kraj: tu pa tam
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a i2c » To Maj 15, 2012 9:27 pm

Lisek, sirota, avto ti daje neko sporočilo... :arrow:
Ma daj, a si odmontiral škatlo z varovalkami in pogledal :shock: od zadaj (tam je še največ možnosti da ti kak nebodigatreba skup seka)?

Probaj to, fizično odklopi štarter kontakte in vdeni varovalko; boš vsaj vedel na kateri strani je napaka. Če jo prekuri :evil: sočustvujem s tabo, čaka te izlet po celem kablovju tam okoli.

[/img]

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Sr Maj 16, 2012 10:11 pm

Evo pregledana komplet inštalacija (členkov pa tud nimam več :D) in je bolša kot nova. Nikjer prebita nikjer preribana. Tudi v samih varovalkah oz. spodaj na podnožjih je vse v najlepšem redu....nikjer niti sledu o kaki zažganini. Kar me je začelo begat...če je kuril varovalke po vrsti bi se na enem kablu moglo poznat ( na sami izolaciji...saj sami kabli niso videt ne vem kako močni ( od oke je za signal štarterja 2.5mm2) pa 60A varovalka? A-a nekaj me moti....
Ko raziskuješ dalje ugotoviš, da je na to "glavno" varovalko priključeno še gretje zadnjega stekla. To gretje ima v kabini še svojo 25A varovalko. Proženo pa je preko stikala in časovnega releja. In že od skoz , kar je v moji lasti, se dogaja, da včasih ob štartu vklopi gretje zadnjega stekla....popolnoma naključno. Sicer kao izklopi porabnike ob štartu ampak preko relejev....
Zaj pa logično razmišljanje....če je za štarter potrebna 60A varovalka pol sigurno potegne (od oka) 45A...in če je za gretje zadnjega stekla potrebna 25A varovalka pol verjetn potegne okrog 20A...20+45=65.....not sem imel pa skoz 50A varovalko....Mogoče je kdaj pa kdaj za tisti čas zdržala ampak jo je kurlo....Zakaj? Ker če ima gretje preko releja....je čist možno da rele zapika in takrat ko bi moral ugasnit vse porabnike je slučajno gretje še delalo....65A toka pa 50A varovalka....In seveda potem po četrtem poskusu pa je rele popustil in tok je lahko stekel samo do štarterja in je vžgal in sedaj spet normalno vžiga. Ko nardi to drugič ,bom poskusil izvleč varovalko za gretje.

It's a Jeep thing, you wouldn't understand....

Uporabniški avatar
Zoran67
Prispevkov: 1003
Pridružen: So Mar 01, 2008 10:35 am
Kraj: Tolminske višave

OdgovorNapisal/-a Zoran67 » Če Maj 17, 2012 7:14 am

osebno ne bi čakal na drugič, zamenjaj rele gretja, sumljivo pa mi je tudi stikalo za vklop gretja, da ne stikalo pika. Vsaka varovalka pa se s časom utrudi in pregori.
prihodnost pripada tistim, ki verjamejo v lepoto svojih sanj

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Če Maj 17, 2012 4:53 pm

Sej ne da bom namensko čakal da bo začel kurit varovalke...Ampak od danes na jutri tudi ne morem dobit releja ali pa stikala. Se pa tko ali tko iščejo še drugi kosi za poletni updajt....in bo to tudi spotoma.


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 67 gostov