Temperatura niha ...

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

Temperatura niha ...

OdgovorNapisal/-a nomi » So Jun 27, 2009 4:54 pm

Fantje mehaniki boste sigurno vedeli odgovor na tole uganko :roll: :
torej imam Terracana in mi zelo čudno dela temperatura vode:
npr. se peljem po avtocesti, kazalček stoji normalno tik pod polovico, potem se pa brez veze (nobene klime ali pa vožnje tesno za ritjo nekoga ali pa kakršnekoli druge spremembe v načinu vožnje) nenadoma dvigne mal čez polovico, stoji tam par minut in se spet spusti nazaj.Tako se je začelo, nadaljevalo pa tako, da se je na poti nazaj domov dvignil do 3/4 in ni šel več nazaj.
Ker sem imel v preteklosti problem s počeno glavo na enem prejšnjih avtov in so bili simptomi podobni, sem seveda takoj preveril vodo in je ok, toliko kot jo mora bit.Pumpa verjetno tudi ne bo, ker sicer ne bi hladil sploh, moj glas gre za termostat.Kaj menite ?
Ali bi lahko bilo povezano z nivojem olja?Ga je namreč ravno na spodnji meji, gre pa itak čez dva dni na servis in mi ga je brezveze dolivat ...
Ali imate kakšne ideje ?
Hvala vnaprej,G

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » So Jun 27, 2009 10:46 pm

Termostat. Simptomi neodvisni od tipa/znamke vozila. Razlikujejo se samo v tem, da se pri nekaterih modelih (recimo pri tvojem) zlodej odloči, da bo občasno še delal, pri nekaterih pa takoj "zapika" in lahko je vožnje konec.

Vseeno je bolje, če zapika v odprtem položaju kot v zaprtem.
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

robinzon
Prispevkov: 1323
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 4:05 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a robinzon » So Jun 27, 2009 10:46 pm

Meni se podobno dogaja pri Patrolu 3,3. Le da kazalec za temperaturo niha gor in dol precej hitreje. V bistvu če imam poln rezervoar kaže temperaturo nekje pod pod sredino, bolj ko se rezervoar prazno, bolj kazalec temperature bezlja levo in desno. Včasih celo oba kazalca za temperaturo in gorivo nihata istočasno levo in desno.
Je morda nekje slab stik kabla za maso? In kje to je?

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » So Jun 27, 2009 10:50 pm

Robinzon, ti imaš elektronske težave (s prikazovalniki), ne s temperaturo. :wink:
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
fonza
Prispevkov: 504
Pridružen: Ne Dec 18, 2005 6:48 pm
Kraj: N 46.08662;E 015.04915

OdgovorNapisal/-a fonza » Ne Jun 28, 2009 8:55 am

Meni se je podobno dogajalo. Merilnik temperature sploh ni prikazoval, ali pa je kazalec počasi pokazal normalno temperaturo , potem pa kar naenkrat padel na nulo. Občasno je prikazoval pri normalno delujočem motorju relativno nizko vrednost. Ko smo zamenjali temperaturni senzor, deluje merilnik temperature zopet normalno.
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order

nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

OdgovorNapisal/-a nomi » Po Jun 29, 2009 5:52 pm

Zaenkrat hvala za odgovore :thank_you:
Jutri gre tako ali tako na servis pa bomo vidl kaj naj bi bilo v resnici ...
lp,G

nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

OdgovorNapisal/-a nomi » To Jun 30, 2009 11:41 am

No, evo zaenkrat vemo toliko, da je šlo v sistem 2 litra hladilne tekočine ( čeprav je bila oz. je ekspanzijska posoda napolnjena tako kot je treba) :shock:
Termostat zelo verjetno ni, zaenkrat bomo zamenjali čep za dolivanje vode ( ne na ekspanziji ), ker je gumijasto tesnilo precej mehko in zelo verjetno zapira luknjo, kjer prihaja cevka iz ekspanzije.In je zato avto potegnil zrak namesto vode iz ekspanzije in se je naredil zračni mehur, ki vpliva na nihanje temperature (al pa vsaj na termometer)
To je to, zaenkrat.Če ne bo ok, bo naslednja stvar visko sklopka ventilatorja ...

Uporabniški avatar
Tono
Prispevkov: 74
Pridružen: Ne Okt 12, 2008 2:56 pm
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » To Jun 30, 2009 1:46 pm

To s cajgarjem sem imel na Transporterju. Hin tipalo.

Lp,

Tono
Moje vozilo: Steyr-Puch Pinzgauer 710M, l. 1976, ex. JLA

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » To Jun 30, 2009 2:35 pm

Pokrov hladilnika naj bi se menjal skoraj na vsak servis, pri nas tega pač nobeden ne dela nikoli v celotni življenski dobi avta. Sila vzmeti se zmanjšain voda gre že pri nižjem tlaku iz hladilnika, kar seveda ni dobro.
Če imaš expanzijsko samo z eno cevko povezano iz hladilnika (starejši sistem), potem ta voda ne gre nazaj v hladilnik ker ne more (pokrov hladilnika se odpere samo pri povečanem pritisku). To je samo expanzijska v katero gre višek vode, da ne gre po tleh. Glede na to da ti je manjkalo 2 litra vode, expanzijska je bila pa ok, potem mislim da imaš star sistem.
Novejši avti pa imajo expanzijsko povezano s sistemom zgoraj kot stari in spodaj, pri teh sistemih pa voda kroži in lahko dolivaš tekočino v expanzijsko.
Extremely anti diesel guy
It's better been judged by 12 then carried by 6.

nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

OdgovorNapisal/-a nomi » To Jun 30, 2009 4:28 pm

No, stvar je zdaj taka - zamenjan je pokrovček hladilnika (original Hyundai 27 EUR :shock: )- ta, novi ima tesnilo bistveno manjše, sigurno 1 cm pri premeru, od starega.Mehanik pravi, da se je guma raztegnila.Mogoče je res tako, da bi bilo treba te pokrovčke menjat pri rednih servisih :?
Sistem ima pa samo eno cevko, ki gre takoj izpod tega pokrovčka v ekspanzijo in v bistvu, ko je sistem vroč, odvaja vodo tja, ko jo pa potrebuje nazaj, naj bi jo pa vakum potegnil nazaj ( cevka gre do dna ekspanzije).In ta, raztegnjena guma na pokrovčku kao ni dovoljevala, da potegne vodo nazaj ker je pokrila dovod cevke.In je zato (verjetno) namesto vode potegnilo noter zrak :shock: .
Zdaj bomo pa videli, če ta teorija drži ... Upam, da bo to in bo vožnja :veselo_za_volanom:
lp, G

nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

OdgovorNapisal/-a nomi » Sr Jul 01, 2009 8:14 am

Telenovela se nadaljuje :evil:
Ni pokrovček, ali pa ni SAMO pokrovček :twisted:
Ta trenutek je zadeva taka, da Terracan stoji na kamionu pri mehaniku, ker je zakuhal :shit_happens: Najprej enkrat, pa smo počakali skoraj eno uro, da se je ohladil, nalili noter vodo iz bližnjega :skace_od_srece: Lidla in ga probali spravit domov.No, po ene 10 km bolj v easy vožnje po avtocesti ob stalnem spremljanju kazalca temperature, ki je bil mimogrede ves čas tam kot je treba, nekaj na kratko zaropota v mašini in čez kakšno minuto še enkrat.Ustavim in se spt kadi izpod pokrova.Zakuhal drugič !! :shock: S tem, da je tokrat tudi zmetal vodo ven nekje okrog čepa za dolivanje.Obakrat je pobral tudi vso vodo iz ekspanzije.No in obakrat se je pa kadilo okrog čepa za dolivanje ampak, ker je vse pokrito s plastiko nisem mogel ugotovit od kje točno.Vsekakor pa ne iz ekspanzije, ki je skoraj 1m stran.
In zdaj bodo ugotavljali najprej zakaj je do tega prišlo, mehanik (drug, drugo mnenje pa to) pravi, da je nihanje temperature najverjtneje zaradi visko sklopke ventilatorja.V nadaljevanju pa še kolikšna škoda je nastala.V najslabšem primeru je šla glava... :buta_z_glavo_ob_zid: :grozno_prestrasen: :jako_jezen:
Kaj mislite ?

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4343
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Sr Jul 01, 2009 8:37 am

Ena možnost je da ko je prvič zakuhal, ste dolili vodo, niste pa odzračili sistema. V sistemu je bil zračni mehur in zato je avto še enkrat zakuhal in ste pokrivili glavo.

Druga možnost pa je da je prvič ko je zakuhal šlo tesnilo glave in je vodo popil pa ker ni več hladilo, ribnil.

Tretja možnost pa zanič termostat.

Uporabniški avatar
air_man
Prispevkov: 145
Pridružen: Ne Jun 15, 2008 12:36 am

OdgovorNapisal/-a air_man » Sr Jul 01, 2009 9:28 am

Zaradi visko sklopke, ne bi mogel tako zakuhat na avtocesti ...

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » Sr Jul 01, 2009 9:43 am

Visko ni vzrok,ker danes je premzlo da bi se tolk segrel motor, sploh pa po avtocesti, kjer ventilatorja sploh ne rabiš, ker se moram sam dosti hladit.
Termostat je par EUR, tako da ga čimprej zamenjaj.
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Jul 01, 2009 9:54 am

maš prav airman.....zaradi visko sklopke se avto pregreva ko stoji ali pa pri mestni vožnji ko voziš počasi in stojiš pred semaforji, in pri vožnjah v daljši klanec. Kazalec temperature pa v tem primeru ne niha ampak počasi in enakomerno zleze v rdeče polje. Pri vožni na avtocesti lahko visko sklopko dol vzameš in jo vržeš stran pa ne bo nič narobe. Izjemoma če voziš v zavetrju pri počasni vožnji v koloni. Ampak samo poleti ob vročih dnevih.
Skakanje števca lahko povzročijo mehurji zraka ki se lahko zaradi več vzrokov znajdejo v sistemu ali zabasan hladilnik ki ima sunkovit pretok. Izjemoma tudi okvara tipala ali števca vendar zelo redko.
Če zašteka termostat pa avto zakuha če je zaprt. Če pa zašteka odprt pa vidiš po tem da kasneje doseže delovno temperaturo in da je na avtocesti cagar nižje kot ponavadi čeprav to poleti ni pravilo.

Nomi, kako ti dela gretje v avtomobilu? Poiskusi mal peljat z do konca odprtim gretjem pa javi rezultat.

nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

OdgovorNapisal/-a nomi » Sr Jul 01, 2009 10:42 am

Prve informacije od mehanika :
1. avto dela in ni zaribal :plese:
2. počila je ena cev (jih je baje kar nekaj tam okrog) in je verjetno zato zakuhal, ker je tam zgubljal vodo

To je zaenkrat.Zdaj se bo zamenjala ta cev toliko, da se zatesni sistem in se bo naprej ugotavljalo al je šla tud dihtunga al pa celo glava.
Možno je sledeče - včeraj na servisu mi je dolil 2 lit. tekočine, zaradi tega se je posledično povečal pritisk v sistemu (samo bi to morala kompenzirat ekspanzija po moje) in je zarad tega šla ta cev.Mi je pa rekel, da so cevi premehke.Temu avtu je namreč enkrat že šla dihtunga in pol še glava ampak je bilo to zamenjano z originalno, na uradnem servisu za juhuhu denarja.Zato se mi je pri nakupu to zdelo ok (imam ga pa en cel teden :? ).No cevi je nažrlo olje, ki se je takrat zmešalo z vodo, ne vem pa še, a so bile takrat tudi zamenjane al ne.
Alien, z gretjem je pa tako - ima avtomatsko klimo, ki je včeraj ob dogodku laufala, res se mi je pa zdelo, da ne piha več tako mraz kot je pre.Samo klima ima ločen sistem kolikor vem.Za gretje pa zdajle ne vem in ga ta moment tudi ne morem probat, ker se trenutno vozim s kolesom (9 letni prestolonaslednik je ugotovil, da to je pa itak dobr za zdravje :aplavz: )

Uporabniški avatar
Filko
Prispevkov: 337
Pridružen: To Jan 06, 2004 7:58 am
Kraj: Nazarje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Filko » Sr Jul 01, 2009 11:25 am

To da je bila glava popravljena na servisu za kakšnih 3k EUR še ne pomeni da je dobro narejeno, ne se na to zanašat. Original servisi imajo veliko pripravnikov, ki sploh nimajo prave šole, poleg tega nobenih iskušenj in takšni potem popravljajo avto po neki knjigi. Računajo pa pol stari mački :shock:
Extremely anti diesel guy

It's better been judged by 12 then carried by 6.

nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

OdgovorNapisal/-a nomi » Sr Jul 01, 2009 11:29 am

A je možno, da je imela ta cev razpoko že ves čas ?In je avto to razliko v pritisku kompenziral z 2 litroma manjkajoče vode?In je v bistvu ta zrak, ki ga je bilo za 2 litra vode potem zaokrožil po sistemu in povzročil nihanje temperature?In je potem, ko smo mu z dolitjem manjkajoče vode vzeli prostor za kompenzacijo, dokončno razneslo to cev?Ker prej, do servisa, je voda v ekspanziji bila, toliko kot jo mora bit, včeraj, ko je zakuhal, je pa ni bilo več, kar po moje pomeni, da je zaradi počene cevi voda ušla, avto je pa manjko potegnil iz kompenzacije .
A je to možno ? :res_ne_vem:

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Jul 01, 2009 12:09 pm

Če bi bila počena cev že prej motor ne bi mogel ustvariti toliko podtlaka da bi potegnil vodo iz posode. Počila je verjetno takrat ko je avto zakuhal.
Za zrak v hladilnem sistemu pa ponavadi opazimo ker gretje ne dela več tako kot bi moralo. Žal pa se to opazi ponavadi le pozimi. Če je kaj narobe z hladilnikom pa opazimo recimo poleti če se nam avto pregrava in prižgemo gretje do konca in temperatura bolj počasi raste ali celo neha rasti.
Kot je Filko povedal, če je bila glava narejena na servisu za velik ojrov, še ne pomeni da je ok.
Eno sem sam lastnoročno, ko sem še delal na reno servisu pred mnogimi leti sam delal 4X :shock: in so me že vsi jebali v glavo ko sem govoril da je treba drugo glavo gor dat. Glavo so celo poslali na testiranje in niso ugotovili nič. Pol sem pa na lastno odgovornost dal drugo glavo gor in je blo OK. Nekaj časa mi zadeva ni dala miru in sem čez nekaj mesecev tudi res našel napako. Pol je pa šef ves pameten klical v reno da je našel napako na glavah ki je verjetno serijska za ta model. Pa so mu rekli da oni to že dolgo vedo :mrgreen: in da se je to dogajalo pri prvih letnikih modela, Zato ni dobro kupiti prvih avtov iz serije. Ker imajo radi kakšno otroško bolezen :wink:

Vsekakor ti želim da je bila samo cev vzrok težav, vendar dvomim.
Pa upaj da ni bilo po zadnjem kuhanju kakšnih večjih posledic.

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Sr Jul 01, 2009 5:50 pm

Nikjer nisem zasledil ali je dizel ali bencinar.....ampak iz simptomov pa sklepam da dizel.....
Tuakj ni debate. Ali slabo popravljeno/ tesnilo ali počena glava.....
Probajte nekaj....ko vžgeš mrzel avto in laufa par minut na mestu, potipaj cevi....in če so trde (pritisk v sistemu) ti nekje nabija v sistem kompresijo (posledično zarad tega v sistemu zrak) . Tesnilo na pokrovčku je zjebalo olje , ki prihaja v sistem preko tesnila ali počene glave....prav tako vse cevi in ker se ustvarja še pritisk pač potem popusti kaka cev. Tud nihanje temparature je povezano s tem....

Imel tri take primere.....vse tri na dizlih....

nomi
Prispevkov: 33
Pridružen: So Mar 28, 2009 8:34 pm
Kraj: Žirovnica

OdgovorNapisal/-a nomi » Če Jul 02, 2009 7:23 am

No, evo.Zadeva ja ta trenutek taka :
avto je dizel 2,9 160 KM letnik 2002,126.000 km (najbrž realnih ampak to ve zagotovo samo prvi lastnik vsi ostali pa najbrž ne več) ... to sem res pozabil povedat.
Dobil sem ga včeraj pozno zvečer (ob ene 7h) z zamenjano cevjo in delujočega na mestu, testnih vožnjah itd od ene 5h - brez problemov.
Takoj nato, po nasvetu mehanika sem šel z njim še v hribe, sicer za offroad nič posebnega, gozdne ceste ampak skoz v klanec makadam,6km z vklopljenim 4wd in potem še cca 1km pod reduktorjem.Fantje iz naših koncev bodo poznali - završnica, valvazor,karavla,potoška in nazaj dol.
Temperatura ves čas kot zalimana mal pod polovico :D , parkrat vmes prevenitvno ustavil, da ne bi spet kuhnil zarad mogoče crknjenega senzorja - nič :D .Gretje dela normalno.Parkiram doma in zdajle zjutraj na povsem hladnem preverim nivo vode v ekspanziji in jo je točno toliko kot jo je nalil, se pravi je, vsaj iz ekspanzije, ni popil.Nisem pa odpiral hladilnika (je bila tud prej ekspanzija ok, manjkalo je pa v hladilniku, ampak to smo po moje rešil z zamenjavo pokrovčka, ki je zapiral povezavo hladilnik-ekspanzija).Hladilnik je preveril in je ok, visko ventilatorja je tud ok ( ampak kot je bilo že rečeno- na avtocesti res to ne bi smel bit problem).Vodo bomo zdaj še spremljali, če bi slučajno kam začela izginevat ...
Verjeten scenarij je pa bil - ker so cevi slabe, je zaradi pritiska, ki se je povečal zaradi dolitja vode, počila cev in je prvič zakuhal.Ker je pokrita s plastiko, je nisem videl :? in smo samo dolili vodo.Dokler se avto ni spet ogrel, je šlo, potem je pa soz to cev zmetal ven vodo in zakuhal drugič ...
Zaenkrat me je zadeva stala 160 EUR od tega 100 eur za avtovleko ... :(
Postopki, ki sledijo - zamenjava vseh cevi za vodo in takoj danes trčičim korakom na zavarovalnico sklenit asistenco ( ker verjetno potem ne bom več nikol ostal na cesti, Murphyjev zakon pa to) :wink:
Hvala vsem, ki ste sodelovali z idejami in pomočjo, upam, da bo admin to temo zdej lahko zaklenil :skace_od_srece: :plese: :thank_you:
lp, G

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4343
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Jul 02, 2009 7:52 am

Cevi dobiš pri potokarju na metre, so pa tiste, ki zdržijo 300 stopinj.

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Jul 02, 2009 9:13 am

nomi napisal/-a: (je bila tud prej ekspanzija ok, manjkalo je pa v hladilniku, ampak to smo po moje rešil z zamenjavo pokrovčka, ki je zapiral povezavo hladilnik-ekspanzija).Hladilnik je preveril in je ok, visko ventilatorja je tud ok ( ampak kot je bilo že rečeno- na avtocesti res to ne bi smel bit problem).Vodo bomo zdaj še spremljali, če bi slučajno kam začela izginevat ...


Če se to dogaja pomeni da hladilni sistem nekje pušča in ni dovolj podtlaka.
Čez čas vseeno preveri, nivo tekočine v hladilniku, pri mrzlem motorju.
Se ti je kar dobro izteklo :wink:

Uporabniški avatar
Rafter
Upravnik
Prispevkov: 2028
Pridružen: To Feb 17, 2004 3:03 pm
Kraj: Southern District of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Če Jul 02, 2009 9:25 am

nomi napisal/-a:Hvala vsem, ki ste sodelovali z idejami in pomočjo, upam, da bo admin to temo zdej lahko zaklenil :skace_od_srece: :plese: :thank_you:
lp, G
Zaklenil? Niti pod razno. :wink:

Ti pa čestitam k rešitvi.
The whole life sponsored by محمد بن راشد المكتوم

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Jul 02, 2009 10:04 am

nomi, tukaj ne zaklepajo, sam banajo :mrgreen:


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 70 gostov