pajero špera

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
air_man
Prispevkov: 145
Pridružen: Ne Jun 15, 2008 12:36 am

pajero špera

OdgovorNapisal/-a air_man » Pe Jul 03, 2009 6:43 pm

Imam pajero, letnik 1995, zanima me sledeče :wink: ...

Kadar se vozim po gozdnih vlakah in podobno imam večinoma zadaj vklopljeno špero. Zdaj me pa zanima, koliko to škoduje, oziroma nimam izkušenj kdaj in kako se je lahko uporablja, brez da bi delal škodo avtu...

Prej galloper, vitara, gc sem pač peljal z 4lcc, zato pač s "šperam" nimam izkušenj...

Vsaka info dobrodošla...

lp, Rok

medo5
Prispevkov: 21
Pridružen: To Feb 17, 2009 8:38 pm
Kraj: okolica Litije

OdgovorNapisal/-a medo5 » Pe Jul 03, 2009 8:27 pm

špero uporabljaj samo v pogojih ko se res zakoplješ in ne gre več naprej, in samo toliko da skoplješ naprej, razen če je teren res tako slab da ne dalj časa ne gre brez nje, takrat imej vklopljeno

MICKA
Prispevkov: 11
Pridružen: Po Mar 24, 2008 5:29 pm
Kraj: DOLENSKA

OdgovorNapisal/-a MICKA » Ne Jul 19, 2009 8:00 pm

saj galloperji, vitare stari model, ter tastar pajero nimajo funkcije 4lcc oziroma zaporo.

Uporabniški avatar
air_man
Prispevkov: 145
Pridružen: Ne Jun 15, 2008 12:36 am

OdgovorNapisal/-a air_man » Po Jul 20, 2009 12:01 am

MICKA napisal/-a:saj galloperji, vitare stari model, ter tastar pajero nimajo funkcije 4lcc oziroma zaporo.


Letnik 95, bencinski motor,
super select + magicna tipka za zaporo zadnjega diferenciala :wink:

Uporabniški avatar
air_man
Prispevkov: 145
Pridružen: Ne Jun 15, 2008 12:36 am

OdgovorNapisal/-a air_man » Po Jul 20, 2009 12:03 am

air_man napisal/-a:
MICKA napisal/-a:saj galloperji, vitare stari model, ter tastar pajero nimajo funkcije 4lcc oziroma zaporo.


Letnik 95, bencinski motor,
super select + magicna tipka za zaporo zadnjega diferenciala :wink:


lcc sem mislil, 4x4 + reduktor

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Po Sep 27, 2010 3:28 pm

torej če nimaš na ročki LCC, potem avto nima šper?

če imaš samo 4H in 4L, potem v 4L ni šper?


hvala za odgovor. lp

SkyEye
Prispevkov: 49
Pridružen: So Okt 03, 2009 2:15 pm

OdgovorNapisal/-a SkyEye » Po Sep 27, 2010 4:14 pm

kolikor je meni znano imas
2H
4H
4HLc
4LLc
+ zraven tega se tipko za zaporo zadnjega diffa

torej za gozdne poti in podobne zadeve sam uporabljam 4H
ostalo preklopil res samo po potrebi oziroma v 4LLc pri voznji v hrib...
Zadnjega pa uporabim le ko vse od zgoraj nastetega ne pomaga :D

en link s slikcam koz zanimivost:
http://www.auto-searchphilippines.com/M ... eroCK.html

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » To Sep 28, 2010 12:44 pm

pravim, če a nimaš teh oznak Lc potem pa avto nima šper?
jaz imam naprimer pozicije

2H
4H
4L

Uporabniški avatar
5x4
Prispevkov: 989
Pridružen: Če Feb 09, 2006 12:18 am
Kraj: Slovenija

OdgovorNapisal/-a 5x4 » Sr Sep 29, 2010 8:30 am

tvoj avto potem nima šper.

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Po Dec 06, 2010 6:01 pm

tale tip http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=4304594&show=1 piše kako ima prvo zaporo diferenciala?

a je kateri avto to imel sploh?


hvala lepa

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » Po Dec 06, 2010 6:24 pm

špero spredaj je serijsko imela samo kakšna LC80 ali puch (ne vsi, so tudi taki brez).

tale pajero z linka pa serijsko špere zagotovo ni imel spredaj.
sredinsko ja, zadnjo mogoče, prve pa ni imel noben pajero.
nekateri menjajo avtomatske vklopnike z zaporo diferenciala.

razen če je vgradil dodatno kakšen ARB ali katerega drugega proizvajalca ...

lp
Mamut
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Po Dec 06, 2010 6:56 pm

hvala lepa za odgovor... tako vsaj vem kaj gledati, oziroma kaj spraševati.

če pa jo že ima, potem mora imeti nekakšen gumb za vklop...

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Po Dec 06, 2010 6:57 pm

kaj pa dela sredinska špera?

to je če imaš srednji diferencial, da se lahko voziš z vklopljenimi pogoni po normalni cesti, pa jo potem vklopiš ko greš po terenu, da imaš npr. 50 - 50?

SkyEye
Prispevkov: 49
Pridružen: So Okt 03, 2009 2:15 pm

OdgovorNapisal/-a SkyEye » Po Dec 06, 2010 7:07 pm

mislm da je tako da ko mas vkloplen pogon na vse 4 da je razmerje nekje 33 : 66 ko pa priklopis pa se dif pa je 50 : 50. Paa ce se ne motim se potem tud kolesa mal drugac sucejo, sam to nej kaksn drug pove ker nisem sigurn.
Pri svojem pajeru mam nekak obcutk, da se mi pri pogonu na vse 4 brez difa vrtijo zadnja kolesa se vedno hitreje, al pa je to samo zaradi porazdelitve navora?!

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » To Dec 07, 2010 2:20 pm

no hvala za odgovor. Sem pričakoval da je nekaj v tem smislu :)
hvala lepa =)

simicbranko
Prispevkov: 240
Pridružen: Če Dec 31, 2009 10:45 am

OdgovorNapisal/-a simicbranko » To Dec 07, 2010 11:09 pm

kakor jaz vidim so te stari terenci skoraj vsi ena jajca. Jaz osebno imam Grand Cherokee in to kar se tiče teh šper je kr neki. Bog pomagi če se zakoplješ. Dokler gre gre ful dobr k se pa enkrat ustavi pa vrti kr neki nikoli vseh 4. Prijatelj ima Audi allroad 2009 letnik in mu elektronika zelo veliko pomaga. Mislim da če nimaš res tpravga terenca te te novi povozijo.

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Sr Dec 08, 2010 2:03 pm

imam odozadi delno špero in zadnič si vlečem avto po dvorišču ker sem nasedo in nikak in nikak ni hotla se vklopit. Potem sem se pa vozu po snegu je pa zagrabla pa spustit ni hotla... tak kot si reko, bog pomagaj :)

Uporabniški avatar
Mitsurugi2
Prispevkov: 660
Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm

OdgovorNapisal/-a Mitsurugi2 » Sr Dec 08, 2010 2:43 pm

Velikokrat sem razmišljal da bi vozniško dovoljenje B kategorije ločili na 2 dela... osebno vozilo in 4x4 vozilo. Ker noben ne bere navodila za uporabo.

Drgač pa...
Če malo bolj podrobno pregledate Mamut4x4 internetno stran lahko najdete sledeča linka:

http://www.youtube.com/watch?v=C2wkW05Pc6c
http://www.youtube.com/watch?v=YNFacsKnswM

Ko smo že pri Toyotah... oče ima LC120 Exe in dokler ne zakleneš sredinskega difa elektronika serje bobeke. No sej jih tudi po tem ampak ponavadi malo pomaga.

2 tedna nazaj me je kolega s prvim pathfinderjem in serijskim pogonom (zadaj LSD) brez težav vozil po snegu kjer si niti zamislit nisem mogel da je možno.

Razna elektronska jajčka so do neke mere uredu potem se pa konča. Enkrat je bil na eni tekmi Q7 pa smo vidl kaj dela elektronika v blatu.
VM - Turbotronic®

Uporabniški avatar
pajk
Prispevkov: 686
Pridružen: To Jun 30, 2009 10:58 am
Kraj: Šk. loka

OdgovorNapisal/-a pajk » Sr Dec 08, 2010 3:04 pm

simicbranko napisal/-a:kakor jaz vidim so te stari terenci skoraj vsi ena jajca. Jaz osebno imam Grand Cherokee in to kar se tiče teh šper je kr neki. Bog pomagi če se zakoplješ. Dokler gre gre ful dobr k se pa enkrat ustavi pa vrti kr neki nikoli vseh 4. Prijatelj ima Audi allroad 2009 letnik in mu elektronika zelo veliko pomaga. Mislim da če nimaš res tpravga terenca te te novi povozijo.


nikakor ne gre primerja audi allroad z starimi terenci.
kinderjajčk pelje kergakoli audija scat u graben kadar koli hočeš ;) :kaj_takega_pa_se_ne:

Uporabniški avatar
mamut
Prispevkov: 1378
Pridružen: Sr Jun 11, 2003 12:52 am
Kraj: Mengeš - CRUISERLAND :)
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mamut » Sr Dec 08, 2010 3:13 pm

Za izkušenega voznika je 100% mehanska špera in ostali mehanski pripomočki zakon.

Ker pa je na svetu vse več mevž je pa tudi izdelkov z miljon elektronskimi pomagali, katere naj bi mislile namesto njih, vse preveč.

Samo izkušnje se pridobi s kilometri ne joškanjem pri mamicah do 30tega in še čez in s kaučofroadanjem.

Elektronska špera ne bo nikoli boljša od 100% ročne.
Ročno vklop špere se zgodi na zahtevo voznika takoj ko njegova glava opazi, da bo nastala situacija, kjer bi posamezno kolo lahko zdrsnilo in bi avto izgubil oprijem.

Elektronski vklop špere pa se zgodi šele, ko eno od koles zdrsne in to pošteno, ker majhnega zdrsa elektronski sistemi ne zaznajo. In predno elektronika prenese moč na kolo z boljšim oprijemom je podlaga pod kolesi s slabšim oprijemom že pošteno zglajena ali luknja pošteno globoka.

In sedaj sprašujem kaj je boljše: 4 kolesa z minimalnim oprijemom ali dve kolesi z minimalnim oprijemom in dve na zlizani podlagi?

Je komu sedaj naredilo klik, zakaj so pod raznimi Q7, Range Roverji, SUVji na sejmih samo podlage z dobrim oprijemom. Ker samo tam elektronika res dobro deluje. V realnem svetu pa je pesem malce drugačna.

lp
Mamut

Mitsurgi .... imaš point ... z branjem navodil. Če bi se večina posvetila samo v osnove, bi imeli precej manj debilnih debat.

Franky ... nasedlega avta ne boš nikoli rešil z LSD (ne droga ne limited slip tukaj ne pomagata, še 100% locker redko)
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Sr Dec 08, 2010 5:20 pm

Mamut - jst sem z osebnim avtom nasel na snegu, pa sem ga probo z terencom dol zvlečt, pa ni hotla tista kurba zagrabit :) čeprav naj bi vklopla ker se je eden vrtel v prazno, pa ni... brezveze - bojše da nimaš, pa vsaj ne pričakuješ da se bo vkloplo :)

Uporabniški avatar
Mitsurugi2
Prispevkov: 660
Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm

OdgovorNapisal/-a Mitsurugi2 » Sr Dec 08, 2010 5:24 pm

S katerim terencem si vleku in kakšno zaporo ima ki bi mogla zagrabit?
VM - Turbotronic®

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Sr Dec 08, 2010 5:30 pm

galloperjem prve izvedbe. ka jst vem kakšno ima, pravijo na servisu da ima noter neke lamele v olju in ko zdrsne kolo v prazno, zrine olje ven in se vklopi drugo kolo (nekje od 40-80%) - mogoče so mislili da se 80% ne vklaplja :P

ko sem se pa vozil po enem terenu se je pa vklopla in potem je to šlo po pou metrskem snegu brez problema. čudno je to kdaj se vklopi in kako

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Dec 08, 2010 6:03 pm

Če imaš to kar pišeš potem imaš LSD in nima kaj vklapljat in izklapljat. LSD na lamele drži dokler zmore in konec, po tem se kolo ravnotako vrti v prazno.

Mamut najboljši post v vsej tej debati okoli šper.... :aplavz:

Tole je pa največja neumnost....
simicbranko napisal/-a:kakor jaz vidim so te stari terenci skoraj vsi ena jajca. Mislim da če nimaš res tpravga terenca te te novi povozijo.


Ja povozijo te sicer res ampak samo dokler ne zaviješ na teren, potem pa, pa pa elektronika.
Na kakšno hard tekmo pojdi pogledat koliko je teh novih superterencev...razen rubicona nobenega...za tega se pa itak ve kam spada.
To če gledaš enega jagra, staro mamo ali pa kaučofroaderja z starimi jetri še ne pomeni da je to to....
Zanimivo pri vsej tej debati pa je da nihče ne pove zakaj sploh rabi špero in kam jo bo nataknil. Na serijski avto he he..... najprej se poskrbi za pošteno podvozje pol pa razmišlja o šperi.

Fr3nky
Prispevkov: 47
Pridružen: Sr Sep 15, 2010 9:50 pm

OdgovorNapisal/-a Fr3nky » Sr Dec 08, 2010 7:30 pm

jst sem bolj nov v temu, pa mi vsaka novica pride prav. če prav razumem, če se peljem nekje po terenu (po snegu, blatu...) ta LSD drži tudi drugo kolo, ko pa pride da je eno kolo npr. v zraku, pa ti ta drugi nič ne pomaga. imam prav?

recimo ko sem vlekel avto, je drugo kolo stalo pri miru, prav zato, ker je ta prvo se vrtelo čisto v prazno? prav razmišljam?

kako so pa te samodejne zapore (npr. pajero) so to 100% ali delne?
če imaš na ročki lcc oziroma kakšen gumb, to pomeni da je 100%?


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 64 gostov