Vlečna vrv
Vlečna vrv
Pozdrav,
sem nov na forumu, čeprav ga sicer kar redno spremljam..zanima me, če kdo ve kje bi kupil kvalitetno profesionalno vlečno vrv, ki bo elastična in bo obenem zdržala močnejše obremenitve kot so vleka težjih terencev in kombijev...
Lahko bi bila pa tudi toga iz istega materiala kot so gurtne, le da ima na koncu kavlje za pritrditev..
Razne vrvi, ki se jih dobi na bencinskih servisih in trgovinah z avtodeli so bolj "hobby" variante..
Včeraj sem namreč strgal elastično vrv, ki je bila kao deklarirana za 2500 kg, pa sem samo osebni avto povlekel na ravnem iz snega...
Katere vrvi uporabljate offroaderji za svoje potrebe...
Uglavnem, če kdo pozna koga v SLO, ki to dela ali pa če lahko prek neta naročim ali kakšna trgovina, ki to imajo..vsakega nasveta bi bil vesel.
hvala in lp,
M.
sem nov na forumu, čeprav ga sicer kar redno spremljam..zanima me, če kdo ve kje bi kupil kvalitetno profesionalno vlečno vrv, ki bo elastična in bo obenem zdržala močnejše obremenitve kot so vleka težjih terencev in kombijev...
Lahko bi bila pa tudi toga iz istega materiala kot so gurtne, le da ima na koncu kavlje za pritrditev..
Razne vrvi, ki se jih dobi na bencinskih servisih in trgovinah z avtodeli so bolj "hobby" variante..
Včeraj sem namreč strgal elastično vrv, ki je bila kao deklarirana za 2500 kg, pa sem samo osebni avto povlekel na ravnem iz snega...
Katere vrvi uporabljate offroaderji za svoje potrebe...
Uglavnem, če kdo pozna koga v SLO, ki to dela ali pa če lahko prek neta naročim ali kakšna trgovina, ki to imajo..vsakega nasveta bi bil vesel.
hvala in lp,
M.
-
- Prispevkov: 92
- Pridružen: To Jan 15, 2008 10:20 am
- Kraj: Tolmin
Če ti kaj pomaga, nam pri delu v gozdu (vitla 5t, škripec) in vleki traktorjev odlično sliži interdiskontova neskončna vrv, nekaj takega: http://www.interdiskont.si/vsi-izdelki/ ... aspx/i5898
Lp, gasper
Lp, gasper
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
TEGA mi matramo pa se še ni vdal. Je delal že razne svinjarije, se pravi vsaj 1500kg nasedlo na aksah v blatu (zemlja), potem pa 1800kg cukne z 15-20 na uro da se zadeva sploh premakne. In se premakne, trak je pa še cel. Ga ne šparamo čisto nič, ma da dela, pa čeprav nismo nežni z njim.
Odlična varianta tam kjer ni oprijema, kjer pomaga samo cukanje.
Jaz sem si omislil neko kinetično vrv iz neke angleške trgovine. Moram reči da jo svetujem vsem ker je to res super zadeva. v zadnjih 14tih dneh je rešila že kar nekaj avtov in celo kamjon.
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
Kaj te zanima? Ravno sem dele naročal za avto pa sem še tale štrik nabavil. Drugače se ga ne splača posebaj naročat iz UK. Je cenejši pri mamutu, majniku,...
To naj bi bilo to:
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROAD/Ropes_and_Recovery/Kinetic_Tow_Rope_-_8_metre_x_24mm_%282_ton_Working_Load_Limit,_12_ton_Minimum_Breaking_Load%29_%28WEB_EXCLUSIVE_SPECIAL_OFFER%29.html
Res priporočam.
Ni pa ravno namenjen za kamjone tako da ga boš v pesku na 110tki verjetno res kmalu pretrgal.
To naj bi bilo to:
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_ROAD/Ropes_and_Recovery/Kinetic_Tow_Rope_-_8_metre_x_24mm_%282_ton_Working_Load_Limit,_12_ton_Minimum_Breaking_Load%29_%28WEB_EXCLUSIVE_SPECIAL_OFFER%29.html
Res priporočam.
Ni pa ravno namenjen za kamjone tako da ga boš v pesku na 110tki verjetno res kmalu pretrgal.
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
Jaz sem vzel pri Maroltu 10m 10t, pa sem zadnjič posodil, ko so 7t bager iz luknje vlekli. Verigo so strgali, gurtna je palepo preživela. Aja vlekli so z 4 "akserjem" Mercedes hruško za beton, naloženo. Ta isto gurtno sta mi strgala hišnik in čistilka v službi, ko sta s Kangoojem Expresa vlekla zdej pa razumi!! Taka gurtna je vsestransko uporabna, men je že velikokrat prav prišla!
Mladenič, raduj se svoje mladosti
A zna kdo preračunat kakšno gurtno rabmo recimo v primeru če vlečem iz peska 9 tonski tam 150. Moj ima 7.5 tone, pa recimo da ga cuknem z 15kmh na uro. Seveda mi priporočajo v štacuni da vzamem 40 tonsko gurtno pa se mi zdi pretiravanje. Ali bi 20 tonska zadoščala?
A obstaja kakšno priporočilo. Recimo, ko kupuješ gurtno kupi tako ki je dva/tri-kratnik teže vozila.
A obstaja kakšno priporočilo. Recimo, ko kupuješ gurtno kupi tako ki je dva/tri-kratnik teže vozila.
Hvala za vse info...tale je OK:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=282
samo jaz rabim max. 5m..za po cesti kdaj pa kdaj tudi kaj vlečem in je 9m daleč preveč....
pa še en problem je: priklop: rabim namreč še priklop na kavelj z varovalko, se pravi tako, da lahko avto spodaj "zahaklam" oz. na tisti nosilec, ki se ga uvije na odbijač..v obeh primerih ima na avtu to obliko prstana in ne kavlja, kamor bi lahko te vlečne vrvi nataknil..a se dobi kaj takega pri mamutu ali kje drugje
TEGA mi matramo pa se še ni vdal. Je delal že razne svinjarije, se pravi vsaj 1500kg nasedlo na aksah v blatu (zemlja), potem pa 1800kg cukne z 15-20 na uro da se zadeva sploh premakne. In se premakne, trak je pa še cel. Ga ne šparamo čisto nič, ma da dela, pa čeprav nismo nežni z njim.
Odlična varianta tam kjer ni oprijema, kjer pomaga samo cukanje.[/quote]
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=282
samo jaz rabim max. 5m..za po cesti kdaj pa kdaj tudi kaj vlečem in je 9m daleč preveč....
pa še en problem je: priklop: rabim namreč še priklop na kavelj z varovalko, se pravi tako, da lahko avto spodaj "zahaklam" oz. na tisti nosilec, ki se ga uvije na odbijač..v obeh primerih ima na avtu to obliko prstana in ne kavlja, kamor bi lahko te vlečne vrvi nataknil..a se dobi kaj takega pri mamutu ali kje drugje
TEGA mi matramo pa se še ni vdal. Je delal že razne svinjarije, se pravi vsaj 1500kg nasedlo na aksah v blatu (zemlja), potem pa 1800kg cukne z 15-20 na uro da se zadeva sploh premakne. In se premakne, trak je pa še cel. Ga ne šparamo čisto nič, ma da dela, pa čeprav nismo nežni z njim.
Odlična varianta tam kjer ni oprijema, kjer pomaga samo cukanje.[/quote]
Ko boš tam ga še za 2 x http://www.mamut4x4.com/?kategorija=53&jezik=sl prašaj
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Tako ja, vzameš še en al pa dva škobca in imaš mir. Sej ni treba gurtno do konca raztegnt če boš ven vlekel. Itak jo daš na pol pa bo še bol močna in imaš 4,5m dolžine.
Malo iznajdljivosti pa delaž z njo kar hočeš.
Pa prej magari poglej luknjo kolikšna je, tam kamor boš škobec zapenjal, da ne bo škobec slučajno predebel, mislim na vijak.
Malo iznajdljivosti pa delaž z njo kar hočeš.
Pa prej magari poglej luknjo kolikšna je, tam kamor boš škobec zapenjal, da ne bo škobec slučajno predebel, mislim na vijak.
miran napisal/-a:Matej napisal/-a:.... smo jo 4x utrgali ....
Kaj vmes ste jo pa vsakič zašili? Zavozlali?
Tale fora, da lahko ENO gurtno 4x strgaš, je za nas, gorenjske duše, nadvse zanimiva. Zato prosim za navodilo. Hvala že v naprej.
LP Miran
točno tako miran zavozlali smo jo, potem je vozel držal, gurtna pa se je strgala drugje.....
Matej napisal/-a:včeraj smo se malo vlekli iz snega 2 avta po cca 2t
imeli smo 4t gurtno in smo jo 4x utrgali preden smo avto ven iz zameta potegnili.
tko da ne škodi tudi če je gurtna 20t, če je predolga jo lahko skrajšaš obratno pa ne gre....
A lahk pol rečemo, da dvakratnik teže avtomobila ne zadostuje?
Dimen napisal/-a:Matej napisal/-a:včeraj smo se malo vlekli iz snega 2 avta po cca 2t
imeli smo 4t gurtno in smo jo 4x utrgali preden smo avto ven iz zameta potegnili.
tko da ne škodi tudi če je gurtna 20t, če je predolga jo lahko skrajšaš obratno pa ne gre....
A lahk pol rečemo, da dvakratnik teže avtomobila ne zadostuje?
niti sličajno, seveda če govorimo da je avto nekje vkopan, pa da ga cukaš z zaletom......
če boš glekel avto po cesti je dovol že če drži težo avta
A zna kdo preračunat kakšno gurtno rabmo recimo v primeru če vlečem iz peska 9 tonski tam 150. Moj ima 7.5 tone, pa recimo da ga cuknem z 15kmh na uro. Seveda mi priporočajo v štacuni da vzamem 40 tonsko gurtno pa se mi zdi pretiravanje. Ali bi 20 tonska zadoščala?
Zanimivo vprašanje, na katerega ni lahko odgovoriti.
Osnovna zakonitost 2. Newtonovega zakona pravi, da je sprememba gibalne količine enaka sunku sile: dG=Fdt.
Recimo, da vlečeš pod zgornjimi pogoji in da ti ne uspe vkopanega niti premakniti, torej na koncu obstojiš. 7.5t inercijske mase s hitrostjo 15 km/h=4.2m/s (cca) ima gibalno količino enako G=m*v=37500 kg*m/s. To je treba uničiti s primernim sunkom sile, za katerega poskrbi gurtna.
Sedaj pa težava: kako gurtna "blaži"?
Recimo za prvi približek, da je sila ustavljanja vseskozi konstantna. Recimo, da ustavljanje poteka vsegaskupaj 1s. Potem je potrebna sila enaka 37500N, kar znese 3.7t. Malo, ane?
Drugi, uporabnejši, boljši (a vendar še daleč od realnosti) približek bi bil, da je sila linearno odvisna od časa raztegovanja gurtne. V tem primeru bo max sila (dosežena tik pred ustavljanjem) enaka dvakratniku prej izračunane.
Tretji, čisto uporabni, masovno uporabljani in zlorabljani (a še vedno neresnični) približek bi bil Hookov zakon, ki pove, da ja sila premosorazmerna raztezku. To račun konkretno obremeni z višjo matematiko (če je želja, lahko poizkusimo detajle), a zaključek bo, da maks. sila ne bo presegla dvakratnika inercijske mase (torej vozila, ki vleče).
----------------
In sedaj: zakaj se gurtne potem trgajo?
Tukaj pride zelo prav primerjava s plezalnimi vrmi, ki opravljajo podobno funkcijo. Vprašajte kolega plezalca, na koliko časa menja vrvi. Vprašajte ga, kako lahko po prvem padcu na kolegovi vrvi oceni, koliko je vrv (upo)rabljena. Poglejte katalog novih vrvi in opazili boste podatek, _koliko_ deklariranih padcev posamezna vrv zdrži. Te podatke pri gurtnah še nisem opazil, malo sem spraševal okoli, a vedno naletel na gluha ušesa.
Dva verjetno najpomembnejša elementa, ki konkretno znižujejta življenjsko dobo gurten:
- delovanje na meji elastičnost - plastinost materjala. Ko elastično gurtno preobremenite, je še daleč pod odpovedjo v obliki strganja, zgodijo pa se spremembe v materjalu, gurtna se ne povrne več v prvotno stanje. Gurtna postane manj elastična z vsako uporabo. Torej se zavedajte omejitev gurtne in ne vlečite z njo vseprek in s prevelikimi hitrostmi. Tu se tudi pokaže razlika med "branded" gurtnami in "noname" izdelki, ki so lahko konkretno cenejši. Sam uporabljam "noname", a ga uporabljem bolj malo in nežno.
- umazanija in z njo povezana obraba naredi mikro in manj mikro poškodbe, ki krajšajo življenjsko dobo gurtne. Spet analogija: zakaj imajo plezalci podlogo za vrv, zakaj se izogibajo "tacanju po plezalnem štriku"? Zato. Pomoje tudi gurtnam ne bi škodilo, če bi se jih na vsak kvarte opralo. Navodil, kako to storiti s plezalnim štrikom, da ne bo škode, je na netu polno.
Torej obstajajo fizikalne meje, ki jih je potrebno upoštevati pri uporabi. Preprosto nakup večtonske gurtne ni rešitev, ker je takšna gurtna bolj toga in bolj obremenjuje vozila. Groba ocena za dvakratnik pričakovane teže vozila, ki bo gurtno uporabljalo, se mi zdi smiselna. Itak pa je pametno stvar uporabljati v navezi vozil, ki imajo primerljive mase - če reševanje uspe, da slučajno ne dobiš Samurajskega izstrelka v odbijač.
Če je še aktualno: moje so deklarirane na 9000kg, za avto okrog 2000 je bilo dosedaj vedno dovolj. Je pa zelo pomembno, da uho zapneš nekam kjer ni ostrih robov. Najboljše je imeti dve: eno 3m za okoli drevesa in eno 7-9m.
Aja-kupljene pri Mamutu-poslal domov
LP Franci
Aja-kupljene pri Mamutu-poslal domov
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order
Fizika rulz!
A izhodišča gornje študije po mojem ne.
Eno je elastična gurtna (ali vrv), drugo pa običajna gurtna, ki se načelno ne razteza. Torej dejanski raztezek gurtne pred ustavitvijo vlekočega avta traja le nekaj kratkih delčkov sekunde (pod pogojem, da je vlečeni avto dobro zagozden in se sploh ne premakne) in so zato sile bistveno večje.
Za izračune sem pa že prestar
LP Miran
A izhodišča gornje študije po mojem ne.
Eno je elastična gurtna (ali vrv), drugo pa običajna gurtna, ki se načelno ne razteza. Torej dejanski raztezek gurtne pred ustavitvijo vlekočega avta traja le nekaj kratkih delčkov sekunde (pod pogojem, da je vlečeni avto dobro zagozden in se sploh ne premakne) in so zato sile bistveno večje.
Za izračune sem pa že prestar
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Fonza če prav razumem ti ne govoriš o elastičnih oz. kinetičnih vrveh?
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
Picpoki napisal/-a:Fonza če prav razumem ti ne govoriš o elastičnih oz. kinetičnih vrveh?
Ne, o navadni gurtni. Je pa elastična nedvomo boljša, odvisno za kaj jo rabiš, za pesek definitivno. Tudi cena je neprimerno višja. Glej, tako kot nimajo vsi vitle na avtih, tudi nimajo vsi kinetičnih vrvi. Je pa vseeno boljše imet navadno gurtno kot nič.
LP Franci
Wine,Women&LandRovers*Not necessarly in that order
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 62 gostov