Vlečna vrv
Japonski proizvajalec elastičnih gurten Hashi Ken (so požegnane z vsemi certifikati in ne vem še čim) priporoča:
- "nosilnost" elastične gurtne naj bo 4x večjo od teže avta
in
- gurtna naj bo BREZ kavljev in podobnega.
LP Miran
PS: @vrecha: večinoma nimamo elastičnih gurten. So predrage. In z navadno, neelastično, je treba kar precej cukati. In ponavadi deluje.
- "nosilnost" elastične gurtne naj bo 4x večjo od teže avta
in
- gurtna naj bo BREZ kavljev in podobnega.
LP Miran
PS: @vrecha: večinoma nimamo elastičnih gurten. So predrage. In z navadno, neelastično, je treba kar precej cukati. In ponavadi deluje.
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
No jaz sem dal za neko "No name" elastično gurtno 40€. Ni tako dosti glede na to da se po mojem z njo reši slabše situacije z veliko manj škode kot z navadno gurtno.
In moram reči da zadevo res priporočam. Verjetno pa res ni fajn za šlepanje po cesti ker če ne drugega je malo dolga.
In moram reči da zadevo res priporočam. Verjetno pa res ni fajn za šlepanje po cesti ker če ne drugega je malo dolga.
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
he he, cela razprava o gurtnah zraven jo ima pa samo 10% ljudi kot opažam, kinetično pa niti 5%, najhuje pa je da drevesne nima skoraj nihče....... Zraven vitla je OBVEZNA drevesna gurtna.
Najhujši so pa tisti ki gredo brez vsega na teren in ko ostane v blatu pričakuje da je samoposebiumevno, da bo nekdo zaradi njegove nonšalntnosti razvil lepo zloženo in čisto gurtno.........da jo moraš potem dati blatno nazaj v prtljažnik, doma oprati, posušiti in poviti ga pa itak nič ne briga da o denarju, ki ga je treba za drevesno in vlečno gurtno treba odšteti niti ne govorim.
Celo take primerke sem videl ki so na hard tekmo prišli brez drevesne gurtne....pol so si jo pa sposojali, pa škopce in škripce tudi
No pol nas je pa isti človek kateremu sem posodil škopec in škripec ker je obtičal, čez par tekem prijavil sodnikom da smo dobili pribitek za tujo pomoč. Ker nam je sodnik posodil izvijač Ja ja taki smo ljudje.....važno je da je šnorkl na avtu, jebeš gurtne.
Najhujši so pa tisti ki gredo brez vsega na teren in ko ostane v blatu pričakuje da je samoposebiumevno, da bo nekdo zaradi njegove nonšalntnosti razvil lepo zloženo in čisto gurtno.........da jo moraš potem dati blatno nazaj v prtljažnik, doma oprati, posušiti in poviti ga pa itak nič ne briga da o denarju, ki ga je treba za drevesno in vlečno gurtno treba odšteti niti ne govorim.
Celo take primerke sem videl ki so na hard tekmo prišli brez drevesne gurtne....pol so si jo pa sposojali, pa škopce in škripce tudi
No pol nas je pa isti človek kateremu sem posodil škopec in škripec ker je obtičal, čez par tekem prijavil sodnikom da smo dobili pribitek za tujo pomoč. Ker nam je sodnik posodil izvijač Ja ja taki smo ljudje.....važno je da je šnorkl na avtu, jebeš gurtne.
Alien je lepo povedal. Večina misli da je vse kar rabiš samo vitel.
Mene je že izučilo in sem si/si bom omislil kar vso opremo ki pride nujna na terenu.
Mene je že izučilo in sem si/si bom omislil kar vso opremo ki pride nujna na terenu.
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
- OrangePower
- Prispevkov: 1111
- Pridružen: Sr Avg 30, 2006 2:16 pm
Se strinjam z Alienovim razmišljanjem, zato pa sem kupil malo večjega terenca, ker vozim s sabo kar nekaj robe. Imam drevesno gurtno, elastično gurtno 9T, navadno gurtno 8T, potem 4male gurtne 3T, dva flašncuga, ketno in ene 5 škobcev različnih veličin. Obvezna je tudi sekira in lopata, komplet gedor (ne vem kako se po slovensko reče), veliko ključev, par klešč, nekaj L olja za vse mogoče stvari, silikonski kit ter WD40 veliko piksno
Mogoče sem še kaj pozabil...
To bom sigurno še naprej vozil s sabo, saj nikol ne veš kaj boš rabil, zaradi malenkosti ali neumnosti pa se mi ne da klicat koga ali pa nehat vozit po eni uri od kar sem začel.
Sem že vodno pumpo menjal na terenu (sicer jo je kolega prinesel ampak nisem rabil avta nikamor vlečt) pa ker sem hitro vstavil je jermen še sedaj na avtu, da ne govorim o situacijah ko na pol zdrsneš pod breg in je ravno tam drevo ki grozi šipam in celemu boku, do tega da so kolesa pol metra v luft na enis trani kolesa, avto pa se drži samo za bukev z rolbarom da ne pade okol. Aja ta avto je bil tudi na orenk bregu, tako da je bil skoraj navpično postavljen (hvala bukvi da je držala)
ITD...
Še bi lahko našteval, ampak kot sem rekel, manjšega avta si ne morem privoščit ker vse ne gre noter, gurtna pa vsaka marsikaj zdrži če le malo s pametjo delaš.
Mater sem se razpisal
Mogoče sem še kaj pozabil...
To bom sigurno še naprej vozil s sabo, saj nikol ne veš kaj boš rabil, zaradi malenkosti ali neumnosti pa se mi ne da klicat koga ali pa nehat vozit po eni uri od kar sem začel.
Sem že vodno pumpo menjal na terenu (sicer jo je kolega prinesel ampak nisem rabil avta nikamor vlečt) pa ker sem hitro vstavil je jermen še sedaj na avtu, da ne govorim o situacijah ko na pol zdrsneš pod breg in je ravno tam drevo ki grozi šipam in celemu boku, do tega da so kolesa pol metra v luft na enis trani kolesa, avto pa se drži samo za bukev z rolbarom da ne pade okol. Aja ta avto je bil tudi na orenk bregu, tako da je bil skoraj navpično postavljen (hvala bukvi da je držala)
ITD...
Še bi lahko našteval, ampak kot sem rekel, manjšega avta si ne morem privoščit ker vse ne gre noter, gurtna pa vsaka marsikaj zdrži če le malo s pametjo delaš.
Mater sem se razpisal
madona si se opremu.......
Jaz sem se že navadu da blebetačem ki so full po "terenu" samo v prtljažnik pogledam, pa zajlo na vitlu če ga ima........pa je takoj jasno koliko "terena" je videl No seveda je pa odvisno kaj je za koga teren, za marsikoga je to že makadamska cesta, ali pa 10 cm snega......na resnem terenu pa vsekakor brez opreme ne gre, pa če imaš karkoli, pa nevem kakšne gume. Tisti ki trdi da vozi po terenu pa da ni še nikoli nasedel, laže....sebi in vsem okoli sebe. Ali pa je od onih ki skos fehtarijo za nekaj in druge spravljajo v slabo voljo k se tišijo zraven na giro.
Jaz sem se že navadu da blebetačem ki so full po "terenu" samo v prtljažnik pogledam, pa zajlo na vitlu če ga ima........pa je takoj jasno koliko "terena" je videl No seveda je pa odvisno kaj je za koga teren, za marsikoga je to že makadamska cesta, ali pa 10 cm snega......na resnem terenu pa vsekakor brez opreme ne gre, pa če imaš karkoli, pa nevem kakšne gume. Tisti ki trdi da vozi po terenu pa da ni še nikoli nasedel, laže....sebi in vsem okoli sebe. Ali pa je od onih ki skos fehtarijo za nekaj in druge spravljajo v slabo voljo k se tišijo zraven na giro.
Dimen napisal/-a:Ok, kaj smo se pol naučil?
Za elastično, ki je nima skor noben, vemo fizikalne zakonitosti,
kaj pa za togo gurtno?
NIČ.
Pri vleki brez cukanja (adijo sklopka), je skoraj vsaka dobra. Če boš ti vlekel s cukanjem bo ene 8 tonska dovolj močna. Če pa bodo tebe vlekli s cukanjem (saj drugače te ne bodo mogli ), bo treba pa kar kaj močnejšega nabaviti. To govorim za togo gurtno.
Strgala se bo prej ali slej vsaka, zato pazi, da NIKOLI nihče ne stoji tako, da bi vanj priletela kakšna odtrgana kljuka z avtomobila ali kakšen škopec. Vsako zadrževanje v bližini napete gurtne ali v liniji njene obremenitve je lahko zelo nevarno. To o nevarnosti velja za togo in elastično gurtno. Po mojem je elastična za take poškodbe še nevarnejša.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
z gurtnami je tako kot z moškim orodjem: mehka je za vlečenje trda pa za resno delo....
Miran, niso tako nevarne, nimajo tako velikega dosega, tako da če ni nekdo tako nor da stoji tik pred vlečenom vozilom ni panike. Pa še tam bi moralo odtrgat odbijač da bi bilo nevarno.
Sploh ni panike med delom z gurtnam, pravimi seveda in ne z nekim šrtikom, verigo ali zajlo....tam je druga pesem.
Gurtna je po nekaj cm brez napetosti, odvisno od dolžine.
Dobra gurtna je zlata vredna in zna prihraniti marsikatero nevšečnost ali pa
http://www.youtube.com/watch?v=04-OZFKLPUE
Miran, niso tako nevarne, nimajo tako velikega dosega, tako da če ni nekdo tako nor da stoji tik pred vlečenom vozilom ni panike. Pa še tam bi moralo odtrgat odbijač da bi bilo nevarno.
Sploh ni panike med delom z gurtnam, pravimi seveda in ne z nekim šrtikom, verigo ali zajlo....tam je druga pesem.
Gurtna je po nekaj cm brez napetosti, odvisno od dolžine.
Dobra gurtna je zlata vredna in zna prihraniti marsikatero nevšečnost ali pa
http://www.youtube.com/watch?v=04-OZFKLPUE
iz 15letne prakse:
za lažje terence do 2t skupne teže
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52&jezik=sl&artikel=255
za težje terence od 2 t in več:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52&jezik=sl&artikel=256
za kamione in ostale težje primerke:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52&jezik=sl&artikel=257
sem šlepal in bil šlepan vse skupaj precej čez 1000 km in elastična gurtna primerne jakosti je milina tako za avto kot za šoferje, seveda primerno močna, ne prešvoh, ne premočna.
zajla za uporabo na terencih ni primerna. toga gurtna pa je namenjena za podaljševanje pletenice vitla. vleke in cukanja s togo gurno pa tudi ni priporočljivo, se pa da, če imata oba šoferja vsaj malo smisla za vleko.
v vseh teh letih sem iz dreka, snega, peska, ... potegnil že ničkoliko terencev pa še nisem uničil nobene elastične gurtne. še vedno imam prvo 9 tonsko, katera je stara preko 10 let.
jo pa po povratku s terena posušim, po potrebi pa tudi operem z vodo.
za lažje terence do 2t skupne teže
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52&jezik=sl&artikel=255
za težje terence od 2 t in več:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52&jezik=sl&artikel=256
za kamione in ostale težje primerke:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52&jezik=sl&artikel=257
sem šlepal in bil šlepan vse skupaj precej čez 1000 km in elastična gurtna primerne jakosti je milina tako za avto kot za šoferje, seveda primerno močna, ne prešvoh, ne premočna.
zajla za uporabo na terencih ni primerna. toga gurtna pa je namenjena za podaljševanje pletenice vitla. vleke in cukanja s togo gurno pa tudi ni priporočljivo, se pa da, če imata oba šoferja vsaj malo smisla za vleko.
v vseh teh letih sem iz dreka, snega, peska, ... potegnil že ničkoliko terencev pa še nisem uničil nobene elastične gurtne. še vedno imam prvo 9 tonsko, katera je stara preko 10 let.
jo pa po povratku s terena posušim, po potrebi pa tudi operem z vodo.
www.mamut4x4.com ... največji izbor 4x4 opreme v Sloveniji.
Za togo gurtno je zadeva bolj strašna. Čisto dovolj dober izračun po prvi predpostavki (konstantna sila), le čas ustavljanja je potrebno popraviti, kot je rekel Miran.
Torej recimo, da sunek (enakomerne, to je pri togi gurtni čisto vredu predpostaviti) traja 0.1 s. Torej je sila, ki deluje (na priklopno točko vozila, na gurtno ...) kar naenkrat 10x večja, 37 t. Veliko, ane?
Tu je tudi glavni razlog, zakaj se (toge) gurtne trgajo. Mi je šele sedaj jasno, ko vidim, da res cukate s togimi gurtnami 15 km/h. Vso srečo še naprej ... Mislim da nakupčkate keš za večtedensko pot, potem pa se ne najde 40 EUR za neko noname elastično gurtno, ki bo koneckancev ob pravilni uporabi preživela vsaj 3 toge, potem mi ta računica res ni jasna ... Vsak po svoje.
Aja, še to. Sile so odvisne od hitrosti in mase vozila, ki vleče, ne od vkopanega. Čisto vseeno je, ali hočete premakniti Ferozo ali Eifflov stolp. Gibajoče vozilo je tisto, ki povzroči sile. Predmet, ki ga hočete premakniti, pa bo odločil o uspehu ...
@Dimen:
Na tvojem mestu bi vzel ali 20t elastično gurtno ali pa vsaj 40t, ampak raje več, togo gurtno. In toga naj bo čimdaljša, da bo ja vsaj kanček elastičnosti pokazala ...
Torej recimo, da sunek (enakomerne, to je pri togi gurtni čisto vredu predpostaviti) traja 0.1 s. Torej je sila, ki deluje (na priklopno točko vozila, na gurtno ...) kar naenkrat 10x večja, 37 t. Veliko, ane?
Tu je tudi glavni razlog, zakaj se (toge) gurtne trgajo. Mi je šele sedaj jasno, ko vidim, da res cukate s togimi gurtnami 15 km/h. Vso srečo še naprej ... Mislim da nakupčkate keš za večtedensko pot, potem pa se ne najde 40 EUR za neko noname elastično gurtno, ki bo koneckancev ob pravilni uporabi preživela vsaj 3 toge, potem mi ta računica res ni jasna ... Vsak po svoje.
Aja, še to. Sile so odvisne od hitrosti in mase vozila, ki vleče, ne od vkopanega. Čisto vseeno je, ali hočete premakniti Ferozo ali Eifflov stolp. Gibajoče vozilo je tisto, ki povzroči sile. Predmet, ki ga hočete premakniti, pa bo odločil o uspehu ...
@Dimen:
Na tvojem mestu bi vzel ali 20t elastično gurtno ali pa vsaj 40t, ampak raje več, togo gurtno. In toga naj bo čimdaljša, da bo ja vsaj kanček elastičnosti pokazala ...
@ Dimen - offtopic - kako pa kaj viza za Libijo??
@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj. Prav velik mojster sicer nisem, a po pesku so me kar precej precukali in prevlekli. Niti ene toge gurtne nismo strgali, niti enega avta razčetverili. Pa imam navadni (a ta pravi, atestirani, seveda) togi gurtni za dvigovanje tovorov. Je pa res, da smo že precej (močnih) škopcev uničili. Vsaj dva na leto. Zadnja leta imam tudi elastično Hashi Ken gurtno
- le da je brez kaveljnov na koncu - in je res veselje z njo avto potegniti. Prav poceni tudi ni - torej ne šparam pri opremi.
A ene no name elastične gurtne za 30 eur, kot jo svetuješ ti, ne bi uporabljal nikoli. Še vedno trdim, da so že brand name gurtne nevarne, kaj šele no name. Naj reče Vesoljček kar koli hoče, gurtne letijo s škopci ali celo s kljukami z avta. Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".
@ Dimen, še enkrat: Poslušaj nasvet tistega, ki se na te reči spozna in ne nas "mojstrov". V pesku nimaš vedno prilike za popravni izpit.
Miran
@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj. Prav velik mojster sicer nisem, a po pesku so me kar precej precukali in prevlekli. Niti ene toge gurtne nismo strgali, niti enega avta razčetverili. Pa imam navadni (a ta pravi, atestirani, seveda) togi gurtni za dvigovanje tovorov. Je pa res, da smo že precej (močnih) škopcev uničili. Vsaj dva na leto. Zadnja leta imam tudi elastično Hashi Ken gurtno
- le da je brez kaveljnov na koncu - in je res veselje z njo avto potegniti. Prav poceni tudi ni - torej ne šparam pri opremi.
A ene no name elastične gurtne za 30 eur, kot jo svetuješ ti, ne bi uporabljal nikoli. Še vedno trdim, da so že brand name gurtne nevarne, kaj šele no name. Naj reče Vesoljček kar koli hoče, gurtne letijo s škopci ali celo s kljukami z avta. Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".
@ Dimen, še enkrat: Poslušaj nasvet tistega, ki se na te reči spozna in ne nas "mojstrov". V pesku nimaš vedno prilike za popravni izpit.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
miran napisal/-a:Upam, da bosta Fonza ali pa MarkoV pobrskala po arhivih in objavila sliko luknje v zadnjih vratih, ali pa - če jo imata seveda - še noge od Vikija, ki mu jo je obdelala gurtna. Pa ne rečem, da je kriva gurtna - tudi šoferji in okoli nahajajoči so pogosto pravi "mojstri".an
Zgoraj navedeni primer se je zgodilo, ko je z navadno gurtno LC80 cuknil ven kratki Puch. Sicer je šlo bolj za splet okoliščin, a vseeno se je končalo tako, da je odtrgalo vlečno točko na LC80, ki je (skupaj z gurtno) poletela v Puchova zadnja vrata in jih skoraj prebila. Če bi poletela malo višje bi prebila steklo in najbrž končala v šoferjevi glavi.
Vikijevo nogo pa je oplazila vrv od vitla, če bi ga gurtna, bi bila poškodba najbrž manjša kot je bila.
In še moje mnenje o gurtnah. Lahko rečem da sem res veliko precukal (in bil tudi sam cukan) z navadnimi in elastičnimi gurtnami. Lahko samo rečem, da brez elastične gurtne ne grem tja dol.
@ vreča - oprosti, vedno manj se strinjam s teboj ...
No, meni se pa zdi, da preko tez in antitez, računov in predvsem izkušenj napredujemo proti neki sintezi znanja, kar je na tem forumu prava redkost.
Za povzetek:
Začeli smo s praktičnim problemom (kaj bo zdržalo Dimnovih 7.5t s 15km/h naleta + zakaj zaboga se gurtne trgajo).
Nadaljevali s približki računov, ki naj bi pokazali ključno razliko v obremenitvah pri uporabi toge oziroma elastične gurtne.
Uzput obdelali umazanijo kot nezanemarljiv faktor obrabe in opozorili, da je opremo potrebno tudi primerno vzdrževati.
Zbrali nekaj praktičnih nasvetov glede uporabe obeh tipov gurten in nekaj ponudb, kje jih dobiti.
Dimen je dobil odgovor (40t toga ali 15t elastična gurtna), ostali smo vzeli na znanje nekaj tujih izkušenj.
Ogledal sem si še, kaj pomenijo tonske oznake na ARBjevih gurtnah. Gre za minimalno potrebno silo pretrga in ne morda za max težo vozila, s katerim še lahko operiramo z dotično gurtno.
Kaj kdo kupi in uporablja, ter kako uporablja, pa je stvar vsakega posameznika. Kakor si bo postlal ... itd
Zdi se mi pa, da se s prebiranjem te teme lahko vsak nauči sam razmisliti, kaj bo zadostovalo njegovim potrebam.
No, malo sem bil odsoten,kar zanimivo prebrat tele vaše izkušnje...
Še nisem nič kupil...
Razmišljam, da bi kupil tole (za vleko terencov kot so jeep grand cherokee in chevrolet tahoe ali LR discovery:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=255
in 2 kosa:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=53& ... rtikel=241
Dam 80 eur, če pridem sam v Mengeš iskat in je to to za začetek..
Je gornja ARB gurtna sploh kaj boljša od tele, ali plačaš samo firmo ARB:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=282
V čem je sploh namembnost oz. razlika ovalnih in okroglih škopcev..prileganje različnih kljukam in "ušesom" ali kaj drugega..
Brez zamere, če se komu zdijo vprašanja enostavna..tko pač je..
Lp, m.
Še nisem nič kupil...
Razmišljam, da bi kupil tole (za vleko terencov kot so jeep grand cherokee in chevrolet tahoe ali LR discovery:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=255
in 2 kosa:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=53& ... rtikel=241
Dam 80 eur, če pridem sam v Mengeš iskat in je to to za začetek..
Je gornja ARB gurtna sploh kaj boljša od tele, ali plačaš samo firmo ARB:
http://www.mamut4x4.com/?kategorija=52& ... rtikel=282
V čem je sploh namembnost oz. razlika ovalnih in okroglih škopcev..prileganje različnih kljukam in "ušesom" ali kaj drugega..
Brez zamere, če se komu zdijo vprašanja enostavna..tko pač je..
Lp, m.
Vrni se na “Avtomobili in oprema”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 63 gostov