Državno prvenstvo BiH 2010

O offroad srečanjih in dogodkih
Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

Državno prvenstvo BiH 2010

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » To Mar 09, 2010 6:02 am

Koledar tekem za DP BiH 2010
Za nas je seveda najbolj pomembna Banja Luka. Tudi Busovača je v redu, ostalih ne poznam. Če bo kdo rabil kakšen info ali kontakt pa naj javi.

Organizator Datum
1. AMK „Banja Luka 4x4“ Banja Luka 24./25.04.2010
2. ORK „Grand Hercegovina“ Posušje 08./09.05.2010
3. „Eko-Drina“ Zvornik 29./30.05.2010
4. AMK “Busovača“ Busovača 26./27.06.2010
5. AMK „Vran-Blidinje“ Blidinje 10./11.07.2010
6. AMK „Vitez 4x4“ Vitez 04./05.09.2010
7. „Klub Terenaca 4x4“ Brčko 02./03.10.2010
8. AMK „GrandeTrivić“ Banja Luka 30./31.10.2010

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Če Mar 18, 2010 9:04 am

Včeraj me je klical en pubec, ki je sam z samurajem šel na Busovačo 09 ......ja fajn da si še kdo upa tako daleč z samurajem....

Pravilnik za tiste ki gredo sami......predolgo za prevajat, prevajalnik pa same neumnosti ven vrže. Če bo kaj nejasno in bo koga zanimalo bomo pa prevedli.

Temeljem odluke odbora Bosansko-Hercegovačkog Off-Road Saveza ( u daljnjem tekstu BHORS) na sjednici održanoj 07.02.2010g. donesen je sljedeći




P R A V I L N I K
Off-Road natjecanja ua sezonu 2010





OSNOVNE ODREDBE

Član 1.
Inicijativni odbor BHORS-a donosi Pravilnik za Off-Road natjecanje za 2010. (u daljnjem tekstu:
Pravilnik) te ga se moraju pridržavati Organizatori i natjecatelji u sustavu bodovanja.

Član2.
Kalendar takmičenja se održava po bodovnom sistemu i u sezoni 2010 sastoji se od minimalno 3 utrke.

Član3.
Za redosljed u klasama,te ukupni redosljed na svakom pojedinom takmičenju,takmičari dobijaju bodove prema sljedećoj tablici:


MJESTO 1 2 3 4 5 6 7 8
BODOVI 10 8 6 5 4 3 2 1

Član4.
Na kraju svakog natjecanja boduju se najbolje vozači:
- od 1. do 8. mjesta po klasama
a nagrađuju se svi natjecatelji:
- od 1. do 3. mjesta po klasama

Da bi se pojedino natjecanje bodovalo za prvenstvo, potrebno je da na njemu sudjeluje (obavi tehnički prijam i verifikaciju) najmanje 6 (šest) posada.
Ukoliko na natjecanju nastupi manje od 8 (osam) vozila, bodovi se raspoređuju od
najvećeg broja bodova prema manjem broju ovisno o broju posada koje su uspješno
završile trku.
Na primjer - prijavljenih 6 (šest) vozila bodovati će se ovako:

MJESTO 1 2 3 4 5 6
BODOVI 10 8 6 5 4 3

Sva natjecanja se boduju osim natjecanja na domaćem terenu. U slučaju da klub nije bio domaćin utrke, oduzimaju se najbolji rezultati svim vozačima,klubovima ne-domaćina u tekućoj sezoni.

Na kraju svakog pojedinog takmičenja organizator je obavezan u rezultatima naznačiti puno ime i prezime takmičara, te sve podatke propisane Pravilnikom o auto moto sportu AMSBIH.


Isto tako moraju biti upisana postignuta vremena na svakom od posebnih ispita, ukupan zbir tih vremena kao i svi elementi bodovanja.

Redoslijed pojedinaca na kraju svakog pojedinog takmičenja odeđuje se prema ukupnom zbiru postignutih vremena, izraženih u satima, minutama, sekundama, 1/10sekunde i 1/100sekunde.

Član5.
POREDAK U POJEDINAČNOM NATJECANUJU

(1) Konkurentnost posada se određuje prvenstveno prema:
a) prikupljenim pečatima (KT);
b) prikupljenim bodovima sa PI;
c) veći broj PI sa boljim vremenima.

(2) Posade koje imaju najveći broj pečata (KT) međusobno su konkurentne, a redoslijed se određuje zbrajanjem osvojenih bodova svih PI.

(3) Posade kojima nedostaje jedan ili više pečata (KT), međusobno su konkurentne isključivo
po istom broju prijeđenih KT (prikupljenih pečata), bez obzira na dužinu ili težinu PI za koji su dobili pečat. Redoslijed se određuje zbrajanjem osvojenih bodova svih završenih PI.
(4) U slučaju da posade imaju isti zbroj bodova sa PI, bolja je ona posada koja ima više boljih vremena na svim PI, a ukoliko više posada ima isti broj boljih vremena na svim PI, tada je bolja posada ona koja ima bolje vrijeme na zadnjem PI.
(5) U slučaju da više posada ima isto prolazno vrijeme na zadnjem PI, odluku o podjeli bodova donosi Natjecateljska komisija.

Redoslijed ekipa klubova određuje se na osnovu zbira osvojenih bodova koje su osvojile tri najbolje plasirane posade bez obzira na klasu.

Tim ili ekipa koji ima iz bilo kojeg razloga samo jednu plasiranu posadu po završetku takmičenja, na osnovu postignutih rezultata te jedne posade također ulaze u redoslijed.


Član 6.
Pojedino takmičenje ne smije sadržavati nikakvu vrstu vožnje koja je u suprotnosti sa odredbama Zakonom o bezbjednosti/sigurnosti saobraćaja/prometa na putevima. Ukoliko je to potrebno organizator je dužan pribaviti dozvolu za održavanje javnog skupa.
Organizator je dužan na specjalnim ispitima osigurati :
-plan osiguranja,
-onemogućiti pristup vozila trećih lica,
-prisustvo sudija i redara na kritičnim djelovima staze (u skladu sa Planom osiguranja),
-vozila za pomoć i za zatvaranje staze,
-odgovarajući sistem radio veze za rukovođenje takmičenjem (u skladu sa Planom osiguranja)
-Organizator takmičenja mora raspolagati oglasnom pločom za objavljivanje biltena i rezultata.


Član 7.
Svako pojedino takmičenje u pogledu sportskih elemenata mora ispunjavati sljedeće uvjete :
Off-Road natjecanje mora biti sačinjeno iz minimalno 3 segmenta ( road book + min 2 specijalna ispita)
Road-Book može biti podjeljam u više dionica od kojih se svaka boduje za pojedino natjecanja ali broj specijalnih ispita i u tom slučaju ne smije biti manji od 2 (dva).
Dužina itinerera iznosi najmanje 25km.
Ukupna dužina specjalnih ispita iznosi od 100m do 5km.
Broj specjalnih ispita ne može biti manji od 2.Na istoj lokaciji specjalni ispit se može voziti najviše 2puta i to u samo jednom smjeru s time da se tretira kao 1 (jedan) specijalni ispit.
Specijalni ispiti održavaju se na putevima sa makadamskom podlogom i zemljanim putevima, kao i na ostalim terenima (šljunak,pijesak,zemlja,blato)specijalno trasiranim i obilježenim.
Organizator je dužan da licencira specijalne ispite prije ovjere Pravilnika takmičenja. Komisiju za licenciranje staze čine tri člana i to : predstavnik Direkcije Prvenstva, predstavnik kluba organizatora takmičenja i jedan član kojeg če odrediti Odbor za Off-Road. Organizator je obavezan da pribavi odobrenje od nadležnog organa MUP-a za održavanje priredbe na javnim putevima.
Organizator je obavezan da na specijalnim ispitima obezbjediti uvjete za održavanje takmičenja, a prema planu sigurnosti koji je sastavni dio licence staze.Staze koje se nalaze van kategorisanih puteva moraju biti vidno obilježene (trakama, konopcima, gumama, i sl.), a na tim mjestima moraju biti obezbjeđeni sportski funkcioneri koji će evidentirati svako kračenje staze. Svako kračenje staze po izjavi zvaničnih sportskih funkcionera na stazi, kažnjava se tako što se vozaču koji je kratio stazu računa najslabije vrijeme vožnje posade iz bilo koje klase na tom ispitu, uvećano za 10 sekundi. Da bi se Off-Road bodovao mora biti izvezeno najmanje 60% od ukupnog broja predviđenih ispita.
Svaki takmičar će od organizatora takmičenja dobiti dva startna broja veličine 30x20 cm koja mora zalijepiti na prednje vjetrobransko staklo u gornjem desnom kutu te drugu na zadnjem vidnom mjestu na vozilu.

Posebni uvjeti za takmičare

Član 8.
Pravo učešća na Off-Road takmičenjima imaju sva lica koja posjeduju vozačku dozvolu „B" kategorije s tim što vozači koji se boduju za prvenstvo, moraju imati licencu najmanje klubskog ranga.
Preporučuje se da se svi pojedinci za takmičenja osiguraju protiv povreda ili smrti.

Posebni uvjeti za vozila

Član 9.
Vozila za takmičenja moraju ispunjavati sve uvjete koje zahtjevaju propisi za vozila javnog saobračaja.Dopušten je i nastup vozilima sa probnim tablicama uz obaveznu potvrdu o obavljenom tehničkom pregledu, ali ta potvrda ne smije biti starija od 7 (sedam) dana.
Sva prijavljena vozila, zavisno od međuosovnskog rastojanja, biće podjeljena na III kllase i to :
- klasa I – do 2300 mm
- klasa II – od 2301 do 2600 mm
- klasa III – preko 2601 mm

U natjecanju mogu učestvovati sva terenska vozila koja imaju pogon na sva 4 (četiri) kotača (4x4) te posjeduju slijedeću sigurnosnu opremu:
- originalna sjedala s uvjetom da imaju ugrađen naslon za glavu ili sigurnosna
školjkasta sjedala
- sva vozila sa mekanim krovom moraju imati zaštitni kavez (rollbar)
- aparat za gašenje požara
- vjetrobransko staklo izrađeno od sigurnosnog višeslojnog stakla (ne smije se koristiti plexiglas ili drugi zamjenski materijali)
- ušice ili kuke za vuču sa prednje i sa stražnje strane (jasno uočljive,crvene boje)
- kutiju prve pomoći
- zaštitne trake za drveće (gurtne)
- ispravne sigurnosne pojaseve.

Posebni uvjeti za organiziranje takmičenja
Pružanje tehničke pomoći

Član 10.
Svaki takmičar koji nastupa na takmičenju može imati prateća vozila.
Svako prateće vozilo mora biti jasno označeno startnim brojem posade u čije ime mora biti prijavljeno.
Prateća vozila mogu takmičarima pružati isključivo tehničku pomoć na njihovim vozilima (popravke, snadbijevanje gorivom, mazivom i sl.)
Isključuje se svaka pomoć takmičarima u pogledu elemenata takmičenja.
Organizator svakog takmičenja dužan je osigurati posebno vozilo za izvlačenje i prijevoz neispravnih i oštečenih vozila koje će po potrebi tokom ili nakon završetka svake etape ili cijelog takmičenja, premjestiti nepokretno vozilo na odgovarajuće mjesto.
Zone (ako takve postoje) u kojima je zabranjeno pružanje tahničke pomoći, moraju biti označene u putnoj knjizi. U unutar tih zona sve popravke i punjenje goriva mogu izvršiti samo takmičari koristeći isključivo opremu smještenu u takmičarskom vozilu.
U zonama vremenskih kontrola i na specjalnim ispitima zabranjene su bilo kakve popravke ili pomoć drugih lica.

Prijave za takmičenja

Član 11.
Prijave za učešće na takmičenju moraju se podnijeti organizatoru u roku propisanom u Posebnom pravilniku takmičenja.
Obveza je svih takmičara da se prijave u najkasnije 7(sedam) dana prije početka istog.
Poslije ovog roka, organizator može prihvatiti prijave uz naplatu takse, što će biti propisano Posebnim pravilnikom.
Takmičar može zamjeniti takmičarski automobil nekim drugim koje je prijavio na prijavnom listu sve do tehničkog prijema, ali taj drugi automobil mora biti iste klase kao i prethodni.
Ako se za vrijeme tehničkog prijema pokaže da neko vozilo ne pripada klasi u kojoj je prijavljeno, može biti prebačeno u odgovarajauću klasu.
Odluku o tome donosi Komisija takmičenja na prvoj sjednici na osnovu izvještaja Tehničke komisije organizatora (TKO).
Potpisivanjem prijave, takmičari se obavezuju da će se pridržavati propisa Posebnog pravilnika tog takmičenja, Dodataka pravilnika za Off-Road.

Startarina za takmičenje

Član 12.
Prilikom verifikacije i tehničkog pregleda, svaki takmičar obavezan je uplatiti startarinu čiju visinu određuje Komisija za Off-Road,Odbor za Off-Road svojom godišnjom odlukom.
Puni iznos startarine biće vraćen :
-takmičarima čije prijave nisu prihvaćene
-svim takmičarima, ako se takmičenje ne održi
-organizatori mogu vratiti određeni postotak startarine onim takmičarima koji nisu mogli nastupiti na Off-Road -u, ali ne zbog svoje greške.
-Odluku o tome donosi organizator takmičenja.
-Iznos startnine za takmičare državljane Bosne i Hercegovine je 60,00KM po osobi.
-Za sve takmičare koji nisu državljani Bosne i Hercegovine iznos startnine je 30,00EUR po osobi.
-U startninu su uključena: - jedno nočenje (Hotel,Motel,Planinarski dom i sl.);
- Cijelokupna ishrana tokom takmičenja (cca pet toplih obroka).
-Oragnizator moze obezbijediti kamp lokaciju s tome da startnina za kampere iznosi 30KM/15EUR.

Reklamiranje na takmičenju

Član 13.
Takmičarima je dopuštena uporaba svih vrsta reklama na svojim takmičarskim vozilima sve dok :
-reklame nisu postavljene na mjestima predviđenim za registarske tablice i takmičarske brojeve,
-one smanjuju vidokrug takmičara,
-ne sadrže natpise bilo kakvog političkog sadržaja.
-Obavezne reklamne naljepnice sponzora takmičenja, koje obezbjeđuje organizator i koje ne može odbiti nijedan takmičar, nalazit će se na poklopcu motora i drugim djelovima vozila.Ako takmičari ne žele na svoja takmičarska vozila staviti obavezne reklamne naljepnice sponzora takmičenja, istima start neće biti dozvoljen.


Vremenski karton /time card/

Član 14.
Na startu svakog takmičenja posada dobiva vremenski karton sa vremenskim podacima vožnje.
Ovaj karton se mora dati na uvid službenom licu na njegov zahtjev , posebno na kontrolnim mjestima gdje se on ovjerava.
Podaci u vremenskom kartonu ne smiju se popravljati, ne smije se ništa dodavati,ako to nije odobrilo ili napravilo službeno lice na vremenskoj kontroli, koje to ovjerava svojim potpisom.
Ako na vremenskom kartonu nedostaje ovjera, ili ako ga takmičar nije uručio na vremenskoj kontroli (VK) u vremenskom intervalu koji je dopušten kao najveće dopušteno zakašnjenje biće isključen sa takmičenja.Takmičari su dužni pridržavati se vremena predviđenog za prolaz pojedinih veznih sektora.
Odstupanje od predviđenog vremena, podliježe vremenskoj kazni.
Organizator takmičenja je također dužan kod određivanja vremena prolaska kod pojedinih veznih sektora uzeti u obzir uslove na stazi i specifičnost saobraćaja na pojedinim dijelovima staze.
Prosječne brzine na voznim sektorima koje se voze u otvorenom javnom saobračaju ne smiju biti veće od 50km/h.
Dopušteno odstupanje od ove odredbe je 10%.
Bilo koja razlika u vremenima unesenim u vremenski karton i u onim u službenim dokumentima takmičenja biti će predmet ispitivanja i konačne odluke Komisije takmičenja.
Vremenski karton mora se predati ciljnoj kontroli na kraju takmičenja.

Itinerer/Putna knjiga/Road Book

Član 15.
Organizator takmičenja je dužan svakom takmičaru osigurati podoban opis itinerera ( „Road-Book" / Putna knjiga) sa točnim opisom kontrolnih mjesta,opisom lokacija,specijalnih ispita i opisom cijele takmičarske staze.
Udaljenost u putnoj knjizi utvrđuje organizator takmičenja i one ne mogu biti predmet žalbi.
Smetnje na stazi,saobračajne nezgode,spuštene rampe i slično takođe ne mogu biti predmet žalbi.
U slučaju da iz bilo kojeg razloga dio predviđenog itinerera („viša sila") takmičari ne mogu voziti,organizator može odlukom Komisije takmičenja otkazati taj dio takmičenja o čemu će takmičare izvijestiti na vremenskoj kontroli koja sljedi na toj dionici.
O promjenama nastalim tokom samog takmičenja,takmičare treba obavijestiti na kontrolnim mjestima,tražeći potpis vozača kao dokaz da su o promjeni informirani.

Opisi elemenata takmičenja

Tehnički prijem

Član16.
Svaki takmičar koji učestvuje na takmičenju prema dobijenom rasporedu mora doći na tehmički prijem u predviđenom roku.
Ako se utvrdi na tehničkom prijemu da pojedina vozila nisu ispravna,Komisija takmičenja može tim takmičarima dati određeno vrijeme za popravak.
Nijedno vozilo koje ne odgovara propisima ne smije startati.
Tehnički prijem vozila prije starta takmičenja je osnovne prirode ( utvrđivanje identiteta tamičara,posjedovanje vozačke dozvole „B" kategorije,vrsta vozila,tip,klasa,posjedovanje osiguranje,itd.).
Potom sljedi,po potrebi,identifikacija vozila i šasije.
Takmičar ne mora biti lično prisutan na tehničkom pregledu,ako je u pismenoj formi odredio svog zastupnika.
Dodatne tehničke provjere takmičara mogu biti obavljene u bilo koje vrijeme tokom takmičenja kao i nakon njegovog završetka.
Identifikacione oznake postavljene od strane organizatora takmičenja moraju biti nedirnute tokom takmičenja.
Ako se otkrije prevara bilo koje vrste,a posebno oko identifikacionih oznaka,biti će osključen kao i ostala lica koja su u tome sudjelovala.

Start

Član 17.

Vozila će startati prema redosljedu naznačenom u startnoj listi,od najmanjeg broja prema najvećem (klase I,II,III, mogu biti izmješane a redosljed startnih brojeva određuje direktor utrke).
Start natjecateljskog vozila biti će evidentiran s dva startna pečata jedino ukoliko startno vozilo zadovoljava sve sirurnosne uvjete (protu požarni aparat,sigurnosni pojas,prva pomoć) u protivnom start natjecateljskog vozila biti će evidentiran samo s jednim pečatom.
Vozila startaju s upaljenim motorom.

Prolazne kontrole

Član 18.

Svaki takmičar dužan je prijaviti se na svim prolaznim kontrolama bez obaveze da stignu u određeno vrijeme.
Spotrski funkcioneri na prolaznim kontrolama moraju ovjeriti vremenski karton nakon što im je predan,ne izvještavajući takmičara o vremenu prolaska kroz kontrolu.
Vozilo mora odmah nakon ovjere vremenskog kartona nastaviti vožnju.
Organizator takmičenja zadržava pravo da ukine ili premjesti pojedine prolazne kontrole pri čemu mora na pogodan način izvijestiti sve takmičare.
Organizator nije obvezan obilježiti mjesto prolazne kontrole u Putnoj knjizi / Road-Book-u.

Vremenske kontrole

Član 19.

Svaki takmičar dužan je sa svojim vozilom prijaviti se u sve vremenske kontrole u najkračem mogućem roku.Ulaskom u kontrolu smatra se trenutak kada je vozilo pređe oznaku za ulazak u kontrolu..
Zabranjeno je zaustavljanje vozila iz bilo kojeg razloga ili vožnja brzinom večom od 25km/h između znaka ulaska u kontrolu i kontrolnog stola.
Vrijeme se može upisati samo ako su takmičar i vozilo u kontrolnom području nepostrdno pokraj kontrolne ploče.
U karton se upisuje točno vrijeme kada je takmičar predao sportskom funkcioneru karton u ruke.
On vrijeme unosi ručno ili za to predviđenom mašinom.
Ako sljedeća dionica takmičenja nije poseban ispit,vrijeme upisano u vremenski karton smatraće se vremenom dolaska u vremensku kontrolu i ujedno startnim vremenom za sljedeću dionicu.
Sve operacije mjenjanja vremena zasnivaju se na službenom vremenu PTT BiH.
Dopuštena odstupanja sudijskih kronometara od ovog vremena iznosi 10sec.Kronometri starta i cilja svakog posebnog ispita moraju biti međusobno potpuno usklađeni.
Organizator takmičenja zadržava pravo da zbog „više sile" ukine ili premjesti vremenke kontrole.
O tome mora na pogodan naćin obavijestiti sve takmičare.


Član 20.
Ispit spretnosti (IS) se vozi na zatvorenom poligonu po sistemu ¨što manje načinjenih pogrešana na postavljenim preprekama i što manje upotrebljenog vremena-bolji plasman¨.
Pri tome je potrebno da takmičar obavi sve predviđene elemnete i to na propisan način.
Organizator mora osigurati staze specjalni ispita od pristupa trećih lica ili vozila.
Boduju se redslijed na takmičenju, a rapoređuju se duž itinerera i ulaze u program takmičenja.
Lokacije,opisi i skice pojedinih IS daje organizator po Posebnom pravilniku takmičenja.
Takmičar koji ne obavi IS ili ne ispuni sve njegove elemente biće tr etiran kao posaljednji na istom.
Takmičari koji voze u suprotnom smjeru od propisanog, biće isključeni sa takmičenja.
Takmičari voze sve posebne ispite na vlastitu odgovornost i organizator ne može preuzeti nikakve rizike u tom smislu.
Na ispitima spretnosti ukupno utrošeno vrijeme mjeri se i registruje sa tačnošću od 1/10 (jedne desetinke) sekunde odnosno 1/100 (jedne stotinke) sekunde.
Na mjerenje vremena ne mogu se uložiti prigovori.
Redoslijed starta na ispitu spretnosti dužni su takmičarima saopčiti sportski funkcioneri na startu.
Start ispita sprtnosti je iz mjesta, a motor vozila mora na startnoj liniji raditi.
Start ispita spretnosti obavlja se tako da takmičar zaustavi vozilo ispred starta, sportski funkcioner upiše u karton vrijeme predviđeno za start u satima i minutama.
Nakon toga slijedi znak za start i takmičar mora odmah krenuti.
Prijevremeni start kažnjava se kaznom od jedne minute.Start ispita spretnosti može so odgoditi u odnosu na vrijeme koje naznači sudija u vremenskom kartonu samo u slučaju ¨više sile¨.
Svaki takmičar, koji nije u mogućnosti samostalno startati na ispit spretnosti unutar 20 sekundi od znaka za start, ukloniće se kako bi se oslobodio startni prostor za ostale takmičare i isključiti se sa takmičenja.
Vremena postignuta na ispitu spretnosti i upisana u vremenski karton, biće pribrojena njihovim ostalim eventualnim vremenskim kaznama.
Ako se ispit spretnosti mora prekinuti iz bilo kojeg razloga prije dolaska zadnjeg takmičara na njegov cilj, redoslijed za taj ispit određuje se tako da se svakom takmičaru koji nije završio vožnju na tom ispitu upiše najlošije vrijeme postignuto na tom ispitu do prekida.
Ako Komisija takmičenja smatra da je i najlošije vrijeme neprihvatljivo, može izabrati jedno od sljedeća IV najlošija vremena.
Redoslijed se može izraditi čak i u slučaju da je smao jedan takmičar završio vožnju na ispitu spretnosti.
Tada se mora ostalim takmičarima upisati to jedino postignuto vrijeme.Takmičar koji je djelomično ili potpuno odgovoran za prekid ispita, neće imati korist od ove mjere.
Njemu će biti upisano najlošije vrijeme koje imaju upisano i ostali takmičari.Takmičar koji odbije startati na ispitu spretnosti, biće kažnjan sa najmanje 10 minuta, s tim da može doći i do isključenja bez obzira da li je taj posebni ispit održan ili ne, što mora biti određeno Posebnim pravilnikom.
Cilj ispita spretnosti je ¨leteći¨.
Ako mjerioci vremena iz bilo kojeg razloga ne mogu odmah dati tačno vrijeme vožnje, ono se može unijeti kasnije u prvoj zoni neutralizacije ili pregrupacije ili VK (vremenske kontrole).
Ako se takmičarskom greškom ne može unijeti vrijeme vožnje predviđene su sljedeće kazne .
na startu - isključenje,
na cilju - pet minuta vremenske kazne.
NAPOMENA: -IS MORA biti prvenstveno ispit spretnosti kako i nalaže ovaj pravilnik te savladavanje prepreka MORA činiti osnovni dio ovoga dijela natjecanja.
- IS Mora sadržavati minimalno 10 posebno uređenih prepreka od kojih savaka od njih mora nositi određeni broj kaznenih poena u slučaju ne savladavanja iste. Iznos kaznenih poena određuje organizator takmičenja zajedno s direkcijom Off-Road-a.

Ispit tačnosti

Ispit tačnosti (IT) se vozi na itinereru takmičenja i to tako da takmičari dobivaju kaznene bodove za svako prijevremeno ulaženje ili kašnjenje pri dolasku na kontrolno mjesto.Vrijeme vožnje na ispitu tačnosti se određuje unaprijed i ne može se mijenjati.
Takmičar treba na kontrolno mjesto da dođe u vrijeme koje je propisano u takmičarskom kartonu.
Svakio odstupanje od toga vremena ¨+/-¨sportski funkcioner na cilju ispita tačnosti će unijeti u takmičarski karton, a komisija za obračun rezultata će mu za to odstupanje dodijeliti kaznene bodove.
Takmičar koji ovaj ispit obavi na nepropisan način dobit će maximalan broj negativnih bodova.
Pod prijetnjom isključenja sa takmičenja, takmičari ne smiju voziti u suprotnom smijeru od onog koji je zadat Pravilnikom.
Mjerenje vremena na ovom ispitu se obavlja na isti način kao i na ispitu spretnosti.
Procedure na startu ispita tačnosti i na njegovom cilju su također iste.
Ispiti tačnosti se mogu obavljati i na putevima koji su otvoreni za javni saobraćaj ali njegove brzine se moraju prilagoditi da nikad ne prelaze 30km/h.
U toku vožnje na dionici koja je predviđena za ispit tačnosti, takmičarska vozila se ne smiju zaustavljati, ali mogu voziti polako. Za onoliko sekundi zaustavljanja na ukupno vrijeme vožnje IT-a dodaje se kaznenih poena koliko je vozilo bilo u zaustavljenom stanju.
Dužina ispita tačnosti se kreće od 100 metara pa do 5 km.

Zatvoreni prostor za vozila /parc ferme/

Član 21.

Takmičari se moraju pridržavati sljedećih pravila :
od trenutka ulaska u prostor za start (ako postoji), u prostor za pregrupiranje ili završni dio etape, pa do napuštanja istih,
od trenutka ulaska u kontrolni prostor pa do napuštanja istog
od trenutka dolaska na cilj takmičara pa do isteka vremena predviđenog za ulaganje prigovora.
Dok vozila podliježu pravilima ¨parc fermea¨, strogo su zabranjeni popravci ili dolijevanje goriva pod prijetnjom isključenja sa takmičenja.
Ako lica zadužena za tehnički pregled takmičarskih vozila uoče da vozilo nije sposobno za normalno učešće u saobraćaju, one mogu o tome obavijestiti direktora takmičenja, koji može zahtijevati popravku vozila.
U tom slučaju, minute utrošene za popravak tekmičarskog vozila, računaće se kao kašnjenje.
Iz tog razloga, vrijeme utrošeno za popravak ne smije biti duže od maximalnog dopuštenog zakašnjenja.
Da bi spriječili takmičara u nadoknađivanju vremena nakon popravka, u vremenski karton će biti upisano novo startno vrijeme.
Pod nadzorom sportskih funkcionera, takmičaru je u zatvorenom prostoru za vozilo, na startu, u zoni pregrupiranja te na kraju etape izvjesno dozvoljeno :
zamjena puknute ili oštećene gume uporabom opreme iz vozila
zamjena prednjeg ili zadnjeg stakla uz pomoć iz vana
ravnanje lima ako je to nužno za zamjenu prednjeg stakla
Navedeni popravci moraju biti završeni prije starta, u protivnom će takmičar biti kažnjen prema Posebnom pravilniku.
Odmah nakon parkiranja vozila u ¨parc fermeu¨takmičar će napustiti taj prostor i nijedna osoba ne smije ponovno ući u ¨parc ferme¨.
Ako se vozilo nemože pokrenuti vlastitom snagom .
za ulazak ili izlazak iz ¨parc fermea¨, na startu, na vremensku kontrolu, pregrupiranje ili kraj etape, biće kažnjena takmičar sa 30 sekundi, a ta kazna neće se pribrojiti kazni koja dovodi do isključenja sa takmičenja. Guranje vozila dozvoljeno je samo takmičaru i službenim osobama ¨parc fermea¨.
Na startu posebnog ispita takmičar će biti isključen s Off-Road Rally-a.
Svako nepridržavanje pravila parc fermea, dovesti će do isključenja sa takmičenja.Niko osim službenih lica takmičenja sa posebnim funkcijama nemože ulaziti u ¨parc ferme¨.
Takmičar može ući u ¨parc ferme¨10 minuta prije njegovog startnog vremena.

Ekipe za mjerenje vremena i obradu rezultata

Član 22.
Pravo mjerenja postignutih vremena na svim posebnim ispitima imaju isključivo ekipe za mjerenje i obradu rezultata koje je verificirao Odbor za Off-Road.
Mjerenje vremena na posebnim ispitima mora biti iskazano sa 1/10 (jednom desetinkom) sekunde, odnosno 1/100 (jednom sesetinkom) sekunde.
Obrada podataka mora raditi sljedeće liste :
-startna lista
-rezultati posebnih ispita,
-rezultati nakon posebnih ispita (ukupno),
-djelimični redoslijed nakon etape,
-totalizator nakon etape,
-ukupni poredak,
-ukupni poredak (totalizator)
-poredak u klasama
-poredak ekipa klubova i timova

Objava rezultata

Član 23.
Rezultati takmičenja se obavljaju prema predviđenom programu u Posebnom pravilniku.Privremeni rezultati pojedinih etapa izdaju se na kraju etape.
Vremena i mjesta na kojima će se nalaziti to objavljeni rezultati moraju biti određeni Posebnim pravilnikom.
Vremenski razmak između pojedinih etapa mora biti dovoljno velik da ostane dovoljno vremena za eventualno ulaganje prigovora.
U slučaju da ne postoji nikakav prigovor na privremene rezultate,30 minuta po njihovoj odjavi,a nakon njihove ovjere od strane komisije takmičenja,oni postaju konačni.
Konačni rezultati će se objaviti nakon završetka cijelog takmičenja.
Takvi konačni rezultati, bez obzira bili privremeno mijenjani ili ne, također moraju biti objavljeni na oglasnoj ploči kako bi svi takmičari imali prilike vidjeti ukupan redoslijed pojedinaca, timova, ekipa...itd.
Obaveza organizatora takmičenja je da sve rezultate koji su proglašeni konačnim, kao i zapisnike sa svih sjednica Komisije, najkasnije 72 sata nakon završetka takmičenja dostavi Odboru za Off-Road.
U slučaju da se ta obaveza ne ispuni, organizator takmičenja će biti kažnjen novćanom kaznom, čiju visinu i način naplate određuje Odbor za Off-Road.

Nagrade za takmičenje

Član 24.
Organizator takmičenja je dužan da uskladu sa mogućnostima, takmičarima dodjeli nagrade.

Disciplina na takmičenju

Član 25.
Svi učesnici takmičenja dužni su se pridržavati prometnih propisa u javnom prometu.
Vozači su naročito dužni poštovati ograničenje brzine na putevima posebno tokom vožnje kroz naseljena mjesta.
Ovo se ograničenje ne odnosi na staze posebnih ispita koje su zatvorene za javni promet.
Kao posebno teški prekršaji discipline, koji se kažnjavaju isključenjem sa takmičenja, smatraju se :
-ometanje preticanja (ukoliko natjecatelj na bilo kojem segmentu natjecanja,iz bilo koga razloga (kvar,nesposobnost,nemogučnost,...)ne dozvoljava drugom natjecatelju da ga pretekne ili mu na drugi način ne dozvoljava prolazak, isti imaju pravo sami da ga uklone s natjecateljske trase ili da ga evidentiraju slikom ili video zapisom a natjecateljska komisija če istog automacki diskvalificirati i nedopustiti mu daljnje natjecanje)
-zaustavljanje na posebnim ispitima bez posebnog razloga
-vožnja smjerom suprotnim od zadanog na posebnim ispitima,
-napuštanje mjesta eventualne nezgode na javnom putu te na pružanju pomoći unesrećenim (takmičarima koji su pružili pomoć, izgubljeno vrijeme će se uz predočenje potvrde prometne policije ili zdravstvene ustanove biti neutralizovano).
-postavljanje prepreka na putu, premještanje ili uklanjanje putokaza ili Off-Road oznaka,
-uzimanje droga, alkohola i drugih opojnih sredstava za vrijeme takmičenja (doping).

Kao posebno teški prekršaji discipline vozača servisnih sutomobila, koji će zbog toga biti kažnjeni isključenjem takmičara u čije su ime bili prijavljeni, smatra se :
-ometanje preticanja takmičarskim vozilima duž etape
-zaustavljanje na trasi radi ometanja takmičenja
-prisutnost na stazi za vrijeme odvijanja posebnih ispita
-ometanje prolaska takmičarima postavljanjem prepreka na putu
-vožnja neposredno ispred takmičara radi ometanja prolaza jednih, odnosno omogućavanju prolaska drugih vozila
-prisustvo u zatvorenom parkiralištu (parc ferme) i ometanje sportskih funkcionera
zadržavanjem u zonama kontrola,
-vuča takmičarskih vozila tijekom takmičenja

Prometna policija može u slučaju nepridržavanja prometnih propisa duž itinerera takmičenja, upisati prekršaj u vremenski karton takmičara.
Takođe može doći na cilj takmičenja u slučaju da nije bila u mogućnosti obaviti upis na samom mjestu, te taj prekršaj prijaviti direktoru takmičenja.
U slučaju da se nepobitno utvrdi takmičar koji je prekršio prometne propise, biće kažnjen prema odredbama Pravilnika.

Kaznene odredbe

Član 26.
Kazne za takmičare koji učestvuju na takmičenjima Off-Road-a su sljedeće :
start neće biti dopušten
-ako takmičar na startu takmičenja, dionici Off-Road-a ili etapi kasni više od 15 minuta
- takmičarima koji ne posjeduju policu osiguranja od odgovornosti prema trećim licima
- takmičarima čija vozila nemaju startne brojeve ili naljepnice sponzora, koje propisuje i obezbjeđuje/osigurava organizator isključenje sa takmičenja
-gubitak Off-Road tablice ili startnog broja
-svaka izmjena ili ispravak u vremenskom kartonu bez ovjere nadležnog sportskog funkcionera
-nedostatak ovjere jedne od kontrola (prolazne ili vremenske)
-gubitak vremenskog kartona takmičenja
-treći prometni prekršaj tijekom takmičenja
-kretanje takmičara s vozilom izvan Posebnim pravilnikom utvrđenoh itinerera
-ulazak u prostor vremenske ili prolazne kontrole iz smjera suprotnog od dopuštenog
-neupisivanje vremena starta na posebnom ispitu
-zadržavanje na startu posebnog ispita duže od 20 sekundi
-nedopušteni radovi u zatvorenom parkiralištu
-primanje nedopuštene pomoći na posebnom ispitu
-odbijanje izvršenja naloga prometne policije za zaustavljanje ili onemogućavanje
-upisa prometnih prekršaja u vremenski karton
-svaka nepravilnost, prekršaj ili nesportsko ponašanje takmičara na takmičenju
po odluci Komisije takmičenja
-napuštanje parc farmea bez odobrenja direktora takmičenja
-odbijanje uklanjanja vozila s trase Road-Book-a i ometanja drugih sudionika ( vršiti zastoj ).

vremenske kazne :
-za svaku minutu kašnjenja na startu takmičenja, etape, dionice ili servisnog parkirališta (parc ferme) do 15 minuta-1 minuta
-za drugi prometni prekršaj tokom takmičenja – 5 minuta
-za svaku minutu iznad 3 do 5 minuta (start posebnog ispita vremenske kontrole)
10 sekundi
-prijevremeni start na posebnom ispitu – 1 minuta
-neupisano vrijeme na cilju posebnog ispita krivicom takmičara – 5 minuta
-za odbijanje starta na posebnom ispitu u dodjeljenom vremenu – 10 minuta
-za svaku sekundu utrošenu na probnom ispitu – 1 sekunda
-za svako oboreni čunj (kolac) ili nakrivljevi više od 45stepeni na ispitu
spretnosti/točnosti/brzinskom ispitu-10 sekundi
-za svku pokidanu traku (izljetanje s staze) na ispitu spretnosti/ispitu točnosti/brzinskom ispitu -10 sekundi

Žalbe

Član 27.

Svi prigovori,žalbe i sl. prosljeđuju se direkciji natjecanja isključivo pismenim putem uz naknadu od 100,00KM.
U slučaju prihvatanja prigovora.žalbe i sl. novac će biti vračen dok u slučaju odbijanja iste novac ostaje kod organizatora natjecanja.

Izmjene i dopune Posebnog pravilnika

Član 28.
Sve izmjene i dopune posebnog pravilnika takmičenja moraju biti objavljene u biltenima, koji tada postaju dio Posebnog pravilnika.
Svi bilteni jednog takmičenja moraju imati redni broj.
Bilteni se moraju nalaziti u službenoj dokumentaciju organizatira takmičenja, moraju biti izvješeni na službenim oglasnim pločama i podjeljeni takmičarima.

Primjene i tumačenje Posebnog pravilnika

Član 29.
Direktor direkcije OFF-ROAD zadužen je za primjenu važećih propisa.
U slučaju donošenja odluka bitnih za odvijanje takmičenja, o svemu mora u najkraćem mogućem vremenu obavijestiti članove komisije takmičenja, koji mogu a i nemoraju potvrditi njegovu odluku.
On svaki prigovor upućen s bilo koje strane prosljeđuje komisiji takmičenja.
Pojedinim takmičenjina rukovodi komisija takmičenja koja radi u sastavu :
- Direktor Direkcije OFF-ROAD prvenstva
- Delegat Direkcije OFF-ROAD prvenstva
- Glavni Sudac
Po završetku takmičenja organizator je dužan da u roku od 7 dana dostavi svoj pismeni izvještaj o održanom takmičenju.

Završne odredbe

Član 30.
Tumačenje ovog pravilnika je u nadležnosti Odbor za Off-Road.
Pravo tumačenja ovog pravilnika na takmičenju vrši komisija takmičenja.
Izmjene i dopune ovog pravilnika vrše se na način i postupak njegovog donošenja.




Direktor Direkcije OFF-ROAD
Prvenstva BiH
JOSIP RAJIĆ

Uporabniški avatar
AŁIEN
Prispevkov: 6653
Pridružen: To Maj 29, 2007 7:53 pm
Kraj: Samurailand
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a AŁIEN » Sr Maj 26, 2010 10:48 pm

Slika

29. – 30. 05.2010. god. u organizaciji Rafting kluba „Eko Drina“ – Safari sekcija, održaće se V OFF ROAD RALLY, za prvenstvo BIH, RS.
Okupljanje učesnika je 29.05.2010. god. na praking prostoru ispred „Miroprom“- a, Karakaj do 10h, zatim defile kroz grad, nakon toga ide se prema trasi koja je obezbedjena za učesnike. Vozila će se predvidjenom trasom do START-a kretati sa obezbedjenim čelnim i pozadinskim vozilima, mole se svi učesnici da ne prave probleme tokom defilea kroz grad radi bezbednosti stanovništva. Kotizacija za sve učesnike iznosi 60 KM (30e) po osobi, u cenu kotizacije uračunat je smeštaj i hrana, ili 30 KM (15e) bez noćenja. Po završetku takmičenja učesnici voze do motela „Dolina Mira“gde je organizovana večera i odmor.

Subota 29.05.2010. god.
08:30 – 09:30h kategorizacija i prijave ekipa,
09:30 – 10:00h Doručak,
10:00 – 11:00h defile kroz grad,
11:30h Start vožnje po ROAD BOOK-u,
14:00h Ručak i nastavak vožnje,
18:00h kraj vožnje i odlazak na odmor,
20:00h Večera i druženje učesnika Rally-a.

Nedelja 30.05.2010. god.
08:00 – 09:30h Doručak,
09:30 – 10:00h Pripreme za ispit spretnosti i brzinski ispit,
10:00 – 14:00h Ispit spretnosti i brzinski ispit,
14:00 – 15:30h Ručak
15:30h Proglašenje pobednika

Sve dodatne informacije možete dobiti na tel.: +387 65 754-725 Blagojević Miloš - Mišo


Vrni se na “Srečanja”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov