Ojej.. Dobrodošel v klubu..
Vplinjač ki ga imaš se imenuje 21053-62. Ima tudi nadimek - Horror carb. Verjemi, da z zelo dobrim razlogom
Torej, gremo počasi.. Najprej ti bom razložil kako deluje.
To je ubistvu navaden dvojni vplinjač, z avtomatskim čokom na vodo ter elektronsko regulacijo mešanice goriva. Če želiš da deluje pravilno, morajo biti vse komponente ter povezave v perfektnem stanju ter delovati brez napak. Takoj ko ena stvar ne dela, so težave. Simpotmov je ogromno, od velike porabe, nobene moči, smrada po bencinu, random ugašanje, čudno delovanje...
Sistem vsebuje:
- Vplinjač
- 2x elektromagnetka za regulacijo mešanica (na vplinjaču)
- Avtomatski čok (na vplinjaču)
- Lambdo sondo
- AFR (ECU) enoto, locirano pod sedežem sopotnika
- Cev kup vakuum cevk
- Kantico z ogljem ki absorbira bencinske hlape in je povezana z vplinjačem ter rezervoarjem
- 2 senzorja za stanje gasa
- katalizator
Kako sistem deluje? Vplinjač ima 2 elektromagentka ki regulirata mešanico bencino. Notr v njih je plastična iglica ki se odpira in zapira in s tem regulira. Pod sedežem je AFR enota oz računalnik, kateri upravlja z vsemi informacijami in sporoča frekvenco odpiranja elektromagnetkov, s katerimi regulira optimalno mešanico. Računalnik dobi informacije iz števila obratov, temperatura motorja (regulacija poteka samo ko je motor ogret), meritve lambe sonde (količina zraka v mešanici), stanje gasa. To vse premelje ter z tranzistorji odpira ter zapira iglo na elektromagnetkih. Sistem je ubistvu zelo vredu, če deluje kot mora.. Nizka poraba, avto lepo teče, malo emisij. Skozi tehnični sem prišel brez problema, plini so bili zeleni (brez katalizoatorja!).
1 - Vžigalna tuljava - Daje moč AFR enoti + podatki o obratih + napajanje lambde
2 - AFR Enota
3 - Check engine lučka - AFR jo kontolira in jo pokaže v naslednjih primerih: Napaka na elektromagentkih (ni odpiranja), kontakt vklopljen in motor pod 400 obrati, katalizator pregret. Jap, ni kaj preveč komunikativna..
4 - Zgornji elektromagnetek (solenoid)
5 - Spodnji elektormagnetek (solenoid)
6 - Temperaturni senzor na katalizatorji.. Če je temperature previsoka, bo AFR spremenil mešanico da ga ohladi.. Jaz tega niti nimam povezanega, saj sem odžagal katalizator proč ker je bil cel uničen. (satje je dobesedno razpadlo).. Preglej tudi svojega, najbrž je zabit in uničen.. Lahko ga mile volje odrežeš, lambda je locirana 20cm pred njim.
7 - "Minimo senzor", pove AFRju da ni gasa in da ni potrebno kontrolitari mešanice (zapre bencin)
8 - Senzor za poln gas, ko pohodiš pedal, AFR ne kontolira mešanice in ti da na razpolago vso moč.
9 - Lambda sonda - daje informacijo AFR-ju.
Ko je motor mrzel, AFR ne regulira mešanice. Oba elektromagnetka odpira po default nastavitvi (50%), dokler se motor ne ogreje. Če vžgeš vroč motor, AFR začne regulirati po šestih sekundah.
Sistem deluje s pomočja vakuma. Zato imaš v motornem prostoru ogromno cevk. POZOR! vse morajo biti pravilno povezane!
Rjava je zelo pomembna! Obvezno jo poveži tako. Povezana je na termo stikalo ter senzor za polni gas. Senzor za polni gas najdeš v okolici baterije. Ima priklop za vakuum ter 2-pinski konektor, ki je povezan sam nase.
Rdeča je EGR sistem in ga lahko komot zamašiš, ker samo zastruplja delovni cikel ter manjša moč in veča porabo na račun "emisij". Jaz sem na zgornje termo stikalo zabil kar 2 cveka na oba izhoda (tam kjer pride rdeča cevka povezana), na vplinjaču pa zamašil vhod.
Modra je ubistvu le pomoč pri zagonu, ma nima nekega vpliva.. Lahko tudi pustiš vklopljeno. Je pa zvezana iz vplinjača na tak plastični kanisterček pri sprednji desni luči, in nato gre na ohišje zračnega filtra.
Rumena pride iz razdelilne kape direkt v vplinjač. Je namenjena "advance ignition timingu" pri visokih obratih.
Cevke naj bodo v dobrem stanju in nesmejo puščati. Pri meni jih je bila večina preperelih.
Poleg teh cevi, so pa še cevi s katerimi je povezan tank prek kanistra za oglje. (tista kanta ki jo vidiš z ogromno cevkami). Je pomembna, ker tank prek nje diha. Notr so ubistvu bencinski hlapi, ki stekajo iz tanka v vplinjač. Če boš prekinil te povezave, bo tank dobival vakuum in posledično bencin ne bo več tekel v vplinjač. Zato ni pametno menjati vplinjača.. (to je mene ustavilo). Je pa fora, da lahko narediš luknjico v pokrovčku za bencin, samo potem pa ti vse smrdi po bencinu v avtu..
Pri tebi je kar zmeda glede teh cevk, preveri in uštimi tako kot na sliki. So zelo pomembne za delovanje sistema. Jih imaš narobe povezano. Rjava ki je najbolj pomembno imaš vezano na ohišje filtra. EGR imaš povezan, pa še to narobe. No, primerji sheme in boš videl sam kje so napake.
Če boš rabil pomoč, ti bom pa na slikah označil.
Najprej bi pa na tvojem mestu preveril elektromagnetke.
Tako zgledajo. Imenujejo se solenoid. 2 imaš. Jih vidiš na svojem vplinjaču? Zgornji regulira mešanico prostega teka do 2000 obratov, spodnji regulira glavno mešanico, od 2000obratov naprej. Oba moresta biti brezhibna ter imeti ustrezne "dize" (tisti delček ko piše cap). Spodnji mora imeti 97, zgornji 50. To je zelo pomembno!
Najprej naredi test. Vžgi avto in spusti sklopko na hitro da ti crkne. Nato odpri havbo in poslušaj če elektromagnetka klikata. Notri je plastična igla, ki se odpira in zapira (s tem regulira mešanico). Vlgavnem oba moreta zelo glasno klikati. Če je klikanje švoh, boš moral al jih očistiti s kompresorjem ali naročiti nove. Preveri video:
http://www.youtube.com/watch?v=tIOCuVeLvLs
To je primarni test. V vsakem primeru jih vzemi ven (ključ 13) in preveri če imaš dize prave velikosti. 50 zgoraj, 97 spodaj. Pozor! Ko boš jemal ven, bo začel stekati bencin ven iz luknje, zato dej cunjo spodi in pazi da ne narediš kake iskre.. Se mi je že 1x zgodilo, sem naredil kratek stik med baterijo in šasijo, je skočila iskra zraven bencina in sem se usral.
Pozor number 2! Ko boš šraufal te elektromagnetke nazaj, jih ne PREVEČ stiskat! Ampak tudi ne premalo. Diza more prist v svoj prostorček, ampak če boš pretiravu boš uničil dizo ter navoj in potem bo konec.. (sem uničil 1 vplinjač na tak način..). Zatorej lepo počasi, dokler ne čutiš da se ustavi. Ampak res počasi in z občutkom! Tudi premalo nesmeš zaviti, ker potem bo preveč bencina stekalo v motor.
Ko boš to vse naredil, bomo šli pa naprej. Se da vse da izmeriti in preveriti če AFR pravilno regulira mešanico.. Potrebuješ le analogni voltmeter. Na vplinjaču imaš pa tudi šraufek, s katerim lahko reguliraš minimo mešanico. Vendar opozorilo.. Ne šraufat nič kar ni potrebno na vplinjaču! Je zelo delikaten in rajši ne tikat, če neveš zakaj se gre.. Verjemi, imam izkušnje..
Tako da kar počasi po korakih ki sem ti jih napisal.
Tako, zdej veš približno osnove delovanja horror vplinjača.. Kaj naj ti rečem.. Srečno in predvsem počasi in previdno.
Jaz sem uničil 2 vplinjača, obupal in se parkrat zjokal, preden sem ga uspel usposobiti.. Ampak se nisem vdal in zdaj mi služi že lep čas brez problemov.
Če boš rabil kakšen rezervni del, se da zrihtat. Glede tega ni problemov.. Mislim da imaš dobre pogoje da ga popraviš v original stanje. Če boš pa karkoli potreboval, pa kar vprašaj.