Pozdravljeni fantje
Ja veseli me da sem naletel na tole stran, sicer sem že slišal da se dost dogaja v slo na tem področju.
No najprej bi nekaj omenil...
nekateri omenjajo pridelavo in mešanje biodizla in raznih drugih stvari doma....a je to sploh smiselno? A se nakoncu izide računica ko obračunaš tudi svoje delo? No to je bilo tako neumesno vprašanje pa vseen...
Kolikor sem jaz bluzil po nemških web straneh sem odkril da so nemci daleč najbolj napredni s predelavami na rastlinsko olje. Zadeve predelujejo kr na veliko ker se zavedajo da bo vedno bolj problem za nafto (Beri CENA!).
Vsekakor pa po vsem tem kar sem videl, zagovarjam sistem z dvojnim tankom, najbolj efektivna in varna uporaba tega sistema.
Naj vas še enkrat spomnim, kot je že nekdo omenil na začetku, da je g. Diesel razvil motor na arašidovo olje, ki pa ga je zaradi industriske revolucije (lahko pridobivanje nafte), predelal na cenejšo varianto.
Zato je pa tudi logično da starejši diesel motorji brez problema delajo na jedilno olje. Včasih smo rekl da požre vse kar mu noter naliješ...he he he nostalgija pa boni...
Že nekaj časa se pogovarjam z nekaterimi ljudmi, da bi uvozili rastlinsko jedilno olje in mislim da mi bo zadeva tudi uspela, kakor se sedaj zadeve razvijajo. Sam imam razvit sistem z dvojnim tankom in je v principu zrel za prodajo, samo preskrba z gorivom muči ljudi ki bi se odločili za vgradnjo tega sistema.
Kako pa preizkusite če vaš avto deluje na rastlinsko olje...povsem enostavno...
POZOR!!! ČE SAMI NISTE DOBRO TEHNIČNO PODKOVANI NAJ VAM TO NAREDI MEHANIK!!!!
Motor segrejte na delovno temperaturo z uporobao obstoječega sistema(diesel).
Potem ugasni motor in zamenjaj dovodno cev pred pumpo za gorivo.
Cev napelji v kantico s čistim rastlinskim oljem. Motor bo sam potegnil olje iz kantice.
Motor ponovno zaženite in počakajte da začne mirno delovati (da je dovod olja nemoten brez zraka).
Po končanem testu vrnite cevi v prvotno stanje (Na dizel gorivo) in ga ponovno zaženite ter ga pustite 2 minuti delovati brez dodajanja plina.
Rezultat:
Če motor z mrzlim oljem deluje mirno in reagira na dodajanje plina,
je možna takojšnje predelava na 2-tank sistem z ogrevanim oljem.
Če pa motor ne deluje mirno ali pa se pojavijo problemi pri delovanju se odsvetuje takojšnja predelava, lahko pa se ponovi poskus z mešanico rastlinskega olja in 10% diesel goriva.
Rastlinsko olje ima skoraj isto energetsko vrednost kot diesel. Če motor teče isto tekoče kot z diesel gorivom, je lahko sklepati da je zgorevanje popolno brez ostankov.
Pozor!!! Motor naj z hladnim rastlinskim oljem deluje max 5 minut, v nasprotnem primeru se lahko dogodi da zgorevanje ni popolno in da zaradi ostankov pri izgorevanju pride do poškodb motorja.
Pri Commonrail - Pumpe Šobe - Bosch VP44 - Einspritz sistemu pa je obvezno da test naredi kvalificiran strokovnjak, zaradi večjih možnosti okvar.
Pri einspritz pumpah firm Delphi, Lucas, CAV, Stanadyne in Roto-Diesel test ni potreben (Naj se test sploh NE izvaja!!!) , ker se te pumpe pri uporabi rastlinskega olja definitivno preverjeno poškodujejo!!!
No mislim da sem vam s temi informacijami malce olajšal delo, vsekakor pa se razjasnijo nekatera dejstva zakaj nekatere pumpe ne delujejo na to ali pa se pokvarijo.
Vsekakor pa me bo zanimalo kakršno koli sodelovanje s posamezniki, v različnih oblikah, od tehnične do komercialne. Zanimalo bi me tudi vzpostavljanje centrov za predelavo vozil na rastlinsko olje in seveda malih "bencinskih" z rastlinskim oljem. Vsi ki vas zanima delovanje na tem področju mi pišite na
dolmar@email.si, za povpraševanje, informacije ali pa kaj drugega. Potrudil se bom in vam odgovoril na vaša vprašanja.
Lep pozdrav
Marko