CB postaje in uporaba na offroadu

Teme, ki niso v povezavi z offroadom

A Uporabljate CB postajo na OFFROAD izletih ali tudi ko se vozite po normalnih cestah?

Da, samo med vožnjo na izletih po brezpotju!
10
12%
Da, tudi ko se ne vozim po brezpotju!
27
33%
Ne, nimam CB postaje!
35
43%
Koj kavolo to tebe briga Sharky!
10
12%
 
Skupaj glasov: 82

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Sr Dec 02, 2009 12:17 pm

Mitsurugi2 napisal/-a:Nebivedu zihr tle brska: http://googlegooglegooglegoogle.com/
:D


:kaj_takega_pa_se_ne: :krohota_se:
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
Mitsurugi2
Prispevkov: 660
Pridružen: Po Feb 02, 2009 10:20 pm

OdgovorNapisal/-a Mitsurugi2 » Sr Dec 02, 2009 12:19 pm

google 4x4 :D hahahah
VM - Turbotronic®

Ghostrider
Prispevkov: 304
Pridružen: Po Jan 05, 2009 8:06 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Ghostrider » Sr Dec 02, 2009 5:38 pm

Se ne spoznam glih na radioveze... A se lahko pogovarjaš preko vokitokija z enim, ki ima cb postajo?

Uporabniški avatar
Picpoki
Prispevkov: 2103
Pridružen: Če Jan 01, 2009 6:52 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Picpoki » Sr Dec 02, 2009 5:47 pm

Mislim da ne.
Jereb ti se tudi s tem baviš? Si mi bližje kot rafter.
Bi mi lahko zadevo umeril ko si omislim anteno?
Če imaš SWB(?) meter seveda...
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team

izzzzy
Prispevkov: 198
Pridružen: Ne Okt 31, 2004 6:09 pm
Kraj: dolina hmelja

OdgovorNapisal/-a izzzzy » Sr Dec 02, 2009 7:08 pm

Enkrat včasih so nas o antenah učil, da ni vseeno na kakšni podlagi so fiksirane. Te antene namreč izrabljajo kovinsko podlago avta kot del antene (t.i. radiator). Kar pomeni, če je namontirana na plastičnem odbijaču, lovi bistveno slabše že zaradi podlage, drugo pa zaradi lokacije, ker so te entene neusmerjene in sevajo naokrog in jim avto zakriva 1/2 signala. Je pa tud res, da če se to uporablja za pogovore med vozili oz. za par 100m je čist vseen kje je antene namontirana. Za kakšne daljše (UKW) zveze, se pa vsaka malenkost pozna.

Uporabniški avatar
jereb
Prispevkov: 641
Pridružen: Pe Okt 10, 2003 11:11 pm
Kraj: Logatec

OdgovorNapisal/-a jereb » Sr Dec 02, 2009 11:29 pm

Picpoki napisal/-a:Mislim da ne.
Jereb ti se tudi s tem baviš? Si mi bližje kot rafter.
Bi mi lahko zadevo umeril ko si omislim anteno?
Če imaš SWB(?) meter seveda...


Ukvarjal sem se včesih, ko ni bilo druge tehnikalije, mobitelov in računalnikov. Zdaj je pa ena velka žalost.
SWR meter si lahko sposodim, sam kak dan mi moraš prej povedat, tako da ni panike, ti kar prlet na okol.

Glede PMR pa nisem najbolj zadovoljen. Mi je isto kot PMS :twisted: , sama slaba vola.
Za uporabo na bolj tihih lokacijah, se še nekak sliši, ko pa je kakšn šundr
je pa bolj žalost. Smo probal tudi Motorolo, ki naj bi bila mal boljša.
LP by Jereb

Uporabniški avatar
navigator
Prispevkov: 412
Pridružen: Pe Feb 27, 2004 9:30 am
Kraj: Moravče
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a navigator » Če Dec 03, 2009 6:38 am

Pri montaži CB antene je treba paziti, da ima dovolj "mase", tako, da če jo že montiraš spredaj jo daj vsaj na bullbar, ali pa uporabi magnetko in jo postavi na havbo. Pri CB antenah je predvsem pomembno, da so dobro umerjene, po možnosti na ožji snop kanalov.
Po mojih izkušnjah, CB antene niso moteče za veje, saj jih je večina narejena iz žice, ki je dokaj fleksibilna in se z lahkoto prilagaja vejam in podobnim oviram. Jaz imam obe anteni zmontirani na precej visokih točkah, pa ni nobenih problemov. 27kHz (cb) antena je zmontirana na vrhu nosilca za pjaštre, 2m/70cm (ukw) antena pa je na svojem nosilcu ob ciklonu na snorklu. Edini "problem" je ko zapelješ v kakšno garažno hišo ali nizek podvoz, kjer obvezno drsaš po stropu, če je pred tem ne nagneš nazaj.
Slika


Kar se PMR postaj tiče. Velika večina poceni robe ni sposobna niti komunikacije v gibanju (iz avta v avto med vožnjo). Dometi so na splošno slabi, ker so postaje omejene z izhodno močjo, večina pa jih ima še slabe antene. Ko k temu prišteješ še nezmožnost uporabe podkanalov je zadeva res skoraj neuporabna, kjer je gneča na teh frekvencah.
Obstajajo pa tudi polprofi in profi PMR postaje. Seveda je cena temu primerna. Mi imamo sedaj službene Motorole TLKR T7, ki naj bi bile nek polprofi rang in se dokaj dobro obnesejo, saj je komunikacija možna tja do 5 km zračne razdalje, če pa jih kombiniramo še z ročnimi UKW postajami pa je zadeva slišna še malo dlje.

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Če Dec 03, 2009 10:23 am

1. Navigator: slika ti je prevelika in je treba scrollati! Pomanjšaj jo prosim.
2. Moj dr za elektroniko, ki ni mahnjen na imena in cene, mi pravi, da PMR postaja za 37 EUR/par v ponudbi od enega poceni (?) trgovca ni nič drugega kot en Brondi v poceni embalaži in da je čisto primerna za komunikacijo med dvema avtomobiloma na poti. Bojda je na nekem forumu, posvečenem tovrstnim postajam, objavljen podatek, da je nesla iz vrha Triglava do Šiške. Jasno, da z 0,5 W oddajne moči ne moreš pričakovati čudežev!
3. Kar se CB ja tiče: najpomembnejša je namestitev antene! Pod anteno mora biti vsaj 200 x 200 mm ravne pločevine. Potem je treba natančno umeriti anteno in postajo. Ko je to dvoje v redu, sama postaja ni več tako pomembna. Res pa je lepo, če ima postaja možnost AM in FM delovanja. Ne vem sicer v katerem, a vem, da je na naših peščenih potovanjih v enem od teh dveh načinov slišnost dosti boljša kot v drugem.
Moja izkušnja pa je, da je najpomembnejša stvar pri delovanju CB postaj disciplina uporabnikov, da se ne derejo vsevprek in da upoštevajo neka v naprej dogovorjena pravila javljanja.
4. A, pa še to: po katalogu v Conradu imajo AM/FM CB postaje!
L :stari_pridiga: P Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

skipper
Prispevkov: 24
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 8:16 pm

OdgovorNapisal/-a skipper » Če Dec 03, 2009 12:56 pm

Ojla,

jaz imam s temi tapoceni lidlovimi pmrji zelo dobre izkušnje. Sva s kolegom testirala na relaciji cca 3km zračne razdalje (vmes pa malo gozda, en hribček, pa en kup bajt in blokov), pa je delovalo super. Jaz sem bil sparkiran na robu ceste, on je pa vozil z avtom.

Ga pa redno jemljem tudi na letenje z jadrilico, kjer se potem z mojo pogovarjama (ona na tleh doma). Trenutni rekord je znesel cca 41 km (jaz nad ormožem, moja v mariboru), gre pa tu seveda za zračno linijo.

lp
Boštjan

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Če Dec 03, 2009 1:01 pm

jaz bi bil tudi z le nekaj sto metri dometa zadovoljen, samo da je zvok pri sprejemu kvaliteten, oziroma razločen......ne pa neko hreščanje :buta_z_glavo_ob_zid:
And on the 8th day God created Land Rover

skipper
Prispevkov: 24
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 8:16 pm

OdgovorNapisal/-a skipper » Če Dec 03, 2009 1:32 pm

Pr men ni nobenega hreščanja. Je pa na prvem kompletu na enem nekaj hreščalo pa sem jaz to malo po domače šel odpirat in ohišje poškodoval, tak da je garancija odpadla, noter pa si s tistimi potenciometri tud nisem kaj ekstra mogel pomagat. V lidlu sicer robo brez problema menjajo, če ni poškodovana, tak da ne priporočam česa podobnega :)
Nazadnje spremenil skipper, dne Če Dec 03, 2009 6:25 pm, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
JohnB
Prispevkov: 22
Pridružen: Sr Dec 03, 2008 11:00 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a JohnB » Če Dec 03, 2009 2:00 pm

Evo, da še jaz izkašljam svoje radioamatersko znanje:

Nižja, kot je frekvenca (npr CB - 27MHz), bolj se radio valovi oprimejo zemlje. To pomeni, da oddajanje na nizkih frekvencah "nese bolje okoli ovinka" (ali pa preko sipin), kot na visokih. Visoke frekvence (VHF, UHF - npr 2m ali 144MHz, 70cm ... PMR = 446MHz) pa "letijo" le v vidni liniji (seveda je vedno nekaj odbojev in stresanja).

Po tem pisanju, bi torej vsakdo prisegel na CB - ali pa še nižje. Pri teh - nizkih radio frekvencah pa nastane problem, da jih zemlja tudi zelo vsrkava. Upadanje - slabljenje signala v odvisnosti od razdalje je zelo veliko. Naslednji problem so pa antene, ki morajo biti pri nizkih frekvencah nenormalno dolge (za CB bi bila prva - najnižja od optimalnih dolžin cca. 2,7m). Tudi postavitev antene - po višini je kritična. Tako je bolje imeti močno skrajšano anteno na vrhu strehe, kot dolgo na odbijaču. Pa še polarni diagram sevanja po horizontali je lepo - krožen.

PMR: zelo uporabna zadeva, tudi med vozili (posebno tedaj, ko nekoga šlepaš zadaj..). Špila skoraj enako z zunanjo anteno - na strehi, kot z original "gumico". Deluje pa dobro res le v vidni liniji, ali pa tam, kjer je velika možnost odboja (v hribih). Slabost teh postaj je v slabem notranjem zvočniku. Dodelava na zunanji zvočnik in mikrofon na spiralastem kablu ne sme biti problem. Mnoge PMR postajice imajo že zunanji priključek za MIC, EAR in PTT.

Pa da razjasnimo še nekaj: Takoimenovani Voki Toki je samo oblika postaje (ki ne definira frekvenčnega pasu oddajanja) - pravilneje bi bilo reči "ročna radijska postaja". Poleg tega imamo še mobilne postaje (večina CB-jev) - za uporabo v vozilih (zunanje napajanje - ponavadi 12V, zunanji mikrofon, ponavadi tudi zvočnik... in stacionarne postaje, ki pa so večje, napajane kar iz 220V....

V kolikor uporabljate PMR postaje, verjetno še ne veste, da je svetovno definiran kanal in podkanal za klicanje - kot neke vrste Stand By kanal: kanal 8 in podkanal 08. Pa še slovenski PMR forum: http://pmrslovenija.mojforum.si/

73 S56GZX

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4343
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Dec 03, 2009 2:17 pm

johnB, če smo čisto natančni, za CB bi bila prava dolžina antene toliko metrov, kot megahercev, torej za 9kanal bi bila 27,15m.
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Če Dec 03, 2009 2:41 pm

Nebivedu napisal/-a:johnB, če smo čisto natančni, za CB bi bila prava dolžina antene toliko metrov, kot megahercev, torej za 9kanal bi bila 27,15m.

ja, zdaj pa vozi 30metersko anteno sabo :krc_v_roke:
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
Huligan
Prispevkov: 1154
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 11:40 am
Kraj: Kostanjevica na Krki

OdgovorNapisal/-a Huligan » Če Dec 03, 2009 6:25 pm

šoferji so ponavadi na 16 kanalu, no nekam najbolj standarden je.drgač se pa prestaviš na drug kanal da ne motiš dquge ce se pogovarjaš dal časa z nekom. Ajt 73(beri sedemtri)
BOLJŠ IZ ŠIHTA SKREGAN KOT ZMATRAN.

Uporabniški avatar
Picpoki
Prispevkov: 2103
Pridružen: Če Jan 01, 2009 6:52 pm
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Picpoki » Če Dec 03, 2009 8:46 pm

Vsi poznajo samo 7-3 pozdrav.
Kaj še kakšen drugi?
Land Rovers are like women:

They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.

ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team

Uporabniški avatar
compadre
Prispevkov: 3175
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 12:19 pm
Kraj: 45.895913, 15.654165

OdgovorNapisal/-a compadre » Če Dec 03, 2009 9:00 pm

Picpoki napisal/-a:Vsi poznajo samo 7-3 pozdrav.
Kaj še kakšen drugi?


8 (osmičke) - poljubčki
9-9 naj bi pomenilo "spizdi s kanala"
And on the 8th day God created Land Rover

Uporabniški avatar
JohnB
Prispevkov: 22
Pridružen: Sr Dec 03, 2008 11:00 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a JohnB » Če Dec 03, 2009 9:41 pm

Odgovor za "Nebivedu"-ta:

Optimalni dolžini anten sta 1/4 in 5/8 valovne dolžine. CB frekvenca ima valovno dolžino okoli 11m, četrtina je torej 2,7m. Take dolžine imajo sevalci stacionarnih hišnih anten). V vozilih in ročnih CB postajah pa se uporabljajo skrajšane antene. Natančneje, antene so fizično skrajšane, ali pa električno podaljšane. Enostavno bi rekli: vzameš začetek in konec antene, vmes pa jo naviješ v obliki tuljavice. Dobiš anteno fizične dolžine npr. 60cm in električne dolžine 2,7m. Za ročne postaje (Vokitokije) je ponavadi kar celotna antena v obliki fedra - navitja, ki je v gunijasti cevki, da je zadeva bolj priročna. Zato ponavadi rečemo, da nekdo oddaja "na gumico".

Pa še tale ideja: V primeru, če nimate možnosti dobre mase (velja bolj za avtodomarje s plastičnimi strehami), si lahko omislite navtično CB anteno, ki je v palični izvedbi dipola - ne potrebuje mase, ker je žila antenskega kabla speljana znotraj spodnjega dela malo višje in se tam prične sevalec, spodnji del pa je masa.

Uporabniški avatar
Cap
Prispevkov: 155
Pridružen: Če Dec 16, 2004 11:20 am
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a Cap » Če Dec 03, 2009 9:53 pm

Nebivedu napisal/-a:johnB, če smo čisto natančni, za CB bi bila prava dolžina antene toliko metrov, kot megahercev, torej za 9kanal bi bila 27,15m.


:a_se_ti_je_odpeljalo: A si mogoče že slišal za razliko med valovno dolžino in frekvenco ?
LP Andrej

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4343
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Dec 03, 2009 11:16 pm

johnb, ja moja napaka. Nazadnje sem to v vojski uporabljal (PRC jaguar), žico raztegniti na 27m (med 2 drevesa), da smo poslušali italjane (vojsko), kako blebetajo po enih postajah, pa je od takrat ostalo v glavi, da smo tut cb-je poslušal, samo sem pozabil, da smo res moral skrajat žico na 10 in kusur metrov.


Cap, ja sem slišal nekoč v šoli in potem v vojski, da valovna dolžina in frekvenca sicer nista odvisni druga od druge, sta pa neverjetno povezani.
(enačba pa je svetlobna hitrost = valovna dolžina x frekvenca).
Pred EUR sem bil SIT!

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4375
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Pe Dec 04, 2009 10:54 am

JohnB napisal/-a:....
Pa še tale ideja: V primeru, če nimate možnosti dobre mase (velja bolj za avtodomarje s plastičnimi strehami), si lahko omislite navtično CB anteno, ki je v palični izvedbi dipola - ne potrebuje mase, ker je žila antenskega kabla speljana znotraj spodnjega dela malo višje in se tam prične sevalec, spodnji del pa je masa.

A taka bi bila potem primerna za montažo na odbijač?
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
JohnB
Prispevkov: 22
Pridružen: Sr Dec 03, 2008 11:00 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a JohnB » Pe Dec 04, 2009 1:12 pm

Taka "navtična" antena, ki je ena od izpeljank osnovnega dipola (se pravi, da ima oba pola) je "zadostna" sama sebi. Lahko je tudi povsem "v luftu" - ker ima oba pola. Delala bi tudi na odbijaču, le jakost sevanja bi bila v eno stran (proti kabini) precej slaba. Pa saj kovinski odbijač, ali pa strešni prtljažnik imata dovolj mase za delovanje običajne "mobilke".

Dobra ideja je tudi nakup dveh mobilnih anten z enako peto (nekateri rečejo tudi "glavo"), ki jo vgradiš na sredo strehe. Ena antena naj bo kar se da kratka (dobi se tudi gumijasta), ki zadostuje za vožnjo v koloni, debate na srečanjih in tekmah, ali pa za klicanje h kosilu - iz bajte v garažo. Druga pa naj bo dolga kakšen meter in pol (ponavadi so to že 5/8 skrajšave), za delo iz "stacionar" pozicije, gorskega prelaza, ali pa če ti "zagusti" v pesku. V kolikor ni mogoča vgradnja na sredo strehe, pa jo daš nekam bolj na rob (čimdlje od motorja). Potem se moraš pa zavedat, da v eno smer bolj "nese" (proti večini pločevine) in to lahko še pametno izkoristiš za kakšno dolgo zvezo.

Uporabniški avatar
Huligan
Prispevkov: 1154
Pridružen: Pe Mar 21, 2008 11:40 am
Kraj: Kostanjevica na Krki

OdgovorNapisal/-a Huligan » Pe Dec 04, 2009 2:23 pm

najjači kar se cb-jk tice so italjanski kamijonari"napolitani" tako jim recejo cb postajo imajo veliko kot kak star videorekorder tako da jo je čez pol armature,antena je spodaj debela kot "bambuska" dolga pa tut. Ko se prpele za tabo ti kar čez par kanalov vlece njegov sprejem,pa tut radijo kar zajamra ko on kaj pove. Ne vem tocn ampak zih odajajo kak kilovat če ne več.
BOLJŠ IZ ŠIHTA SKREGAN KOT ZMATRAN.

Uporabniški avatar
frenk
Prispevkov: 74
Pridružen: So Jan 09, 2010 11:03 pm
Kraj: Škofljica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a frenk » Sr Jan 13, 2010 11:01 am

Montirana antena na odbijaču za vozilom še z daleč ni uredu.
Zaradi vozila tik ob sevalcu je SWR popolnoma neprilagojen in izhodni tranzistor CB postaje bo pri malce daljšem pogovoru, crknil.

UKV postaje imajo daljši domet samo zaradi repetitorjev.

Ročne postaje z gumico niso uredu zaradi faradeyeve kletke vozila. Signal ne izstopi nas pa boli glava. Sevanje ročnih postaj je mnogokrat večje od mobilnega telefona. Če že uporabljati ročno postajo je obvezno imeti zunanjo anteno.

Najbolje deluje CB z anteno montirano na pleh sredi strehe.
Antene so tudi 7/8.

Dobra antena stane med 55 € in 85 €. Trenutno so v špici SIRIO Performer-5000

Antene, ki so delane za montažo brez mase so izpeljanka anten iz navtike. Trše so in bolj občutljive za veje in nizke garaže.

Vse ostalo je povedal že JohnB :idea:

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » Sr Jan 27, 2010 10:01 am

no sicer je bilo že veliko povedanega vedar imam jaz pred vradnjo CB postaje še par vprašanj.

1. anteno bi montiral zadaj na rezervno koto in tako dolgo da bo segala še cca pol metra čez strego
a bo to ok?

2. kolega je pred kratkim kupil CB in anteno. le ta je na kagnetnem nadtavki in jo samo položiš na streho.
a kdo pozna take antene?
kako je tukaj z maso?
3. če bi dal anteno zadaj... bi rabil precel dolg kabel (cca 5m) a to obstaja?
4. kolikor vem je treba anteno neki nastavit... a kdo to odvlada (po možnosti iz primorske)


Vrni se na “Razno”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 66 gostov