Diesel motor na jedilno olje - vojna proti naftni industriji
Diesel motor na jedilno olje - vojna proti naftni industriji
Živjo.
Čeprav se nekateri v naši državi že vozijo na jedilno olje (več ali manj na odpadno), jih imajo več ali manj za prismuknjene. Nekateri si doma celo proizvajajo biodiesel, a to je v resnici še slabše za avto, kot vožnja na jedilno olje. In kaj je najlepše? Uporaba rastlinskega olja v avtu ni kazniva, ker so goriva iz obnovljivih virov oproščena trošarine - torej če plačaš DDV, je država že zadovoljna.
Uporaba jedilnega olja je v avtu z dieselskim motorjem lahko tudi povsem neškodljiva - in to je preizkusil že g. Diesel, ko je razvil svoj motor. In zakaj tega ni nihče počel že prej? Ker je bilo plinsko olje cenejše od jedilnega olja. Danes ni več tako (in v bodoče ne kaže, da bo kaj dosti bolje). Največ izkušenj na tem področju imajo prav gotovo Nemci, kjer cena dieselskega goriva presega 1.4 EUR (tudi to je že star podatek), liter rastlinskega olja pa znaša cca 0.6 EUR (iz ogrščice ali soje - ta so najcenejša, vozijo pa tudi na sončnično olje,... - skratka na enaka olja, kakršna uporabljamo vsak dan v gospodinjstvu). Velikio starejših avtomobilov (razen pri ekstremno nizkih temperaturah) lahko vozi brez škode na 100% rastlinsko olje, precej novejših na npr. 50% mešanico, najnovejši (common rail) pa brez predelav ne. Najboljši način, ki je zelo razširjen, je z uporabo dveh tankov (enega za plinsko olje, drugega za jedilno olje) in predgretjem jedilnega olja. Tako hladen avto vedno lahko vžgemo na plinsko olje in preklopimio na jedilno, ko lahko zagotovimo dovolj visoko temperaturo le-tega s predgretjem.
In da ne boste misli, da je tole pisanje iz trte zvito:
- forum, kjer debatirajo o vsem kar se tiče vožnje na rastlinsko olje:
http://www.fmpo.de/
- podatki lastnikov avtomobilov, ki vozijo na rastlinsko olje (o predelavah, popravilih, izkušnjah, porabi,...):
http://rapsdb.rapsinfo.de/
- Ostalo (deli za predelavo, navodila,...):
http://www.biocar.de/
http://www.rerorust.de/
http://www.salatoel-kombi.tk/
http://www.monopoel.de/
In zakaj sem vse tole napisal? Jezi me, ker v Sloveniji še ni mogoče nabaviti rastlinskega olja po takih cenah, kot v Nemčiji. Tam ti ga pripeljejo na dom enako kot kurilno olje. In ker več glav več ve: kje bi bilo mogoče nabaviti poceni olje? Pa če bi se nas dovolj skupaj nabralo, ki bi predelali svoje avte, bi se ga splačalo tudi s cisterno iz Madžarske vozit.
LP
Samo
Čeprav se nekateri v naši državi že vozijo na jedilno olje (več ali manj na odpadno), jih imajo več ali manj za prismuknjene. Nekateri si doma celo proizvajajo biodiesel, a to je v resnici še slabše za avto, kot vožnja na jedilno olje. In kaj je najlepše? Uporaba rastlinskega olja v avtu ni kazniva, ker so goriva iz obnovljivih virov oproščena trošarine - torej če plačaš DDV, je država že zadovoljna.
Uporaba jedilnega olja je v avtu z dieselskim motorjem lahko tudi povsem neškodljiva - in to je preizkusil že g. Diesel, ko je razvil svoj motor. In zakaj tega ni nihče počel že prej? Ker je bilo plinsko olje cenejše od jedilnega olja. Danes ni več tako (in v bodoče ne kaže, da bo kaj dosti bolje). Največ izkušenj na tem področju imajo prav gotovo Nemci, kjer cena dieselskega goriva presega 1.4 EUR (tudi to je že star podatek), liter rastlinskega olja pa znaša cca 0.6 EUR (iz ogrščice ali soje - ta so najcenejša, vozijo pa tudi na sončnično olje,... - skratka na enaka olja, kakršna uporabljamo vsak dan v gospodinjstvu). Velikio starejših avtomobilov (razen pri ekstremno nizkih temperaturah) lahko vozi brez škode na 100% rastlinsko olje, precej novejših na npr. 50% mešanico, najnovejši (common rail) pa brez predelav ne. Najboljši način, ki je zelo razširjen, je z uporabo dveh tankov (enega za plinsko olje, drugega za jedilno olje) in predgretjem jedilnega olja. Tako hladen avto vedno lahko vžgemo na plinsko olje in preklopimio na jedilno, ko lahko zagotovimo dovolj visoko temperaturo le-tega s predgretjem.
In da ne boste misli, da je tole pisanje iz trte zvito:
- forum, kjer debatirajo o vsem kar se tiče vožnje na rastlinsko olje:
http://www.fmpo.de/
- podatki lastnikov avtomobilov, ki vozijo na rastlinsko olje (o predelavah, popravilih, izkušnjah, porabi,...):
http://rapsdb.rapsinfo.de/
- Ostalo (deli za predelavo, navodila,...):
http://www.biocar.de/
http://www.rerorust.de/
http://www.salatoel-kombi.tk/
http://www.monopoel.de/
In zakaj sem vse tole napisal? Jezi me, ker v Sloveniji še ni mogoče nabaviti rastlinskega olja po takih cenah, kot v Nemčiji. Tam ti ga pripeljejo na dom enako kot kurilno olje. In ker več glav več ve: kje bi bilo mogoče nabaviti poceni olje? Pa če bi se nas dovolj skupaj nabralo, ki bi predelali svoje avte, bi se ga splačalo tudi s cisterno iz Madžarske vozit.
LP
Samo
Prepričan sem, da Gregor ve celo bolje, kot jaz .
Pa naj bo:
Veliko avtov gre, brez da bi predelal karkoli (npr. mercedesi malce starejšega letnika - pa ne samo tako stare mašine, kakršno ima Gregor v Nivi, pa Landcruzerke brez turbine - za druge nisem prepričan - se tudi nisem preveč poglabljal v to varianto). Najlažje je, da pogledaš v bazo, katero sem navedel zgoraj. Zelo dobro je, da ima avto ogrevan filter za gorivo, ampak to ni pogoj.
Če hočeš ostati na varni strani: potrebuješ dva tanka, elektromagnetni ventil za preklop med njima, električni grelec za predgretje rastlinskega olja in toplotni izmenjevalec, katerega priključiš na hladilni sistem motorja in ravno tako služi za predgretje rastlinskega olja (električni se izklopi s termostatom, ko se voda v hladilnem sistemu dovolj segreje).
To je minimum (razen za najmodernejše avtomobile - predelujejo tudi commonraile, ampak baje ni tako enostavno - pa se v to sploh nisem poglabljal). Če kupiš to na katerem od naštetih spletišč, te stane 200 do 300 EUR (brez drugega tanka - ta je lahko poceni - dodaten plastičen za olje, ali pa kaka draga varianta namesto rezervnega kolesa pod avtom), z malo domače spretnosti pa se da to vse narediti doma.
Seveda obstaja nevarnost, da preden ugasneš avto, pozabiš preklopiti nazaj na plinsko olje. Če bi rad kaj več elektronike, da se ti to ne zgodi, se to lahko podraži na 700 EUR ali več.
LP
Samo
Pa naj bo:
Veliko avtov gre, brez da bi predelal karkoli (npr. mercedesi malce starejšega letnika - pa ne samo tako stare mašine, kakršno ima Gregor v Nivi, pa Landcruzerke brez turbine - za druge nisem prepričan - se tudi nisem preveč poglabljal v to varianto). Najlažje je, da pogledaš v bazo, katero sem navedel zgoraj. Zelo dobro je, da ima avto ogrevan filter za gorivo, ampak to ni pogoj.
Če hočeš ostati na varni strani: potrebuješ dva tanka, elektromagnetni ventil za preklop med njima, električni grelec za predgretje rastlinskega olja in toplotni izmenjevalec, katerega priključiš na hladilni sistem motorja in ravno tako služi za predgretje rastlinskega olja (električni se izklopi s termostatom, ko se voda v hladilnem sistemu dovolj segreje).
To je minimum (razen za najmodernejše avtomobile - predelujejo tudi commonraile, ampak baje ni tako enostavno - pa se v to sploh nisem poglabljal). Če kupiš to na katerem od naštetih spletišč, te stane 200 do 300 EUR (brez drugega tanka - ta je lahko poceni - dodaten plastičen za olje, ali pa kaka draga varianta namesto rezervnega kolesa pod avtom), z malo domače spretnosti pa se da to vse narediti doma.
Seveda obstaja nevarnost, da preden ugasneš avto, pozabiš preklopiti nazaj na plinsko olje. Če bi rad kaj več elektronike, da se ti to ne zgodi, se to lahko podraži na 700 EUR ali več.
LP
Samo
O tem sem (in tudi ostali so) že enkrat pisal: pred leti (več kot 10 let nazaj) sem imel enega turista švaba z golfom na raps nafto (kot se mi zdi da rečejo oni olju od oljne repice). Avto je bil original od VW predelan in zamenjane so bile predvsem gumijaste stvari, ker tisto olje požre vse gumice. O ostalih predelavah ni govoril.
LP Miran
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Če bi malo bral forum, katerega sem navedel zgoraj, bi prebral, da gumijaste dele požre predvsem biodiesel (ki je v bistvu raps diesel). Čisto navadno olje pa oni imenujejo PÖL (pflanzen öl ali rastlinsko olje). In kdor bi rad izvedel več o tem in o predelavah evo še stran ene firme, ki se že dolgo ukvarja s predelavami vseh vrst dieselskih motorjev na jedilno olje:
http://www.elsbett.com/
Svetujem njihovo stran v nemščini, ki je bolj ažurna od angleške:
http://www.elsbett.com/deu/index.htm
2 Andrej: in če ste se že davno vozili na tako gorivo: kje ste ga pa kupovali? Zanima me samo novo rastlinsko olje in ne odpadno. Tega pa očitno nihče ne ve... Precej nemcev resda tanka tudi kar v Aldi-ju (kar je veriga njihovih najcenejših trgovin). Morda tudi pri nas ne bo ugodnejše variante - ampak zaenkrat še nisem našel olja, ki bi bilo kaj dosti cenejše od 200 SIT/l - s tem pa se ne prihrani kaj dosti.
LP
Samo
http://www.elsbett.com/
Svetujem njihovo stran v nemščini, ki je bolj ažurna od angleške:
http://www.elsbett.com/deu/index.htm
2 Andrej: in če ste se že davno vozili na tako gorivo: kje ste ga pa kupovali? Zanima me samo novo rastlinsko olje in ne odpadno. Tega pa očitno nihče ne ve... Precej nemcev resda tanka tudi kar v Aldi-ju (kar je veriga njihovih najcenejših trgovin). Morda tudi pri nas ne bo ugodnejše variante - ampak zaenkrat še nisem našel olja, ki bi bilo kaj dosti cenejše od 200 SIT/l - s tem pa se ne prihrani kaj dosti.
LP
Samo
Zanimive strani vendar moja Nemščina ne presega 10 besed tako da
Sicer mi je tehnologija poznana iz ladijskih pogonov (malo drugačna goriva) vendar če je kdo kaj listal po teh forumih bi imel par vpršanj preden najdem kako dobro ososedo za prevod.
1. kakšna je razlika v kalorični vrednosti recimo našega dizla in olja
oziroma koliko km naredimo z 1l olja napram dizlu?
2. Kaj pravi Slovenska Zakonodaja...??
Sicer mi je tehnologija poznana iz ladijskih pogonov (malo drugačna goriva) vendar če je kdo kaj listal po teh forumih bi imel par vpršanj preden najdem kako dobro ososedo za prevod.
1. kakšna je razlika v kalorični vrednosti recimo našega dizla in olja
oziroma koliko km naredimo z 1l olja napram dizlu?
2. Kaj pravi Slovenska Zakonodaja...??
Rastlinsko olje ima celo nekoliko višje cetansko število od plinskega olja. Ker pa ga voziš v motorju z enako kompresijo, ne moreš pričakovati kaj bistveno drugačnih rezultatov, kot če bi vozil na plinsko olje.
Slovenska zakonodaja pravi, da so goriva iz obnovljivih virov (čeprav tam potem navajajo biodiesel, ki pravzaprav ni povsem iz obnovljivih virov, saj potrebujemo za proizvodnjo metanol) oproščena trošarine. Torej tu ni problemov. Natančen citat pa sem navedel v neki drugi niti na tem forumu - malo pobrskaj.
LP
samo
Slovenska zakonodaja pravi, da so goriva iz obnovljivih virov (čeprav tam potem navajajo biodiesel, ki pravzaprav ni povsem iz obnovljivih virov, saj potrebujemo za proizvodnjo metanol) oproščena trošarine. Torej tu ni problemov. Natančen citat pa sem navedel v neki drugi niti na tem forumu - malo pobrskaj.
LP
samo
Poraba je baje malenkost večja.
Avto gre tud malenkost manj, odvisno sicer katero olje kuriš, ker nimajo vsa olja enako energijsko vrednost. Bi moral poiskat na netu tabelo.
Link do zakona o trošarini bom objavil v ponedeljek, ker imam link na šihtu, čez vikend pa sem na srečo doma. olje sicer ni oproščeno trošarine, ni pa sankcionirana uporaba. vsaj tako jaz to razumem. bom v ponedeljek citiral.
predelave: DIY varianta , deluje tudi pozimi ker je tank ogrevan, primerna pa je za daljše relacije.
(pod olje je mišljeno olje za pogon, ne motorno olje)
dodaten mali tank za nafto, pri meni je pod pokrovom motorja
elektromagnetni ventil za preklop olje/nafta, jaz sem dal za njega 15 jurjev, preverit je treba če ima Jakša kaj ceneje
dodaten filter za nafto-vsak tank ima torej svoj filter.
izoliran in z vodo ogrevan oljni filter (nekaj ovojev šlaufa, armaflex)
z vodo ogrevan rezoervoar za olje:
v rezervoar na poden pride bakrena špirala, lajtnge za vodo se napeljejo ob lajtngi za olje, vse skupaj pride izolirano, npr z armaflexom, s tem je hkrati ogrevan tudi dovod olja.
pametno bi bilo menjat latngo za dovod olja z debelejšo, fi 10 notranji.
Treba je ugotovit, kaj naredit s povratkom nafte/olja. V mojem primeru se je dala izvest zaprta linjia, torej povratek gre nazaj pred pumpo.
Izolirat je pametno vse lajtnge za olje.
Pred bošpumpo je smiselno dodati elektro grelec s termostikalom, da ti dodatno segreje olje, za na začetku, ko še voda ni dost topla. (olje pred vstopom v bošpumpo bi naj imelo 60-70 stopinj)
Ni nek problem naredit vezja, ki ti pri določeni temperaturi preklopi na olje.
Samo, za pozabljive, mal štromarije in imaš brenčača, ki ti bo nekaj sekund po izklopu motorja brenčal, če nisi preklopil na nafto.
Se pa hitro navadiš preklapljat, jaz v ženinem avtu vedno hočem preklopit. No problem je, če namerno ne preklopiš, ker greš v gostilno na en(1) pir, potem pa se stvar zavleče.
Obstajajo tudi poenostavljene variante, ko samo dodajo elektro pumpo za dovod olja, in pri mašini izmenjevalec toplote(gretje z vodo, zelo popularni so iz Audija A8 tdi) ter elektro grelec.
Prednost je da ni treba kesla razkopavat, slabost pa je da ne dela v mrazu, ko je olje tolk gosto, da ti ga pumpa ne vleče.
Avto gre tud malenkost manj, odvisno sicer katero olje kuriš, ker nimajo vsa olja enako energijsko vrednost. Bi moral poiskat na netu tabelo.
Link do zakona o trošarini bom objavil v ponedeljek, ker imam link na šihtu, čez vikend pa sem na srečo doma. olje sicer ni oproščeno trošarine, ni pa sankcionirana uporaba. vsaj tako jaz to razumem. bom v ponedeljek citiral.
predelave: DIY varianta , deluje tudi pozimi ker je tank ogrevan, primerna pa je za daljše relacije.
(pod olje je mišljeno olje za pogon, ne motorno olje)
dodaten mali tank za nafto, pri meni je pod pokrovom motorja
elektromagnetni ventil za preklop olje/nafta, jaz sem dal za njega 15 jurjev, preverit je treba če ima Jakša kaj ceneje
dodaten filter za nafto-vsak tank ima torej svoj filter.
izoliran in z vodo ogrevan oljni filter (nekaj ovojev šlaufa, armaflex)
z vodo ogrevan rezoervoar za olje:
v rezervoar na poden pride bakrena špirala, lajtnge za vodo se napeljejo ob lajtngi za olje, vse skupaj pride izolirano, npr z armaflexom, s tem je hkrati ogrevan tudi dovod olja.
pametno bi bilo menjat latngo za dovod olja z debelejšo, fi 10 notranji.
Treba je ugotovit, kaj naredit s povratkom nafte/olja. V mojem primeru se je dala izvest zaprta linjia, torej povratek gre nazaj pred pumpo.
Izolirat je pametno vse lajtnge za olje.
Pred bošpumpo je smiselno dodati elektro grelec s termostikalom, da ti dodatno segreje olje, za na začetku, ko še voda ni dost topla. (olje pred vstopom v bošpumpo bi naj imelo 60-70 stopinj)
Ni nek problem naredit vezja, ki ti pri določeni temperaturi preklopi na olje.
Samo, za pozabljive, mal štromarije in imaš brenčača, ki ti bo nekaj sekund po izklopu motorja brenčal, če nisi preklopil na nafto.
Se pa hitro navadiš preklapljat, jaz v ženinem avtu vedno hočem preklopit. No problem je, če namerno ne preklopiš, ker greš v gostilno na en(1) pir, potem pa se stvar zavleče.
Obstajajo tudi poenostavljene variante, ko samo dodajo elektro pumpo za dovod olja, in pri mašini izmenjevalec toplote(gretje z vodo, zelo popularni so iz Audija A8 tdi) ter elektro grelec.
Prednost je da ni treba kesla razkopavat, slabost pa je da ne dela v mrazu, ko je olje tolk gosto, da ti ga pumpa ne vleče.
Res je fora v tem, kakšno olje uporabljaš. Eni so prijavili, da imajo olje, ki je pri -20 stopinjah še vedno tekoče. Po mojem se pozimi, ko gredo temperature pod -5 splača dodajati notri plinsko olje, ko pa gredo pod -10 pa pač voziti čisto plinsko olje. Res fino je, če imaš dva tanka in se lahko odločiš, da boš vozil na plinsko olje takrat, ko se vsedeš v avto.
Meni so všeč enostavne variante: tale z dodatno pumpo pa grelcem pred motorjem. Baje je tak način primeren le za avte ki z dizlom vžgejo brez predgretja (se pravi radi vžigajo).
Sicer pa: moram nabavit par kant olja pa sprobat. Sedaj, ko je poletje, naj ne bi bil problem furat tudi brez predgretja (še posebej, če nimaš 100% rastlinskega olja).
LP
Samo
Meni so všeč enostavne variante: tale z dodatno pumpo pa grelcem pred motorjem. Baje je tak način primeren le za avte ki z dizlom vžgejo brez predgretja (se pravi radi vžigajo).
Sicer pa: moram nabavit par kant olja pa sprobat. Sedaj, ko je poletje, naj ne bi bil problem furat tudi brez predgretja (še posebej, če nimaš 100% rastlinskega olja).
LP
Samo
NABAVA OLJA
Če se ne motim tovarna olja GEA iz Kranja dostavlja večjim potrošnikom (hoteli ipd.) jedilno olje z cisterno. Cena in ostali pogoji mi niso znani, bi pa blo za vprašat?
Link na Zakon o trošarinah
53. člen govori o tem, za katere stvari je treba odvajatri trošarino. In jedilno olje po moji logiki ni oproščeno, ker ne spada v kategorijo biogoriva in nikjer naveden kot oproščen trošarine. biodizel pa tudi piše da je mono alkil ester maščobnih kislin, kar pa olje ni.
Sankcionira pa se samo uporaba obarvanih mineralnih olj, torej kurilca in petroleja.
Samo, preden začneš eksiprimentirat, si naredi elektro grelec, npr: http://home.arcor.de/frittenoel/durchlauferhitzer.htm
in izmenjevalec voda-olje, da ne bo kaj narobe.
p.s. sončnice namesto Ojev pa čist pašejo v tole temo.
53. člen govori o tem, za katere stvari je treba odvajatri trošarino. In jedilno olje po moji logiki ni oproščeno, ker ne spada v kategorijo biogoriva in nikjer naveden kot oproščen trošarine. biodizel pa tudi piše da je mono alkil ester maščobnih kislin, kar pa olje ni.
Sankcionira pa se samo uporaba obarvanih mineralnih olj, torej kurilca in petroleja.
Samo, preden začneš eksiprimentirat, si naredi elektro grelec, npr: http://home.arcor.de/frittenoel/durchlauferhitzer.htm
in izmenjevalec voda-olje, da ne bo kaj narobe.
p.s. sončnice namesto Ojev pa čist pašejo v tole temo.
copy/paste iz napovednika kmetijsko živilskega sejma v gornji radgoni
avstijske strokovnjake imajo zraven
Vsak dan sejma ob 10.00 Agrosat Ljubljana svetuje v vzorčnem nasadu VN1, ob 13.00 uri pa organizira voden ogled po vzorčnem nasadu.
Dijaki SKŠ Rakičan in predstavniki njihovega avstrijskega partnerja bodo vsak dan predstavili alternativne možnosti kmetovanja in revolucionarni dosežek, predelavo dizelskega motorja, ki ga poganja povsem naravno gorivo, jedilno ogrščično olje. (Več informacij v rubiriki: Razstavljavci sporočajo.)
avstijske strokovnjake imajo zraven
Še nekej na to temo.
Zasebno podjetje Intercorn trading iz Gančanov pri Beltincih je lani kot prvo in doslej edino v Sloveniji začelo s proizvodnjo biodizla iz semen oljne ogrščice. Načrti za proizvodnjo tovrstnega, vedno bolj iskanega ekološkega goriva, so bili velikopotezni. Nekatera druga podjetja, kot so Oljarica Kranj in Pinus Rače, poleg svoje osnovne dejavnosti biodizel pridobivajo iz odpadnih in drugih olj ter maščob. Več preberite v tiskani izdaji Kmečki glas.
Bom probal dobit tud tiskano verzijo pa še ono prlimam gor.
lp H
Zasebno podjetje Intercorn trading iz Gančanov pri Beltincih je lani kot prvo in doslej edino v Sloveniji začelo s proizvodnjo biodizla iz semen oljne ogrščice. Načrti za proizvodnjo tovrstnega, vedno bolj iskanega ekološkega goriva, so bili velikopotezni. Nekatera druga podjetja, kot so Oljarica Kranj in Pinus Rače, poleg svoje osnovne dejavnosti biodizel pridobivajo iz odpadnih in drugih olj ter maščob. Več preberite v tiskani izdaji Kmečki glas.
Bom probal dobit tud tiskano verzijo pa še ono prlimam gor.
lp H
Očitno smo res zakotna država - imamo le par črpalk za plin, nobene za biodiesel, pa tudi olja se ne da nikjer kupiti, razen v flašah v štarcuni.
Zakaj pa naše bencin firme, ki na bencinskih črpalkah prodajajo kruh, mleko, vino. alko substance, čokolatine in ....... na koncu še malo nafte in bencina ne začnejo na črpalkah tudi jedilnega olja prodajat? Si predstavljate: prideš na pumpo in kupiš 70 l olja Zlatnik in ga pred bencinkelnerjem v tank od avta naliješ in se naprej odpelješ
Ampak osnovno vprašanje pri tej zadevi je: ali se res splača ali se splača samo zato, da državo malo okol prineseš?
LP MIran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Država (aparat) ima zraven odločitev, kaj od svoje države (pokrajine in prebivalcev in..) hoče in kaj ne. Če misli, da brezcarinska ali nizko davčna regija koristi, potem se zanjo odloči. Če hoče razvoj gospodarstva mora znižati davke in cene in predvsem svoje stroške. Predvsem mora nehati podpirati parazite na vseh nivojih ... in tako naprej To je offroadarski forum in ne bi preveč razpravljali o politiki (ker potem ga ne bo nihče več bral).
Tam kjer sem posnel to sliko se je država Španija pač odločila, da se odpove v korist ne vem česa skoraj vsem dajatvam in zato so take cene. Pa so takrat že davno bili v EU in očitno se vseeno niso pustili tako od EU kot mi in so ukrepali po svoji pameti.
Mimogrede: še vedno trdim da liter dizelskega goriva D2 na tankerju v Kopru ne stane več kot 60 SIT. Vse ostalo poberejo paraziti. JASNO??
LP Miran
Tam kjer sem posnel to sliko se je država Španija pač odločila, da se odpove v korist ne vem česa skoraj vsem dajatvam in zato so take cene. Pa so takrat že davno bili v EU in očitno se vseeno niso pustili tako od EU kot mi in so ukrepali po svoji pameti.
Mimogrede: še vedno trdim da liter dizelskega goriva D2 na tankerju v Kopru ne stane več kot 60 SIT. Vse ostalo poberejo paraziti. JASNO??
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Po mojem so paraziti obešeni na to gorivo že pred Koprom - sicer diesel v Libiji ne bi stal le par tolarjev. In vsi ti paraziti delujejo v procentih, ker je tako pač najlažje - in ko se tisti, ki črpajo, odločijo da bo nafta 10% dražja, vsi paraziti podražijo za 10%.
Jeba, ni kaj. To kar pa ti predlagaš, pa je odstranitev katerega od parazitov - a ne vem, če gre to kar tako.
LP
Samo
Jeba, ni kaj. To kar pa ti predlagaš, pa je odstranitev katerega od parazitov - a ne vem, če gre to kar tako.
LP
Samo
Niti slučajno ne upam na odstranitev kakšnega parazita. Ni šans. Prav pa je, da vemo, koliko je ura.
Ampak bodimo konstruktivni: do sedaj smo govorili predvsem o tem, da davkov ne bi plačali, da je to cenejše od onega in tako naprej. Nič pa nisem slišal o tem, koliko ton škodljivih in neškodljivih plinov spustimo v zrak z vsakim rezervoarjem goriva, ki ga skurimo in kaj bi bilo primerno, da bi mi lahko še vedno uživali v offroadu (saj za to vendar gre) in zraven čimmanj naravo uničevali (ko bomo prišli čez rob - in verjemite, nismo več daleč - nam niti zastonj gorivo ne bo več pomagalo). Rešitve niti slučajno niso enostavne in ne vem če jih kdo sploh ve, ampak že malo debate na to temo bi bilo dobrodošlo.
L zelen P Miran
Ampak bodimo konstruktivni: do sedaj smo govorili predvsem o tem, da davkov ne bi plačali, da je to cenejše od onega in tako naprej. Nič pa nisem slišal o tem, koliko ton škodljivih in neškodljivih plinov spustimo v zrak z vsakim rezervoarjem goriva, ki ga skurimo in kaj bi bilo primerno, da bi mi lahko še vedno uživali v offroadu (saj za to vendar gre) in zraven čimmanj naravo uničevali (ko bomo prišli čez rob - in verjemite, nismo več daleč - nam niti zastonj gorivo ne bo več pomagalo). Rešitve niti slučajno niso enostavne in ne vem če jih kdo sploh ve, ampak že malo debate na to temo bi bilo dobrodošlo.
L zelen P Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
Ekološko gledano je vsaj kar se žvepla tiče, olje precej v prednosti.
Od 1.1. 05 je pri nas najvišja dovoljena vsebnost žvepla 50 ppm, za kurilno olje pa je 2000 ppm.
Ogrščično olje pa bi imelo 12 ppm žvepla.
Vir: http://home.arcor.de/frittenoel/poelinfo.htm
Od 1.1. 05 je pri nas najvišja dovoljena vsebnost žvepla 50 ppm, za kurilno olje pa je 2000 ppm.
Ogrščično olje pa bi imelo 12 ppm žvepla.
Vir: http://home.arcor.de/frittenoel/poelinfo.htm
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 68 gostov