Vse kaže, da sem Navaro D40 malo preveč dvignil

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Vse kaže, da sem Navaro D40 malo preveč dvignil

OdgovorNapisal/-a miran » Ne Nov 03, 2013 5:43 pm

Pred poletjem sem namestil OME suspenšn lift in sem zelo navdušen nad delovanjem zadeve. Le avto je bil spredaj precej nižji kot zadaj in je izgledal kot stara baba, ki se... sredi ceste. Z ustreznima podložkama sem sedaj avto zniveliral v nulo.
Vse super, le sedaj pri vsaki razbremenitvi vzmetenja zgornje trikotno vodilo udari v zgornji nosilec spriralne vzmeti. Če nič drugega, grdo zaropota.
Ena od rešitev je - poleg odstranitve ali stanjšanja podložk - sigurno zamenjava gornjega trikotnega vodila.
Recimo za kaj takega:
Slika
http://www.calmini.com/detail.php?b=1&m ... p=557&n=53

Ima kdo še kakšno idejo za kvalitetno in cenovno sprejemljivejšo rešitev tega problema?
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » Po Nov 04, 2013 9:54 am

podoben primer sem imel na cherokeeju (KJ)
ena rešitev:
Slika

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 04, 2013 10:15 am

Izgleda dobra rešitev.
Kje si to dobil?
Je delovalo?
Trpežnost?

Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
Matej
Prispevkov: 1928
Pridružen: To Mar 22, 2005 10:28 am
Kraj: Pliskowca
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Matej » Po Nov 04, 2013 10:38 am

miran napisal/-a:Izgleda dobra rešitev.
Kje si to dobil?
Je delovalo?
Trpežnost?

Miran


http://jeeplibertyliftkits.com/jeep-lib ... berty.html

nism mel, je bla pa ena izmed opcij, seveda hommade....
sem ga prej prodal in sem pač poslišal ta zvok ki si ga omenil :D

havana_club
Prispevkov: 7
Pridružen: Sr Okt 23, 2013 1:07 pm

OdgovorNapisal/-a havana_club » Po Nov 04, 2013 12:45 pm

Kaj pa če bi ga rajši odzadaj malo spustil? Manjši "shackles"?

Me pa vseeno čudi da ti ej odzadaj višje prišel. So tudi listnate vzmeti nove?

Lp David

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Po Nov 04, 2013 12:53 pm

Kej pa če narediš 20mm(ali manj) distančnik med končnikom in roko? Dej pa čim manj, ker se ti začne "posuvat" geometrija...
Drugače pa se da narest tudi nove škatlaste roke iz enega dela, da ni "šibkih točk" na varih...sem naredil ene za clio II, pa žal nimam nobene fotografije...lp

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 04, 2013 2:43 pm

Malo obširnejša razlaga, kaj sem naredil z avtom.
Spredaj in zadaj sem vgradil OME 2" suspension lift (nove vzmeti in amortizerji). Dvig zadaj je bil cca 60 mm, spredaj pa le približno 30 mm. In ker ti pickupi že po naravi visijo naprej, je moja Karjola pač izgledala tako, kot sem v začetku napisal.
Zato sem spredaj med vzmet in gornjo nosilno "posodo" - v katero je s tremi vijaki pritrjena vzmet - dodal distančno ploščo. Na vsaki strani eno, jasno.
Mimogrede, če koga zanima -> dvig Navare D40 je 1,6 x debelina distančne plošče.
Sedaj avto res lepo vodoravno stoji in na šoferjevi strani je za nekaj mm višji, tako, da je ob obremenitvi s šoferjem (saj me poznate, a ne?) avto vodoraven tudi v prečni smeri.
Poleg tega pa sem dosegel s tem dvigom še eno - vsaj zame zelo, zelo pomembno - zadevo: v in iz avta sedaj lahko grem brez sklanjanja glave, ker je ob bolečem križu neverjetno ugodje. In zato ne razmišljam več o kakšni možnosti vračanja nazaj v nižje stanje. :wink:
Seveda pa ima tak dvig poleg tolčenja vsaj še eno slabo lastnost. Sesutje geometrije. :cry: Pred homologacijo sem sicer opravil meritve optike in je bilo sesutje (predvsem camber) ravno še v dovoljenih mejah, a kolesi ne stojita več navpično in to ni lepo. Nastavljanje pa ni več možno, saj ima ta avto že v originalni nastavitvi spodaj do konca iz centra edini vijak za nastavljanje camberja. Se vidi, da ga delajo v Španiji.
Danes sem na Vargalant poslal goro slik s prošnjo, če imajo kakšno idejo za podložiti ali kako drugače povečati razdaljo med pestom in zglobom na zgornjem 3-krakem vodilu.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 04, 2013 3:05 pm

Še slika:
Slika
LP
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Po Nov 04, 2013 3:57 pm

Miran, kje je pa štoper? Kaj na to poreče polos?sem že videl par primerov, ko je zaradi preveč hoda navzdol razsadilo polos...

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 04, 2013 6:03 pm

Štoperja ni, očitno so šparali pri konstrukciji.
Nagib polosi je v redu, dosti manj kot na Rimlnu in nekako tako kot na ženinem avtu. Bom poizkusil izmeriti.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

luka32
Prispevkov: 200
Pridružen: To Nov 16, 2010 2:49 pm
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a luka32 » Po Nov 04, 2013 6:15 pm

Samo s tem ko boš povečal to razdaljo boš spremenil celo geometrijo podvozja. Kolo bo na različnih višinah pod drugim naklonom, kot je bilo do zdaj.

Drugače pa preprosta rešitev, kupiš še ene roke in prišvasaš samo vpetje končnika na obstoječe in ti roka stoji za debelino vpetja končnika višje.

matjaz z
Prispevkov: 47
Pridružen: Če Sep 13, 2007 11:21 am
Kraj: Bevke

OdgovorNapisal/-a matjaz z » Po Nov 11, 2013 11:42 am

Slika


Pri mussotu sem naredil nekaj takega,
ker je bila podložka pod kotom je tudi popravila geometrijo in zato zglob ni trpel. Vendar na dolgi rok to ni funkcioniralo ker je bil roka napačno obremenjena. Predlagam da vseeno narediš podaljšane roke ki imajo nagnjeno točko vpetja.
Podložka je bila izdelana iz aluminija.

lp

Matjaž

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 11, 2013 12:58 pm

Pri Navari si s konusno podložko pod zglobom ne morem pomagati. Zglob je namreč v roko vprešan in ne privijačen.
Zadevo sem rešil s podaljšanim priključkom zgloba. Oz. pošteno povedano: rešili so mi jo pri Vargalantu, kjer so mi po naročilu naredili zgloba s 35 mm podaljšanim "lulčkom". Tolčenja ni več, vzmetenje lahko dela tako, kot sem pričakoval. V bistvu sem dosegel podoben učinek, kot bi ga s podaljšano navpično ročico pesta.
Preizkusna vožnja v pravih terenskih pogojih bo na vrsti konec tedna. Čez ležeče policaje pa že sedaj veselo šibam.
A žal so pričakovanja o sesuti geometriji uresničena: camber je šel zaradi dviga kar precej v pozitivo. In ker bančni račun in camber nista eno in isto, to ni ravno najboljše. Upam, da bom z ekscentričnima pušama spodnjih rok stanje vsaj malo izboljšal.
Nekaj slik sedanje rešitve objavim kmalu.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » Po Nov 11, 2013 8:35 pm

Tu sta obljubljeni sliki, mislim, da več povesta kot vse besede.

Primerjava med originalnim (na desni) in novim "podaljšanim" zglobom:
Slika

"Podaljšani" zglob na delovnem mestu. Razdalja med 3-krakim vodilom in nosilcem vzmeti je sedaj (upam) dovolj velika:
Slika

LP
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » Po Nov 11, 2013 9:52 pm

Lično narejeno :D
A drugače pa misliš, da je ta reč 100% varna?sem videl podobne predelave, ampak sem malo skeptičen, mi tisti "tondinček" ne deluje glih nekej ekstra heavy duty :?

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Nov 12, 2013 9:16 am

Ne drezaj v moje nočne more!!
Tondinček je fi 18mm, to niti ni tako malo. Upam.
Na Vargalantu pravijo, da so takih zadev že več naredili za razne dvignjene terence.
Bom pa, če se zadeva dimenzijsko dobro izkaže po nekajtedenski uporabi, za rezervo naročil še dva in ju vozil s seboj, še zlasti na kakšne malo bolj oddaljene poti.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

bular
Prispevkov: 760
Pridružen: To Okt 26, 2010 1:26 pm
Kraj: bula

OdgovorNapisal/-a bular » To Nov 12, 2013 12:59 pm

to boš moral pa kontrolirat, se ti bo lahko matica odvila in zje.. konus premnika-daljša razdalja pomenijo tudi večje sile na ta del :roll:
nissan tractor 3.3sdt

Uporabniški avatar
ferrarist
Moderator
Prispevkov: 1488
Pridružen: To Jun 10, 2003 8:49 pm
Kraj: okolica ajdovščine

OdgovorNapisal/-a ferrarist » To Nov 12, 2013 5:14 pm

Aja...če boš dal gor ekscentrične puše, boš še bolj zjebal geometrijo (bump steer)...najboljše bi bilo, da bi nekako zvišal še vpetje roke na drugi strani (nove luknje) :wink:

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Nov 12, 2013 7:47 pm

:shock:
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

tracar
Prispevkov: 227
Pridružen: To Dec 20, 2011 12:54 pm

OdgovorNapisal/-a tracar » To Nov 12, 2013 7:51 pm

Miran, varnost je na prvem mestu, zato tudi tistih 500 dolarjev v primerjavi s težavami, ki bi te lahko doletele, ne pomeni prav nič. Ampak ti rad malo eksperimentiraš. :lol:

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4370
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a miran » To Nov 12, 2013 8:24 pm

Če bi bilo vse enostavno, bi bilo dolgočasno.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

havana_club
Prispevkov: 7
Pridružen: Sr Okt 23, 2013 1:07 pm

OdgovorNapisal/-a havana_club » Če Nov 14, 2013 10:10 am

Zdravo Miran,

maš mogoče sliko kako je voz zgledal takoj po upgrade-u z OME in s trenutno predelavo?

Namreč... bolj ko gledam mojo navaro... bolj se mi zdi da je rit višja kot sprednji del, čeprav nisem do zdej mel takega občutka.

Cheers

DAvid

Uporabniški avatar
lisko
Prispevkov: 1645
Pridružen: Ne Jul 01, 2007 11:55 am

OdgovorNapisal/-a lisko » Če Nov 14, 2013 9:41 pm

Hmmmm Miran poznaš me ( na forumu) in veš da grem jaz na "ziher" in tole se mi zdi mal bedasta rešitev....Sile so v tem delu res ogromne...Če lahk zvijejo navadno oz. original kuglo....

Fi 18 niti ni tko velik....Men je pri cestni uporabi na renoju uspel odtrgat vpetje stabilizatorja....pa je F10 vijak ( pri 90 priletel v stoječo vodo) .

Matjazzz
Prispevkov: 265
Pridružen: To Jan 22, 2008 6:36 pm
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a Matjazzz » Pe Nov 15, 2013 8:43 pm

Moram rečt da je rešitev domiselna in verjamem da dovolj varna.
Mislim da je na forumu nekaj ''fovšije'' ker je rešitev uporabna in izvedena za nekaj evrov.
Zakaj si ne bi nekaj poenostavili, če si lahko. Težko je poiskat takšno optimalno rešitev ob enem pa z malo dela še vedno lahko spraviš v originalno stanje.

Bravo in naj služi namenu.


Vsi novi končniki imajo Matico+PVC, kje so stare verzije z razcepko, kjer si vedu da se ne more odšravfat.
:wink:
nikoli ne reci nikoli


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 51 gostov