Še en projekt mam za pokazat, ta je od poletja in preizkušeno deluje točno tako kot sem želel. Verjetno ena izmed najboljših nadgradenj zame do sedaj.
Nekateri veste, da sem že dalj časa, tudi po forumu spraševal glede sončnih celic. Priznam, bili ste mi v veliko pomoč z nekaterimi informacijami, saj sem glede eletrike bolj slabo podkovan... Tako da gre del hvale tukaj, tudi na račun forumašev
Torej, odkar si lastim 4x4 sem imel željo po izvedbi 12V sistema z dvema baterijama. Eno štartno, ki bo namenjena samo temu, za kar je bila v osnovi zasnovana in pa eno dodatno baterijo, na katere bom imel priklopljene vse ostale dodatne porabnike.
Naj za začetek povem, sicer pa boste verjetno opazili tudi sami, ja... imam rahlo podhranjeno kapaciteto sekundarne baterije, a se tolažim s tem, da če je enaka baterija zdržala 3 letno zlorabo, pred tem sistemom, bo očitno tako še nekaj časa OK. Ko bo baterija odslužila svoje, jo bom nadomestil z enako, večjih kapacitet...kolikor mi prostor seveda to dopušča.
Ker je razkošje v ekspedicijskem vozilu zame zelo pomembno, si ne predstavljam, da bi na pot odšel brez hladilnika, brez vseh svojih lučk in vseh svojih vtičnic. Seveda se da brez vsega tega potovati, a komoditeta tudi nekaj pripomore k prijetnejšemu bivanju na poti.
Kaj je sistem z dvojnima baterijama tukaj ne bom preveč opisoval, ker mislim, da je med vami zadeva dokaj poznana. Se bom osredotočil zgolj na samo izvedbo le tega...
Seveda je bilo prvo treba dodatno baterijo nekam namestit. Na internetu je polno slik kaj in kako dodatno baterijo nameščajo v Patrol Y60, zato je bilo to eno izmed lažjih del.
Izdelal sem nosilec, ki je na karoserijo privijačen z štirimi M6 vijaki v že obstoječe luknje.
Patrol ima ravno dovolj prostora za dodatno baterijo tik ob ekspanzijski posodi.
Pogled na motorni prostor in obe bateriji.
Uporabljam dve ciklični AGM bateriji EXIDE EP450.
V bližino baterije sem potem namestil take "stikalne" varovalke, da bi vse skupaj zaščitil kar se da primerno.
Za krmiljenje obeh baterij pa skrbi Votronikov sistem.
Votronic B2B charger VCC 1212-20.
Njegova naloga je skrbeti za pravilno polnjenje baterij med vožnjo. Poenostavljeno povedano, ko se vozilo zažene, alternator najprej napolni sekundarno baterijo, ko pa se napolni, začne normalno polniti zagonsko baterijo.
Ko je vozilo izklopljeno, prekine povezavo med obema baterijama in s tem zagotovi, da potrošniki energijo črpajo samo iz sekundarne baterije.
Če sistem Votronic med vožnjo skrbi za polnjenje obeh baterij, je treba poskrbeti tudi za polnjenje akumulatorja, ko smo parkirani.
Uporabljam dve sončni celici Nizozemskega proizvajalca Solarfarm z močjo 100 W, ki proizvaja 6A. Torej skupaj 200W in 12A. V teoriji..., čeprav v lepem sončnem dnevu, ko sonce najmočneje posije, dobim dejanskih 10A na regulatorju, s čimer sem popolnoma zadovoljen.
Sončne celice so nameščene na strešnem prtljažniku tako, da jih je mogoče "odpreti" in je dostop do strehe d tem neoviran.
Je pa vmes celic dovolj prostora, da lahko stopiš po prtljažniku tudi brez odpiranja...Bolj se gre, če moraš na prtljažnik spravit večji predmet...
[img]http://adventure-overland.si/wp-content/uploads/2021/10/20200827_180945_HDR-768x366.jpg/img]
Za solarni regulator uporabljam popolnoma enakega, kot je na sliki. Sicer piše, da gre za MPPT regulator, za kar sem kasneje ugotovil, da ne drži, saj gre za navaden PWM.
Če poenostavim je razlika med MPPT in PWM krmilniki v tem, da ima MPPT podobno tehnologijo kot pametni polnilci in posledično izkorišča največjo potencijalno moč sončne celice.
Na žalost je MPPT zaradi svoje tehnologije veliko večji od običajnega PWM krmilnika in ga tako ali tako nimam kam namestiti...
Pridejo pa seveda tudi trenutki, ko sončne energije nimamo na voljo. Zato imam v avtu skrit še enega aduta, če le imam dostop do napetosti 220V.
Gre za navaden avtomobilski polnilnik, ki lahko polni baterije AGM in z močjo kar 20A.
In še za konec, kako celice izgledajo na strehi.
Verjetno se bo kdo sedaj našel z vprašanjem teže...
Ja, sej mi je popolnoma jasno, da vozilo z vsakim projektom pridobiva na teži - tako kot lastnik
Nisem ga vagal, ampak zaenkrat še gre... Pač moraš imeti v glavi, da avto ni raketa in da si pri vožnji še bolj previden, ker je treba tale tank tudi ustavit...
Se bi pa skoraj sigurno odločil za popolnoma drugo varjanto predelave vsega skupaj, če bi se v to še kdaj spustil... in sicer OR prikolica, ki bi vsebovala, vse od kuhinje, lastne oskrbe z energijo, vodo, šotor, tende, ...itd...
Pač pripinkaš ko rabiš, če jo postaviš v kampu si še vedno mobilen itd...