Feroza

Debata o avtih za offroad, opremi, predelavah, ...
Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

Feroza

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Če Feb 25, 2010 9:11 am

Da ne bom zmeraj odpiral nove teme za vsako vprašanje,ki jih bo še precej :D ,bom kar tukaj spraševal.Avto pa je letnik 91.

Tako,ker sem pred kratkim kupu avto,bi zdej naredil malo servisa,pa me zanima sledeče...
Kakšna olja gredo kam,mašina,menjalnik,difer.reduktor?

Lp matej

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Feb 25, 2010 9:46 am

motor 10W-40
menjalnik in reduktor 75W-90
prednji diferencial 85W-90
zadnji diferencial 85W-90

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Če Feb 25, 2010 9:53 am

Katera olja (proizvajalec) pa priporočaš,pa še koliko gre kam olja,da nebi kr nekaj kupoval.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Feb 25, 2010 10:27 am

Nazadnje sem v avto dajal MOTUL (zadnjie 3 servise).

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Ne Feb 28, 2010 11:49 am

Kakšno imate kaj porabo pri ferozi.jaz sem danes izmeril 12,5l,res pa da je bil avto vožen samo na kratke relacije,do 10 km vožnje naenkrat,velikokrat se avto še segrel ni....bom vidu kakšna bo sedaj ko sem bom začel vozit v službo,če bo kaj manjša....

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Ne Feb 28, 2010 3:15 pm

Pozdrav

Terenec ni najboljša rešitev za vožnjo v službo. Nikoli ne bo dosegel takšne porabe goriva kot običajna osebni avtomobili. Lažji terenci z bencinskim motorjem so kakšnih 100 do 300 kg težji od avtomobilov kot so astra in podobni. Običajno imajo večjo čelno površino in posledično večji upor zraka. Le redki imajo cestne gume, ne smemo pozabiti, da se tudi med vožnjo samo z zadnjim pogonom vrti tudi reduktor (čeprav imamo ročico reduktorja v položaju 2H) in to pomeni dodatne izgube. Prestavna razmerja niso enaka kot v osebnih vozilih.
Moč na kolesu ni nikoli enaka moči na motorni gredi, če ima reduktor se še dodatno zmanjša. (te izgube so precej večje kot si mislimo).
Enostavne stvari, katere pripomorejo k manjši porabi so: čist filter zraka, pravilen kot predvžiga, dobre vžigalne svečke (ne iztrošene s preveliko razdaljo med elektrodama - tudi premajhna razdalja ni v redu) in čist vplinjač. V kolikor avtomobil nima elektronskega vžiga si ga lahko za mali denar kupimo (ali doma naredimo) ter montiramo. Tudi šobe za vbrizgavanje goriva (injektorji) morajo biti čisti kar pripomore k boljšemu delovanju motorja (preverjeno).
Kot pravijo strokovnjaki na tem področju - šofer lažje zmanjša porabo za 10% kot konstruktor motorja v tovarni.

Lep pozdrav

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Po Mar 01, 2010 7:17 am

pač tako je naneslo da se bom mogu kakšni dve leti vozit z njim v službo (15 km do službe)...zanima me pač če je 12l normalna poraba,men se zdi nekoliko visoka za kakšen liter.res pa je da sem avto šele kupu ,tako da nisem še nobene od prej omenjenih stvari menjal.Filter sem že videl da je zabasan,svečke bom tud menjal,injektorji pa ne vem kako se sploh pogledajo kakšni so....


Lp

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Mar 01, 2010 7:57 am

kakšen motor pa imaš HDC(vplinjač) ali HDE(injektorji)?

Če imaš še vplinjač, ga zamenjaj s kakšnim boljšim, novejšim, feroza ima namreč vplinjač od aisina 28/21, ki ga najdeš na vseh applausih s HDC motorjem in v charadeih z 1.3 motorjem (HCC - samo so zelo redki). Tako da lahko kakega novejšega, bolj čistega dobiš. Ali pa svojega sčisti in obnovi. Poraba feroze s frgazerjem je okoli 9,5 do 11 litrov na kratkih relacijah - vozil sem se 5 let v službo s tako ferozo in 235/75/15 gumami - razdalja je bila 7km do službe in 7 nazaj. Pri novo očiščenem frgazerju in na novo nastavljenem je bila poraba pod 10 litrov na relaciji v službo in nazaj, na dolgi relaciji 570km pa sem porabil 46 litrov, kar je poraba okoli 8 litrov - vožnja 90 ali 100 po avtocesti. Frgazer pa je očistil in nastavil možak izpod Trške gore na dolenjskem, ki je celo življenje šraufal daihatsuje, zdaj pa je v pokoju in se še vedno občasno loti takih zadev.


Če imaš pa injektorje (HDE) motor, pa lahko vzameš vse (injektorje, loputa, računalnik in MAF senzor) od applausa Xi s HDE motorjem od letnika 1997 do 1999. Ti so imeli 105KM (feroza 95KM), pa se bo poraba znižala za kak liter, še vedno pa je na kratke razdalje ne boš spravil pod 10 litrov, na relacijah se pa občutno zmanjša poraba.

Možnost je tudi novejši 1.5 motor od daihatsuja, ki pa je že mnogo bolj optimiziran (še vedno pa je isti blok in lahko uporabiš iste dihtunge, iste jermene, vodna pumpa je enaka (že od leta 1989 naprej)), samo to je pa malo večji strošek.


Od vsega tega je najcenejša zadeva čiščenje obstoječega sistema, menjava filtra, svečk in nastavitev ventilov.

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Po Mar 01, 2010 8:47 am

Kateri tip je ne vem na pamet,bi pa prosu če imaš kakšno številko od tega možaka,da ga malo kontaktiram,namreč jaz sem tud iz NM.
Je pa tudi res da daljših relacij ne bom delal z njim do 200km na teden,to je služba plus ostala "drkarija "okrog doma....tako da bom vrjetno kr obstoječo mašino lepo doteral pa upam da bom tud zmanjšal za kakšen liter pa bo čisto dovolj.....

A ima mogoče kdo pokrovček od tanka ,ker ta mi spušča ko je tank poln,in ali se da kej nardit,ker mi števec za gorivo narobe dela,tako da sem že enkrat zaradi tega ostal :oops:


lp
Nazadnje spremenil mmmmmm, dne Po Mar 01, 2010 8:54 am, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Mar 01, 2010 8:54 am

Nimam številke. Daihatsu servis pod trško goro. Ampak sedaj ima to njegov sin, tako da moraš biti malo tečen, da pokliče očeta. Z njim se pa potem zmeniš za čiščenje in obnovo frgazerja.

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Po Mar 01, 2010 5:54 pm

danes sem menjal svečke,pa sem opazil sledeče....1in 2 cilinder siva svečka (ok),3 črna svečaka,4 nekaj vmes....
Kaj bi to pomenilo?

Uporabniški avatar
marjan
Prispevkov: 1133
Pridružen: Ne Sep 11, 2005 12:43 pm

OdgovorNapisal/-a marjan » Po Mar 01, 2010 6:03 pm

mmmmmm napisal/-a:danes sem menjal svečke,pa sem opazil sledeče....1in 2 cilinder siva svečka (ok),3 črna svečaka,4 nekaj vmes....
Kaj bi to pomenilo?

da ni pravilno nastavljen,oz umazan frgazar?preveč oz premalo bencina,oz zraka....pomojem...

Uporabniški avatar
primorska
Prispevkov: 215
Pridružen: So Jan 30, 2010 3:12 pm
Kraj: ajdovščina

OdgovorNapisal/-a primorska » Po Mar 01, 2010 7:01 pm

Živijo

Glede instrumenta za gorivo: jaz bi najprej preveril ali je v rezervarju vse OK! Tam je namreč žični upor na neki polkrožni plastiki (izolatorju), po njem drsi drsnik, kateri je povezan s plovcem. S spreminjanjem nivoja goriva, se spreminja položaj drsnika in s tem upornost , ki je vezana na instrument. Spreminjanje upornosti se odraža kot sprememba odklona kazalca na instrumentu. Lahko, da je uporovna žica prekinjena ali kakšen slab spoj.

Glede svečk pa: če sta dve svečki svetle barve, ena črna, četrta nekje vmes, potem ni problem v nastavitvi uplinjača. Vkolikor bi bile vse štiri, potem se bi strinjal, da je problem vplinjač. V primeru, da so svečke že precej iztrošene, bi bilo najbolje vse zamenjati. In nato čez čas preveriti kakšne so svečke (po malo daljši vožnji in ne po kratki). Če bi se pri novih svečkah v isem cilindru pojavila črna svečka, bi pomenilo, da je vzrok drugje v cilindru (kompresija,...)
Za začetek bi lahko poskusil zamenjati svečko iz prvega cilindra in jo priviti v tretji cilinder ter po nekaj kilometrih preveriti ali je ostala svetla.

Pomembno je, da imamo svečke pravilne toplotne vrednosti in pravilno razdaljo med elektrodama.

Lep pozdrav in veliko uspeha

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Po Mar 01, 2010 7:42 pm

primorska napisal/-a:Živijo

Glede instrumenta za gorivo: jaz bi najprej preveril ali je v rezervarju vse OK! Tam je namreč žični upor na neki polkrožni plastiki (izolatorju), po njem drsi drsnik, kateri je povezan s plovcem. S spreminjanjem nivoja goriva, se spreminja položaj drsnika in s tem upornost , ki je vezana na instrument. Spreminjanje upornosti se odraža kot sprememba odklona kazalca na instrumentu. Lahko, da je uporovna žica prekinjena ali kakšen slab spoj.

Glede svečk pa: če sta dve svečki svetle barve, ena črna, četrta nekje vmes, potem ni problem v nastavitvi uplinjača. Vkolikor bi bile vse štiri, potem se bi strinjal, da je problem vplinjač. V primeru, da so svečke že precej iztrošene, bi bilo najbolje vse zamenjati. In nato čez čas preveriti kakšne so svečke (po malo daljši vožnji in ne po kratki). Če bi se pri novih svečkah v isem cilindru pojavila črna svečka, bi pomenilo, da je vzrok drugje v cilindru (kompresija,...)
Za začetek bi lahko poskusil zamenjati svečko iz prvega cilindra in jo priviti v tretji cilinder ter po nekaj kilometrih preveriti ali je ostala svetla.

Pomembno je, da imamo svečke pravilne toplotne vrednosti in pravilno razdaljo med elektrodama.

Lep pozdrav in veliko uspeha

In kako pridem do tega upora?

Glede svečk je pa tako,stric mi je reku da jih je menal enkrat v sedmih letih,kdaj pa ne vem,tako sem jaz zdej dal vse nove.Čez nekaj časa pa bom vidu kakšne bodo....

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Po Mar 01, 2010 8:17 pm

Do plovca prideš tako, da odstraniš tank. Na vrhu tanka je pokrovček privit s šestimi vijaki. Ko jih odviješ potegneš kompleten plovez ven iz tanka.

Olje v ferozini mašini se menja na 7500 do 10.000km, če je zelo obremenjena in če so zelo kratke relacije celo na 5 do 6.000km prevoženih. Vsako drugo menjavo olja se menjajo svečke in oljni filter, zračni filter pa po potrebi, če je zapacan.

Tukaj pa malo več o svečkah, kaj kaj pomeni;
Slika

Sam sem menjal še filter bencina pri vsaki menjavi olja (ker stane 2 evra, pomaga pa dosti). Feroze imajo namreč kovinske tanke za gorivo, ki pa zelo gnijejo, zato so tanki polni koščkov rje in ostale navlake (barve, ki se lušči v notranjosti tanka). Splača se ga vsake tolik ospraznit, vzet plovec ven in ga sprati, da gredo vse smeti ven. Problem teh tankov je tudi filterček, ki je na cevi v notranjosti tanka, ker do njega ne moreš, se pa na veliko nabirajo smeti okoli njega in potem ti avto pri višjih obratih trokira, ker ne dobi dovolj bencina.


Še vedno pa nisi povedal kakšen motor imaš - vplinjač ali elektroniko?

StaneK
Prispevkov: 11
Pridružen: Če Feb 04, 2010 12:25 am

OdgovorNapisal/-a StaneK » To Mar 02, 2010 12:32 am

Glede porabe, 1.6 16v 95 KM (1989) ima mešano nekje okoli 10+ litrov, pri krajših razdaljah najbrž še kakega zraven. Na relacije je pa šlo že tudi precej pod 8 litrov, kar je dokaj sprejemljivo.

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » To Mar 02, 2010 7:28 am

Še vedno pa nisi povedal kakšen motor imaš - vplinjač ali elektroniko?

v prometni mi piše tip motorja samo HD

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Mar 02, 2010 3:52 pm

Ok, kakšen imaš filter?

A je takle filter?
Slika

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » To Mar 02, 2010 5:15 pm

točno tak ja,sam ne tako bel :D

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » To Mar 02, 2010 9:11 pm

Potem imaš pa še frgazer, nimaš EFI. Frgazer spucat in obnovit, pa bo malo manjša poraba.

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Če Mar 11, 2010 2:38 pm

Spet eno vprašanje!
Kadar izklopim 4X4 mi včasih še v prednjem levem kolesu nekaj brni...tako da treba včasih pal pošaltat naprej nazaj,al pa še enkrat vklopit pogone ,pol je pa dober....zdi se mi kod da ne izklopi čisto difer. pa še malo drsa....?

stihl
Prispevkov: 116
Pridružen: Ne Maj 03, 2009 2:45 pm

OdgovorNapisal/-a stihl » Če Mar 11, 2010 5:24 pm

Ko izklopiš 4x4,zapelji kak meter v nasprotno smer,katero si imel,preden si izklopil,da ti zobniki odklopijo.lp stihl
Stihl je zakon!!

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Če Mar 11, 2010 6:54 pm

stihl napisal/-a:Ko izklopiš 4x4,zapelji kak meter v nasprotno smer,katero si imel,preden si izklopil,da ti zobniki odklopijo.lp stihl

Se pravi če sem imel vkloplen pogon ko sem šel naprej,se potem zapeljem vzratno nekaj metrov..

Uporabniški avatar
Nebivedu
Prispevkov: 4342
Pridružen: Po Dec 15, 2003 9:21 am

OdgovorNapisal/-a Nebivedu » Če Mar 11, 2010 8:59 pm

mmmmmm napisal/-a:
stihl napisal/-a:Ko izklopiš 4x4,zapelji kak meter v nasprotno smer,katero si imel,preden si izklopil,da ti zobniki odklopijo.lp stihl

Se pravi če sem imel vkloplen pogon ko sem šel naprej,se potem zapeljem vzratno nekaj metrov..


Ja tako.

Uporabniški avatar
mmmmmm
Prispevkov: 33
Pridružen: Če Feb 18, 2010 7:05 am
Kraj: Škocjan

OdgovorNapisal/-a mmmmmm » Pe Mar 12, 2010 6:45 am

Nebivedu napisal/-a:
mmmmmm napisal/-a:
stihl napisal/-a:Ko izklopiš 4x4,zapelji kak meter v nasprotno smer,katero si imel,preden si izklopil,da ti zobniki odklopijo.lp stihl

Se pravi če sem imel vkloplen pogon ko sem šel naprej,se potem zapeljem vzratno nekaj metrov..


Ja tako.

Sam to verjetno ni dolgoročna rešitev.Zanima me še v čem je tle problem,kaj bi se moglo zamenjat da bi mi lepo izklapljalo pogon?


Vrni se na “Avtomobili in oprema”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 58 gostov