No, v avto je nekaj novega, seveda še ne čisto dokončano, ker je to poglavje, ko ga pogledaš z več strani zelo dolgo...
Skratka, ker je moj avto hkrati tudi moj dom in postelja na poti, sem že dalj časa imel v planu izboljšati posteljo v avtu in pa seveda prostor za shranjevanje.
Do sedaj je bila moja postelja kovinski ovir (2x2 kvadratni profili) z 12mm T-fix ploščo za ležišče. Spodaj je v svoji posebni leseni škatli domoval izvlečni hladilnik iz Renojevega kamjona, zraven pa še plastična škatla, v kateri je bila shranjena "kuhinja". In seveda levo in desno po vseh vogalih natlačene stvari, brez ustreznega redu.
Slika je še iz starega Patrola, a v tem sem imel popolnoma identično.
Največji problem pri celotni zgodbi je bil ta, da je streha dolgega Patrola NIŽJA od strehe kratke izvedbe. Posledično je spanje na taki postelji malce neudobno, saj vsakič, ko se obrneš "podrajsaš" po strešni oblogi...
In ker v zimskem času ponavadi ne uporabljam avtomobila, sem se odločil, da je to primeren trenutek za izdelavo druge postelje.
Stvar se je začela, kot že vse doslej... cel kup prebiranja interneta, pregledovanje youtuba in doma izdelanih postelj in podobno. Od vsakega najdeš eno pametno idejo, dodaš še malce svoje kreativnosti in želja in dobiš začrtano smer.
Seveda je na začetku potem še ogromno merjenja in skiciranja, a nekako sem prišel do risbe, ki je (na koncu) postala resničnost.
Ker za izdelavo nimam potrebnega orodja, sem se obrnil na kolega, ki (med drugim) izdeluje tudi kamper vozila. Če imaš tak asortiman orodja, je delo pravo veselje
Na hitro sva pregledala mojo skico, razložil sem mu kako naj bi zadeve potekale in že sva bila v akciji!
Če imaš CNC mašine dela potekajo izjemno hitro in relativno enostavno...
"osnova" je že narejena!
Izdelava izvlečnega predala, ki bo namenjen kuhinjskim potrebščinam
Predal je ogromen. Njegove notranje dimenzije so 53cm x 26cm x 89cm. Prav zato sem si želem predal pregraditi, da lahko stvari v nejm samem bolje organiziram, po potrebi lahko vmesne plošče odstranim ali samo prilagodim situaciji.
Potem je sledila izdelava zgornjena pokrova, ki služi za ležišče.
Mogoče je smiselno da sedaj omenim, da je za poden predalnika uporabljena 9mm T-fix plošča, stranice in predal so iz 12mm, pokrov pa iz 15mm. Prav tako je iz 9mm plošče izdelana čelna stran in hrbtna stran predalnika.
Spodnja leva odprtina na sliki bo namenjena za električne komponente, kot so inverter (600W) in relejno ploščo z varovalkami, ki bo krmilila vse luči na strehi, hladilnik, led osvetljitev zadnjega prostora, napajanje cigaretne vtičnice (1x) in napajanje USB vtičnic (2x po 2 vtičnici). Prav tako bo zadaj tudi prikazovalnik napetosti pomožne baterije. Zaenkrat kaže napetost primarne, ker dodatne baterije še nimam vgrajene. Plan je nekoč tudi za tekočo vodo, zato je že v naprej puščen en rele za ta namen.
Spodnja desna odprtina na sliki bo služila namestitvi ARB komporesorju, ki ga imam še iz prejšnjega avtomobila. Edina sprememba proti prej bo ta, da bo v prihodnosti kompresor dobil svoj 10 litrski rezervoar za zrak nekje spodaj na šasiji.
Zadnji dve odprtini sta namenjeni dostopu do precej velikega prostora zadaj za predali. Tu bo shranjeno vso orodje, motorne tekočine, hidravlična dvigalka, rezervni deli in mogoče še kaj. Preostali dve odprtini stna namenjeni shranjevanju manjših zadev, kot so varnostna oprema avtomobila, gasilnega aparata in podobno.
Izdelava pokrovov
Sledi montaža v avtomobil. Zadeva bo fiksno pritrjena v avto. Da se stvar nebi premaknila z svojega mesta poskrbijo 3x M8 vijaki in 4x M10.
Potem je sledila eletrifikacija komponent.
S takšnim razdelilnim blokom sem od glavnega vira napajanja razdelil potem napajanje naprej na relejno ploščo. Do tukaj pride iz akumulatorja kvalitetno oplaščena 35mm2 žica. Takoj iz akumulatorja bom dodal še varovalko, ki jo že imam, nisem pa jo še uspel zmontirati.
Vtičnice in prikazovanlik napetosti
Na Ebayu sem potem kupil komplet podnožja z releji...napaka.
Žice so bile prekratke in precej tanke, releji pa napačni
Seveda sem obojno potem moral zamenjati.
Izdelava relejne plošče z varovalkami
Zadeva je sila enostavna za "vzdrževanje". Če odpove kakšna varovalka, ima zraven signalno lučko. Če odpove rele tudi ni nobene drame, ker so ploščo takole izvleče in zamenjava je sila enostavna. Ploščo na mestu držita samo 2 mala M5 vijaka.
Potem je sledilo tapiciranje. Lahko bi pustil v lesu, a mi ni bilo všeč, sem pa zato zadevo zaupal enakemu mojstru, kot mi je oblačil strop in ostale stvari in izbrala sva materjal, ki se uporablja za tapiciranje tal v vozilih.
Kot sem na začetku omenil, postelja še ni čisto končana, saj sega le do zadnje klopi. Ta drugi del me še čaka in bo poglavje zase, se pa tukaj že vidi, da so puščeni določeni kabli in cevi za zrak, da nam tudi v nadaljevanju ne bo preveč dolgčas
Mogoče se ne vidi dobro, ampak tukaj zadaj je prostora res ogromno. Na žalost ni šlo naredit večjih odprtin, a z malce dobre volje, spraviš notri čuda stvari
Teh itak ne potrebuješ vsakodnevno, zato smatram za čisto ok. Ne vem če se vidi, ampak za kladilnikom je še en, dejmo rečt da predal, kjer imata svoje posebno mesto kovček z natičnimi ključi in kovček z priborom za krpanje pnevmatik.
Takole izgleda končan produkt iz zadnje strani. V predal še nisem namestil nobenega pribora za kuhinjo, a po prejšnji posodi sklepam, da bo placa še preveč. Bo pa mogoče lahko zato v istem predalu še nekaj hrane, ki je ponavadi imela svojo posodo in si moram malce skakat okol avta. Če se kdo sprašuje glede hladilnika, jaz sem z njim zadovoljen. Zavzame manj prostora kot običajni, ki jih poznamo iz "overland" vozil a vseeno meri 35 litrov, kar je za moje potrebe zaenkrat dovolj.
Pokorvi se odprejo v sekundi, med vožnjo pa čisto nič ne ropotajo. Ker so tapicirani gredo kar malce na tesno nazaj na mesto in sklepam, da prav zaradi tega ni težav, če pa se bodo kasneje pojavile, lahko še vedno namestim magnete
Prostor, kjer je zmontiran kompresor. Ko bo dobil svoj rezervoar, bo dobil tudi zunanje priključke spredaj in zadaj, za priklop cevi.
Še en pogled na inverter
"komandna plošča". Nobena stvar nima napajanja, če ni stikalo "power" vklopljeno. Z vklopom, se prižge prikazovalnik napetosti in vse 3 vtišnice dobijo tok. Potem je tu še stikalo za vklop inverterja, osvetljitev kuhinje in za bodočo tekočo vodo. Vklop hladilnika, kompresorja in strešnjih luči se izvaja iz potniške kabine.
In še za konec slikca, na kateri se vidi osvetljitev delovne površine zadaj. Vsaka vrata imajo svoj led trak, en trak pa je nameščen tako, da osvetljuje tudi vsebino predala in hladilnika. Osvetljitev je mogoče regulirati z dimer stikalom.
Strošek do sedaj?
Odvisno kaj vse vas zanima...
Če sem natančen, je pri meni zadeva izgledala nekako takole:
- vodila za predal (10.000 ciklov z 200kg obremenitvijo, popolnoma izvlečni, dolžine 90cm = 150 EUR
- ročaj za predal = 20 EUR
- nosilec varovalk = 22 EUR
- Releji = 30 EUR
- Priklopni terminali = 16 EUR
- led lučke = 30 EUR
- kanalčki za led lučke = 34 EUR
- vtičnice kompl. = 100 EUR
- elektro materjal = 60 EUR
- T-fix plošče = 160 EUR
- tapiciranje = 80 EUR
- Eloksirani L kotniki = 15 EUR
- Vijaki = 15 EUR
- Nosilec stikal = 8 EUR
- ARB kopija stikal... cela vreča za vse potrebe = 110 EUR
Skupno torej za 850 eur stroškov brez dela.
Ni malo denarja, ampak glede na vse, kar je "postelja" potegnila s sabo, pa tudi ne ne vem kako veliko.
Nadaljujemo ko bo kaj novega